Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
De resultaten 26 tot 32 van 32 worden weergegeven.
  1. #26

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door danoontje Bekijk bericht
    Ik weet dat dit forum al een beetje ouder is maar ik wil met mijn vragen niet meteen weer een nieuw forum openen vandaar dat ik het in dit forum maar probeer.
    Ik wil een mediaspeler hebben om vanaf mijn ipad filmpjes op de tv af te spelen. Nu heb ik hier de optie om een apple tv te nemen of een raspberry pi. Hiervoor heb ik natuurlijk al de nodige recherche gedaan en hierbij kwam ik deze overzichtelijke vergelijking tegen: http://www.jouwmaatkast.nl/blog/wat-is-een-mediaspeler/ Nu ben ik geneigd op basis hiervan te zeggen dat een Pi een veel betere keuze is maar heeft iemand hier ervaring mee hoe goed dit werkt met airplay? Ik heb namelijk al de nodige berichten gezien waarin mensen problemen hadden en dit is toch wel een belangrijk punt voor mij. Dus iemand ervaring?
    Volgens mij verwijst die link naar een site van een meubelmaker.

    Zoek je een speler, dan kun je beter naar een elektronica-winkel gaan. In veel gevallen kun je ze daar ook proberen om zelf te zien wat ze te bieden hebben.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  2. #27

    Standaard

    Ook even dit topic weer nieuw leven in blazen. Ik ben ook op zoek naar een nieuwe mediaspeler. Ik heb er al twee staan in woon- en slaapkamer, de verouderde Eminent EM7080, nog steeds erg tevreden over beeldkwaliteit, maar geen apps voor Netflix of uitzending gemist, en de WD TV Play die te weinig formaten ondersteunt maar wel Netflix heeft. Dan heb ik ook nog een 'smart tv' van Pananosic (TX-P46GT30E), maar die kan niks nuttigs qua apps en Netflix wordt ook niet ondersteund, qua streamen ook te weinig ondersteuning van formaten, en een Sony BDPS790 die ook te weinig formaten streamt (geen mkv bijvoorbeeld) en geen Uitzending gemist kan. Ze hebben dus elk hun beperkingen, weet wel wat ik wil maar zie veel tegenstrijdige opties/verhalen op de diverse reviewsites.

    Wat hij moet kunnen:
    - streamen van alle HD content / mkv (maar geen 3D want dat vind ik niet interessant)
    - Netflix ondersteuning (en geen restricties in gebruik unblock.us)
    - NPO Uitzending Gemist
    - geen harde schijf (ik stream van NAS)
    - geen dvd- of blurayspeler ingebouwd
    - hoeft niet per se draadloos (er ligt een LAN op de plek waar hij moet staan)
    - HDMI-verbinding met tv (dat hebben ze allemaal)
    - niet te groot apparaat, wel degelijk
    - geen eisen wat betreft muziekbestanden afspelen of streamen, dat gebruik ik nooit
    - budget liefst onder de €100, mag ook wel meer maar dan graag argumenten waarom

    Tips zijn welkom. Met name over NPO Uitzending gemist vind je weinig op reviewsites en dat is nu net essentieel voor mij. EM7080 had dit, maar dit is in de loop der jaren gesneuveld vanwege gedoe met rechten. Probleem is dat volgens mij geen enkele mediaspeler de continuïteit van deze third party apps garandeert (m.u.v. wellicht Netflix). Als Uitzending Gemist niet werkt kan ik net zo goed mijn huidige apparaten houden.
    Laatst aangepast door Oakey : 27-04-2014 om 17:21

  3. #28

  4. #29

    Standaard

    Dat probeer ik het nog maar eens.

    Ik heb een soortgelijk probleem. Heb een Eminent 7480 gekocht afgelopen vrijdag maar ben niet tevreden. Beeld enz prima in orde. MAAR: hij stopt soms midden in een film, muziek afspelen zonder tv via versterker lukt niet want na een paar nummers stopt hij ook. (niet het apparaat maar gewoon het afspelen). En dan niet bij een nieuw nummer dat bijv een beschadigd bestand is oid, maar gewoon midden in een nummer. Voor de rest vind ik het ongemakkelijk dat je niet makkelijk een playlist kunt maken. En ik had toch eigenlijk wel graag iets van Spotify oid erop gehad.

    Kortom: ik wil hem terugbrengen, maar wat moet ik nemen in plaats van?

    WIFI hoeft niet
    HDD ook niet en ook geen 3d
    qua audiformaten: zeker mp3, FLAC en natuurlijk DTS MA enz.
    Geen HDD, wel een USB aansluiting
    HDMI en optisch (bij de eminent kreeg ik via hdmi geen geluid.

    Nog een vraagje: ik heb een oudere versterker die wel DTS maar geen DTS-MA aankan van zichzelf. Kan ik de bluray via de mediaspeler laten gaan zodat ik dat wel via de versterker kan weergeven? En zo ja hoe doe ik dat als er maar 1 hdmi aansluiting op de mediaspeler zit?

  5. #30

    Standaard

    Ik ben momenteel wel gecharmeerd van Mede8er-spelers: specifiek de MED800X3D en de MED600X3D dan (die ik beiden heb). Kort samengevat: betrouwbare, praktisch gebouwde spelers met alle functionaliteiten die je mag verwachten, goede beeldkwaliteit, goede instelmogelijkheden, snelle werking, prima softwareondersteuning, prima ondersteuning qua formaten en verder weinig verrassingen. Van de buitenkant zien ze er niet bijzonder uit (misschien wel een beetje lelijk zelfs) maar je krijgt veel waar voor je geld met dit merk. Met sommige beter aangeschreven merken zoals Dune en Popcorn Hour (en ook minder goed aangeschreven als Xtreamer) heb ik veel minder goede ervaringen.

  6. #31

    Standaard

    Ik heb inmiddels een wdtv speler gekocht even terug. Bevalt me prima. Had eerst een Eminent gekocht maar die voldeed absoluut niet.Geen idee meer wat het precies was maar hij had in ieder geval moeite met afspeellijsten en ook het menu vond ik niets. Veel verbindingsproblemen ook met de tv. En aangezien de wd dezelfde prijs had... De mede8er was gewoon te duur.

  7. #32

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Michael Hamers Bekijk bericht
    Dat is tegenwoordig gelukkig op steeds meer apparaten te vinden. Een zogenaamde media indexer. Op mijn Dune heb ik Zappiti draaien. Een gratis stukje software. YAMJ is bijvoorbeeld ook zoiets. Of bijvoorbeeld XBMC.
    Maar om die movie wall in Dune te krijgen dat gaat dus niet steeds automatisch? elke keer moet je het prgramma handmatig laten zoeken naar hoesjes en exporteren naar de Dune? Zoals bij Dune Explorer en Yadis? die ik elke keer opnieuw moet updaten

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •