Pagina 6 van 23 EersteEerste ... 234567891016 ... LaatsteLaatste
De resultaten 126 tot 150 van 567 worden weergegeven.
  1. #126

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door De_Hollander Bekijk bericht
    Ik heb een pakketje ontvangen uit Sweden, via blu-ray.com ken ik iemand die ervoor heeft gezorgd dat ik deze kreeg.
    Dan kan het nog niet op één dag hier zijn. Noem nu verdraaid dat geheimzinnige forum van je eens waar al die gelijkgestemde zielen zitten! Geef ons een reden om je te geloven. Zo lang je dat niet doet ga ik er van uit dat het niet bestaat.

    Op de rest van je post ga ik niet antwoorden, want het is de moeite niet. Je valt nl. wéér in herhaling en ik denk dat alles al een keer gezegd is.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  2. #127

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door StefaanD Bekijk bericht
    Werner 'k ga niet je ganse post quoten, maar had het zelf echt niet beter kunnen verwoorden.
    Eens!

  3. #128

    Standaard

    Ik ben op mijn gemakje 's door deze topic gewandeld en mijn mond zakte echt open. Stijgende verbazing per geplaatste post.

    Sowieso ben je wel een klein half uurtje zoet als je alles grondig leest (waarbij de stijlfouten, schrijffouten, afwezigheid van leestekens of doodgewoon krom Nederlands het niet bepaald makkelijker maken). Maar jongens... Hebben jullie eigenlijk enig idee hoeveel energie, tijd, frustratie, zweetdruppels er in het creëren, lezen en volgen van al deze posts zitten?

    Ik sta in het dagelijks leven voor een groep 8 waar ik een hoop aandacht besteed aan het onderwerp 'debatteren', waarin de kinderen vooral leren om naar elkaar te luisteren en elkaar op een respectvolle manier van repliek te voorzien. Maar hoe sommige mensen hier met elkaar omgaan... Jullie kunnen verdorie nog een hoop leren van mijn 12-jarige pubers.

    Hier in dit topic lees ik een eindeloze herhaling van zetten, ik lees een hoop zinvolle, bijna wanhopige pogingen van bevlogen positieve leden (Claudio, Jordy en een aantal anderen) die hun best doen om diverse discusses een positieve kant op te sturen.

    Maar ik lees ook de nodige onderhuidse opmerkingen van mensen die oproepen tot 'respect' maar ondertussen met een vilein sarcasme zelf precies het tegenovergestelde doen. Het gebruikelijke "Hollander-bashing" van een aantal, de nodige reacties van het lijdend voorwerp zelf die in een soort drijfzand lijkt te zitten en bij elke opmerking dieper in de blubber lijkt te zakken. Het lijkt soms wel of mensen er lol in hebben om de discussies rond de man verder te doen oplaaien.

    Even helemaal los van het feit of de man gelijk heeft of niet, dat boeit me niet eens. Hij dramt vaak door. Vast wel. Maar negeer. De mensen die zo vurig als pitbulls erop door hakken zijn vaak niet veel beter.

    Het blijft me verbazen hoeveel mensen door één persoon zo getriggerd kunnen worden en vervolgens dagenlang - soms wekenlang - door te ruziën over dingen waarvan je je achteraf af kunt vragen waarom je je zo op hebt laten naaien... Wees eerlijk, het is bijna een gave van de Hollandse meneer om zoveel effect te bereiken bij mensen...

    Ik moet me waarschijnlijk helemaal niet mengen in de hele discussie, maar jemig mensen, kunnen jullie je kostbare tijd nou niet beter besteden? Aan leuke films kijken bijvoorbeeld?

    Ik krijg zo langzamerhand wel steeds meer het gevoel dat het forum DVD.nl een soort verzamelplaats wordt van opgefokte boze mannen die het hardst tegen elkaar staan te roepen maar soms allang vergeten zijn waarover ook alweer. Ik kijk steeds minder vaak op het forum. Ben de lol een beetje kwijt. En dat vind ik jammer. Ik vind het jammer dat ik zo vaak struikel over cynisme, geruzie en getrap.

    En och, niemand mist mij, hoor. Maar ik vind het toch jammer.

    En dat wou ik effe kwijt.

    En oh, p.s. chapeau voor die mensen die zich nog steeds eindeloos inzetten om het forum op een positieve manier te modereren. Ik snap soms niet waar jullie het engelengeduld vandaan halen.
    Laatst aangepast door John Tak : 02-03-2013 om 00:12
    "Volg de spinnen...? Waarom is het niet gewoon: 'volg de vlindertjes'...."

  4. #129

    Standaard

    Mooie post John! En niet wegblijven voor zoiets......altijd blijven relativeren: het is een forum, en niet iets heel belangrijks in het leven .

  5. #130

    Standaard

    Een ontzettend goede post John!

    Citaat Oorspronkelijk gepost door John Tak Bekijk bericht
    Ik sta in het dagelijks leven voor een groep 8 waar ik een hoop aandacht besteed aan het onderwerp 'debatteren', waarin de kinderen vooral leren om naar elkaar te luisteren en elkaar op een respectvolle manier van repliek te voorzien. Maar hoe sommige mensen hier met elkaar omgaan... Jullie kunnen verdorie nog een hoop leren van mijn 12-jarige pubers.
    Snap precies wat je bedoelt. Ik ben ook leerkracht in het basisonderwijs en sta zelf op het moment voor een groep 3. Bij het lezen van dit topic moest ik ook soms ook aan mij leerlingen denken. Dan vooral de leerlingen die bij een onenigheid roepen: "Ja, maar hij begon!"

    Het blijft me verbazen hoeveel mensen door één persoon zo getriggerd kunnen worden en vervolgens dagenlang - soms wekenlang - door te ruziën over dingen waarvan je je achteraf af kunt vragen waarom je je zo op hebt laten naaien. [...] Even helemaal los van het feit of de man gelijk heeft of niet, dat boeit me niet eens. Hij dramt vaak door. Vast wel. Maar negeer. De mensen die zo vurig als pitbulls erop door hakken zijn vaak niet veel beter.
    Hier sluit ik mij 100 procent bij aan.
    Everyone knows, when you make an assumption, you make an ass out of "u" and "umption". - Mitch Henessey

    What I Watch

  6. #131

    Standaard

    Dan wil ik dit even kwijt. Ten eerste het trieste van de zaak is “dat De_Hollander een geestelijke handicapt heeft”, dit had hij zelf al meerdere malen aangegeven. Mijn oudste zoon heeft ook een hersenbeschadiging. Uit ervaring blijken mensen met een hersen beschadiging, problemen te hebben met communicatie. Waardoor ze hun verhaal onbewust regelmatig gaan herhalen. Dit houd niet direct in dat ze gek zijn, zelfs mensen met een hersenbeschadiging kunnen goed werk leveren. Ze hebben ook meer oog voor details en precisie. Vaak heeft De_Hollander het ook bij het rechte eind. Om hem dan nog daarop te veroordelen, dat hij zich herhaald, en zelfs hem daarvoor als misselijk mannetje uit te maken, gaat mij echt te ver. De man loopt immers nooit mensen uit te kafferen. Het is al verkeerd, om een speciale topic te openen waar mensen hun gal kunnen spuwen. Men sprak eerder over rust op dvd.nl te creëren, met zo'n speciale lucht je hart topic, creëer je geen rust. Welnu, dat is niet de oplossing. Je stopt vechtende kinderen door ze te waarschuwen te stoppen, niet om naar een andere plek te sturen om het daar uit te vechten. Ook opvallend is dat enige positieve reacties in de review van Dredd mogen blijven staan, en dat sceptische bevindingen tegens deze transfer verwijderd worden. Dat geeft al enkele vermoedens dat er Partialiteit in het spel is.
    Degene die jegens tegen De_Hollander zijn, gaan nu ook positief reacties over de transfer van Dredd in het dvd.nl recensie topic plaatsen. Verder durft nog niemand een negatieve mening te geven. Omdat deze direct worden verwijderd of verplaatst worden naar deze topic.

    De tot de persoon gerichte gal spuwende mensen zouden een waarschuwing moeten krijgen ermee op te houden. Het vreemde is dat mensen zoals TylerDurden en Werner steeds wel dezelfde berichten mogen herhalen. Maar De_Hollander mag zich niet herhalen met zijn goede onderbouwende bevindingen. Zelfs de bericht waar TylerDurden vermeld dat de brightness knop van Dredd omhoog is gedrukt, is verwijderd.
    Daarna gaat TylerDurden in de dvd.nl recensie van Dredd zitten beweren dat dit niet zo is. Erg vaag. Overigens allen berichten van TylerDurden zijn in het Dredd 3D topic verwijderd. http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=88239 Daarbij spreken ook steeds dezelfde paar mensen afschuw over de Hollander uit. Als de Hollander op geen enkele manier kon bewijzen over zijn kritiek jegens bepaalde transfers, hadden de mensen een punt om hierover te twijfelen. Typerend, als er enkele mensen De_Hollander bij staan, is dat vervolgens ineens vriendjes politiek. Zelf heb ik veel op het forum dvd.nl bijgehouden, maar daar hoef je niet voor in te loggen, of mee te discussiëren. Ik kan niet tegen onrecht, en daarom reageer ik alleen maar op deze mensen die De_Hollander afkatten. Deze mensen noemen De_Hollander kinderachtig, maar ze hebben zelf niet in de gaten dat ze nog erger zijn. Zie op bol.com Door: IkHebEenAndereMening
    Hoe zielig ben je dan. Gelukkig zijn er goede straffe uitspraken gedaan jegens de discussies tegen De_Hollander.
    Claudio heeft ook een goed stukje beschreven http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=74622&page=57

  7. #132

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door N.Lebens Bekijk bericht
    Dan wil ik dit even kwijt. Ten eerste het trieste van de zaak is “dat De_Hollander een geestelijke handicapt heeft”, dit had hij zelf al meerdere malen aangegeven. Mijn oudste zoon heeft ook een hersenbeschadiging. Uit ervaring blijken mensen met een hersen beschadiging, problemen te hebben met communicatie. Waardoor ze hun verhaal onbewust regelmatig gaan herhalen. Dit houd niet direct in dat ze gek zijn, zelfs mensen met een hersenbeschadiging kunnen goed werk leveren. Ze hebben ook meer oog voor details en precisie. Vaak heeft De_Hollander het ook bij het rechte eind. Om hem dan nog daarop te veroordelen, dat hij zich herhaald, en zelfs hem daarvoor als misselijk mannetje uit te maken, gaat mij echt te ver. De man loopt immers nooit mensen uit te kafferen. Het is al verkeerd, om een speciale topic te openen waar mensen hun gal kunnen spuwen. Men sprak eerder over rust op dvd.nl te creëren, met zo'n speciale lucht je hart topic, creëer je geen rust. Welnu, dat is niet de oplossing. Je stopt vechtende kinderen door ze te waarschuwen te stoppen, niet om naar een andere plek te sturen om het daar uit te vechten. Ook opvallend is dat enige positieve reacties in de review van Dredd mogen blijven staan, en dat sceptische bevindingen tegens deze transfer verwijderd worden. Dat geeft al enkele vermoedens dat er Partialiteit in het spel is.
    Degene die jegens tegen De_Hollander zijn, gaan nu ook positief reacties over de transfer van Dredd in het dvd.nl recensie topic plaatsen. Verder durft nog niemand een negatieve mening te geven. Omdat deze direct worden verwijderd of verplaatst worden naar deze topic.

    De tot de persoon gerichte gal spuwende mensen zouden een waarschuwing moeten krijgen ermee op te houden. Het vreemde is dat mensen zoals TylerDurden en Werner steeds wel dezelfde berichten mogen herhalen. Maar De_Hollander mag zich niet herhalen met zijn goede onderbouwende bevindingen. Zelfs de bericht waar TylerDurden vermeld dat de brightness knop van Dredd omhoog is gedrukt, is verwijderd.
    Daarna gaat TylerDurden in de dvd.nl recensie van Dredd zitten beweren dat dit niet zo is. Erg vaag. Overigens allen berichten van TylerDurden zijn in het Dredd 3D topic verwijderd. http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=88239 Daarbij spreken ook steeds dezelfde paar mensen afschuw over de Hollander uit. Als de Hollander op geen enkele manier kon bewijzen over zijn kritiek jegens bepaalde transfers, hadden de mensen een punt om hierover te twijfelen. Typerend, als er enkele mensen De_Hollander bij staan, is dat vervolgens ineens vriendjes politiek. Zelf heb ik veel op het forum dvd.nl bijgehouden, maar daar hoef je niet voor in te loggen, of mee te discussiëren. Ik kan niet tegen onrecht, en daarom reageer ik alleen maar op deze mensen die De_Hollander afkatten. Deze mensen noemen De_Hollander kinderachtig, maar ze hebben zelf niet in de gaten dat ze nog erger zijn. Zie op bol.com Door: IkHebEenAndereMening
    Hoe zielig ben je dan. Gelukkig zijn er goede straffe uitspraken gedaan jegens de discussies tegen De_Hollander.
    Claudio heeft ook een goed stukje beschreven http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=74622&page=57
    i am possessed by all that is evil
    the dead of your god, i demand
    i spit at the virgin you worship
    and sit at lord Satan's left hand

  8. #133
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Dat De_Hollander een mentale aandoening heeft, weet ik al heel lang en is ook de reden waarom ik het nodig vond om tot vervelens aan toe me sterk te maken voor zijn behoud. Dit heeft ook te maken dat ik zelf een medisch hulpverleners beroep heb. Echter mocht ik (vind ik) dat nooit openbaar melden. Ik ben dus blij dat jij dat nu doet. Ik weet zeker dat mensen daardoor anders reageren. Maar het mag ook weer geen excuus voor alles zijn. Ik heb namelijk ook een hekel om mensen in een hokje te plaatsen, juist om die aandoening. De maatschappij is namelijk keihard, zo ook hier op het forum. We kunnen niet verwachten dat iedereen evenveel rekening met elkaar houdt. Ongeacht of ik dat heel graag zou willen. Face to face is dat al lastig, maar helemaal in de anonimiteit van het internet. Jammer genoeg zijn dat de dingen van het leven.

    Zoals jullie merken is De_Hollander nog niet gebanned. Dit komt ook om die reden en dat we het gewoon moeilijk vinden die knoop door te hakken. Hij is nooit hard of onbeleefd, maar het is wel bekend wat het probleem is. Wat is wijsheid?


    PS: Naast alle commotie en negatieve dingen, heb ik ook veel hele mooie dingen gelezen in dit topic. De commotie brengt ook mooie dingen en elke reactie linksom of rechtsom wordt gewaardeerd. Dank daarvoor.

    Dan even over de berichten die niet weggegooid, maar verplaatst zijn. Het is zeker niet zo dat ze verplaatst zijn omdat ze negatief waren, maar gewoon uit de hand liepen. Sterker nog, had ik wat negatiefs te melden had ik dat zelf gedaan. Echter denk ik ook dat door de commotie mensen die wat op te merken hadden eerst twee keer nadachten over het plaatsen, maar censuur passen wij zeker niet toe. Ik maak me liever sterk voor het tegendeel, anders is de informatie waarde van dit forum nul en daar heeft niemand wat aan. Aan de andere kant was dat tevens mijn motivatie de berichten elders te plaatsen i.p.v simpelweg te verwijderen.

    Maar dat de situatie rond De_Hollander mij niet in de koude kleren is gaan zitten lijkt me duidelijk en daarbij ook wat wij er verder mee moeten.
    Laatst aangepast door Claudio Santulli : 02-03-2013 om 19:23
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  9. #134

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door N.Lebens Bekijk bericht
    Ook opvallend is dat enige positieve reacties in de review van Dredd mogen blijven staan, en dat sceptische bevindingen tegens deze transfer verwijderd worden. Dat geeft al enkele vermoedens dat er Partialiteit in het spel is.

    Degene die jegens tegen De_Hollander zijn, gaan nu ook positief reacties over de transfer van Dredd in het dvd.nl recensie topic plaatsen. Verder durft nog niemand een negatieve mening te geven. Omdat deze direct worden verwijderd of verplaatst worden naar deze topic.

    Overigens allen berichten van TylerDurden zijn in het Dredd 3D topic verwijderd.

    Typerend, als er enkele mensen De_Hollander bij staan, is dat vervolgens ineens vriendjes politiek.
    Met alle smaken en soorten van respect, maar op de bovenstaande punten in je verhaal wil ik wel even reageren.

    Het eenzijdig veroordelen van kritiek op De_Hollander is net zo min in orde als het eenzijdig veroordelen van De_Hollander. Privé-omstandigheden van individuele leden die van invloed zijn op hun beoordelingsvermogen of op de manier waarop ze communiceren zijn zelden bekend en -hoe vervelend het misschien voor de direct betrokkenen ook is- je moet er vanuit gaan dat mensen meningen beoordelen op die meningen. Niemand heeft een bij zijn profiel iets staan waaraan je kunt zien in hoeverre je iemands uitspraken moet beoordelen in het licht van diens privé-omstandigheden. Dat betekent dat beschuldigingen van misleiding en gebrek aan onafhankelijk ook als zodanig worden gezien en ook als zodanig reacties oproepen. Over de toon kun je discussiëren, maar dat geldt voor beide 'kampen' (als ik het voor het gemak even zo simplistisch mag stellen).

    Daarnaast vind ik een kleine nuancering wel op z'n plaats. Je vindt dat negatieve opmerkingen over de blu ray ontbreken. Dat is niet zo. In het topic van de bespreking staan al in de eerste twee reacties die de beoordeling voor de beeldkwaliteit aan de hoge kant vinden. Ook al nemen ze niet 1 op 1 de duiding van De_Hollander over de geconstateerde zaken over. Dat geeft al aan dat mensen echt wel aandurven ook een negatieve mening te geven. Sterker nog, ik geef mijn (overwegend positieve) mening in dat topic juist niet omdat ik denk dat dat alleen maar de knuppel opnieuw in het hoenderhok gooit. Wees eerlijk: Zo'n beetje elke positieve reactie riep ook meteen een opmerking op dat het verkeerd werd gezien. Het is gewoon niet productief als op elke afwijkende mening (positief, gereserveerd of gewoon iets anders dan zwaar negatief) telkens hetzelfde verhaal volgt.
    En het zou me wel heel sterk lijken als jouw (negatieve) mening in dat topic verwijderd wordt. Het verwijt dat er sprake is van partialiteit vind ik daarom misplaatst. En het is niet echt in de geest van wat je met je post wil bereiken (respectvol discussiëren).

    Daarnaast heeft Tyler zelf z'n bijdragen in het topic verwijderd dat je aanhaalt. Hij heeft dit ook duidelijk aangegeven. De discussie was daar al zo uit de hand gelopen dat hij zijn opmerkingen daar heeft weggehaald (en De_Hollander min of meer heeft opgeroepen hetzelfde te doen). Dit om e.e.a. weer op te schonen en overzichtelijk te houden.

    Tenslotte over de kritiek op enkele leden die alleen lijken op te duiken om De_Hollanders mening te ondersteunen. Je merkt zelf al op dat er toch ook wel mensen zijn die opkomen voor De_Hollander. Dat geldt zeker voor een aantal 'gevestigde' leden. Maar een aantal leden duiken uitsluitend op om De_Hollander de meningen van De_Hollander bijna letterlijk te herhalen. Dat roept verbazing op, zeker omdat sommige van die leden speciaal lid lijken te zijn geworden om 'dat vind ik ook' te roepen. Maar gezien het verloop van de discussies in het verleden (waar regelmatig naar niet nader bij naam genoemde andere fora en forum-leden werd verwezen en zelfs een onbewezen persoonlijke beschuldiging aan het adres van een van de moderatoren) wordt daar met argusogen naar gekeken. Jouw bijdragen zijn over het algemeen nog in betamelijke bewoordingen, maar dat geldt niet voor al die ondersteunende leden (vandaar dat er in ieder geval ééntje (m.i. terecht) een ban heeft gekregen). Je hebt alle recht om 'dat vind ik ook te roepen', maar besef wel dat dat -terecht of onterecht- niet erg serieus wordt genomen omdat iedereen hier wel wat vrienden en bekenden kan optrommelen die niets anders doen dan hem/haar op spannende momenten in discussies bij te vallen. Dit zal door de meeste leden gewoon niet als nuttige bijdrage aan het forum in het algemeen en aan specifieke discussies in het bijzonder opgevat.

    Edit: Ik type wat langzaam; Claudio heeft al het een en ander gezegd waar ik mee ook in kan vinden.
    Laatst aangepast door mark t : 02-03-2013 om 19:13
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  10. #135

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mark t Bekijk bericht

    Daarnaast heeft Tyler zelf z'n bijdragen in het topic verwijderd dat je aanhaalt. Hij heeft dit ook duidelijk aangegeven. De discussie was daar al zo uit de hand gelopen dat hij zijn opmerkingen daar heeft weggehaald (en De_Hollander min of meer heeft opgeroepen hetzelfde te doen). Dit om e.e.a. weer op te schonen en overzichtelijk te houden.
    Ik heb inderdaad mijn eigen posts verwijderd, omdat ik er wel even klaar mee was. Het dikgedrukte was echter niet mijn bedoeling en heb ik volgens mij ook niet direct gedaan, alhoewel ik het gepast en chique had gevonden als hij hetzelfde had gedaan om zo de "strijdbijl" een beetje vanuit beide kanten te begraven. Nu heeft hij dat niet gedaan en dat is zijn keuze geweest. En das verder prima natuurlijk.

  11. #136

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TylerDurden Bekijk bericht
    Het dikgedrukte was echter niet mijn bedoeling en heb ik volgens mij ook niet direct gedaan
    Sorry, ik was even te lui om het op te zoeken. Ik zal wel iets door elkaar hebben gehaald.
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  12. #137
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TylerDurden Bekijk bericht
    Ik heb inderdaad mijn eigen posts verwijderd, omdat ik er wel even klaar mee was. Het dikgedrukte was echter niet mijn bedoeling en heb ik volgens mij ook niet direct gedaan, alhoewel ik het gepast en chique had gevonden als hij hetzelfde had gedaan om zo de "strijdbijl" een beetje vanuit beide kanten te begraven. Nu heeft hij dat niet gedaan en dat is zijn keuze geweest. En das verder prima natuurlijk.
    Het was ook mijn taak om dat min of meer te regelen, maar was er door de hectiek even bij in geschoten. Maar jij heb je daarna fantastisch opgesteld en dat vind ik bewonderenswaardig. Dat getuigt pas van karakter.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  13. #138

    Standaard

    Netjes van mark t en TylerDurden dat ze van zich laten horen na deze toch wel redelijk onthutsende onthulling.

    Verder blijft het opeens akelig stil. Ik ben wel benieuwd naar reacties van bijvoorbeeld leden die wel al ingelogd waren/zijn, zoals DanielC, Jeroen D, BASIL, Roger B......je zou zeggen dat daar nog wel een reactie van te verwachten is. Kijken ze nu anders tegen de zaak aan?

  14. #139

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Netjes van mark t en TylerDurden dat ze van zich laten horen na deze toch wel redelijk onthutsende onthulling.
    Even voor de goede orde: Mijn post is geen veroordeling van die leden die je nu noemt. Ik snap de frustratie donders goed. En ondanks de diverse opmerkingen die sommigen maken over de manier waarop die frustratie geuit wordt, vind ik -afgezien van hier en daar de toon- het geen punt dat er gereageerd is op ongeprovoceerde loze beschuldigingen van misleiding en in iets mindere mate op verwijten van ongeloofwaardigheid. Niet reageren op dergelijke verwijten geeft het signaal af dat dat een geaccepteerde manier van discussiëren is. En dat moeten we ook weer niet willen.

    Het feit dat iemand een beperking heeft, is geen vrijbrief (waarmee ik niet wil beweren dat De_Hollander dat zo claimt). En als ik Claudio's woorden goed interpreteer, dan ziet hij dat ook zo. Alle lof voor de crew dat ze er stijlvol mee omgaan -ondanks verwijten van diverse kanten dat ze partijdig zouden zijn (en erger).

    Ik ben bang dat er toch weinig anders opzit dan accepteren dat je mening geven gelijkstaat aan je openstellen voor weerwoord. En daarbij is de toon waarop je die mening formuleert vaak van invloed op de toon waarop dat weerwoord wordt gegeven. Of dat in alle gevallen even volwassen is, is een andere zaak. Maar dat is onafhankelijk van de privé-situatie van degene die de mening geeft.

    Ik heb me met deze discussie inhoudelijk weinig bemoeit, maar in het verleden ben ik ook wel eens direct tegen De_Hollander ingegaan. Er is niets waar ik nu spijt van heb. En ik geloof ook niet dat iemand hier vanwege deze onthulling zich moet schamen of bijzondere verantwoording zou moeten afleggen. Of je wel of niet te ver gaat, is daar gewoon niet van afhankelijk. Dat het er soms stevig aan toe kan geven, hoort er nu eenmaal bij op een forum.

    En in alle eerlijkheid, we moeten het ook niet dramatischer maken dan het is. Misschien is hij niet helemaal in staat om altijd in te zien dat/wanneer hij te ver gaat, maar volgens mij is hij wel in staat 'gewoon' te functioneren. Als hij met een milde terechtwijzing ervan weerhouden kan worden zich al te dominant op te willen stellen naar iemand die er een andere menig op nahoudt, dan zou z'n bijdrage op dit forum meer gewaardeerd worden -of in ieder geval niet tot wederzijdse frustraties kunnen leiden. Misschien dat z'n medestanders die sporadisch opduiken daarin ook eens een rolletje zouden kunnen spelen. Als je weet dat het erin zit dat hij af en toe doordraaft zonder dat hij het zelf inziet, dan zou je hem misschien nog het beste kunnen helpen door hem daar ook eens op te wijzen. Hij neemt jullie mening serieus, dus je zou hem zo misschien wel op een positievere manier kunnen helpen dan te verlangen dat niemand zijn gedrag en zijn standpunten bekritiseert.

    Laten we wel wezen: Er zijn meer mensen op dit forum die een beperking hebben. Dat hoeft niet per definitie problemen op te leveren.
    Laatst aangepast door mark t : 03-03-2013 om 16:56
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  15. #140

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Netjes van mark t en TylerDurden dat ze van zich laten horen na deze toch wel redelijk onthutsende onthulling.

    Verder blijft het opeens akelig stil. Ik ben wel benieuwd naar reacties van bijvoorbeeld leden die wel al ingelogd waren/zijn, zoals DanielC, Jeroen D, BASIL, Roger B......je zou zeggen dat daar nog wel een reactie van te verwachten is. Kijken ze nu anders tegen de zaak aan?
    Nee.
    Laatst aangepast door Roger B. : 03-03-2013 om 18:17

  16. #141

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door N.Lebens Bekijk bericht
    Het vreemde is dat mensen zoals TylerDurden en Werner steeds wel dezelfde berichten mogen herhalen.
    Pardon vriend. Ik heb één post gedaan om mijn ongenoegen te uiten over het feit dat DH liegt, en daarna nog één waar ik aan hem vraag om te bewijzen dat hij de waarheid spreekt. Aangezien ik daar geen antwoord op krijg, is voor mij de kous af, en weet ik voor mezelf in de toekomst welk waarheidsgehalte zijn posts hebben. Over and out. Overigens, voor mij moet hij niet gebanned worden, maar ik weet nu dat ik de informatie die hij aanbiedt mag negeren.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  17. #142

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Bekijk bericht
    Pardon vriend. Ik heb één post gedaan om mijn ongenoegen te uiten over het feit dat DH liegt, en daarna nog één waar ik aan hem vraag om te bewijzen dat hij de waarheid spreekt. Aangezien ik daar geen antwoord op krijg, is voor mij de kous af, en weet ik voor mezelf in de toekomst welk waarheidsgehalte zijn posts hebben. Over and out. Overigens, voor mij moet hij niet gebanned worden, maar ik weet nu dat ik de informatie die hij aanbiedt mag negeren.
    Het is hopeloos,
    Ik heb hier zelf ook al een paar x om gevraagd, maar wordt compleet genegeerd.

    En was N. Lebens niet de buurman of 1 van z'n vele aliassen?
    Gezien deze persoon zijn posts eigenlijk alleen bestaat uit reacties om Hollander bij te staan, zijn gelijk te krijgen?

    Dat Hollander een aandoening heeft, gun ik niemand, maar het mag geen excuus zijn, voor het opdringerige gedrag, dat alleen hij gelijk heeft en dat er geen gulden middenweg is, als mensen het eventueel anders zien.
    Three-Star Trader
    "We are now up against live, hostile targets. So, if Little Red Riding Hood should show up with a bazooka and a bad attitude, I expect you to chin the bitch!"
    My DVD Collection


  18. #143

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Netjes van mark t en TylerDurden dat ze van zich laten horen na deze toch wel redelijk onthutsende onthulling.

    Verder blijft het opeens akelig stil. Ik ben wel benieuwd naar reacties van bijvoorbeeld leden die wel al ingelogd waren/zijn, zoals DanielC, Jeroen D, BASIL, Roger B......je zou zeggen dat daar nog wel een reactie van te verwachten is. Kijken ze nu anders tegen de zaak aan?
    De Hollander had al een tijdje geleden gesproken over zijn probleem. Dus dit is niet nieuws voor mij. En ik respecteer hem. Voor mij is hij een lid zoals iedereen . De moderators hebben het probleem goed uitgelegd. Meer heb ik niet toe te voegen. Als hij het goede raad van de moderators wou volgen dan zouden er geen discussies meer zijn tussen hij en bepaalde leden. Maar hij heeft moeite om die goede raden te volgen.

    Hij zegt "A". Daarna zegt iemand anders "B". Waarom moet hij dan komen zeggen dat het "A" is en niet "B"? Daardoor gaat er een discussie beginnen. Hij zegt "A". Het is zijn mening en we respecteren die. Maar dat wil ook niet zeggen dat we daarmee akkoord zijn. Wat gebeurt er daarna? Iemand anders gaat ook zijn mening geven door "B" te zeggen. De Hollander moet ook de mening van de tweede persoon respecteren. Maar blijkbaar heeft hij daar moeite mee want telkens reageert hij door te zeggen dat hij het niet mee eens is en dat het "A" is en niet "B". En als we met hem niet eens zijn dan zegt hij dat het geen zin heeft om van drager te veranderen als we het verschil toch niet zien.
    Ik weet wie De Hollander is en reageer niet meer of super zelfdzaam nog op zijn berichten maar er zijn wel andere leden die daar moeite mee hebben en dan begint er een felle discussie.

  19. #144

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Netjes van mark t en TylerDurden dat ze van zich laten horen na deze toch wel redelijk onthutsende onthulling.

    Verder blijft het opeens akelig stil. Ik ben wel benieuwd naar reacties van bijvoorbeeld leden die wel al ingelogd waren/zijn, zoals DanielC, Jeroen D, BASIL, Roger B......je zou zeggen dat daar nog wel een reactie van te verwachten is. Kijken ze nu anders tegen de zaak aan?
    Rogue, ik heb besloten om niet meer tegen deze zaak aan te kijken. Als ik soms te fel gereageerd heb of een verkeerde reactie heb gegeven dan bied ik daar mijn excuses voor aan.

    Maar verder ben ik er klaar mee. Hoop dat jullie mijn besluit respecteren.

  20. #145

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mark t Bekijk bericht
    Ik ben bang dat er toch weinig anders opzit dan accepteren dat je mening geven gelijkstaat aan je openstellen voor weerwoord. En daarbij is de toon waarop je die mening formuleert vaak van invloed op de toon waarop dat weerwoord wordt gegeven. Of dat in alle gevallen even volwassen is, is een andere zaak.
    Mensen die op dezelfde toon wederwoord geven verliezen echter wel alle recht van spreken. Als je provocerend gedrag gaat beantwoorden met verdere provocaties dan maak je je aan het zelfde schuldig. Dat is de pot die de ketel verwijt dat die zwart ziet. Je verlaagt je naar iemands niveau en dupeert daar het hele forum mee.

    Misschien dat z'n medestanders die sporadisch opduiken daarin ook eens een rolletje zouden kunnen spelen. Als je weet dat het erin zit dat hij af en toe doordraaft zonder dat hij het zelf inziet, dan zou je hem misschien nog het beste kunnen helpen door hem daar ook eens op te wijzen. Hij neemt jullie mening serieus, dus je zou hem zo misschien wel op een positievere manier kunnen helpen dan te verlangen dat niemand zijn gedrag en zijn standpunten bekritiseert.
    En Mark, wie had je in gedachten om de posters die het zo nodig vinden om zich altijd in DH vast te bijten op hun gedrag te wijzen? Of zullen we dit soort dingen maar gewoon aan de moderators overlaten?

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jeroen D
    Rogue, ik heb besloten om niet meer tegen deze zaak aan te kijken. Als ik soms te fel gereageerd heb of een verkeerde reactie heb gegeven dan bied ik daar mijn excuses voor aan. Maar verder ben ik er klaar mee. Hoop dat jullie mijn besluit respecteren.
    Kijk, zo kan het ook. En hele goede zet Jeroen waar ik zeker respect voor heb.
    Everyone knows, when you make an assumption, you make an ass out of "u" and "umption". - Mitch Henessey

    What I Watch

  21. #146

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Digi-gek Bekijk bericht
    Mensen die op dezelfde toon wederwoord geven verliezen echter wel alle recht van spreken. Als je provocerend gedrag gaat beantwoorden met verdere provocaties dan maak je je aan het zelfde schuldig. Dat is de pot die de ketel verwijt dat die zwart ziet. Je verlaagt je naar iemands niveau en dupeert daar het hele forum mee.
    Verliezen mensen die in eerste instantie al een verkeerde toon gebruiken dat recht van spreken niet net zo hard, zo niet harder. Ik verwijs naar de steen des aanstoots in deze specifieke discussie: Beschuldigingen van misleiding en ongeloofwaardigheid. Ik vind het niet raar dat zoiets felle reacties oproept. Of dat altijd even gelukkig geformuleerd wordt is wat anders, maar ik vind dat je die reacties niet los kunt zien van waarop gereageerd wordt. Nogmaals: Als je op zulke ongeprovoceerde, overdreven en onterechte beschuldigingen niet zou mogen reageren, dan geef je impliciet een signaal af dat we dit gedrag hier normaal moeten vinden. Ik mis in je voortdurende verwijt aan het adres van mensen die op die beschuldigingen reageren die kant. Ook jouw verhaal komt daardoor wat eenzijdig op me over, maar dat is wellicht iets wat ik gewoon niet goed uit je recente berichten kan halen.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Digi-gek Bekijk bericht
    En Mark, wie had je in gedachten om de posters die het zo nodig vinden om zich altijd in DH vast te bijten op hun gedrag te wijzen? Of zullen we dit soort dingen maar gewoon aan de moderators overlaten?
    In de discussie waarin Tyler en De_Hollander nogal fel tegen elkaar tekeer gingen hebben diverse mensen, waaronder ten minste één moderator opgeroepen de discussie te staken zonder daarbij één van de twee kemphanen specifiek aan te spreken. Da's redelijk onpartijdig. Overigens verlopen verreweg de meeste discussies op dit forum prima zonder dat de moderatoren moeten ingrijpen. De meeste leden kunnen wel tegen een stootje en kunnen ook wel accepteren dat iemand een andere mening heeft... zo lang die maar niet te opdringerig wordt opgedrongen. En zo lang die maar niet in de vorm van al te dramatische beschuldigingen wordt geuit.
    Waar nodig grijpen de moderatoren wat mij betreft grotendeels onterecht in. En waar niet nodig, laten ze het terecht aan de leden over om het onderling zelf uit te maken. Ook in dit topic hoor ik van de moderatoren een behoorlijk beheerste toon als je bedenkt wat ze vanuit een bepaalde hoek allemaal naar hun hoofd krijgen geslingerd.

    Wat ik met die specifieke opmerking waar je op reageert vooral bedoel te zeggen is dat opmerkingen van die paar lui die alleen opduiken in discussies rondom De_Hollander over het algemeen alleen maar voor verdere escalatie zorgen. Zeker van diegenen die nu tegen een ban zijn opgelopen. Als je het beste met De_Hollander voorhebt, dan zou het misschien ook eens helpen om niet in z'n zwart-wit redeneringen mee te gaan (censuur, partijdigheid, misleiding e.d.). Als je de discussies er nog eens op naleest, dan is het over het algemeen in die gevallen toch gewoon meer olie op het vuur, op een heel eenzijdige en niet-inhoudelijke manier. Vaak worden ook nog eens allerlei beschuldigingen aan het adres van jan en alleman herhaald of versterkt, waarbij meer dan eens aantoonbaar valse informatie werd gebruikt. Ik kan me bijvoorbeeld zonder verder na te kijken nog herinneren dat de crew werd beschuldigd een bespreking te hebben verwijderd die nooit op dit forum heeft gestaan. Misschien helpt het meer als die leden ook eens proberen zo fair te zijn om De_Hollander erop te wijzen dat het niet erg is als niet iedereen het met hem eens is. Hij neemt hen wel serieus, dus ze zouden zo kunnen helpen de angel eruit te halen i.p.v. hem te sterken in zijn zwart-wit-opvattingen.
    Bij diegenen die openlijk de discussie met De_Hollander aangaan (wat over het algemeen meer op inhoudelijke gronden gebeurd dan je lijkt te willen suggereren -maar dat lees ik misschien verkeerd in je post) zie je toch meer nuancering dan 'aan de andere kant'. Opmerkingen over een kern van waarheid m.b.t. bepaalde constateringen van hem (niet te verwarren met de conclusies die hij daaraan verbindt, dat hij niet geband hoeft te worden maar misschien ietwat minder opdringerig of 'veroordelend' (wederom, beschuldigingen van censuur, misleiding, partijdigheid, knieval voor producenten e.d.) zou moeten proberen te zijn. Van dat werk. Bovendien zitten er tot op een zeker punt vaak ook nog eens oprechte, constructieve pogingen in om hem te overhalen ietwat meer ruimte te laten voor andere meningen.
    Dergelijke slagen om de arm lijken bij hem en de zijnen volledig te ontbreken. Dat trekt de discussie m.i. meer in het extreme dan de frustraties die geuit worden.

    Maar ik geloof dat wij in deze niet echt nader tot elkaar komen, dus ik gun je jouw mening... en blijf bij de mijne. De_Hollander heeft in een ander topic al min of meer z'n excuses aangeboden, dus het lijkt me wel zo stijlvol om in dit topic niet eindeloos te blijven doorgaan.
    Laatst aangepast door mark t : 03-03-2013 om 22:01
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  22. #147

    Standaard

    Tja, sommige filmdistributeurs zoals DFW en E1 blijven vaak dezelfde fouten maken en daar mag best wat over worden gezegd mijns inziens, aangezien wij als klant met een inferieur produkt worden opgezadeld. Als ze het vervelend vinden dat er negatief over die distributeurs gesproken wordt dan moeten ze zich misschien maar eens wat gaan aantrekken van de aanhoudende kritiek op hun uitgaves. Bij Dredd precies zo. De Hollander laat adhv screen caps zien dat wij wederom worden opgescheept met een inferieure uitgave. Sommige mensen vinden het prima dat ze een blu-ray/dvd met wat mindere kwaliteit in huis halen ('het gaat toch om de film, boehoe') en anderen willen graag de beste versie in hun collectie. Het is sowieso belachelijk dat - mede dankzij dit soort distributeurs - Nederland vaak een inferieure en onvolledige blu-ray/dvd krijgt tov andere landen (geen extra's, slechte transfer etc).
    Laatst aangepast door Pastichio Rocker : 03-03-2013 om 23:20

  23. #148

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mark t Bekijk bericht
    Verliezen mensen die in eerste instantie al een verkeerde toon gebruiken dat recht van spreken niet net zo hard, zo niet harder.
    Nee. Een discussie of gesprek kan van toon veranderen naarmate deze zich ontvouwt.

    Ik vind het niet raar dat zoiets felle reacties oproept. Of dat altijd even gelukkig geformuleerd wordt is wat anders, maar ik vind dat je die reacties niet los kunt zien van waarop gereageerd wordt. Nogmaals: Als je op zulke ongeprovoceerde, overdreven en onterechte beschuldigingen niet zou mogen reageren, dan geef je impliciet een signaal af dat we dit gedrag hier normaal moeten vinden. Ik mis in je voortdurende verwijt aan het adres van mensen die op die beschuldigingen reageren die kant. Ook jouw verhaal komt daardoor wat eenzijdig op me over, maar dat is wellicht iets wat ik gewoon niet goed uit je recente berichten kan halen.
    Dat klopt omdat ik dit minder van belang vind. Ik snap jouw punt heel goed. Jij bent van mening dat felle reacties te verwachten zijn op provocaties en dat deze ook een corrigerende functie hebben. Je vindt dat deze reacties een signaal afgeven aan anderen (en de ageerder) dat dit soort provocaties niet welkom zijn. Ook spoor je mensen aan die het beste met DH voor hebben om op hem in te praten en hem "the error of his ways" in te laten zien. Ik deel die mening niet. Mijn ervaring is dat het niet mogelijk is om het gedrag van anderen te beïnvloeden als zij daar niet open voor staan. Iedereen is enkel verantwoordelijk voor zijn of haar eigen gedrag. Mijn mening is dat bij velen het verantwoordelijkheidsgevoel ver te zoeken is. Zij reageren fout en geven daar de ageerder de schuld van. Maar zo werkt dat niet. Men had er ook in dit geval voor kunnen kiezen om niet te reageren of om Patrrick zelf op te aantijgingen te laten reageren en de moderators zijn werk te laten doen.

    Ik persoonlijk kan tientallen andere manieren bedenken om met deze specifieke opmerking om te gaan dan hoe dit nu is gebeurd, ongeacht of dit al in een ander topic gedaan is. Men had DH bijvoorbeeld kunnen wijzen op het feit dat screenshots niet representatief hoeven zijn voor het uiteindelijke product. Of dat sommige transfers de colortiming of artistieke intenties van de regisseur DoP niet nabootsen. Of dat aangezien DVD.nl niet over andere versies van deze release beschikt dus geen vergelijkingen kan maken. Of dat de recensie alleen gebaseerd is op deze release die op zich 4 bollen waard is. Patrick had zelfs in zijn recensie kunnen aangeven dat "op het internet discussies gaande zijn over de kwaliteit van deze release vs import versies".

    Men had inhoudelijk op de discussie in kunnen gaan of gewoon he-le-maal niks kunnen zeggen als reactie op zijn bericht. Dan was het bij zijn zure opmerking gebleven en ging men verder tot de orde van de dag.
    Everyone knows, when you make an assumption, you make an ass out of "u" and "umption". - Mitch Henessey

    What I Watch

  24. #149

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Digi-gek Bekijk bericht
    Mijn ervaring is dat het niet mogelijk is om het gedrag van anderen te beïnvloeden als zij daar niet open voor staan. Iedereen is enkel verantwoordelijk voor zijn of haar eigen gedrag. Mijn mening is dat bij velen het verantwoordelijkheidsgevoel ver te zoeken is. Zij reageren fout en geven daar de ageerder de schuld van. Maar zo werkt dat niet. Men had er ook in dit geval voor kunnen kiezen om niet te reageren of om Patrrick zelf op te aantijgingen te laten reageren en de moderators zijn werk te laten doen.
    Hier komt het bij me over dat de eerste reactie van DH in het Dredd recensie topic dan maar te accepteren is, en de reacties daarop volgend per definitie fout zijn. Ik vind dat toch wel een kortzichtige benadering en erg zwart-wit.
    Het is een actie-reactie situatie geweest waarbij beide kampen niet goed hebben gereageerd. Maar de oorzaak ligt hierbij wel bij de ageerder vind ik. Want zonder zijn actie waren de reacties nooit gekomen.

    Ik persoonlijk kan tientallen andere manieren bedenken om met deze specifieke opmerking om te gaan dan hoe dit nu is gebeurd, ongeacht of dit al in een ander topic gedaan is. Men had DH bijvoorbeeld kunnen wijzen op het feit dat screenshots niet representatief hoeven zijn voor het uiteindelijke product. Of dat sommige transfers de colortiming of artistieke intenties van de regisseur DoP niet nabootsen. Of dat aangezien DVD.nl niet over andere versies van deze release beschikt dus geen vergelijkingen kan maken. Of dat de recensie alleen gebaseerd is op deze release die op zich 4 bollen waard is. Patrick had zelfs in zijn recensie kunnen aangeven dat "op het internet discussies gaande zijn over de kwaliteit van deze release vs import versies".
    Dit bewijst toch wel dat je niet op de hoogte bent van de (lange) voorgeschiedenis met DH, want dan had je veel meer voorkennis gehad waarmee je dit voorval in perspectief kon plaatsen. Wat je hierboven namelijk voorstelt is namelijk VELE, VELE, VELE malen reeds gebeurd. Ook in het eerdere Dredd topic was dit het geval. Er werd zelfs gediscussieerd en geageerd tegen deze release voordat deze zelfs uitkwam. Daarna werd er hardvochtig gesteld dat deze release echt heel slecht was en elke andere mening was onzin, wat je ook zei. Dat werd op een gegeven moment een welles-nietes verhaal waar je niet meer uitkwam en wat werd gestopt. Ik heb toen uit respect voor de discussie mijn berichten weggehaald maar als je de quotes van DH leest dan weet je ongeveer hoe het ging.

    Overigens wordt hierboven wel gesteld dat het een hele felle discussie was maar dat viel IMO wel mee. Het was overwegend inhoudelijk maar op een gegeven moment niet meer constructief. Ik was (en ben) namelijk van mening dat wanneer er elke keer benadrukt wordt dat een release slecht is ook benadrukt mag worden dat deze goed is.

    Maar daarnaast vind ik dat Patrick *zijn* recensie moet kunnen schrijven, zonder dat hij maar rekening moet houden met wat er allemaal op het internet wordt geschreven of welke andere versies er allemaal niet beschikbaar zijn. Het is zijn recensie over de Nederlandse versie, niet meer en niet minder. Dan hoef je niet de hele wereld erbij te halen om je verhaal dusdanig in te richten dat deze is voorzien op alle zijstraten die genomen kunnen worden in dit verhaal.


    Men had inhoudelijk op de discussie in kunnen gaan of gewoon he-le-maal niks kunnen zeggen als reactie op zijn bericht. Dan was het bij zijn zure opmerking gebleven en ging men verder tot de orde van de dag.
    Toch vind ik dan dat je hiermee het 'recht' van de anderen tekort doet door DH maar een vrijbrief te geven door (persoonlijk) te ageren en bij de rest regels te stellen hoe ze maar daarop moeten reageren en anders is het fout. Ik vind dat de omgekeerde wereld. "Geef respect, dan krijg je respect". Het is hier wel eens eerder gebruikt maar het klopt wel. En door het verleden heeft DH bij sommige mensen hier weinig/geen krediet meer waardoor sommige opmerkingen in het verkeerde keelgat schieten en er primair wordt gereageerd. Dat is ook niet de goede manier, maar wel verklaarbaar.

    Los hiervan wilde ik ook nog reageren over het nieuws van DH en zijn hersenbeschadiging. Allereerst wil ik zeggen dat ik dit persoonlijk voor hem heel vervelend vind.
    We zitten hier echter wel op een publiek, open discussieforum waarbij iedereen en elk bericht op dezelfde hoogte moet staan en moet worden gewaardeerd. De 'toestand' rondom DH geeft wel een verklaring rondom zijn manier van reageren maar toch vind ik het eerlijk gezegd lastig om dit te gaan plaatsen voor in de toekomst. Want indirect wordt er dan nu al gesuggereerd om hem vantevoren al een hoop clementie te geven en moeten anderen daar maar rekening mee houden, terwijl hij wel fel in zijn mening en be/veroordeling is ten aanzien van uitgaves en distributeurs. En dat terwijl iedereen hier een gelijk recht van spreken en schrijven heeft. Ik snap dan ook dat de crew hiermee worstelt en wens hen dan hier ook veel succes mee.

  25. #150

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TylerDurden Bekijk bericht
    Hier komt het bij me over dat de eerste reactie van DH in het Dredd recensie topic dan maar te accepteren is, en de reacties daarop volgend per definitie fout zijn. Ik vind dat toch wel een kortzichtige benadering en erg zwart-wit.
    Het is een actie-reactie situatie geweest waarbij beide kampen niet goed hebben gereageerd. Maar de oorzaak ligt hierbij wel bij de ageerder vind ik. Want zonder zijn actie waren de reacties nooit gekomen.


    Dit bewijst toch wel dat je niet op de hoogte bent van de (lange) voorgeschiedenis met DH, want dan had je veel meer voorkennis gehad waarmee je dit voorval in perspectief kon plaatsen. Wat je hierboven namelijk voorstelt is namelijk VELE, VELE, VELE malen reeds gebeurd. Ook in het eerdere Dredd topic was dit het geval. Er werd zelfs gediscussieerd en geageerd tegen deze release voordat deze zelfs uitkwam. Daarna werd er hardvochtig gesteld dat deze release echt heel slecht was en elke andere mening was onzin, wat je ook zei. Dat werd op een gegeven moment een welles-nietes verhaal waar je niet meer uitkwam en wat werd gestopt. Ik heb toen uit respect voor de discussie mijn berichten weggehaald maar als je de quotes van DH leest dan weet je ongeveer hoe het ging.

    Overigens wordt hierboven wel gesteld dat het een hele felle discussie was maar dat viel IMO wel mee. Het was overwegend inhoudelijk maar op een gegeven moment niet meer constructief. Ik was (en ben) namelijk van mening dat wanneer er elke keer benadrukt wordt dat een release slecht is ook benadrukt mag worden dat deze goed is.

    Maar daarnaast vind ik dat Patrick *zijn* recensie moet kunnen schrijven, zonder dat hij maar rekening moet houden met wat er allemaal op het internet wordt geschreven of welke andere versies er allemaal niet beschikbaar zijn. Het is zijn recensie over de Nederlandse versie, niet meer en niet minder. Dan hoef je niet de hele wereld erbij te halen om je verhaal dusdanig in te richten dat deze is voorzien op alle zijstraten die genomen kunnen worden in dit verhaal.

    Toch vind ik dan dat je hiermee het 'recht' van de anderen tekort doet door DH maar een vrijbrief te geven door (persoonlijk) te ageren en bij de rest regels te stellen hoe ze maar daarop moeten reageren en anders is het fout. Ik vind dat de omgekeerde wereld. "Geef respect, dan krijg je respect". Het is hier wel eens eerder gebruikt maar het klopt wel. En door het verleden heeft DH bij sommige mensen hier weinig/geen krediet meer waardoor sommige opmerkingen in het verkeerde keelgat schieten en er primair wordt gereageerd. Dat is ook niet de goede manier, maar wel verklaarbaar.

    Los hiervan wilde ik ook nog reageren over het nieuws van DH en zijn hersenbeschadiging. Allereerst wil ik zeggen dat ik dit persoonlijk voor hem heel vervelend vind.
    We zitten hier echter wel op een publiek, open discussieforum waarbij iedereen en elk bericht op dezelfde hoogte moet staan en moet worden gewaardeerd. De 'toestand' rondom DH geeft wel een verklaring rondom zijn manier van reageren maar toch vind ik het eerlijk gezegd lastig om dit te gaan plaatsen voor in de toekomst. Want indirect wordt er dan nu al gesuggereerd om hem vantevoren al een hoop clementie te geven en moeten anderen daar maar rekening mee houden, terwijl hij wel fel in zijn mening en be/veroordeling is ten aanzien van uitgaves en distributeurs. En dat terwijl iedereen hier een gelijk recht van spreken en schrijven heeft. Ik snap dan ook dat de crew hiermee worstelt en wens hen dan hier ook veel succes mee.
    +1 ik was net van plan te reageren maar je bent me voor en ik heb hier niks meer aan toe te voegen.

    Ook ik ben wel eens los gegaan tegen DH en ja ik noemde hem een misselijk ventje en de redenen zijn al verschillende keren genoemd.

    Spijt, een beetje!

    Zijn opmerkingen kwamen soms de spuigaten uit en waren altijd hetzelfde a fijn dat verhaal kennen we.

    Was ik op de hoogte van zijn aandoening, nee. Houd ik er nu rekening mee, misschien ligt aan zijn verwoording.

Pagina 6 van 23 EersteEerste ... 234567891016 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •