De resultaten 1 tot 6 van 6 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Problemen met aansluiten mediaplayer en home cinema set help!!!

    Hoi iedereen,

    Ik zit met het volgende probleem, ik heb een Philips 46PFL7605H tv en een Philips HTS5520/12 home cinema. Nu heb ik laatst voor mijn verjaardag een mediaplayer WD TV Live hub 1TB gekregen en wil nu graag het geluid van de mediaplayer over de home cinemaset horen in 5.1 geluid maar liever geen stereo. Het probleem wat ik nu heb is dat mijn home cinema geen optische kabel ingang heeft maar alleen een digitale coaxiale ingang en deze heb ik niet op mijn mediaplayer. Hoe kan ik nu toch genieten van mooi 5.1 geluid? Ik heb er ook allemaal niet veel verstand van en had al problemen met het geluid van de tv via mijn home cinema te verkrijgen (wat me nog niet gelukt is vanwege het niet ondersteunen van HDMI ARC en het ontbreken van de optische aansluiting op de home cinema). Wie kan me vertellen of het te verwezenlijken is om deze 3 apparaten aan elkaar aan te sluiten zodat ik van perfect film geluid kan genieten van mijn mediaplayer via mijn home cinema en misschien ook het geluid van mijn tv over de home cinema ?

    Help me want niemand in mijn omgeving heeft hier voldoende verstand van. Alvast heel erg bedankt!!

    Groetjes

    Maaike

  2. #2
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Hoi Maaike,

    Allereerst welkom op dit forum. Je zult één omvormer nodig hebben zoals bijv hier.

    Of even zoeken naar optisch naar coxiaal digitaal.
    Succes!
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  3. #3

    Standaard

    Hoi Claudio,

    Thanks voor je antwoord, maar welke omvormer heb ik nu nodig toch die van optisch signaal naar RCA dus de "HQ digitaal audio converter toslink naar RCA" want op mijn home cinema zit alleen de "Coaxial digital in" aansluiting. En ja ik vraag wat zekerheid voor ik het verkeerde bestel hihi.

    Groetjes, Maaike

  4. #4
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Dat klopt, dat is de goeie. Toslink>>RCA. Maar volgens mij werkt hij ook twee kanten op. Je zou (als je hem ergens besteld) eerst even kunnen bellen, zodat je zeker weet dat je de juiste hebt. Succes.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  5. #5

    Standaard

    Werkt maar 1 kant op
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  6. #6

    Standaard

    Dat soort omvormers werken idd maar in één richting. Daarom zijn er 2 verschillende modellen nl. van optisch naar coaxiaal en van coaxiaal naar optisch.

    Om de juiste te kiezen moet je weten van welk soort uitgang naar welk soort ingang de verbinding gemaakt moet worden.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •