De resultaten 1 tot 2 van 2 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard HELP! TV - Hd-recorder en decoder aansluiten

    Beste forum leden,

    Ik heb ontzettend veel hulp nodig met het aansluiten van mijn aan te schaffen Ziggo HD ontvanger, wie kan mij adviseren?
    Ik wil mijn huidige HD recorder nog gebruiken omdat deze een iLink aansluiting heeft voor mijn digitale DV camera.

    Ik heb het volgende in huis;

    - Sony TV KDL 40L4000 deze heeft 2x HDMI, 2x scart, 1x RGB composite.

    - Sony HD recorder RDR-HX750 deze heeft de volgende aansluitingen;
    AERIAL IN en OUT, Line 1 decoder, Line 3 TV, HDMI OUT, Digital OUT.

    - Sony Tuner versterker STE475 waar de nodige componenten ook op aangesloten dienen te worden.

    Ik heb nu nog de oude decoder van Samsung aangesloten op de volgende manier:
    - COAX uit de muur naar recorder INPUT
    - COAX van recorder naar DECODER ZIGGO COAX IN
    - COAX van DECODER ZIGGO naar tv

    - SCART van DECODER ZIGGO UIT naar TV EXTERN 2
    - SCART van DECODER EXTERNAL naar RECORDER op DECODER IN.

    Op de manier kijken wij tv via AVI 1 er achter staat dan SAT, op deze manier kunnen we zappen met de decoder.

    Tenslotte nog een vraag wat zijn de voordelen van de Humax 5200 t.o.v. de 5100. Kan ik eventueel de 5200 gebruiken in samenwerking met mijn Sony HD recorder en kan ik dan ook op deze laatste opnemen en weergeven?

    Ik hoop dat iemand mij kan helpen om de juiste aansluiting te kunnen maken.
    Alvast bedankt voor de moeite.

  2. #2

    Standaard

    Ik zou in jouw geval kiezen voor de Humax iHDR-5200c. Dit is een nieuwer model en wordt door Ziggo met enige regelmaat voorzien van nieuwe updates (dit gaat automatisch). Via een computer/laptop kun je met een FTP client de opnamen kopiëren naar je hardeschijf van je computer/laptop.

    Aansluiten:
    - Humax iHDR-5200c via HDMI op je TV
    - Coax vanuit de muur (via bijgeleverde versterker van Ziggo) in de Cable In op de Humax iHDR-5200c
    - Sony RDR-HX750 via HDMI op je TV

    Ik zou de Sony RDR-HX750 überhaupt niet meer gebruiken om TV-opnamen te maken, aangezien je dan enkel analoog (lees in slechte kwaliteit) gaat opnemen. Digitaal opnemen in HD-kwaliteit kun je nu via de Humax iHDR-5200c doen en de opnamen er eventueel via een FTP client afhalen.

    Je gebruikt je Sony RDR-HX750 dan enkel nog om bijvoorbeeld DVD's te kijken, of het beeld van je videocamera via iLink door te geven aan je TV, als je iets wilt bekijken vanaf de camera.
    Laatst aangepast door Peter Porrio : 15-02-2013 om 09:59
    Mijn HT: Panasonic TX-P42G20ES - Music Hall A25.2 - Music Hall CD25.2 - Music Hall DAC25.3 - Denon DVD-1940 - A.C. Ryan Playon!HD Mini - Logitech Squeezebox Duet - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+ - Phonar Sub EdMa - Van den Hul kabels

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •