De resultaten 1 tot 8 van 8 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard On the Road [Blu-ray Disc]

    On the Road

    Langverwachte verfilming schiet tekort in tempo, structuur en onderlinge chemie.

    Lees dit artikel

  2. #2

    Standaard

    Het boek wordt tegenwoordig ook ook eerder als een hype dan een echte klassieker gezien... Beroerd geschreven en leuk voor hippies inderdaad.

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey Bekijk bericht
    Het boek wordt tegenwoordig ook ook eerder als een hype dan een echte klassieker gezien... Beroerd geschreven en leuk voor hippies inderdaad.
    verdiep je eerst maar eens gewoon in the Beat Generation.

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jordy van Buel Bekijk bericht
    verdiep je eerst maar eens gewoon in the Beat Generation.
    Ik weet wat de Beat Generation inhoudt, maar On the road werd pas echt populair als onderdeel van de hippie-movement uit de jaren '60 (net als Tolkiens Lord of the Rings trouwens).

    Ik vond het boek niet om door te komen, de film is dat blijkbaar ook niet.

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey Bekijk bericht
    Ik weet wat de Beat Generation inhoudt, maar On the road werd pas echt populair als onderdeel van de hippie-movement uit de jaren '60 (net als Tolkiens Lord of the Rings trouwens).

    Ik vond het boek niet om door te komen, de film is dat blijkbaar ook niet.
    Dat het toentertijd een beetje gemixed werd ontvangen is waar, maar het boek niet door kunnen komen ligt met name aan het feit dat de meeste het lezen als een boek dat op zichzelf staat. Je hebt echt veel meer achtergrond kennis nodig van the Beats (andere werken en weten welk karakter welke realistische persoon vertegenwoordigd) om de biografische en historische context van dit boek te kunnen snappen.

  6. #6

    Standaard

    Ja dat is wat Star Wars fans ook altijd zeggen. Je moet je ingelezen hebben om de verhalen te kunnen volgen.

    Ik verschil hierover van mening. Een goede film begint niet met een tekstrol uitleg (Dune, SW), en een goede film moet op zich staan (niet alleen te volgen voor mensen die het boek kennen). Dat geldt voor een boek ook in mijn ogen.

  7. #7

    Standaard

    In beide gevallen ben ik het absoluut niet met je eens; films en boeken hebben in veel gevallen wel degelijk baat bij voorkennis verkregen uit andere werken/eerdere delen. Bij sommige is het zelfs een must.

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jordy van Buel Bekijk bericht
    In beide gevallen ben ik het absoluut niet met je eens; films en boeken hebben in veel gevallen wel degelijk baat bij voorkennis verkregen uit andere werken/eerdere delen. Bij sommige is het zelfs een must.
    Andere delen ben ik met je eens, andere werken niet.

    Een film hoeft ook niet alles in detail uit te gaan leggen (liever niet zelfs), maar het moet wel een ervaring zijn die op zichzelf kan staan. Natuurlijk zul je een bepaalde film meer appreciëren als je je in het onderwerp hebt ingelezen of verdiept, maar dat zou geen vereiste moeten zijn voor de 'filmervaring'.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •