Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 33 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Die Hardest (Die Hard 6) (201.?)

    Die Hardest (Die Hard 6) (201.?)
    Bruce Willis: "Die Hard 6 is al in ontwikkeling"

    A Good Day to Die Hard moet nog uitkomen, maar toch wordt er alweer gesproken over het volgende deel in de succesvolle reeks actiefilms. Tijdens de One Show van de BBC werd hoofdrolspeler Bruce Willis gevraagd of we mogen uitkijken naar Die Hard 6. Volgens Bleeding Cool begon hij te glimlachen en zei hij enkel "ja".

    In A Good Day to Die Hard komt John McClane (Willis) wederom in de problemen. Ditmaal in Rusland, waar zijn van hem vervreemde zoon Jack (Jai Courtney) verzeild raakt in een gevangenisontsnapping. Om veilig het land uit te komen moeten de twee noodgedwongen samenwerken, iets dat niet bepaald eenvoudig blijkt.

    Deel 5 komt bij ons uit op 14 februari. De Trailer!

    Bron : Filmtotaal.nl
    Laatst aangepast door DVD Watcher : 15-04-2014 om 13:01

  2. #2

    Standaard

    Willis glimlacht even en dat wordt dan vertaald in een kop "Die Hard 6 is al in ontwikkeling".... Da's er wel serieus over vind ik.

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door PaarseGiraf Bekijk bericht
    Willis glimlacht even en dat wordt dan vertaald in een kop "Die Hard 6 is al in ontwikkeling".... Da's er wel serieus over vind ik.
    Het is al lang bekend dat ze graag 6 delen willen : http://www.movieweb.com/news/bruce-w...ter-die-hard-6 (Artikel uit 2010)!

  4. #4

    Standaard

    Die smile kan ook iets betekenen van: "Ja, jullie mogen er naar uitkijken..." ("maar ik ga je niets aan je neus hangen") Kan best zijn dat ie zoiets had van 'even lekker de boel jennen'.

  5. #5

    Standaard

    'Die Hard 6' krijgt titel en locatie



    Na een niet bepaald succesvol vijfde deel in de vorm van A Good Day To Die Hard is het tijd om te kijken naar het volgende deel in de franchise. Er wordt op dit moment nog voor Brit Ben Trebilcook gewerkt aan het scenario van Die Hard 6, maar de film heeft alvast een titel gekregen: Die Hardest.

    De schrijver heeft daarnaast bekend gemaakt waar zijn film zich zal afspelen. Het verhaal begint in New York, en gaat vervolgens verder in Tokyo. De Japanse hoofdstad zal ook de voornaamste locatie in de film zijn. Verdere details zijn schaars.

    Wel wilde Trebilcook nog kwijt dat hij er vertrouwen in heeft dat fans zijn film zullen waarderen. “Het is erg trouw aan de franchise en personages en het is een natuurlijke voortzetting. De film heeft ook een erg plausibele verhaallijn,” vertelde hij aan TotalFilm.

    Verder ging hij nog dieper in op de huidige status van Die Hard 6. ”Er moeten nog grote horden genomen worden, en twee daarvan heten Bruce Willis en [producent] Alex Young. Er is de mogelijkheid dat de producenten terugkijken naar andere scenario’s en ander bronmateriaal vinden om de film op te baseren, zoals ze bij de eerste en tweede film deden. Mijn scenario voelt alsof het de Rocky Balboa kan zijn voor de Die Hard franchise”.

    Bron : Filmtotaal.nl

  6. #6

    Standaard

    Volgens mij was "Die Hardest"ook al een werktitel voor deel 4 dus deze titels verbaast me niks (en ook als ie nog gaat veranderen). Maar als het net zoals deel 5 word: laat maar zitten...

  7. #7

    Standaard

    Zolang het nog geld opbrengt gaan ze door met deze prul........heel logisch

  8. #8

    Standaard

    Laat maar komen...

    Hope is lost. Faith is broken. A fire will rise..


  9. #9

    Standaard

    What Culture heeft wat meer informatie van schrijver Ben Trebilcook[/url].

    Hij is kennelijk bezig met de eerder genoemde versie die zich in Japan afspeelt. In het interview staat een interessante analyse van hoe hij tegen McClane aankijkt. De vraag is hoeveel daarvan uiteindelijk in een eventuele film terug te zien is, zeker omdat de filmmaatschappij en Willis een vrij dominante stem in het geheel zullen hebben. Bovendien haalt hij de terechte opmerking dat Die Hard geen buddy cop-achtige film behoort te zijn enigszins onderuit door een toespeling te maken op een rol voor Zeus uit Die Hard 3 -wat m.i. om diverse redenen de kansen op een betere Die Hard-film flink verkleint.
    En eigenlijk is Willis niet meer dezelfde als zo'n slordige 25 jaar geleden. Destijds hoefde hij nog niet zo nodig de stoere actiester uit te hangen, tegenwoordig lijkt het erop dat hij een ouwe knorrepot geworden is die al lang niet meer in staat is een laconieke John McClane te spelen.
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mark t Bekijk bericht
    What Culture heeft wat meer informatie van schrijver Ben Trebilcook[/url].

    Hij is kennelijk bezig met de eerder genoemde versie die zich in Japan afspeelt. In het interview staat een interessante analyse van hoe hij tegen McClane aankijkt. De vraag is hoeveel daarvan uiteindelijk in een eventuele film terug te zien is, zeker omdat de filmmaatschappij en Willis een vrij dominante stem in het geheel zullen hebben. Bovendien haalt hij de terechte opmerking dat Die Hard geen buddy cop-achtige film behoort te zijn enigszins onderuit door een toespeling te maken op een rol voor Zeus uit Die Hard 3 -wat m.i. om diverse redenen de kansen op een betere Die Hard-film flink verkleint.
    En eigenlijk is Willis niet meer dezelfde als zo'n slordige 25 jaar geleden. Destijds hoefde hij nog niet zo nodig de stoere actiester uit te hangen, tegenwoordig lijkt het erop dat hij een ouwe knorrepot geworden is die al lang niet meer in staat is een laconieke John McClane te spelen.
    De film wordt helemaal niks als het in Japan gaat plaatsvinden ofzo.

    Die Hard films behoren mijn inziens in Amerika plaats te vinden, en niet in Rusland of Japan.

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVD Watcher Bekijk bericht
    De film wordt helemaal niks als het in Japan gaat plaatsvinden ofzo.

    Die Hard films behoren mijn inziens in Amerika plaats te vinden, en niet in Rusland of Japan.
    McClane in een vreemde cultuur is een perfect uitgangspunt voor een fish-out-of-water-setup die in de eerste twee films m.i. ook werkte. Probleem is als ze McClane ineens allerlei vaardigheden gaan toedichten die dat uitgangspunt weer ondermijnen. Bijvoorbeeld dat-ie een helikopter kan besturen of dat hij Russisch kan lezen.
    Bovendien sluit de manier waarop deze specifieke schrijver McClane naar Japan wil krijgen wel aan op de eerste film. En het biedt misschien een mogelijkheid(je) voor een weerzien met Bonnie Bedelia die niet al te geforceerd aanvoelt.

    Dus die locatie op zich is niet een van de dingen waar ik me zorgen over maak.
    Laatst aangepast door mark t : 22-11-2013 om 07:14
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  12. #12

    Standaard

    Ik denk dat het grootste probleem van die film het verhaal niet gaat worden, maar Willis zelf. Die gast is zo ontiegelijk verwaand, arrogant, ongeïnteresseerd en onprofessioneel geworden dat het en wonder gaat wonder eer deze film weer enigszins in de lijn van de eerste 3 (of zelfs deel 4) gaat komen. Die gast moet eerst eens even een reality-check krijgen. Hoop eigenlijk dat het 10 jaar gaat duren en dat Willis in de tussenliggende tijd geen enkele rol krijgt toebedeeld, dat zal hem misschien weer eens wat manieren en respect leren. Misschien niet letterlijk 10 jaar, maar wel een hele tijd dan in ieder geval.

  13. #13

    Standaard

    Wat maakt het uit..je moet zoiezo niet teveel verwachten van een actiefilm..Bruce speelde een heerlijke rol in Expendables..De meeste trilogieën zwakken nu eenmaal af..en we hebben het over Die Hard..1 van de meest onrealistische actiefilms allestijden.

    Hope is lost. Faith is broken. A fire will rise..


  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door RobinB Bekijk bericht
    Wat maakt het uit..je moet zoiezo niet teveel verwachten van een actiefilm..Bruce speelde een heerlijke rol in Expendables..De meeste trilogieën zwakken nu eenmaal af..en we hebben het over Die Hard..1 van de meest onrealistische actiefilms allestijden.
    Allestijden? okeeee...... Die Hard 1 is qua opzet, verhaal, cinematografie, regie en alles eromheen niet te vergelijken met het prul wat er nu wordt uitgebracht. Vergeet niet dat voor Die Hard nog geen andere film als deze al was uitgebracht. Veel actiefilms door de jaren heen zijn gebaseerd, in meerdere of mindere wijze, op deze film. Dus om deze films zo dusdanig te bestempelen vind ik wel erg simplistisch en nogal kortzichtig. En een marginale bijrol in The Expendables vergelijken met een dragende rol van een iconisch karakter misschien nog wel meer....

  15. #15

    Standaard

    Ik bedoel natuurlijk allertijden.. Uit de Die Hard Reeks is Die Hard ook mijn favoriet. Die Hard is zeker de trendsetter voor actiefilms geweest maar in het genre zelf is het altijd de wrong guy at the wrong place, de been there done that formule. Een nieuwe Die Hard film zal het niveau van deel 1 nooit meer halen, dit hoeft niet perse aan Bruce te liggen lijkt mij maar aan de originaliteit. Mijn punt was niet het bekritiseren van de Die Hard reeks..maar echter het commentaar over Bruce Willis..misschien past hij gewoon niet meer in het formule van de Die Hard genre en moet het stafje doorgegeven worden. Verder vind ik dat de films juist snelle popcornfilms zijn met veel actie en juist dat overdrevenheid in actiecenes juist een sterke punt van alle films.

    Hope is lost. Faith is broken. A fire will rise..


  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door RobinB Bekijk bericht
    Die Hard is zeker de trendsetter voor actiefilms geweest maar in het genre zelf is het altijd de wrong guy at the wrong place, de been there done that formule.
    Die tweede opmerking haalt m.i. de eerste wat onderuit: Na Die Hard is het bijna de gewoonte om dit soort films te omschrijven als Die Hard op een boot, Die Hard in het Witte Huis, Die Hard in de ruimte, etc. Dat betekent dat Die Hard specifieke elementen bevat die eigenlijk een soort subgenre binnen het actie-genre hebben gevormd. Het is zeker niet zo dat die elementen standaard zijn in het genre, zoals je in je tweede opmerking lijkt te willen zeggen. Anders zou Die Hard niet de status hebben die de film nu heeft.
    Overigens hielden Die Hard-films zich na het tweede deel steeds minder aan de Die Hard-formule. En zijn dus steeds minder Die Hard-films en steeds meer generieke actiefilms.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door RobinB Bekijk bericht
    Bruce Willis..misschien past hij gewoon niet meer in het formule van de Die Hard
    Dat dan weer wel, maar het ligt niet alleen aan de hoofdrolspelers, het ligt wel degelijk ook aan de manier waarop die films geschreven werden.
    Citaat Oorspronkelijk gepost door [QUOTE=RobinB Bekijk bericht
    Verder vind ik dat de films juist snelle popcornfilms zijn met veel actie en juist dat overdrevenheid in actiecenes juist een sterke punt van alle films.
    De ene overdreven actiescène is de andere niet. Die Hard is geen Transformers. Ook binnen de reeks werden de actiescènes steeds ongeloofwaardiger. Maar dat niet alleen. De hoofdpersoon is ook al lang niet meer dezelfde als in de eerste film. De everyman van deel 1 wordt in latere delen een cartoon-achtige halve superheld. Z'n vaardigheden nemen toe al naar gelang dat nodig is om steeds ongeloofwaardigere plotelementen en stunts mogelijk te maken. Die Hard behoort betrekkelijk kleinschalig te zijn. Het zijn geen James Bond-films. McClane behoort een normale vent te zijn, zonder buitensporige krachten of talenten. Het is geen superheldenfilm. Het verhaal moet dan m.i. ook zo geschreven zijn dat hij niet ineens superkrachten moet hebben om zwakheden in het verhaal te verhullen (bijvoorbeeld dat hij helikopters moet kunnen besturen of op een truck moet kunnen surfen). Daarnaast is het geen buddy cop-film. De schurken zijn ook meer richten Bond-villians opgeschoven, met betrekkelijk zwakke henchmen. En de stunts moeten in ieder geval geloofwaardig overkomen. McClane die aan een brandslang uit een raam springt is vergezocht, maar geloofwaardig. McClane die op een truck surft of op de vleugel van een straaljager danst is dat niet. En dan is er inderdaad Willis. Die is allang niet meer de halve flierefluiter die hij in de dagen vlak na Moonlighting wel nog was. En die tegenwoordig de macht heeft om bij het maken van de film een overheersende vinger in de pap te hebben -wat niet altijd goed uitpakt.

    Zoals wel vaker leggen de heren van redlettermedia tussen de gebruikelijke meligheid in hun analyse van de laatste Die Hard-films de vingers regelmatig op de zere plek.
    Laatst aangepast door mark t : 23-11-2013 om 07:56
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  17. #17

    Standaard

    Ik besef me nu pas dat ik maar een Die Hard film gezien heb,ik denk dat ik het daar ook maar bij laat.

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jeroeni Bekijk bericht
    Ik besef me nu pas dat ik maar een Die Hard film gezien heb,ik denk dat ik het daar ook maar bij laat.
    Hoeft niet hoor. Ik neem aan dat je nr 1 hebt gezien. 2 vind ik zelf iets zwakker. Maar 3 is zeker wel goed. Minder dan deel 1 maar mi beter dan 2. Het zijn deel 4 en 5 die de franchise de nek omdraaien. Maar zeker 3 kun je met een gerust hart opzetten (al is het alleen maar vanwege Jeremy Irons die een heerlijke bad guy neerzet.)

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pieter Rijkers Bekijk bericht
    Hoeft niet hoor. Ik neem aan dat je nr 1 hebt gezien. 2 vind ik zelf iets zwakker. Maar 3 is zeker wel goed. Minder dan deel 1 maar mi beter dan 2. Het zijn deel 4 en 5 die de franchise de nek omdraaien. Maar zeker 3 kun je met een gerust hart opzetten (al is het alleen maar vanwege Jeremy Irons die een heerlijke bad guy neerzet.)
    Ik zou zo echt niet meer weten welk deel van de serie en ik moet zeggen dat het niet echt mijn genre is.

  20. #20

    Standaard

    Samuel L. Jackson in gesprek voor 'Die Hardest'



    Latino Review weet te melden dat 20th Century Fox acteur Samuel L. Jackson terug wil voor het volgende deel in de Die Hard-franchise. Via Twitter liet de website weten dat Fox in gesprek is met Jackson om hem terug te halen als het personage Zeus Carver voor Die Hard 6, die waarschijnlijk Die Hardest gaat heten.

    Jackson was in 1995 te zien als Zeus Carver in de derde Die Hard-film Die Hard: With a Vengeance, die $366,1 miljoen ophaalde aan de wereldwijde bioscoopkassa. Mocht Jackson accepteren dat zal Die Hard 6 waarschijnlijk snel in productie gaan. Hoofdrolspeler Bruce Willis liet eerder weten dat het zesde deel er gaat komen.

    elmayimbe @elmayimbe
    Follow

    TWITTER SCOOP: FOX is meeting writers for takes on next DIE HARD. It has to involve John McClane AND Samuel Jackson's Zeus Carver character!
    1:38 AM - 15 Apr 2014

    63 RETWEETS 31 FAVORITES

    Eind 2013 speculeerde scriptschrijver Ben Trebilcook al over de mogelijke terugkeer van Jackson. Vanavond om 20.30 uur is Die Hard: With a Vengeance (Rotten Tomatoes = 51%, IMDb = 7,6, FT = 7,8) weer eens op Veronica te zien.

    Bron : Filmtotaal.nl



  21. #21

    Standaard

    Nou, een klein lichtpuntje. Nu nog een regisseur die wel weet hoe die een film in elkaar moet zetten en dan is er een kans van slagen dat de vieze smaak uit mn mond verdwijnt van deze reeks...

  22. #22

    Standaard

    Ik vond 1 goed, zeker voor die tijd. Nr. 2 was een stuk zwakker. In 3 werd het over een andere boeg gegooid (niet meer het 'er is een peloton aan schurken en 1 persoon schakelt ze 1 voor 1 uit tot ie bij de eindbaas is' principe) en dat was een goede keus. 4 was een stap terug, maar leuk voor een avondje verstand op nul, 5 moet ik nog steeds een keer zien. Heb m als legal download op de pc maar het trekt met totaal niet meer. Heb ook totaal geen zin om een stokoude mclain te zien.

  23. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pieter R. Bekijk bericht
    ... Heb ook totaal geen zin om een stokoude mclain te zien.
    Kom op zeg, 59 is ie.

    Als je praat over stokoud noem ik Chuck Norris bv

  24. #24

    Standaard

    Wat heeft leeftijd er nu mee te maken...

    Hope is lost. Faith is broken. A fire will rise..


  25. #25

    Standaard

    Goh, stokoud. Het is nu niet dat Bruce Willis er als en doorsnee vijftiger uit ziet. Laat staan een zestiger. Natuurlijk is hij geen dertiger meer, maar of je zoveel van z'n ouderdom merkt in de films? In tegendeel, z'n karakterkop is er alleen maar sterk op geworden.

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •