Pagina 1 van 6 12345 ... LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 133 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard The Expendables 2 Blu ray : Mindere kwaliteit

    The Expendables 2 Blu ray : Mindere kwaliteit



    Gisteren heb ik de Blu ray/DVD combo pack binnengekregen van de film ''The Expendables 2'', welke uitgegeven is door DFW.

    De set heb ik besteld bij Bol.com.

    Gisteravond heb ik de film bekeken, en de beeldkwaliteit vond ik vrij slecht.

    Vond hem vrij korrelig, donker, en op momenten macroblocking (Vooral bij de trailers in het begin).

    Macroblocking vind ik een van de ergste dingen in een release trouwens.

    En ik vond de film ook niet bepaald scherp op de schijf staan.

    Nu ga ik de maatschappij niet afbranden, maar ik vind het jammer dat er zoiets uitgebracht wordt.

    Ik vind het jammer dat een recente film niet in topkwaliteit op Blu ray wordt uitgebracht.

    Hopelijk is bv de engelse uitgave beter kwa transfer, want zo onderhand is wel bekend wat voor kwaliteit DFW uitbrengt regelmatig, en dat is niet bepaald erg top.

    Heb spijt van deze nederlandse uitgave, ik ga wel voor een buitenlandse, en deze gebruik ik desnoods wel als onderzetter.

    Jullie ook ervaring met bovenstaande punten?
    Laatst aangepast door DVD Watcher : 15-12-2012 om 08:14 Reden: Afbeelding verpakking toegevoegd

  2. #2
    Glorious Member
    Registratie datum
    Feb 2004
    Woonplaats
    Provincie Groningen

    Standaard

    Tja de hele film heeft zo'n softe look in de bioscoop destijds en ook de Amerikaanse Blu-ray uitgave.

    http://www.blu-ray.com/movies/The-Ex...3059/#Overview

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pieter V Bekijk bericht
    Tja de hele film heeft zo'n softe look in de bioscoop destijds en ook de Amerikaanse Blu-ray uitgave.

    http://www.blu-ray.com/movies/The-Ex...3059/#Overview
    Ik vind het jammer dat een film niet scherp op BD wordt gezet.

    Maar vooral in de 1e trailer (die met Richard Gere) was de Macroblocking goed te zien, hoe vond jij dat Pieter als ik vragen mag?

  4. #4
    Glorious Member
    Registratie datum
    Feb 2004
    Woonplaats
    Provincie Groningen

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVD Watcher Bekijk bericht
    Ik vind het jammer dat een film niet scherp op BD wordt gezet.

    Maar vooral in de 1e trailer (die met Richard Gere) was de Macroblocking goed te zien, hoe vond jij dat Pieter als ik vragen mag?
    Geen idee. Ik vermijd alle E1 & DFW titels al een tijdje.

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pieter V Bekijk bericht
    Geen idee. Ik vermijd alle E1 & DFW titels al een tijdje.
    Dat kan ook, die screenshots van Bluray.com waren ook niet bepaald top.

    Jammer dat dat blijkbaar de bedoeling was.

  6. #6

    Standaard

    Hoop dat DFW de recessie niet overleeft, schandalig wat een rotzooi ze uitbrengen op blu-ray.
    "Succes isn't overnight, every day you get a little better than the day before, it all adds up"

  7. #7

    Standaard

    De film meteen afgezet. De beeldkwaliteit was bedroevend!!!!!!

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door pascal b Bekijk bericht
    Hoop dat DFW de recessie niet overleeft, schandalig wat een rotzooi ze uitbrengen op blu-ray.
    Ik vind dat je nu wel heel erg kort door de bocht gaat. Ik heb een aantal recente DFW-uitgaven op Blu-ray met een meer dan goede beeldkwaliteit (Camelot, The Pillars Of The Earth, World Without End). Wat kan DFW er nu aan doen dat een film er als bronmateriaal al niet scherp uitziet?

    Uit de review op blu-ray.com:

    The Expendables 2 is presented on Blu-ray courtesy of Lionsgate Films with an AVC encoded 1080p transfer in 2.40:1. This is another pretty scenic piece a la the first film, albeit the travelogue in this case is littered with the detritus of The Expendables' "take no prisoners" activity. West and cinematographer Shelly Johnson cloak the film in a kind of gritty, often quite dark, ambience, but the transfer boasts exceptional shadow detail and features a very filmic presentation which boasts a very natural look. Colors are very nicely saturated and often quite robust, especially in the many outdoor location sequences. The film has been color graded at times to either a slate gray or kind of sienna brown side of things, but fine detail is only minimally compromised at times, and then usually only in midrange shots. Some of the film is rather gauzily soft, but that seems to be an intentional directorial decision.

    Heel wat Blu-ray liefhebbers vinden dat een filmbeeld van voor naar achteren altijd overal en helemaal scherp moet zijn. Dat is complete onzin. Nog nooit van scherptediepte gehoord? Veel regisseurs spelen daar bewust mee. Ook je eigen ogen zien niet alles van dichtbij en veraf in een blik scherp. Ook bij animatiefilms zie je gelukkig steeds vaker dat spel van scherp en onscherp. Dat heet dieptewerking.
    Laatst aangepast door Marcel Hoeve : 14-12-2012 om 13:21

  9. #9

    Standaard

    Ik blijf erbij dat dit geen goede transfer is, en die macroblocking is schandalig
    Laatst aangepast door DVD Watcher : 14-12-2012 om 13:32

  10. #10

    Standaard

    Ik heb de US versie en zal mijn bovenbuurman vragen of hij de NL wil huren, dan zal ik een veegelijkenis maken. En dan laat ik de verschillen even zien.
    Maar algemeen genomen (niet altijd) zitten bij de budget distributeurs zoals DFW en EOne macroblocking in.

  11. #11

    Standaard

    Overigens kan de bitrate van een trailer die op de schijf staat lager zijn dan de hoofdfilm, dus daarvan valt niks te herleiden vwb de hoofdfilm. Verder wacht ik eerst even op een objectieve recensie, want velen hier zijn toch wel wat gekleurd als het gaat om uitgaven van DFW en Eone. Ik doe niks af aan hetgeen hier wordt gepost, maar ik bestempel het ook nog niet als een definitief oordeel, en die van mijzelf ook nog daargelaten mocht ik em aanschaffen.

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht

    Heel wat Blu-ray liefhebbers vinden dat een filmbeeld van voor naar achteren altijd overal en helemaal scherp moet zijn. Dat is complete onzin. Nog nooit van scherptediepte gehoord? Veel regisseurs spelen daar bewust mee. Ook je eigen ogen zien niet alles van dichtbij en veraf in een blik scherp. Ook bij animatiefilms zie je gelukkig steeds vaker dat spel van scherp en onscherp. Dat heet dieptewerking.
    +1. ik ben soms wel bang wat HFR en films die gedraaid zijn met Red e.d. voor invloed gaat hebben op films die gedraaid worden op standaard filmstock....
    Hoeft niks te betekenen natuurlijk, maar soms heb ik wel eens een idee dat als een beeld niet klinisch scherp is van voor tot achter het allemaal maar inferieure rotzooi is....

  13. #13

    Standaard

    Een trailer is meestal wat minder in kwaliteit, dus dat staat los van de transfer van de film zelf.
    Maar ik zal het eens bekijken als ik de DFW versie in handen heb, en een eerlijk oordeel in geven.
    Mijn buurman gaat hem huren.

  14. #14

    Standaard

    Het was mij vooral van het geluid opgevallen. Klinkt allemaal wat rommelig en word vervelend als hij echt hard staat. Beeld had ik ook wel wat beter verwacht, vooral in de donkere scene's, maar daar erger ik me niet zo snel aan.

    Expendables 1 heb ik ook van DFW en ik heb het idee dat die sowieso beter is.

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door De_Hollander Bekijk bericht
    Een trailer is meestal wat minder in kwaliteit, dus dat staat los van de transfer van de film zelf.
    Maar ik zal het eens bekijken als ik de DFW versie in handen heb, en een eerlijk oordeel in geven.
    Mijn buurman gaat hem huren.
    Nou zoveel Macroblocking, als bv in die clip van Richard Gere, ben ik nog nooit tegengekomen

  16. #16

    Standaard

    Ik heb even snel gekeken, ik zie wel dat de blunder weer gemaakt is dat de Input levels weer duidelijk zijn verwisseld (0-255 <-> 16-235) waardoor het zwart dicht loopt.
    Tot nu toe nog geen macroblocking gezien in de film zelf.

    http://screenshotcomparison.com/comparison/163478
    Laatst aangepast door De_Hollander : 14-12-2012 om 15:52

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVD Watcher Bekijk bericht
    Nou zoveel Macroblocking, als bv in die clip van Richard Gere, ben ik nog nooit tegengekomen
    Nou gelukkig maar, dan hebben ze iig iets meer ruimte overgehouden van voor de hoofdfilm...

  18. #18

    Standaard

    Iemand al de Collectors Edition binnen van een webshop? Had deze pre-ordered bij ECI (ja ECI, had een bon) & staat al sinds gisteren voorradig maar nog steeds geen verzending.

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door De_Hollander Bekijk bericht
    Ik heb even snel gekeken, ik zie wel dat de blunder weer gemaakt is dat de Input levels weer duidelijk zijn verwisseld (0-255 <-> 16-235) waardoor het zwart dicht loopt.
    Tot nu toe nog geen macroblocking gezien in de film zelf.

    http://screenshotcomparison.com/comparison/163478
    Das een heel verschil, die US is dan beter te volgen.

    Weet je (off topic) of die regiovrij is?.

    Ik vind het raar als de maatschappij(en) de master krijgen met de film, om daarmee de BD en DVD te drukken, dat er dan zoveel verschillen kunnen zijn.

    Maar goed, das weer een andere discussie.
    Laatst aangepast door DVD Watcher : 14-12-2012 om 18:08

  20. #20

    Standaard

    Ik heb de UK BD besteld, die is ook beter dan de NL. Was ook zo met de eerste Expendables.
    Moet gezegd worden, de DFW's die ik in bezit heb kan je tellen op 1 hand. Bewijst genoeg hoe slecht hun uitgaves wel zijn.

  21. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jurgen42u Bekijk bericht
    Ik heb de UK BD besteld, die is ook beter dan de NL. Was ook zo met de eerste Expendables.
    Moet gezegd worden, de DFW's die ik in bezit heb kan je tellen op 1 hand. Bewijst genoeg hoe slecht hun uitgaves wel zijn.
    Klopt met de eerste Expendables was hetzelfde. Ik heb ook een paar DFW en Eone's en mankeren ook allemaal wat aan het beeld.
    vandaar dat ik geen uitgaves meer zo snel zal kopen van deze distributeurs. De Re author "The Site" veneukt het voor DFW en EOne.
    Alle import is meestal altijd beter dan de eOne en DFW uitgaves.
    Laatst aangepast door De_Hollander : 14-12-2012 om 18:13

  22. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVD Watcher Bekijk bericht
    Das een heel verschil, die US is dan beter te volgen.

    Weet je (off topic) of die regiovrij is?.

    Ik vind het raar als de maatschappij(en) de master krijgen met de film, om daarmee de BD en DVD te drukken, dat er dan zoveel verschillen kunnen zijn.

    Maar goed, das weer een andere discussie.
    Nee alleen regio A.
    Maar de UK regio B heeft dezelfde kwaliteit als de US versie.

  23. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door De_Hollander Bekijk bericht
    Nee alleen regio A.
    Maar de UK regio B heeft dezelfde kwaliteit als de US versie.
    Dank je wel kerel

  24. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Kev Bekijk bericht
    Iemand al de Collectors Edition binnen van een webshop? Had deze pre-ordered bij ECI (ja ECI, had een bon) & staat al sinds gisteren voorradig maar nog steeds geen verzending.
    heb hem reeds.
    zal hem vanavond eens bekijken of het allemaal zo slecht is als hier wordt beweerd.
    Sony vplhw 50 es beamer,samsung ps 64d 8000 plasma,teufel system 5 thx select 2 5.2 speakers,pioneer lx 53 thx select 2 , onkyo bd809 thx blurayspeler, pioneer bdp lx55.
    Thx bekabeling, stroomverzorging monster ht hts 2600, dedicated ht.

  25. #25

    Standaard

    Met alle respect maar je vraagt er natuurlijk wel een beetje zelf om toch?

    Heb de US versie al enige tijd in huis maar nog geen tijd gehad om te kijken maar dat is niet erg want ik weet gewoon 100% zeker dat ik een goed produkt in huis heb.

    Films die hier door budget-uitgevers worden uitgebracht importeer ik blindelings, al is het alleen al om het principe...
    3D is as much a gimmick as seeing three dimensions with two human eyes is a gimmick. The only gimmick is having to wear glasses. For the moment...

    Full HD 1080/24p active 3D


Pagina 1 van 6 12345 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •