Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
De resultaten 26 tot 37 van 37 worden weergegeven.
  1. #26

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Bekijk bericht
    Mijn reden om nooit een filmuitzending te bekijken is omdat ik groen en geel word van de onpasselijke hoeveelheid reclameblokken. Bovendien weten zenders niet hoe ze met een film moeten omgaan (beeldformaat wordt verknipt, aftiteling wordt niet compleet uitgezonden...)
    Stukken worden eruit gehaald om de film eerder te kunnen laten beginnen.

  2. #27

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frank Bekijk bericht
    Stukken worden eruit gehaald om de film eerder te kunnen laten beginnen.
    Of hele scenes worden eruit geknipt omdat het niet gepast is (amputatie-scene uit 127 Hours laatst op RTL).

  3. #28

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pieter Kleine Bekijk bericht
    Dat is dus de bedoeling van vod, dat je de film kijkt op het moment dat het jou het beste uitkomt.
    Nou, dat lijkt maar zo. Je moet hem wel binnen 30 dagen bekijken, en als je eenmaal begonnen bent, binnen 48 uur afkijken. Nee, geef mij dan maar mijn eigen Blu-rays. Kan ik zo vaak en zo lang bekijken als ik wil. Plus: je mist bij Video On Demand allerlei interessante extra's als die er zijn. Nee, VOD is niets voor de echte filmliefhebber, maar meer voor de gemakzuchtige, popcorn of chips etende kjiker die even een filmpje wil 'pakken', maar te lui is om naar de bioscoop of de videotheek te gaan.

  4. #29

    Standaard

    Het zou leuk zijn als er eens echt serieus goede VOD-diensten zouden worden gelanceerd in Nederland. Ik gebruik het niet maar heb me er recent wel in verdiept en het was me al snel duidelijk dat het hier nog in de kinderschoenen staat. Het aanbod van films is gewoon dramatisch: als je films zoekt die al minimaal buiten de mainstream vallen of wat ouder zijn dan kun je het wel vergeten. Het is nog lang geen serieuze optie voor de echte liefhebber.

    Qua Blu-ray aanbod vind ik het in Nederland trouwens ook nog maar behelpen. Ik had gehoopt dat we inmiddels een wat groter aanbod aan titels zou hebben, maar als het maar een beetje buiten de "top-40" categorie valt dan moet ik het al importeren.

  5. #30

    Standaard

    VOD zal nooit mijn DVD/Blu-ray collectie vervangen, maar een mooie aanvulling vind ik het wel. Zoals velen koop ik ook alleen films die ik de moeite waard vind, dat betekend dat er ook een gros aan films zijn die best het kijken waard zijn (maar het aanschaffen niet). HBO en Film1 zijn ook ideaal voor series; Breaking Bad, Game of Thrones, Girls, Boardwalk Empire etc. iedere nieuwe aflevering is na een dag te zien in Nederland. Ik download niet graag, dus daarom is VOD voor mij een perfecte uitkomst.
    Laatst aangepast door JT H. : 14-03-2013 om 12:17

  6. #31

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Bekijk bericht
    Mijn reden om nooit een filmuitzending te bekijken is omdat ik groen en geel word van de onpasselijke hoeveelheid reclameblokken. Bovendien weten zenders niet hoe ze met een film moeten omgaan (beeldformaat wordt verknipt, aftiteling wordt niet compleet uitgezonden...)
    Ook dat nog ja, reclame is erg vervelend. Tijdens de recame zijn we bijna vergeten waar we naar aan het kijken waren. Zit je net te kijken hop weer reclame. En dan moet je ook nog weer eens het geluid zachter zetten. aaaaaaaaaa

  7. #32

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door De_Hollander Bekijk bericht
    Ook dat nog ja, reclame is erg vervelend. Tijdens de recame zijn we bijna vergeten waar we naar aan het kijken waren. Zit je net te kijken hop weer reclame. En dan moet je ook nog weer eens het geluid zachter zetten. aaaaaaaaaa
    Niet alléén de reclame. Wat ik ook vervelend vind bij reeksen is dat je twee afleveringen krijgt op een avond en dan moet je een week wachten voordat je het vervolg kan zien. Maar ondertussen ben je de helft vergeten. Ik koop liever de reeks in blu-ray. Dan kan ik alles zien in een week of twee uit. En dan blijf ik in de sfeer van de reeks wat het geval niet is als de hele reeks in 3 maanden tijd moet zien op televisie met nog de reclame erbij.

  8. #33

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BASIL Bekijk bericht
    Niet alléén de reclame. Wat ik ook vervelend vind bij reeksen is dat je twee afleveringen krijgt op een avond en dan moet je een week wachten voordat je het vervolg kan zien. Maar ondertussen ben je de helft vergeten. Ik koop liever de reeks in blu-ray. Dan kan ik alles zien in een week of twee uit. En dan blijf ik in de sfeer van de reeks wat het geval niet is als de hele reeks in 3 maanden tijd moet zien op televisie met nog de reclame erbij.
    Vandaag een stuk in de Volkskrant over 'binge viewing', de nieuwe trend waar juist VOD op inspeelt (met als voorbeeld de serie House of Cards die meteen als heel seizoen beschikbaar gemaakt is via Netflix).

    Ik vrees dat wij de laatsten der Mohikanen zijn hier op het forum die alles nog fysiek willen hebben. Voorlopig loopt Nederland wat betreft VOD natuurlijk mijlenver achter op de technische ontwikkelingen, maar als er een serieuze aanbieder opstaat kan het snel gaan. Desalnietemin denk ik dat VOD-aanbeiders het in NL ook moeilijk hebben/krijgen, omdat bijna nergens zoveel 'gratis' gedownload wordt als hier omdat dat niet illegaal is, en 80% van de huishoudens ofzo breedband-internet heeft, waardoor dit ook nog eens heel makkelijk is.

  9. #34

    Standaard

    De reden waarom VOD hier niet doorbreekt is eerder omdat de aanbieders er weer te veel geld willen uitslaan!

    Als je in Amerika een serie een uur na uitzenden kan downloaden voor 0,99 dollar, en hier in België vraagt Telenet dacht ik 3 euro voor één aflevering en VOD loopt dan niet zoals in Amerika, tsja, misschien is dat de reden?

    Waarschijnlijk komt er eindelijk wat schot in de zaak als Europa eindelijk de copyrights op Europees niveau geregeld worden. Het lappendeken aan copyrightholders en distributeurs etc is binnenkort gedaan.

    Een VOD aankoop via iTunes moet dan in elk land van de EU mogelijk zijn (al is het niet verplicht natuurlijk om NL ondertiteling aan te bieden in de Spaanse of UK winkel).

    TV zenders, studio's etc werken nog allemaal tegen. In Amerika worden series nu eenmaal niet elke week uitgezonden, soms zit er al eens een pauze in van één week tot enkele weken. Europese zenders werken zo niet en willen elke week een nieuwe aflevering. Maar de ideale situatie lijkt mij :

    Dag 0 uitzending in USA
    Dag+1 uitzending op een landelijke zender (als die daar interesse voor heeft)
    Dag+2 te downloaden voor 0,99 euro met NL ondertiteling

    Gegarandeerd dat er een hoop mensen minder zullen zijn die gaan downloaden uit gemakszucht. Ik weet perfect hoe ik iets moet downloaden maar als ik voor 99 cent dat downloaden, ondertiteling zoeken, op een usb stick zetten etc kan weglaten, ik zou het waarschijnlijk doen.

  10. #35

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door kristofke Bekijk bericht
    De reden waarom VOD hier niet doorbreekt is eerder omdat de aanbieders er weer te veel geld willen uitslaan!

    Als je in Amerika een serie een uur na uitzenden kan downloaden voor 0,99 dollar, en hier in België vraagt Telenet dacht ik 3 euro voor één aflevering en VOD loopt dan niet zoals in Amerika, tsja, misschien is dat de reden?

    Waarschijnlijk komt er eindelijk wat schot in de zaak als Europa eindelijk de copyrights op Europees niveau geregeld worden. Het lappendeken aan copyrightholders en distributeurs etc is binnenkort gedaan.

    Een VOD aankoop via iTunes moet dan in elk land van de EU mogelijk zijn (al is het niet verplicht natuurlijk om NL ondertiteling aan te bieden in de Spaanse of UK winkel).

    TV zenders, studio's etc werken nog allemaal tegen. In Amerika worden series nu eenmaal niet elke week uitgezonden, soms zit er al eens een pauze in van één week tot enkele weken. Europese zenders werken zo niet en willen elke week een nieuwe aflevering. Maar de ideale situatie lijkt mij :

    Dag 0 uitzending in USA
    Dag+1 uitzending op een landelijke zender (als die daar interesse voor heeft)
    Dag+2 te downloaden voor 0,99 euro met NL ondertiteling

    Gegarandeerd dat er een hoop mensen minder zullen zijn die gaan downloaden uit gemakszucht. Ik weet perfect hoe ik iets moet downloaden maar als ik voor 99 cent dat downloaden, ondertiteling zoeken, op een usb stick zetten etc kan weglaten, ik zou het waarschijnlijk doen.
    VOD kan je toch niet downloaden ? Kan je maar 1x kijken.

    Voor mij totaal niet interessant, ik wil iets dat ik leuk vind meerdere keren kunnen kijken voor dezelfde prijs.

  11. #36

    Standaard

    Downloaden of streamen whatever eh. Zo goed als alles in iTunes en b Amazon kan je naast huren ook kopen en oneindig veel keren bekijken.

  12. #37

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Bekijk bericht
    Mijn reden om nooit een filmuitzending te bekijken is omdat ik groen en geel word van de onpasselijke hoeveelheid reclameblokken. Bovendien weten zenders niet hoe ze met een film moeten omgaan (beeldformaat wordt verknipt, aftiteling wordt niet compleet uitgezonden...)
    Idd het beeld wordt ook nog eens verknipt

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •