Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 30 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Gezocht: goede comedy

    Hoi,

    Ik ben alweer tijd op zoek naar een goede comedy serie (liefst niet een die al 4/5 jaar loopt) in de lijn van Friends, Seinfeld en ook Two and a half men mag ik graag zien.

    Wat is er nu echt erg leuk, grappig etc?
    Before Elvis, there was nothing (John Lennon)

  2. #2

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door raymonddeniet Bekijk bericht
    Hoi,

    Ik ben alweer tijd op zoek naar een goede comedy serie (liefst niet een die al 4/5 jaar loopt) in de lijn van Friends, Seinfeld en ook Two and a half men mag ik graag zien.

    Wat is er nu echt erg leuk, grappig etc?
    De leukste series lopen (gelukkig) al weer een aantal jaar mee, maar series die ik erg leuk vind zijn:

    The Big Bang Theory (6 seizoenen)
    Community (4 seizoenen)
    Happy Endings (3 seizoenen)
    Raising Hope (3 seizoenen)
    My heart was not ripped out, but she did steal my cuckoo clock.
    The Swede in Hell On Wheels

  3. #3

    Standaard

    Dank je.

    En welke van de 4 is echt het meest grappige of hilarische?
    Before Elvis, there was nothing (John Lennon)

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door raymonddeniet Bekijk bericht
    Dank je.

    En welke van de 4 is echt het meest grappige of hilarische?
    The Big Bang Theory vind ik toch wel de grappigste.
    My heart was not ripped out, but she did steal my cuckoo clock.
    The Swede in Hell On Wheels

  5. #5

    Standaard

    Modern Family vind ik de leukste van de afgelopen jaren, The Big Bang Theory is nu wel wat ingekakt.

    Overigens weet ik niet of dit een aanrader voor jou is, aangezien ik Friends en Seinfeld af en toe wel aardig (en niet meer dan dat) vind, en Two and a half men helemaal niet grappig.

    Maar misschien sta je open voor wat anders .

  6. #6

    Standaard

    Ok, ik zal ns wat afleveringen proberen.

    Ik ben idd wel wat meer van Friends en Seinfeld.

    Kent iemand ook Go On met Matthew Perry?
    Before Elvis, there was nothing (John Lennon)

  7. #7

    Standaard

    Ik vind Parks and Recreation de beste comedy die nu op tv is. Eerste seizoen is wat minder, maar dat zijn maar een paar afleveringen. Daarna wordt de serie echt goed en zelfs elk seizoen nog beter.

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door raymonddeniet Bekijk bericht
    Ok, ik zal ns wat afleveringen proberen.

    Ik ben idd wel wat meer van Friends en Seinfeld.

    Kent iemand ook Go On met Matthew Perry?
    Go on is lekker droog. Het is natuurlijk wel wat anders dan Friends omdat dat een sitcom is (compleet met lachband en /of live audience).

  9. #9

    Standaard

    Voor goede komedieseries moet je volgens mij niet in Amerika zijn. Maar goed, als je Seinfeld leuk vindt, dan moet je zeker Curb Your Enthusiasm eens proberen wat over het leven van de bedenker van Seinfeld gaat: Larry David. Inmiddels zijn daar 8 seizoenen van.

    Waarom probeer je niet eens een Britse komedie. De afgelopen jaren hebben zij enkele fantastische series gemaakt zoals:
    Gavin and Stacey (soort van Britse variant op Friends) 3 series + kerstspecial
    The Thick of It (magistrale politieke komedie) 4 series
    Twenty Twelve (fly-on-the-wall komedie over de organisatie van de Olympische spelen) 2 series
    Outnumbered (2 ouders versus 3 bijdehante kinderen) 4 series + kerstspecial
    Laatst aangepast door Digi-gek : 23-02-2013 om 16:01
    Everyone knows, when you make an assumption, you make an ass out of "u" and "umption". - Mitch Henessey

    What I Watch

  10. #10

    Standaard

    Ik lig persoonlijk helemaal dubbel om The New Adventures of Old Christine. Volgens mij zijn er vijf seizoenen van gemaakt, maar de serie is inmiddels al een jaartje van de buis af in Amerika. FoxLife zendt de serie in Nederland uit. Give it a try!

  11. #11

    Standaard

    Ik ga tegen je regel in van 'niet een die al 4/5 jaar loopt', want de serie die ik wil noemen loopt al 8 jaar. :P

    How I met your mother! Gewoon beginnen met de aflevering 'The Possimpible' of 'The best burger in New York', en dan aan de eerste aflevering van seizoen 1. It's worth it. Believe me. Because it's legendary.

  12. #12

    Standaard

    Toppers als 'Curb your Enthousiasm' werden hierboven al genoemd, maar ik wou vooral ook 'The Office (US)' aanraden. Het eerste seizoen komt wat traag op gang (goed, dat wel) en ik ben met enige argwaan beginnen kijken, maar vanaf het tweede seizoen is dit bijzonder leuke televisie. Verrassend grappig zelfs.

  13. #13

    Standaard

    Ook erg leuk en pas recent begonnen is Veep met Julia Louis-Dreyfuss waarin zij de Vice President speelt.
    Everyone knows, when you make an assumption, you make an ass out of "u" and "umption". - Mitch Henessey

    What I Watch

  14. #14

  15. #15

    Standaard

    Wow, overweldigend. Weet niet waar ik moet beginnen.
    Heb er zelf om gevraagd

    Ik ga eens mijn huiswerk doen en eea nalezen.
    Before Elvis, there was nothing (John Lennon)

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Samba-boy Bekijk bericht
    Ik ga tegen je regel in van 'niet een die al 4/5 jaar loopt', want de serie die ik wil noemen loopt al 8 jaar. :P

    How I met your mother! Gewoon beginnen met de aflevering 'The Possimpible' of 'The best burger in New York', en dan aan de eerste aflevering van seizoen 1. It's worth it. Believe me. Because it's legendary.
    Eens. Als je van Friends houdt dan zul je deze serie ook echt wel kunnen waarderen!

    Daarnaast de eerder genoemde Big Bang Theory is absoluut een aanrader. ENG of NL subs zijn hier wel echt aan te raden. De wetenschappelijk termen vliegen je vaak om de oren


    Iemand al eens Californication gezien? Is deze leuk om te volgen?
    TV: Panasonic TX-P50UT50 - Receiver: Onkyo TX SR313 - Blu-ray: Sony BDP-350B - Mediaplayer: Mede8er 600X3D - Console: Playstation 3 - Center: Mission M7C1 - Fronts: Mission 760Subwoofer: Pioneer SW110S - Kabels: Oehlbach


  17. #17

    Standaard

    Ok, ik zal moeten afwijken zie ik alweer

    Ik heb 3 seizoenen gezien en ben afgehaakt. Ondanks dat het wel mijn soort humor is. Lekker zwarte humor. Maarja, je moet wel eens snijden in de hoeveel dat je wilt zien.

    Ik ga die 2 afl eens lekker kijken en als het pakt begin ik met seizoen 1.

    Dan wordt het dus big bang en how I met your mother.
    Before Elvis, there was nothing (John Lennon)

  18. #18

    Standaard

    Hmm, ik heb het topic weer eens helemaal doorgelopen en ik denk dat ik het aantal te volgen comedies ga uitbreiden

    Go On in ieder geval
    Big Bang Theory
    How I met your mother
    en waarschijnlijk ook Parks and recreation

    De tip van de Engelse series ga ik ook nog uitzoeken. Ik ben echt gek van de welbekende series zoals Allo'Allo' , Fawlty Towers en Mr. Bean. Hoewel de laatste 2 niet echt series zijn. Maar de humor is mij welbekend
    Before Elvis, there was nothing (John Lennon)

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door raymonddeniet Bekijk bericht
    Hmm, ik heb het topic weer eens helemaal doorgelopen en ik denk dat ik het aantal te volgen comedies ga uitbreiden

    Go On in ieder geval
    Big Bang Theory
    How I met your mother
    en waarschijnlijk ook Parks and recreation

    De tip van de Engelse series ga ik ook nog uitzoeken. Ik ben echt gek van de welbekende series zoals Allo'Allo' , Fawlty Towers en Mr. Bean. Hoewel de laatste 2 niet echt series zijn. Maar de humor is mij welbekend
    Wat engelse comedy betreft moet je dan Little Brittain en Little Brittain USA zeker ook eens zien.

  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pieter Rijkers Bekijk bericht
    Wat engelse comedy betreft moet je dan Little Brittain en Little Brittain USA zeker ook eens zien.
    Probeer dan meteen Spaced eens. Een vroege serie van de makers van Shaun of the Dead.
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  21. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door raymonddeniet Bekijk bericht

    De tip van de Engelse series ga ik ook nog uitzoeken. Ik ben echt gek van de welbekende series zoals Allo'Allo' , Fawlty Towers en Mr. Bean. Hoewel de laatste 2 niet echt series zijn. Maar de humor is mij welbekend
    Dat doet mij deugd Raymond. Ik moet er wel bij zeggen dat mijn suggesties in de verste verte niet op 'Allo 'Allo of Mr Bean lijken. Britse komedies hebben een enorme stijlverandering doorgemaakt. De kluchten van David Croft en de karikaturen van Richard Curtis hebben plaats gemaakt voor series die de humor in het dagelijks leven uitvergroten. Ook zijn vaak de lachbanden verdwenen. Deze vorm van komedie is sinds The Office enorm populair geworden. Uiteraard zijn er nog steeds de absurde sitcoms en sketch shows zoals Little Britain, Come Fly With Me, Miranda en Mrs Brown's Boys, maar probeer eens een van de door mij genoemde series als je eens een keer verrast wil worden en iets anders of nieuws wil zien.

    Met name Gavin and Stacey is veel meer dan een komedie maar meer een hartverwarmende feelgood dramedy over het belang van familie en vriendschap. Je zukt veel lachen en wellcht ook een traantje wegpinken. Deze serie werd mij een paar jaar geleden aangeraden door een goede vriendin en ben haar daar nog dankbaar voor.
    Laatst aangepast door Digi-gek : 01-03-2013 om 10:46
    Everyone knows, when you make an assumption, you make an ass out of "u" and "umption". - Mitch Henessey

    What I Watch

  22. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mark t Bekijk bericht
    Probeer dan meteen Spaced eens. Een vroege serie van de makers van Shaun of the Dead.
    Spaced is inderdaad een klassieker. Er zijn geloof ik maar 14 afleveringen van, maar het zijn allemaal juweeltjes.
    Everyone knows, when you make an assumption, you make an ass out of "u" and "umption". - Mitch Henessey

    What I Watch

  23. #23

    Standaard

    Nog wat leuks uit de UK uit verschillende periodes:
    - The Royle Family
    - Only Fools and Horses
    - The Inbetweeners
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  24. #24

    Standaard

    Qua Engelse comedy:
    --------------------
    - Coupling (vergelijkbaar met Friends, alleen directer en wat minder 'makkelijke' humor. Net iets meer nadenken)
    - Chef! (al wat ouder, over een kok die zijn personeel wat hardhandig aanpakt)
    - The IT-Crowd was ook wel leuk

    Nu - Amerikaans:
    ----------------
    - New Girl (zit nu in seizoen 2)
    SONY KDL40z5500 | SONY UBPX700B | Onkyo TX-SR577 | Energy Take Classic 5.1

  25. #25

    Standaard

    Veel plezier met de series die je hebt uitgekozen . Laat ook even weten wat je ervan vindt tzt
    TV: Panasonic TX-P50UT50 - Receiver: Onkyo TX SR313 - Blu-ray: Sony BDP-350B - Mediaplayer: Mede8er 600X3D - Console: Playstation 3 - Center: Mission M7C1 - Fronts: Mission 760Subwoofer: Pioneer SW110S - Kabels: Oehlbach


Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •