De resultaten 1 tot 2 van 2 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Aansluitingen home cinema set

    Beste mensen,

    Ik ben rond aan het zoeken naar een nieuwe home cinema set.

    Ik heb deze TV:

    http://www.philips.nl/c/televisie/69...specifications

    Nu heb ik een paar vragen hierover, die voor jullie waarschijnlijk gemakkelijk te beantwoorden zijn...

    1. Wat voor aansluitingen moeten en minimaal op de home cinema set zitten om TV geluid af te kunnen spelen via de home cinema?

    2. Is een HDMI-ingang op de home cinema set noodzakelijk?

    Alvast bedankt voor jullie hulp .

    Groetjes,

    Ries

  2. #2

    Standaard

    Om het geluid van TV via een Home Cinema Set weer te kunnen geven, is het belangrijk om te weten hoe je TV kijkt. Er zijn nl. providers waarbij je (voor bepaalde diensten)gebruik moet maken van een externe ontvanger.

    Over het algemeen heb je bij voorkeur een set nodig met minimaal een optische ingang of een HDMI-aansluiting die ook ARC ondersteund. Voor het gebruik is het vaak makkelijker als je een optische uitgang van (het toestel met) de decoder gebruikt, omdat 'handshakes' dan geen invloed kunnen hebben op de (samen)werking van de set.

    Wanneer je bronnen gebruikt die geluid als HD (Dolby TrueHD, DTS-HD of MPCM) uit kunnen sturen -zoals een mediaplayer en een BD speler- en daar gebruik van wilt maken, heb je een set met een losse receiver nodig. De meeste alles-in-één systemen kunnen het via HDMI nl. alleen als SD (Dolby Digital, DTS en LPCM) ontvangen. Naast de vele mogelijkheden zorgt een losse receiver er ook voor dat het mooier en vooral beter weergeven zal worden, zodat je er ook van kunt genieten.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •