Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 32 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Welke media player moet ik kopen ?

    Ik ben op zoek naar een mediaplayer. Maar ik heb helemaal geen verstand van deze dingen. Kunnen jullie mij helpen met dit ?

    ik wil zo'n +/- 200 euro aan uit geven.

    hoe is deze?:

    http://www.mediacentershop.nl/produc...i-antenne.html
    Laatst aangepast door lennox-06 : 07-02-2013 om 20:36

  2. #2

    Standaard

    Ik heb zelf de Dune HD Max. Een top apparaat, maar voorzien van een blu-ray drive wat het apparaat wat duurder maakt. Daar hebben ze bij Dune de Smart modules voor uitgebracht. Check deze: http://www.mediacentershop.nl/produc...-smart-d1.html

    Geweldig stabiel apparaat. Speelt alles af. Goede ondersteuning dmv firmwareupgrades.

    Verder is de Popcorn Hour A-300 aan te raden. Of, als je geen mediaspeler wilt waar een harddisk ingestopt kan worden, is de Popcorn Hour V8 een aanrader.

    Het is maar net hoe veel en wat je allemaal met de mediaplayer wilt doen. Ga je er echt veel gebruik van maken, ga dan vooral niet voor goedkoop, maar gewoon voor goed. Het is niet fijn als je vaak vastlopers hebt, of slechte firmware releases krijgt. Is het voor heel af en toe iets afspelen, dan zou ik voor een wat goedkoper (basis) model gaan. Ik heb zelf een AcRyan PlayOn HD2 gehad en daar was ik niet tevreden over. Deze werd erg slecht ondersteund en AcRyan kreeg het maar niet voor elkaar een stabiele firmware uit te brengen. Dat is iets waar je wel op moet letten...
    Laatst aangepast door Michael Hamers : 07-02-2013 om 21:07
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door lennox-06 Bekijk bericht
    Ik ben op zoek naar een mediaplayer. Maar ik heb helemaal geen verstand van deze dingen. Kunnen jullie mij helpen met dit ?

    ik wil zo'n +/- 200 euro aan uit geven.

    hoe is deze?:

    http://www.mediacentershop.nl/produc...i-antenne.html
    Ik heb toevallig 2 weken geleden precies dit type gekocht! Het is wat mij betreft (tot nu toe) een fijn en goed presterend apparaat dat elk bestand dat ik ermee heb afgespeeld probleemloos oppakte. Waar ik van opkeek is dat ie (bij mij in ieder geval) zonder moeite HD-materiaal draadloos kon streamen: dat is voor veel mediaspelers vaak een problematisch iets. De enige echte klacht die ik over de Sidewinder3 heb is dat ie in het gebruik soms wat "ongepolijst" is. Ik liep er bijv. bij het instellen van de draadloze verbinding tegenaan dat ik enkel van een verbindingsprofiel af kon komen door het complete apparaat terug te brengen naar de default settings. Op zich niet zo'n probleem (zoveel hoefde ik niet in te stellen) maar wel een beetje radicale oplossing als je enkel een setting wilt verwijderen. De manier van upgraden van de firmware was ook wat ongewoon (zie de beschrijving op de Xtreamer-website). En zo waren er nog wel wat andere functionaliteiten die misschien net niet helemaal "af" aanvoelden. Alles werkt gewoon maar soms niet zoals je zou verwachten.

    Wat ik van langere bezitters van dit type begrijp trouwens begrijp is dat de firmware (vergeleken bij andere mediaspelers) wel erg actief wordt doorontwikkeld. Als apparaat zijnde vind ik dit trouwens ook een erg fijne speler: hij is mooi passief gekoeld, heeft alle aansluitingen die je kunt wensen en een HDD schuif je er zo in. Ik ben er tot nu toe erg tevreden mee.

  4. #4

    Standaard

    Ik heb de Boxee box. Goed apparaat, leuk design en vooral de menu structuren ben ik erg over te spreken en was voor mij de reden tot aanschaf. Geen lijst met namen maar de covers van de films zelf zijn te zien en zo heb je al het ware een movie wall.

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Deerect2007 Bekijk bericht
    Ik heb de Boxee box. Goed apparaat, leuk design en vooral de menu structuren ben ik erg over te spreken en was voor mij de reden tot aanschaf. Geen lijst met namen maar de covers van de films zelf zijn te zien en zo heb je al het ware een movie wall.
    Dat is tegenwoordig gelukkig op steeds meer apparaten te vinden. Een zogenaamde media indexer. Op mijn Dune heb ik Zappiti draaien. Een gratis stukje software. YAMJ is bijvoorbeeld ook zoiets. Of bijvoorbeeld XBMC.
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  6. #6

    Standaard

    oke, bedankt voor jullie reacties, hier kan ik wat mee.

  7. #7

    Standaard

    http://www.arctic.ac/en/p/free-shipp...eu.html?c=2296

    Boxee zou ik niet aan beginnen (te veel beperkingen in vrijheid, trage interface)

    Dit is een zeer leuke optie!
    SONY kdl37w5500|SONY str-da 2400es|SONY ps3 slim 250gb|KEF 2005.3|WD TVlive|Apple TV 2 (jailbreak)|ASUS TF101|Synology DS411j|

    If you suck at making proper movies, make 3d movies!

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcellow Bekijk bericht

    Boxee zou ik niet aan beginnen (te veel beperkingen in vrijheid, trage interface)
    Daar heb ik totaal geen last van?

  9. #9

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door lennox-06 Bekijk bericht
    Ik ben benieuwd naar je ervaringen! Ik heb hem zelf ook nog niet zo lang dus tips zijn altijd welkom.

    Op Tweakers bestaat trouwens een vrij actief topic over de SideWinder3 te vinden: http://gathering.tweakers.net/forum/...es/1375688/108 Zoals je misschien weet is Tweakers niet direct een plek om vragen te "dumpen" (er wordt erg aan gehecht dat je eerst zelf op zoek gaat naar een oplossing) maar er is wel een hoop informatie te vinden in dat topic over het gebruik en ervaringen van anderen.

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Deerect2007 Bekijk bericht
    Daar heb ik totaal geen last van?
    Dan ben je nog niet zo heel veel gewend.

    Ga maar eens XBMC draaien.. Dan weet je wat ik bedoel.
    SONY kdl37w5500|SONY str-da 2400es|SONY ps3 slim 250gb|KEF 2005.3|WD TVlive|Apple TV 2 (jailbreak)|ASUS TF101|Synology DS411j|

    If you suck at making proper movies, make 3d movies!

  12. #12

  13. #13

    Standaard

    ja, ik heb een boxee box gehad. Die scheve. 2 dagen, toen heb ik m snel weer teruggestuurd. Ik vond het werkelijk niets.

    Wat ik zeg, ik mis teveel vrijheid, het ziet er niet uit, het is te traag.
    SONY kdl37w5500|SONY str-da 2400es|SONY ps3 slim 250gb|KEF 2005.3|WD TVlive|Apple TV 2 (jailbreak)|ASUS TF101|Synology DS411j|

    If you suck at making proper movies, make 3d movies!

  14. #14

    Standaard

    ik heb hem vandaag binnen alles aangesloten, maar hij leest mijn usb externe hardeschijf niet ?, wel mijn usb. alles zit op de externe hardeschijf, hoe los ik dit op ? ik heb het systeem al geupdate.
    Laatst aangepast door lennox-06 : 12-02-2013 om 19:54

  15. #15

    Standaard

    hoe is je harddisk geformat?
    SONY kdl37w5500|SONY str-da 2400es|SONY ps3 slim 250gb|KEF 2005.3|WD TVlive|Apple TV 2 (jailbreak)|ASUS TF101|Synology DS411j|

    If you suck at making proper movies, make 3d movies!

  16. #16

    Standaard

    bedankt voor jullie moeite, maar ik ga dit morgen retourneren. Het ding heeft spontaan vanzelf een paar keer opnieuw gestart. Ik vind het een onbetrouwbaar product.

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcellow Bekijk bericht
    ja, ik heb een boxee box gehad. Die scheve. 2 dagen, toen heb ik m snel weer teruggestuurd. Ik vond het werkelijk niets.

    Wat ik zeg, ik mis teveel vrijheid, het ziet er niet uit, het is te traag.
    Ok ervaringen verschillen..

  18. #18

    Standaard

    Ik ging van een appleTV2 met XBMC bij wijze van test naar Boxee... En heel snel weer terug! Het was echt een sof, ik hoopte erop vooruit te gaan, dat is dus echt niet gelukt.

    Nu heb ik een Arctic MC001 staan met XBMC erop. Dat is precies wat ik zoek (helemaal met de CEC module, waardoor ik XBMC kan bedienen met de remote van mijn TV)
    SONY kdl37w5500|SONY str-da 2400es|SONY ps3 slim 250gb|KEF 2005.3|WD TVlive|Apple TV 2 (jailbreak)|ASUS TF101|Synology DS411j|

    If you suck at making proper movies, make 3d movies!

  19. #19

    Standaard

    Ik heb weer de sidewinder 3, maar hij leest nogmaals mijn usb externe hdd niet, ik moet deze formatteren of waarschijnlijk een andere bestandsindeling geven, hoe doe ik dit ? mijn usb stick leest hij wel.

    het was een ntfs ik heb een daarna op de pc exfat formateerd maar lukt nog steeds niet

    net een 320gb externe usb hdd ntsf van mn buurman geprobeerd die leest hij wel, maar mijn 1tb toshiba niet.
    Laatst aangepast door lennox-06 : 23-02-2013 om 14:08

  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door lennox-06 Bekijk bericht
    Ik heb weer de sidewinder 3, maar hij leest nogmaals mijn usb externe hdd niet, ik moet deze formatteren of waarschijnlijk een andere bestandsindeling geven, hoe doe ik dit ? mijn usb stick leest hij wel.

    het was een ntfs ik heb een daarna op de pc exfat formateerd maar lukt nog steeds niet

    net een 320gb externe usb hdd ntsf van mn buurman geprobeerd die leest hij wel, maar mijn 1tb toshiba niet.
    Je zou kunnen proberen om hem fat32 te formateren. Maar ik kan me niet herinneren dat ik er, toen ik er zelf een externe hdd aan had hangen, speciale acties voor moest ondernemen om het werkend te krijgen. Echte tips heb ik dus niet. Als je de schijf kunt kiezen dan zijn er wel bepaalde acties die je kunt uitvoeren (via knop 6 of 8 of zo: het staat op het menu) maar uit jouw verhaal haal ik dat je daar niet eens komt.

  21. #21

    Standaard

    en nu ben ik de software aan het updaten, de rooie balk is vol er staat al een kwartier lang 'start installation' deze is ook blijven haken zo te zien, Wat zal ik doen ? ik heb precies gedaan wat er stond voor het updaten.

  22. #22

    Standaard

    Kijk eens hier.

    Of misschien eerst bij een forum waar er een eigen draadje is, zoals deze?

  23. #23

    Standaard

    ik heb het al opgelost. Kan in deze mediacenter maar een interne hardeschijf van 1 tb in? kan het niet meer ?

  24. #24

    Standaard Re:

    Beste forummers,

    Ik zit ook met een vraag. Sinds kort bekijk ik een tv-zender uit een ander land op de pc. Nu wordt deze zender getoond op de eigen site via Adobe Flash Player. Dat zie ik als ik met een rechtermuisklik op de stream klik. De stream wordt embedded op de site getoond. Eigenlijk zou ik deze stream op de tv beneden willen zien. Er is een wifi-netwerk in huis. Dus eigenlijk zou ik de stream naar het wifi-netwerk kunnen sturen zodat de tv beneden het kan tonen. Nu wees iemand op de mogelijkheid van een mediaspeler die dat zou kunnen en wel de WD TV Live Hub van Western Digital. Ik heb al zitten lezen in de gebruiksaanwijzing online maar ik kan niets over ondersteuning van Adobe Flash Player vinden. Ook via Google kan ik weinig vinden. Kortom: ik zit dus met twee vragen:

    1) Is het mogelijk om de genoemde Adobe Flash Player-stream te delen met mijn wifi-netwerk? Ik wil het live zien en niet eerst downloaden.
    2) Zo ja, is dit mogelijk met een mediaspeler? Welke zou een aanrader zijn?
    Laatst aangepast door martwout : 23-10-2013 om 17:14

  25. #25

    Standaard

    Ik weet dat dit forum al een beetje ouder is maar ik wil met mijn vragen niet meteen weer een nieuw forum openen vandaar dat ik het in dit forum maar probeer.
    Ik wil een mediaspeler hebben om vanaf mijn ipad filmpjes op de tv af te spelen. Nu heb ik hier de optie om een apple tv te nemen of een raspberry pi. Hiervoor heb ik natuurlijk al de nodige recherche gedaan en hierbij kwam ik deze overzichtelijke vergelijking tegen: http://www.jouwmaatkast.nl/blog/wat-is-een-mediaspeler/ Nu ben ik geneigd op basis hiervan te zeggen dat een Pi een veel betere keuze is maar heeft iemand hier ervaring mee hoe goed dit werkt met airplay? Ik heb namelijk al de nodige berichten gezien waarin mensen problemen hadden en dit is toch wel een belangrijk punt voor mij. Dus iemand ervaring?

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •