De resultaten 1 tot 13 van 13 worden weergegeven.

Discussie: ps3 geen geluid

  1. #1

    Standaard ps3 geen geluid

    hallo ik kom er maar niet uit met het aan sluiten van mijn zoon de PS3 -lcd en onkyo reciever het geluid over de boxen te krijgen .Ik heb al een rode en witte kabel in de reciever en lcd dan heb ik alleen maar geluid op de lcd niet op ps3.Optical kabel in de ps3 en reciever en helemaal geen geluid ik word er gek van kunt u mijn helpen alvast bedankt gr wim

  2. #2

    Standaard

    Wim, welkom op het fourm!

    Je kunt het beste erbij zetten welke type televisie en versterker hij heeft i.v.m. het bepalen welke in- en uitgangen er zijn.

    Verder wordt het ook gewaardeerd als je je post wat beter leesbaar maakt .

  3. #3

    Standaard

    Waarschijnlijk moet je in de PS3 in stellen dat de audio via de optische uitgang uitgevoerd moet worden en in de Onkyo moet je in stellen dat de optische ingang bij een bepaalde bron als ingang wordt gebruikt.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  4. #4

    Standaard

    Het verhaal met de LCD erbij is een beetje verwarrend. Om het geluid van je PS3 via je Onkyo reciever te horen moet je inderdaad via je PS3 aangeven dat het geluid via Optisch uitgevoerd wordt. Dat kan via "Instellingen" (meest linker menu) en dan vervolgens "Geluidsinstellingen" en dan "Instellingen audio uitvoer". Vergeet na het selecteren van "Optisch digitaal" niet om alle geluidsopties aan te vinken! De waarschuwing die je daarna krijgt kan je negeren. En dan zoals peptalk zegt je reciever op de juiste ingangsbron zetten.
    Je LCD heb je via de rood/witte kabel nu in ieder geval wel goed aangesloten, dus daar hoef je niks meer aan te doen.

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    Waarschijnlijk moet je in de PS3 in stellen dat de audio via de optische uitgang uitgevoerd moet worden en in de Onkyo moet je in stellen dat de optische ingang bij een bepaalde bron als ingang wordt gebruikt.
    Hallo ik heb het gedaan zo als je zei maar nee hoor.Ik heb een onkyo reciever 305x als ik het kabeltje erin doet is het einde een rood lampje dus hij doet het wel maar dan ????En die witte en rode zit in de MD uitgangen en daar heb ik het geluid van de tv ,ik snap er niks meer van help me please zou ik zeggen mvg wim

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door wavanooijik Bekijk bericht
    Hallo ik heb het gedaan zo als je zei maar nee hoor.Ik heb een onkyo reciever 305x als ik het kabeltje erin doet is het einde een rood lampje dus hij doet het wel maar dan ????En die witte en rode zit in de MD uitgangen en daar heb ik het geluid van de tv ,ik snap er niks meer van help me please zou ik zeggen mvg wim
    en het gaat om een Samsung UE40EH5000 was vergeten dat er bij te zetten sorry ben ook net nieuw dus een leek

  7. #7

    Standaard

    Heb je in de setup van je Onkyo receiver aangegeven welke digitale geluidsingang gekoppeld moet zijn aan de voorkeuze optie die je gebruikt op je receiver? Dus bv BD/DVD koppelen aan digitaal optisch 1?
    Verder neem ik aan dat je receiver geen digitale audio via hdmi ondersteunt omdat je een optical kabel gebruikt?

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door P@trick_DVD Bekijk bericht
    Heb je in de setup van je Onkyo receiver aangegeven welke digitale geluidsingang gekoppeld moet zijn aan de voorkeuze optie die je gebruikt op je receiver? Dus bv BD/DVD koppelen aan digitaal optisch 1?
    Verder neem ik aan dat je receiver geen digitale audio via hdmi ondersteunt omdat je een optical kabel gebruikt?
    hoe moet ik dat aan geven bij mijn reciever ik doe kabel erin en klaar dacht ik

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door wavanooijik Bekijk bericht
    hoe moet ik dat aan geven bij mijn reciever ik doe kabel erin en klaar dacht ik
    RTFM

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TylerDurden Bekijk bericht
    RTFM
    Sow dat is wel even van toepassing ja
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    Sow dat is wel even van toepassing ja
    jaja en wat is dat dan ik weet het niet maar alvast bedankt

  12. #12

    Standaard

    DLT zeker als je het niet weet de leukste thuis

  13. #13
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Het is een wat oneerbiedige afkorting met een knipoog (Read The F*cking Manual) Maar het komt erop neer dat je wellicht nog het één en ander moet instellen. dat komt een beetje door de vele aansluitmogelijkheden die een moderne receiver heeft.


    De instelling in je PS3 heeft TylerDurden al netjes voor je aangegeven.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TylerDurden Bekijk bericht
    Om het geluid van je PS3 via je Onkyo reciever te horen moet je inderdaad via je PS3 aangeven dat het geluid via Optisch uitgevoerd wordt. Dat kan via "Instellingen" (meest linker menu) en dan vervolgens "Geluidsinstellingen" en dan "Instellingen audio uitvoer". Vergeet na het selecteren van "Optisch digitaal" niet om alle geluidsopties aan te vinken! De waarschuwing die je daarna krijgt kan je negeren.
    Vervolgens zal je in de Onkyo moeten aangeven aan welke video/audio input je de optische ingang wil toewijzen. Dit kan meestal bij instellingen/digitale input oid. Met andere woorden: kies op de Onkyo een Input die je gaat gebruiken voor het geluid van de PS3. Kijk tijdens het aansluiten van de digitale optische kabel welk nummer er bij de stekker achterop de Onkyo staat en wijs dat nummer toe aan de input die je kiest in het geluidsinstellingen menu. Veelal kan je daar voor auto kiezen, maar om dingen aan te sluiten kies je dan optical 1 of 2 enz.

    In principe dingen die dus in de gebruiksaanwijzing moeten staan. Dat is wat men daarmee wil aangeven, maar hopelijk kom je er zo ook uit.

    Succes
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •