De resultaten 1 tot 25 van 25 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Drie recht, een averecht

    Deze 8 delige comedy, wordt dit najaar door ' Source 1 Media', op de markt gebracht.
    Nog nooit gezien, maar gezien de cast, moet dit een topper zijn!


    Nederlandse komedie TV serie over Bertus de Vries, eigenaar van een sportschool. De ruimte boven de sportschool verhuurt hij aan drie jonge advocaten.

    Deze serie was een voorloper van de latere serie "Vreemde Praktijken" met deels dezelfde acteurs.

    Uitgezonden in 1988 door de KRO

    Acteurs:
    Gerard Cox = Bertus de Vries
    Inge Ipenburg = Gon de Zwaan
    Johnny Kraaykamp Jr. = Lex Tichelaar
    Sjoerd Pleijsier = Laurens Jan Bolsenbroek
    Janke Dekker = Wendy Keizer

  2. #2

    Standaard

    Ha, leuk dat ook deze serie wordt uitgebracht

    Vind het overigens wel verwonderlijk dat de 3 comedy's met Cox, Pleijsier en Bruijs omgekeerd worden uitgebracht; eerst TWGHG (heruitgave), dan Vreemde Praktijken en dán pas deze serie. Maar goed, altijd leuk dat het alsnog op dvd komt natuurlijk.

  3. #3

    Standaard

    Eigenlijk ongeveer hetzelfde als Vreemde Praktijken? Maar waar is Joke Bruys dan? Daar is Bertus de Vries toch met haar getrouwd? En in deze serie niet dan? Wat is je bron, want ik kan nergens vinden dat de serie op DVD komt, zelfs niet op de site van Scrouce1Media zelf.
    Laatst aangepast door MRbazzeman : 17-03-2013 om 09:57

  4. #4

    Standaard

    Ik heb dat via de mail aan Source 1 Media gevraagd- omdat deze serie de voorloper is van 'Vreemde praktijken'. Exacte data is nog niet bekend, vandaar dat je nog niets kunt vinden hierover.

    Zie hieronder de reactie:
    Drie recht komt inderdaad in 1 box uit. staat voor het najaar gepland. Verder zijn er nog geen concrete titels. sorry.

    Met vriendelijke groeten / With Kind regards ,

    Caja Engelen

  5. #5

  6. #6

    Thumbs up

    Citaat Oorspronkelijk gepost door MRbazzeman Bekijk bericht
    Eigenlijk ongeveer hetzelfde als Vreemde Praktijken? Maar waar is Joke Bruys dan? Daar is Bertus de Vries toch met haar getrouwd? En in deze serie niet dan? Wat is je bron, want ik kan nergens vinden dat de serie op DVD komt, zelfs niet op de site van Scrouce1Media zelf.
    Dit is gewoon de voorloper.

    Topactie van Source 1 Media. Respect +10%.

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Samba-boy Bekijk bericht
    Dit is gewoon de voorloper.
    Ja, ik snap dat dit de voorloper is. Maar mijn vraag is: Is deze serie ongeveer hetzelfde als Vreemde Praktijken, omdat Bertus de Vries en de twee advocaten in beide serie's meedoen?

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door MRbazzeman Bekijk bericht
    Ja, ik snap dat dit de voorloper is. Maar mijn vraag is: Is deze serie ongeveer hetzelfde als Vreemde Praktijken, omdat Bertus de Vries en de twee advocaten in beide serie's meedoen?
    Ja. Want dit is gewoon de voorloper.

  9. #9

    Standaard

    De serie 'Drie recht, één averecht' werd door Jack Gadellaa en Ton de Vreede geschreven voor de KRO. Gerard Cox speelde sportschoolhouder Bertus de Vries en hij verhuurde zijn bovenverdieping aan drie jonge advocaten (vandaar 'drie recht'). Omdat Bertus de Vries er nogal louche praktijken op nahield was hij 'averecht'. De advocaten werden gespeeld door Sjoerd Pleijsier, Johnny Kraaykamp junior en Inge Ipenburg. De serie was niet echt een groot succes, maar de KRO zag er wel potentieel in en vroeg de makers een nieuwe serie te ontwikkelen. Inge Ipenburg werd vervangen door Janke Dekker (als schoonmaakster c.q. secretaresse) en later deed ook Sylvia de Leur haar intrede als secretaresse Luus. De serie werd na een wat moeilijke aanloop een groot succes. Na een aantal seizoenen hielden Gadellaa en De Vreede het voor gezien. De samenwerking tussen Gerard Cox en Sjoerd Pleijsier (die elkaar al voor het eerst troffen in 'De weg' van Willy van Hemert) beviel ze echter zo goed dat Frank Jansen van de KRO aan beiden vroeg om bewerkingen te gaan maken van de serie 'The Honeymooners' waarvan hij de rechten had gekocht. 'The Honeymooners' werd 'Toen was geluk heel gewoon' en de rest is geschiedenis...
    Laatst aangepast door Bonhomme : 11-04-2013 om 13:46

  10. #10

    Standaard

    Ondanks dat het totaal niet mijn smaak is kan ik het altijd wel waarderen als Hollands Glorie wel in ere wordt gehouden en dat het goed bewaard blijft voor de komende jaren; en dat liefhebbers er thuis kunnen van genieten op dvd. Goed dat er nog maatschappijen zijn die hierin investeren (zeker in deze tijden) want het verkoop potentieel is niet verschrikkelijk groot.

  11. #11

    Standaard

    Is er al wat meer informatie over de uitkomstdatum?

  12. #12

  13. #13

    Standaard

    19 September is de releasedatum!

    Alweer een pareltje toevoegen aan de collectie!

  14. #14

    Standaard

    Op de site van Whekamp, staat de hoes al afgebeeld, krijg 'm alleen niet geüpload naar hier.
    Tevens ook de hoes van de complete box van 'Vreemde praktijken'!

  15. #15

    Standaard

    Gelukkig staat-ie ook al op de site van de FRS:


  16. #16

    Standaard

    Hier zeg ik nou volmondig 'epic' op! Mooie uitgave!

  17. #17

    Standaard

    Mooi, mooi, mooi! Die komt zeker weten in mijn DVD verzameling. Weer een leuke comedy erbij!

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door MRbazzeman Bekijk bericht
    Mooi, mooi, mooi! Die komt zeker weten in mijn DVD verzameling. Weer een leuke comedy erbij!
    Mwah, of 'ie leuk is valt nog te bezien hè, volgens mij was het voor jouw tijd toen de serie werd uitgezonden. :P

  19. #19

    Standaard

    Het was wel voor mijn tijd ja, maar Vreemde Praktijken is ongeveer hetzelfde en ik vind Bertus de Vries is goed personage, dus hij word vast wel leuk.

  20. #20

    Standaard

    Vandaag komt de DVD uit, ik heb er zin in!

  21. #21

  22. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door edwin01 Bekijk bericht
    Ik had hem gisteren al binnen
    Kan je al een korte review geven of heb je hem nog niet bekeken?

  23. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door martwout Bekijk bericht
    Kan je al een korte review geven of heb je hem nog niet bekeken?
    Nou korte review?
    Ik heb 1 aflevering bekeken, beeldkwaliteit ziet er wel naar behoren uit zo te zien, er wordt ook gezongen in deze serie en dat vind ik aan ene kant wel jammer, maar ik begrijp nu al
    waarom het maar bij 1 seizoen gebleven is, maar het is wel leuk om naar te kijken hoor dat dan wel weer wel, maar Vreemde Praktijken is stukken leuker!

  24. #24

    Standaard

    Leuke serie, lijkt heel veel op 'Vreemde praktijken'. Goede beeld en geluidskwaliteit. Heerlijk stukje jaren '80!

  25. #25

    Standaard

    staat voor het najaar gepland. Verder zijn er nog geen concrete titels. sorry.
    คาสิโนออนไลน์

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •