De resultaten 1 tot 23 van 23 worden weergegeven.

Discussie: 3D mediaspelers

  1. #1

    Standaard 3D mediaspelers

    Mijn asus O!play HDP-R1 werkt niet altijd even goed in combinatie met mijn NAS en TV.

    Ik heb een custom firmware erop gezet en de out of sync audio problemen zijn daarmee opgelost. Helaas ziet de mediaspeler nu mijn NAS niet meer zonder dat ik mijn computer aanzet. Dat is natuurlijk niet de bedoeling. Mijn andere asus O!play met de originele firmware die ik op de slaapkamer heb die heeft het probleem met de NAS niet.

    De Asus in de woonkamer is dus gewoon aan vervanging toe op den duur.

    Wie heeft er tips/ervaringen voor 3D mediaspelers?
    Eis is dat deze gewoon overweg kan met alle Full 3D formaten en eventueel menu's kan weergeven. (dus als ik een backup maak van mijn orginele blu-ray, dat deze volledig afgespeeld kan worden, bd25 of bd50)
    Ook moet deze beschikken over een gigabit poort.

    Ervaringen hoor ik graag
    TV: Panasonic TX-P50UT50 - Receiver: Onkyo TX SR313 - Blu-ray: Sony BDP-350B - Mediaplayer: Mede8er 600X3D - Console: Playstation 3 - Center: Mission M7C1 - Fronts: Mission 760Subwoofer: Pioneer SW110S - Kabels: Oehlbach


  2. #2

    Standaard

    ik heb deze:
    http://nl.iconbit.com/catalog/players/iconbit_xds1003d/

    een aantal maanden in mijn bezit. Mijn eisen waren ook 3d iso's en hij speelt ze perfect af. Heeft een dual boot aan boord met de optie voor standaard menu of android. Ik gebruik meestal standaard omdat het voor mij al genoeg doet maar voor mensen die meer willen tweaken zal de android shell leuker zijn denk ik. (ben zelf it-er dus de hele dag al genoeg bezig met die ellende en dus geen zin meer thuis verder te tweaken hahaha)

    Maar al met al een aanrader met mooie beeld en geluidskwaliteit!
    Forrest Gump: Life is like a box of chocolate, you never know what you are gonna get...

  3. #3
    Glorious Member
    Registratie datum
    May 2009
    Woonplaats
    The Future's So Bright, I Gotta Wear Shades

    Standaard

    Zelfde Realtek chip maar qua updates en community een stuk sterker dan IconBIT zijn de Mede8er spelers.

    MED1000X3D +/- 199 € kan een interne schijf bevatten, maar denk in jou geval niet echt interessant met een NAS

    MED600X3D +/- 140 € geen ruimte voor een interne schijf.


    Je kan ook eens een kijkje nemen naar de HDI Dune's, deze gebruiken een Sigma chip. Zit qua prijs ook wel een stukje hoger.

    O.a. Dune HD TV303D ( +/- 200 €) of Dune HD Base 3D ( +/- 300 € )


    [aanvulling]
    Het is natuurlijk wel zo dat geen enkele mediaspeler volledig BD ondersteuning heeft. Wel BD Lite wat kortweg betekent dat er geen menu wordt getoond.
    Laatst aangepast door StefaanD : 04-03-2013 om 10:09
    Panasonic PX-P65VT60E | Marantz AV7005 | Marantz MM7055 | Marantz MM7025 | Oppo BDP-93 met Pro V2 Mod | Apple TV 4K | Focal Chorus 826V | 800CC | 806V | SR 800 V | BK XXLS 400FF


  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door StefaanD Bekijk bericht
    Zelfde Realtek chip maar qua updates en community een stuk sterker dan IconBIT zijn de Mede8er spelers.

    MED1000X3D +/- 199 € kan een interne schijf bevatten, maar denk in jou geval niet echt interessant met een NAS

    MED600X3D +/- 140 € geen ruimte voor een interne schijf.


    Je kan ook eens een kijkje nemen naar de HDI Dune's, deze gebruiken een Sigma chip. Zit qua prijs ook wel een stukje hoger.

    O.a. Dune HD TV303D ( +/- 200 €) of Dune HD Base 3D ( +/- 300 € )


    [aanvulling]
    Het is natuurlijk wel zo dat geen enkele mediaspeler volledig BD ondersteuning heeft. Wel BD Lite wat kortweg betekent dat er geen menu wordt getoond.
    MED600X3D

    Deze vond ik ook al interessant. Harde schijf is niet zo belangrijk idd ivm NAS. De Dune's zijn fantastische apparaten maar wat boven het budget.

    Iemand ervaringen met de Eminent EM7080?

    De Xtreamer sidewinder 3 vond ik ook interessant, maar de vele verhalen met het spontaan booten hebben mij toch wel afgeschrokken.

    Bedankt alvast voor de reacties!
    TV: Panasonic TX-P50UT50 - Receiver: Onkyo TX SR313 - Blu-ray: Sony BDP-350B - Mediaplayer: Mede8er 600X3D - Console: Playstation 3 - Center: Mission M7C1 - Fronts: Mission 760Subwoofer: Pioneer SW110S - Kabels: Oehlbach


  5. #5
    Glorious Member
    Registratie datum
    May 2009
    Woonplaats
    The Future's So Bright, I Gotta Wear Shades

    Standaard

    Eminent ken 'k alleen van zien bij de MediaMarkt, spreekt me niet meteen aan.

    XTreamer zal wel een vooroordeel zijn van mezelf, maar deze komt er hier nooit-of-te-nimmer in. Xtreamer fabrikant komt/kwam vaak hun beloftes niet na. Was vroeger toch zo, en als je daar vragen over stelde op hun forum werd het verwijderd en werd je vaak ook gewoon geband

    Bij Mede8er zijn ze nu ook van start gegaan met NET API wat developers toelaat applicaties te schrijven voor iPad, iPhone, Android of zelfs PC of Mac desktop apps. Linkje
    Wel in de kinderschoenen maar zeker een interessant gegeven.


    Wou zelf dit weekend een Mede8er MED600X3D ophalen maar helaas niet te vinden. Zou hier de zoveelste mediaspeler worden

    Dit weekend dan maar aan de slag gegaan met een Raspberry PI met Openelec op. Dat is XBMC mediaspeler. Werkt behoorlijk goed maar niet echt snel.

    Nadeel van alle mediaspelers is dat je niet gemakkelijk een mooie moviewall kan maken zoals XBMC dat bijvoorbeeld kan met automatisch ophalen van filminformatie, fanart e.d.
    Maar misschien boeit je dat niet meteen
    Panasonic PX-P65VT60E | Marantz AV7005 | Marantz MM7055 | Marantz MM7025 | Oppo BDP-93 met Pro V2 Mod | Apple TV 4K | Focal Chorus 826V | 800CC | 806V | SR 800 V | BK XXLS 400FF


  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door StefaanD Bekijk bericht
    Eminent ken 'k alleen van zien bij de MediaMarkt, spreekt me niet meteen aan.

    XTreamer zal wel een vooroordeel zijn van mezelf, maar deze komt er hier nooit-of-te-nimmer in. Xtreamer fabrikant komt/kwam vaak hun beloftes niet na. Was vroeger toch zo, en als je daar vragen over stelde op hun forum werd het verwijderd en werd je vaak ook gewoon geband

    Bij Mede8er zijn ze nu ook van start gegaan met NET API wat developers toelaat applicaties te schrijven voor iPad, iPhone, Android of zelfs PC of Mac desktop apps. Linkje
    Wel in de kinderschoenen maar zeker een interessant gegeven.


    Wou zelf dit weekend een Mede8er MED600X3D ophalen maar helaas niet te vinden. Zou hier de zoveelste mediaspeler worden

    Dit weekend dan maar aan de slag gegaan met een Raspberry PI met Openelec op. Dat is XBMC mediaspeler. Werkt behoorlijk goed maar niet echt snel.

    Nadeel van alle mediaspelers is dat je niet gemakkelijk een mooie moviewall kan maken zoals XBMC dat bijvoorbeeld kan met automatisch ophalen van filminformatie, fanart e.d.
    Maar misschien boeit je dat niet meteen
    Bedankt voor je informatie. Die moviewall is niet direct iets dat ik meteen zal missen. De boel moet voor mij gewoon goed afspelen en goede ondersteuning voor diverse bestanden hebben. Dan ben ik al gauw een tevreden mens
    TV: Panasonic TX-P50UT50 - Receiver: Onkyo TX SR313 - Blu-ray: Sony BDP-350B - Mediaplayer: Mede8er 600X3D - Console: Playstation 3 - Center: Mission M7C1 - Fronts: Mission 760Subwoofer: Pioneer SW110S - Kabels: Oehlbach


  7. #7

    Standaard

    Inmiddels is de Mede8er MED600X3D besteld. Ik las hier zoveel positieve reacties over en dat heeft de doorslag gegeven om uiteindelijk niet voor de Eminent te kiezen.

    Ik zal in de loop van volgende week eens mijn bevindingen hier noteren.
    TV: Panasonic TX-P50UT50 - Receiver: Onkyo TX SR313 - Blu-ray: Sony BDP-350B - Mediaplayer: Mede8er 600X3D - Console: Playstation 3 - Center: Mission M7C1 - Fronts: Mission 760Subwoofer: Pioneer SW110S - Kabels: Oehlbach


  8. #8
    Glorious Member
    Registratie datum
    May 2009
    Woonplaats
    The Future's So Bright, I Gotta Wear Shades

    Standaard

    Top

    Benieuwd naar je ervaringen.

    Zelf nog aan het rommelen met de Raspberry Pi tussen alle andere dingen door. Dus het gaat niet echt vooruit
    Tja het is XBMC hé, en laat dit nu een interface zijn waar 'k nog altijd niet volledig aan kan wennen. Het is me soms net te druk. Misschien maar eens kijken of een simpelere skin uitkomst brengt.
    Panasonic PX-P65VT60E | Marantz AV7005 | Marantz MM7055 | Marantz MM7025 | Oppo BDP-93 met Pro V2 Mod | Apple TV 4K | Focal Chorus 826V | 800CC | 806V | SR 800 V | BK XXLS 400FF


  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door StefaanD Bekijk bericht
    Top

    Benieuwd naar je ervaringen.
    Zal het zsm posten . Nu nog tevreden over mijn Dlink NAS. In de toekomst bouw ik een eigen server pc als dat qua stroomverbruik ook ongeveer gelijkwaardig gaat zijn aan een NAS. (de Dlink NAS gebruikt slechts 13 watt idle en ongeveer 16 in gebruik)
    TV: Panasonic TX-P50UT50 - Receiver: Onkyo TX SR313 - Blu-ray: Sony BDP-350B - Mediaplayer: Mede8er 600X3D - Console: Playstation 3 - Center: Mission M7C1 - Fronts: Mission 760Subwoofer: Pioneer SW110S - Kabels: Oehlbach


  10. #10
    Glorious Member
    Registratie datum
    May 2009
    Woonplaats
    The Future's So Bright, I Gotta Wear Shades

    Standaard

    Mijn Synology bakbeest NAS verbruikt toch een stukje meer dan dat. Volgens opgave:

    111.1W (Access); 41.8W (HDD Hibernation)

    Zelf eigenlijk nog niet nagemeten. Moet dringend ook een opstart/stop schema er voor instellen zal ook een serieuze slok op de borrel schelen qua verbruik Denk dat deze nu ongeveer 100+ dagen up is.

    Tja tijd, altijd een tekort eraan ... misschien kijk 'k wel teveel films
    Panasonic PX-P65VT60E | Marantz AV7005 | Marantz MM7055 | Marantz MM7025 | Oppo BDP-93 met Pro V2 Mod | Apple TV 4K | Focal Chorus 826V | 800CC | 806V | SR 800 V | BK XXLS 400FF


  11. #11

    Standaard

    Dat is een behoorlijk stuk meer. Al zal daar ook wel een snellere processor en meer schijven in zitten.

    Heb het nog eens opgezocht mijn Dlink 320L met twee schijven gebruikt

    10,50 W idle
    14 W actief

    Dat is natuurlijk echt 3x niets
    TV: Panasonic TX-P50UT50 - Receiver: Onkyo TX SR313 - Blu-ray: Sony BDP-350B - Mediaplayer: Mede8er 600X3D - Console: Playstation 3 - Center: Mission M7C1 - Fronts: Mission 760Subwoofer: Pioneer SW110S - Kabels: Oehlbach


  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Stephan Nobelen Bekijk bericht
    Inmiddels is de Mede8er MED600X3D besteld. Ik las hier zoveel positieve reacties over en dat heeft de doorslag gegeven om uiteindelijk niet voor de Eminent te kiezen.

    Ik zal in de loop van volgende week eens mijn bevindingen hier noteren.
    Ook zeer benieuwd naar je ervaringen, m'n Popcorn Hour lijkt zo goed als dood, en de Mede8er MED600X3D staat hoog in het verlanglijstje, doch ik heb geen haast, de TV kan ook heel aardig afspelen van een externe schijf en ook de Oppo doet niet moeilijk als je er een harde schijf inprikt.
    Have fun and enjoy your collection

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Ook zeer benieuwd naar je ervaringen, m'n Popcorn Hour lijkt zo goed als dood, en de Mede8er MED600X3D staat hoog in het verlanglijstje, doch ik heb geen haast, de TV kan ook heel aardig afspelen van een externe schijf en ook de Oppo doet niet moeilijk als je er een harde schijf inprikt.
    Mijn panasonic speelt ook aardig af, alleen de bestandsondersteuning is niet al te breed. MKVtje avi etc is geen probleem, maar kom niet met .iso BDMV of video_ts want dat gaat niet lukken.

    Zal het zsm posten
    TV: Panasonic TX-P50UT50 - Receiver: Onkyo TX SR313 - Blu-ray: Sony BDP-350B - Mediaplayer: Mede8er 600X3D - Console: Playstation 3 - Center: Mission M7C1 - Fronts: Mission 760Subwoofer: Pioneer SW110S - Kabels: Oehlbach


  14. #14
    Glorious Member
    Registratie datum
    May 2009
    Woonplaats
    The Future's So Bright, I Gotta Wear Shades

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Stephan Nobelen Bekijk bericht
    Dat is een behoorlijk stuk meer. Al zal daar ook wel een snellere processor en meer schijven in zitten.
    Iets meer schijven ja

    Zal het hier maar niet posten welke het precies is, wegens schrik van banbliksems en een hoop vragen wat 'k daar eigenlijk allemaal mee doe
    Panasonic PX-P65VT60E | Marantz AV7005 | Marantz MM7055 | Marantz MM7025 | Oppo BDP-93 met Pro V2 Mod | Apple TV 4K | Focal Chorus 826V | 800CC | 806V | SR 800 V | BK XXLS 400FF


  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door StefaanD Bekijk bericht
    Iets meer schijven ja

    Zal het hier maar niet posten welke het precies is, wegens schrik van banbliksems en een hoop vragen wat 'k daar eigenlijk allemaal mee doe
    Dus feitelijk is je kijkachterstand meer dan 2 keer zo groot als ik eigenlijk dacht
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  16. #16
    Glorious Member
    Registratie datum
    May 2009
    Woonplaats
    The Future's So Bright, I Gotta Wear Shades

    Standaard

    Neeeeeeeee ... gelieve me daar niet meer aan te herinneren dan breekt het zweet me spontaan uit en krijg het spaans benauwd

    Nou ja wat 'k leuk vind komt dan toch op BD of DVD er in. Maar heb inderdaad wel wat downloads staan ook, ben niet te beroerd om dat toe te geven.

    Vaak ook spul wat eigenlijk nooit of te nimmer op DVD zal verschijnen, laat staan op BD.
    Panasonic PX-P65VT60E | Marantz AV7005 | Marantz MM7055 | Marantz MM7025 | Oppo BDP-93 met Pro V2 Mod | Apple TV 4K | Focal Chorus 826V | 800CC | 806V | SR 800 V | BK XXLS 400FF


  17. #17

    Standaard

    De mediaspeler is binnen! Aansluiten is natuurlijk een fluitje van een cent. Eerste indruk is positief. Het menu ziet er eenvoudig en overzichtelijk uit. avi, bdiso, bdmv waren tot nu toe allemaal geen probleem. Straks wil ik eens een complete 3D blu-ray back up gaan proberen van +/- 50 gb. Kan best zijn dat streamen dan wat lastiger gaan.

    Mijn nas was ook zeer eenvoudig bij de favorieten te voegen, waardoor je lekker snel bij je bestanden bent. Ik heb hem natuurlijk pas net een half uurtje, maar het lijkt erop dat ik hier een tevreden mens mee ga zijn. Nu even updaten naar de nieuwste versie, dat helaas niet via netwerk gaan. Gelukkig was ik niet anders gewend van mijn vorige mediaspeler.
    TV: Panasonic TX-P50UT50 - Receiver: Onkyo TX SR313 - Blu-ray: Sony BDP-350B - Mediaplayer: Mede8er 600X3D - Console: Playstation 3 - Center: Mission M7C1 - Fronts: Mission 760Subwoofer: Pioneer SW110S - Kabels: Oehlbach


  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Stephan Nobelen Bekijk bericht
    De mediaspeler is binnen! Aansluiten is natuurlijk een fluitje van een cent. Eerste indruk is positief. Het menu ziet er eenvoudig en overzichtelijk uit. avi, bdiso, bdmv waren tot nu toe allemaal geen probleem. Straks wil ik eens een complete 3D blu-ray back up gaan proberen van +/- 50 gb. Kan best zijn dat streamen dan wat lastiger gaan.

    Mijn nas was ook zeer eenvoudig bij de favorieten te voegen, waardoor je lekker snel bij je bestanden bent. Ik heb hem natuurlijk pas net een half uurtje, maar het lijkt erop dat ik hier een tevreden mens mee ga zijn. Nu even updaten naar de nieuwste versie, dat helaas niet via netwerk gaan. Gelukkig was ik niet anders gewend van mijn vorige mediaspeler.
    Goede eerste start

    Maar zoals je weet, ik heb geen haast en ben dan ook benieuwd naar je echte ervaringen die je gaat ervaren in de tijd , zoals audiotrack keuze, ondertitels keuze, instellingen aanpasingen etc etc, gewoon die dingen die het gebruik van een multimediaplayer fijn of minder fijn maken, zoals bijvoorbeeld de reactie snelheid op de AB, blijven hangen of juist niet, vooruit achteruit spoelen zonder haperingen etc etc

    Bedankt voor je update met je eerste indruk

    Ben benieuwd naar je gebruikerservaringen
    Have fun and enjoy your collection

  19. #19

    Standaard

    Ik vraag me dan af als je dit toestel hebt, kun je dan 3D zien op een niet 3D tv?
    Want ik heb een mediaplayer die denk ik intussen al 3-4 jaar oud is, maar 3D werkt daar ook op als ik op m'n tv side by side aanduid. Dus snap niet goed wat dan het verschil is met een mediaplayer die zegt dat hij 3D aankan?
    BD (1243) What i Watch

  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door freaky Bekijk bericht
    Ik vraag me dan af als je dit toestel hebt, kun je dan 3D zien op een niet 3D tv?
    Want ik heb een mediaplayer die denk ik intussen al 3-4 jaar oud is, maar 3D werkt daar ook op als ik op m'n tv side by side aanduid. Dus snap niet goed wat dan het verschil is met een mediaplayer die zegt dat hij 3D aankan?
    Begrijp je vraag niet goed

    Je hebt een 3D TV? Dan weet je dat je met een beetje knappe 3D TV zelfs helemaal geen Mediaplayer nodig hebt om side by side 3D zichtbaar te maken, de TV kan het rechtstreeks van bijvoorbeeld een 2,5inch HDD afspelen.

    Zonder technisch te worden..... als je een 3D Blu ray opzet met een 3D Blu ray speler, dan hoef je met je TV geen keuze te maken met side by side etc etc, het werkt dan direct, zo'n Mediaplayer die echt 3D is kan dat ook zo aan de 3D TV aanbieden en dat zal jouw Mediaplayer nu net weer NIET kunnen, daar zit het verschil

    Het moge toch bekent zijn dat je op een niet 3D TV nooit geen real 3D kunt zien.

    Leuk als je dan ook vermeld welke Mediaplayer je dan hebt, normaal gesproken zou 3D enkel werken met HDMI 1.4 en als je apparaat dat heeft..... ja...... ook de PS3 was niet 3D maar met wat updates heeft Sony dat wel voor elkaar weten te brengen, alleen niet met HD geluid gelijktijdig met 3D beeld
    Have fun and enjoy your collection

  21. #21

    Standaard

    Om het maar even kort door de bocht te omschrijven:

    TV + normale mediaspeler = GEEN 3D (behalve dan met die rood+groene brilletjes en het filmbestand juist te converteren, maar stelt niet zoveel voor)

    3D TV + normale mediaspeler = SBS 3D mogelijk

    3D TV + 3D mediaspeler = FULL 3D mogelijk (3d blu-ray backups)
    Laatst aangepast door Stephan Nobelen : 11-03-2013 om 12:21
    TV: Panasonic TX-P50UT50 - Receiver: Onkyo TX SR313 - Blu-ray: Sony BDP-350B - Mediaplayer: Mede8er 600X3D - Console: Playstation 3 - Center: Mission M7C1 - Fronts: Mission 760Subwoofer: Pioneer SW110S - Kabels: Oehlbach


  22. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Stephan Nobelen Bekijk bericht
    Om het maar even kort door de bocht te omschrijven:

    TV + normale mediaspeler = GEEN 3D (behalve dan met die rood+groene brilletjes en het filmbestand juist te converteren, maar stelt niet zoveel voor)

    3D TV + normale mediaspeler = SBS 3D mogelijk

    3D TV + 3D mediaspeler = FULL 3D mogelijk (3d blu-ray backups)
    Dat wou ik weten
    BD (1243) What i Watch

  23. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Stephan Nobelen Bekijk bericht
    Om het maar even kort door de bocht te omschrijven:

    TV + normale mediaspeler = GEEN 3D (behalve dan met die rood+groene brilletjes en het filmbestand juist te converteren, maar stelt niet zoveel voor)

    3D TV + normale mediaspeler = SBS 3D mogelijk

    3D TV + 3D mediaspeler = FULL 3D mogelijk (3d blu-ray backups)
    Jouw uitleg was stukken helderder dan de mijne

    Oke, we zijn weer wat verder in de tijd, ik hoop dat je hem veel gebruikt hebt en zodoende wat ervaring hebt opgebouwd...... wat zijn tot nu toe je ervaringen en indrukken van dit apparaatje?

    Geen zorg hoor, heb nog steeds geen haast en er liggen nog genoeg schijfjes die ik niet gezien heb, maar de Popcorn gaat zowiezo vervangen worden, dus ben nog steeds benieuwd naar je ervaringen
    Have fun and enjoy your collection

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •