Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
De resultaten 26 tot 39 van 39 worden weergegeven.

Discussie: Spindle-releases

  1. #26

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVD Watcher Bekijk bericht
    Kunnen die foto's nog groter?

    Zet ze dan onder elkaar of plaats kleinere, want pagina wordt uit elkaar getrokken
    Waarschijnlijk heeft de poster Chrome of Firefox en jij IE, dus die ziet dat zelf niet zo.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  2. #27

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    Waarschijnlijk heeft de poster Chrome of Firefox en jij IE, dus die ziet dat zelf niet zo.
    Ik gebruik idd IE, maar je ziet dat het best brede afbeeldingen zijn, dan weet je dat niet in het scherm past, want dan zie je een pagina breder worden.

    Plaats je grote brede afbeeldingen onder elkaar, en niet naast elkaar, dan weet je zeker dat je niet verbrede pagina's krijgt, welke browser je dan ook gebruikt.

    Maar goed, dat is vaker verteld, en off topic hier

  3. #28

    Standaard

    Offtopic, maar in chrome worden de plaatjes gewoon op goede afmeting verkleind zodat de pagina gewoon normaal blijft. Overigens doet het er nu verder niets meer toe, want we zitten al op een nieuwe pagina.

  4. #29

    Standaard

    Ik gebruik inderdaad enkel Firefox en Chrome en die plaatsen plaatjes (als het er meerdere zijn) netjes onder elkaar als het te breed wordt. Ik zal er voortaan attent op zijn dat niet iedereen zich dat soort luxe browsers kan veroorloven.

    On-topic: bij m'n lokale MM waren de spindles afgelopen zaterdag ineens verdwenen. Ik vroeg me af of ze uitverkocht waren of dat MM ze uit schaamte uit de schappen heeft gehaald.

  5. #30

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard B. Bekijk bericht
    On-topic: bij m'n lokale MM waren de spindles afgelopen zaterdag ineens verdwenen. Ik vroeg me af of ze uitverkocht waren of dat MM ze uit schaamte uit de schappen heeft gehaald.
    Bij MM Hasselt lagen zaterdag ze nog talrijk uitgestald.
    Samsung UE46H7000 - Pioneer BDP-LX55 - Samsung BD-E6100 - MED800X3D - Pioneer VSX-S500 - Pioneer S-HS100
    Mijn Collectie

  6. #31

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Samba-boy Bekijk bericht
    Dat hebben ze tot voorkort dan ook niet gedaan op deze manier, wat een goed iets was.
    Ik bedoel dat spindels met blanco media al jaren worden verkocht. Die schijven zijn net zo kwetsbaar (of misschien nog wel kwetsbaarder).

  7. #32

    Thumbs down

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Nisei Bekijk bericht
    Ik bedoel dat spindels met blanco media al jaren worden verkocht. Die schijven zijn net zo kwetsbaar (of misschien nog wel kwetsbaarder).
    Die zijn inderdaad kwetsbaar, zo niet kwetsbaarder. Maar daar is één klein verschil bij, twee eigenlijk... Die schijven zijn niet al volgestampt met materiaal! Als ik een boxset koop bestaande uit koopDVD's, dan wens ik dat ik deze over 5-6 jaar nog kan bekijken zonder een verhoogd risico op krassen. En nogmaals; kwetsbaar, jazeker. Maar spindels lege DVD's zijn goedkoper op de markt te krijgen dan deze ondingen! Voor 100 DVD's van het merk Platinum betaal ik 25 euro. Zit vaak genoeg, vooral onderin de spindel, een zwaar bekrast exemplaar tussen. Dat is dan pech, en die gooi ik weg. Probeer jij maar eens de allerlaatste DVD van zo'n serie weg te gooien als die helemaal bekrast onderin zit.

    En best, het relatieve plaatje van 1,79 euro per DVD is netjes in het geval van Married With Children (59 euro gedeeld door 33 discs), maar bedenk dan; Je krijgt een lullige spindel. Zoiets is daadwerkelijk enkel en alleen handig voor mensen die hun collectie in DVD-koffers of -mappen bijhouden. ...Maar weet je wat? Ik lach Sony hier gewoon keihard voor uit en ga eens proberen of ik de massa ook zo erin kan laten stinken door gewoon precies op HUN manier een stel spindels op te vullen met hun series, maar dan voor de helft van de prijs. Want voor de verpakkingen hoeven mensen deze sets niet meer in de winkel te kopen, dan kunnen ze net zo goed hun toevlucht naar oorden als Marktplaats zoeken waar ze ook spindels kunnen kopen, met 1 op 1-kopietjes van deze DVD's. Just saying.

  8. #33

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Samba-boy Bekijk bericht
    En best, het relatieve plaatje van 1,79 euro per DVD is netjes in het geval van Married With Children (59 euro gedeeld door 33 discs), maar bedenk dan; Je krijgt een lullige spindel. Zoiets is daadwerkelijk enkel en alleen handig voor mensen die hun collectie in DVD-koffers of -mappen bijhouden. ...Maar weet je wat? Ik lach Sony hier gewoon keihard voor uit en ga eens proberen of ik de massa ook zo erin kan laten stinken door gewoon precies op HUN manier een stel spindels op te vullen met hun series, maar dan voor de helft van de prijs. Want voor de verpakkingen hoeven mensen deze sets niet meer in de winkel te kopen, dan kunnen ze net zo goed hun toevlucht naar oorden als Marktplaats zoeken waar ze ook spindels kunnen kopen, met 1 op 1-kopietjes van deze DVD's. Just saying.
    Tja, men koopt überhaupt nauwelijks nog dvd's, dus de maatschappijen proberen gewoon nog iets eraan te verdienen. Maar je hoeft zeniet te kopen natuurlijk. Er zijn wel meer baggerproducten op de markt, die toch door mensen gekocht worden.

  9. #34

    Thumbs down

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey Bekijk bericht
    Tja, men koopt überhaupt nauwelijks nog dvd's, dus de maatschappijen proberen gewoon nog iets eraan te verdienen. Maar je hoeft zeniet te kopen natuurlijk. Er zijn wel meer baggerproducten op de markt, die toch door mensen gekocht worden.
    En dáár is het grote "Je hoeft het natuurlijk niet te kopen"-argument wat zo'n 50.000 keer terugkomt wanneer de maatschappijen ons weer een hak zetten. Kijk, niks ten nadele van jou natuurlijk, maar de uitgevers en grote productiemaatschappijen doen het absoluut zelf door zelf hun producties zo inferieur te maken. Als zij ons zulke goedkope zooi voorschotelen, wordt zelfs de laatste DVD-koper nog door de neus geboord doordat hij het niet meer voor de soms compacte maar tegelijk prachtige designs en opbergboxjes hoeft te doen. Nu proberen ze ons terug te winnen door persberichten als deze in de lucht te werken, en een idee te geven van "Kijk, het is gewoon het beste als je ze weer legaal koopt". Voor wie niet wil klikken:

    'Verkoop films toegenomen door offline halen Megaupload'
    Het offline halen van Megaupload heeft ervoor gezorgd dat de verkoop en verhuur van digitale films fors gestegen is.

    Dat stellen onderzoekers van Carnegie Mellon’s Initiative for Digital Entertainment Analytics in een nieuw rapport.
    De onderzoekers keken achttien weken lang naar de digitale verkoopcijfers van films in twaalf landen en concluderen dat na het neerhalen van Megaupload in januari 2012 de verkoop gestegen is.
    Gemiddeld genomen liggen de verkopen 6 tot 10 procent hoger dan wanneer Megaupload er nog geweest zou zijn. Hoewel er geen signaal is dat de verkoop weer afneemt naar het oude niveau, stellen de onderzoekers wel dat ook het langetermijneffect onderzocht zou moeten worden.

    Verband
    In het rapport wordt ook erkend dat het moeilijk was een verband aan te tonen. De verkoop en verhuur van digitale films zou kunnen stijgen omdat die trend al langer te zien. Bovendien is Megaupload in alle landen offline en kunnen landen dus niet met elkaar vergeleken worden.
    Toch zijn de onderzoekers daar naar eigen zeggen in geslaagd. Ze hebben gekeken welke landen het hoogste percentage Megauploadgebruikers hadden en concluderen dat daar de grootste stijging in verkoop van films te zien is.

    The Pirate Bay
    Naast het offline halen van Megaupload is in Nederland sinds vorig jaar The Pirate Bay geblokkeerd. KPN en UPC lieten aan NU.nl weten dat het downloadverkeer niet is afgenomen na de blokkade. Ook onderzoekers van de Universiteit van Amsterdam trokken deze conclusie.
    Een niet samenhangend en propagerend geheel, waarbij al snel duidelijk werd dat IDEA wordt gesteund door een financiële bijdrage van de filmassociaties in Amerika; natuurlijk komt er dan geen negatief woord over de anti-downloadindustrie. Maargoed, ik dwaal af.

    Er gaan genoeg productiekosten om in het maken van die afschuwelijke ondingen. Maar je hoeft ze niet te produceren, natuurlijk. Zij willen er nog 'wat' aan verdienen? 59/69 euro voor een paar DVD's en een plastic bokaal noem ik meer dan 'wat'. Ik heb nooit een hetze tegen een product, en meestal ben ik inderdaad van het motto "Hard lachen en doorlopen", maar ik denk dat iedere zichzelf respecterende verzamelaar wel eens zo'n product tegenkomt waarbij hij of zij denkt; Whát were they THINKING? Dat gevoel heb ik nu, en ik ben ervoor bereid zoveel mogelijk mensen te behoeden van deze geldklopperij.

  10. #35

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Samba-boy Bekijk bericht
    En dáár is het grote "Je hoeft het natuurlijk niet te kopen"-argument wat zo'n 50.000 keer terugkomt wanneer de maatschappijen ons weer een hak zetten. Kijk, niks ten nadele van jou natuurlijk, maar de uitgevers en grote productiemaatschappijen doen het absoluut zelf door zelf hun producties zo inferieur te maken. Als zij ons zulke goedkope zooi voorschotelen, wordt zelfs de laatste DVD-koper nog door de neus geboord doordat hij het niet meer voor de soms compacte maar tegelijk prachtige designs en opbergboxjes hoeft te doen.
    Ik koop zelf al jaren geen dvd's meer (een achterhaald medium immers), maar ik neem het de maatschappijen niet kwalijk dat zij hun dvd's proberen te verkopen. De één wil een limited edition dvd met allerlei beeldjes erbij, de ander heeft genoeg aan de schijfjes in een spindle.
    En de prijs, tja je kunt het duur vinden, maar VOD vraagt ook rustig ook 1-2€ per aflevering voor een oude serie, dan heb je bij deze spindles tenminste nog een fysieke release die je over 10 jaar ook nog kunt kijken als je dat zou willen (en die ook nog eens vele malen goedkoper is dan VOD).

    Jouw reactie is ook iets wat vaker hier op het forum terugkomt, namelijk de misvatting dat je betaalt voor verpakking, schijfjes e.d. Dat is natuurlijk maar een heel klein deel van de prijs (en productiekosten, zo'n spindle vol schijfjes kost misschien €2 ofzo om te maken, maar een fysieke box waarschijnlijk ook niet meer dan €4). Distributiemaatschappijen verdienen op de content, en daar betaal je ook voor, simpelweg het feit dat je een film of serie die zij distribueren in je bezit mag hebben en keer op keer mag kijken. Het fysieke medium wordt steeds irrelevanter. En bedenk, nog maar een paar jaar geleden betaalde je voor 1 seizoen van een tv-serie op dvd meer dan je nu voor de complete seriesboxen op bluray betaalt. Dat is niet omdat de productiekosten gedaald zijn, dat is omdat er veel minder vraag naar deze producten is.

    Ik kan hier niet wakker van liggen. Ik ben blij met blurays en koop deze ook, maar over 20 jaar is het net als laserdisc: mooi om te zien in de kast, maar de content zal niet meer toegankelijk zijn omdat pc's geen schijfstation meer hebben, stand-alone spelers niet meer gemaakt worden, etc. Ik besef terdege dat als ik nu een bluray koop van €10 ik betaal voor de film die ik met mijn vrienden voor deze prijs kan kijken (waar ik in de bioscoop 4x €15 of meer voor moet betalen, dat is pas duur).

    Wat wil je dan, een soort oostblok-toezichthouder die gaat voorschrijven hoe een dvd-verpakking eruit moet zien? In een vrije markt geldt nu eenmaal de wet van vraag en aanbod. Zoals je elders op het forum kunt lezen is de dvd-markt zo goed als dood, met dit soort acties probeert men toch nog wat omzet binnen te halen. Moeten zij weten. Het is niet als de box om de serie Married With Children mooier en duurder is, ze opeens meer van die dingen gaan verkopen.
    Laatst aangepast door Oakey : 09-03-2013 om 17:27

  11. #36

    Standaard

    Ik heb de spindel gekocht met de complete serie van The Shield en ik ben er blij mee. Heb de discs in een map gedaan en de spindel opgeborgen. Ik vind het prima, want het is EN goedkoop EN origineel EN compleet. Ik vind het wel een slimme zet van de maatschappijen want ze bieden in crisistijd een goedkoop alternatieve verpakking met wel dezelfde kwalitatieve content. Het zijn niet ineens goedkope dvd-5 schijfjes met een lelijke print erop die ze in de spindel doen. Het zijn gewoon dezelfde schijven die ook in de kartonnen hoezen zaten dus op TV zie je geen verschil. En voor degenen die de mooie, kartonnen hoezen willen hebben; die worden toch ook nog verkocht? Dus je hebt de keuze. Ik vind de reactie van Samba-boy dan ook wel erg overdreven, het is niet alsof er een "slikken-of-stikken" campagne gevoerd wordt oid. Je hoeft de spindels niet te kopen en alternatieven worden ook nog steeds verkocht. Dus allemaal commotie om niks. Moving-on......

  12. #37

    Standaard

    Zag ze vanmiddag ook in de MM Heerlen, wist niet wat ik zag
    Erg rare manier om een complete serie in te verpakken... Het spaart wel plaats in de kast natuurlijk
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  13. #38

    Standaard

    Deze week Starsky & Hutch gekocht bij Amazon UK voor 32 euro inclusief verzending in een mooie verpakking en dan nog goedkoper dan die onhandige, lelijke spindels. En NL subs.

  14. #39

    Thumbs down

    Prima, dan vind men mij maar overdreven reageren. Daar heb ik verder geen reactie op in te brengen, ik heb al vanaf het begin aangegeven dat mensen die ze willen ze met een gerust hart kunnen kopen en ze vooral voor mensen die met een DVD-map/koffercollectie zitten een aantrekkelijke aankoop zijn. Alleen ik zal ze met enorm geschater voorbij lopen: een paar jaar geleden was een complete serie die in de vorm van een spindel werd uitgebracht een voorbeeldmetafoor voor een officiële DVD-uitgave in zoiets als een armzalig land. En nu is het in Nederland. Zeg me in ieder geval niet dat het gewoon 'normaal' kan en ook 'goedkoper' kan.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door dligneel Bekijk bericht
    Deze week Starsky & Hutch gekocht bij Amazon UK voor 32 euro inclusief verzending in een mooie verpakking en dan nog goedkoper dan die onhandige, lelijke spindels. En NL subs.
    Kijk, zo kan het ook. En verder ben ik hier klaar mee.

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •