Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 30 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Lees disc fout Slumdog Millionairs

    Eigenlijk voor de allereerste keer kan ik met geen mogelijkheid een blu ray disc afspelen. Zit geen kras vuil of vet op. Gewoon brandschoon.

    Blu ray speler uitgedaan. In een andere player gestopt maar ook daar geen beeld. Maar 2 of 3 keer afgespeeld. Wat zou het kunnen zijn?
    Move to Movie
    UE55JS8000L 55 Samsung TV


    PANASONIC 4K PLAYER

  2. #2

    Standaard

    Disc rot of andere fysieke defect die niet makkelijk te zien is (verbogen disc bijvoorbeeld)

  3. #3

    Standaard

    Ik berg ze altijd netjes op. Weet trouwens niet waar deze is gemaakt. Krom is ie zeker niet. Wat ik wel heb gezien van onze Amerikaanse vriend dat wellicht de grootste vijand updates kunnen zijn waardoor oudere discs het niet meer gaan doen. Slumdog is niet echt een oldie. Heb nog cd's uit 1987. Zit zelf te denken aan misschien magnetisch veld.
    Move to Movie
    UE55JS8000L 55 Samsung TV


    PANASONIC 4K PLAYER

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door pjblack Bekijk bericht
    Ik berg ze altijd netjes op. Weet trouwens niet waar deze is gemaakt. Krom is ie zeker niet. Wat ik wel heb gezien van onze Amerikaanse vriend dat wellicht de grootste vijand updates kunnen zijn waardoor oudere discs het niet meer gaan doen. Slumdog is niet echt een oldie. Heb nog cd's uit 1987. Zit zelf te denken aan misschien magnetisch veld.
    Zit ook dit topic: https://allesoverfilm.nl/forum/showt...-UHD%E2%80%99s

    Magnetisch veld? Die moet je even uitleggen! Het is geen tape. Discs worden geperst.

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Johan1967 Bekijk bericht
    Zit ook dit topic: https://allesoverfilm.nl/forum/showt...-UHD%E2%80%99s

    Magnetisch veld? Die moet je even uitleggen! Het is geen tape. Discs worden geperst.
    Je hebt gelijk. Wist ik niet. Magnetische velden hebben geen invloed op dvd's en blu rays. Thanks for the thread. Weet trouwens niet of deze film gemaakt is toentertijd door A- Films
    Move to Movie
    UE55JS8000L 55 Samsung TV


    PANASONIC 4K PLAYER

  6. #6

    Standaard

    De distributeur was cinéart / TwinPics:

    Slumdog Millionaire (B).jpg
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  7. #7

    Standaard

    Oja, een titel 2009, de bekende periode. Vooral Europese schijven uit die periode doen het vaak niet meer, zie ook het andere topic waar al naar verwezen is.

    Tapes zijn idd gevoelig voor magnetisch velden, maar een vhs-band uit 1984 kun je nu nog wel afspelen (als je een speler hebt), dit in tegenstelling tot dergelijke blurays van nog geen 15 jaar oud
    Opstelling video/audio: Philips 65OLED803 / Denon AVR-X3500H / Sony UBP-X800 / Yamaha CD-S300 / Pro-Ject Debut II

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey Bekijk bericht
    Oja, een titel 2009, de bekende periode. Vooral Europese schijven uit die periode doen het vaak niet meer, zie ook het andere topic waar al naar verwezen is.

    Tapes zijn idd gevoelig voor magnetisch velden, maar een vhs-band uit 1984 kun je nu nog wel afspelen (als je een speler hebt), dit in tegenstelling tot dergelijke blurays van nog geen 15 jaar oud


    Interessant ga het allemaal lezen. Maar dus tóch eventuele magnetische velden of slechte kwaliteit??
    Move to Movie
    UE55JS8000L 55 Samsung TV


    PANASONIC 4K PLAYER

  9. #9

    Standaard

    Niks met magnetische velden te maken. Probleem zit in de vervuilde hars dat gebruikt is om de discs te maken (mogelijk hars aangeleverd door het Japanse bedrijf Nippon Kayaku).

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Scavenger Bekijk bericht
    Niks met magnetische velden te maken. Probleem zit in de vervuilde hars dat gebruikt is om de discs te maken (mogelijk hars aangeleverd door het Japanse bedrijf Nippon Kayaku).
    Okay. Maar te hopen dat het niet meer gebeurd. Van dit merk heb ik er natuurlijk meerdere van. Slik.
    Move to Movie
    UE55JS8000L 55 Samsung TV


    PANASONIC 4K PLAYER

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door pjblack Bekijk bericht
    Interessant ga het allemaal lezen. Maar dus tóch eventuele magnetische velden of slechte kwaliteit??
    Ik bedoelde dat bluray en andere discs in de markt gezet zijn als “onverwoestbaar” en beter bestand tegen de tijd dan platen, videobanden etc.
    In de praktijk valt het toch tegen… heb inmiddels toch al een stapeltje onleesbare bluraydiscs uit die periode. En nog meer dvd’s die het niet meer doen (die nu zo’n 20 jaar oud zijn).

    Maar het lijkt idd een productiefout te zijn (niks met magnetische velden te maken), waarvan het te hopen is dat de hars die andere fabrikanten gebruikt hebben niet over een paar jaar hetzelfde euvel geeft. Bluray bestaat nog te kort om de houdbaarheid echt te testen natuurlijk.
    Laatst aangepast door Oakey : 29-05-2023 om 21:23
    Opstelling video/audio: Philips 65OLED803 / Denon AVR-X3500H / Sony UBP-X800 / Yamaha CD-S300 / Pro-Ject Debut II

  12. #12

    Standaard

    Moet ze maar eens allemaal gaan testen pff
    Move to Movie
    UE55JS8000L 55 Samsung TV


    PANASONIC 4K PLAYER

  13. #13

    Standaard

    Vooral discs van Afilm en E One Entertainment die het hier begeven hebben. Heb dan ook een backup gemaakt van OOP discs van lokale distributeurs.

  14. #14

    Standaard

    Je bent niet alleen, hier ook niets meer.

    Dit was één van de weinige discs die nog niet geripped was.

    Ik ga mailen naar info@cineart.be en info@cineart.nl.

    Ik stel voor dat alle bezitters van deze disc hetzelfde doen.

  15. #15

    Standaard

    Inmiddels tweede mail weggedaan. Nog niets gehoord van Cineart. Heb exact dezelfde ervaring. Netjes in een doos rechtop bewaard. Nul krassen. Dus ja je kunt wel zeggen van een productiefout op termijn. Wat jammer is dat veel BD's niet meer leverbaar zijn of peperduur worden aangeboden door andere partijen.
    Move to Movie
    UE55JS8000L 55 Samsung TV


    PANASONIC 4K PLAYER

  16. #16

    Standaard

    Dit schrijft Cineart erover. Voor de duidelijkheid ik koop altijd origineel. Het is mijn eerste ervaring.

    Beste Paul,


    We hebben nooit eerder klachten over de bluray van Slumdog Millionaire gehad, dus opvallend dat jij de tweede binnen een week bent (en dat sinds 2009).
    De bluray is bij ons al jaren niet meer leverbaar, dus ik vraag me af of er soms een illegale partij in omloop is.


    Ik heb nooit eerder over dergelijke productieproblemen uit de beginperiode gehoord. Het enige probleem uit die tijd was dat niet alle spelers even goed met de layerbreak om konden gaan. Maar dan heb ik over 23 jaar geleden.


    Wij brengen inmiddels uberhaupt geen Blurays meer uit, daar de Nederlandse consument ze links laat liggen. Vwb Slumdog, als je niet tevreden bent, kan ik niet anders dan je te verwijzen naar de verkoper. Zoals ik al aangaf is de Bluray via ons al heel lang niet meer leverbaar.


    Met vriendelijke groet,
    Move to Movie
    UE55JS8000L 55 Samsung TV


    PANASONIC 4K PLAYER

  17. #17

    Standaard

    Tja, dit is natuurlijk een standaardreactie. Het zal ze geen lor interesseren dat een product dat ze bijna 15 jaar geleden verkochten nu niet meer werkt. Tbh zou ik hetzelfde hebben als ik een bedrijf was. Toch een beetje als iets uit een ander tijdperk, vergelijkbaar met klagen dat de laserdisc niet meer afspeelt, waar iedereen denkt ... "laserdisc?"

    Dat er nooit eerder klachten waren is niet gek. Die problemen spelen nu pas, en 95% van de kopers van deze bluray zal deze inmiddels hebben weggegooid/weggedaan, en van de overige 5% zal slechts een enkeling die film nog eens kijken eens per 5 jaar. We komen er hier ook achter omdat 1 iemand hem niet meer kon afspelen, waarna anderen gaan controleren of hun exemplaar het nog wel doet.
    Laatst aangepast door Oakey : 08-06-2023 om 23:54
    Opstelling video/audio: Philips 65OLED803 / Denon AVR-X3500H / Sony UBP-X800 / Yamaha CD-S300 / Pro-Ject Debut II

  18. #18

    Standaard

    Tja, op zich een standaard reactie vanuit een bedrijf, maar toch verbaas ik me een beetje over de knulligheid, hoewel misschien gespeeld en dat ze zich van de domme houden. Want deze problemen spelen natuurlijk juist na tig jaar, niet kort na de productie en verkoop ervan. Dus ik snap dat ze zich van de domme houden om zo onder een "garantie" uit te komen, maar het komt wel een beetje flauw over. Je kan op z'n minst de problemen erkennen, je kan als consument je toch nergens meer op beroepen. Dus waarom niet gewoon aangeven dat deze problemen kunnen opspelen tig jaar na productie, maar dat dit het risico is van fysieke schijven en dat je er helaas niks mee kan doen. Staat een stuk sterker dan dat je aangeeft dat degene die mailt maar ene beetje gek is. Overigens is de BD nog nieuw te koop, maar niet goedkoop en de kans is aanwezig dat deze het ook niet doet.

  19. #19

    Standaard

    Klopt wat jullie zeggen. Het is overigens mijn eerste ervaring. En het gaat natuurlijk om een aankoop van een tijd terug. Ik heb ook het idee dat er met de productie misschien bij een aantal iets niet goed is gegaan. Dan zou je bij wijze van spreken in de eerste jaren de disc wel 20 keer kunnen afspelen, maar het proces gaat op de lange termijn kennelijk door. Ik heb overigens nog een cd uit 1986 en die doet het nog gewoon, maar goed dat is een andere schijf. Tja hun reactie is natuurlijk flauw. Vooral die opmerking over de illegale markt. Slaat nergens op. Maar goed zie ook nog een andere via Amazon.nl waarschijnlijk met Engelse subs die misschien ergens anders is gemaakt. Slumdog Millionaire : Dev Patel, Anil Kapoor, Saurabh Shukla, Raj Zutshi, Jeneva Talwar, Freida Pinto, Irfan Khan, Azharuddin Moha Ismail, Ayush Mahesh Khedekar, Sunil Agrawal, Anthony Dod Mantle, Danny Boyle, Loveleen Tandan, Christian Colson, Simon Beaufoy, Vikas Swarup: Amazon.nl: Films & tv

    Nog mooier is dat de disc een keer verschijnt op 4K. Maar het is helaas wel een trend dat er steeds minder wordt gekocht. Helaas voor onze liefhebbers hier dikke pech.
    Move to Movie
    UE55JS8000L 55 Samsung TV


    PANASONIC 4K PLAYER

  20. #20

    Standaard

    ik heb de film niet, maar je kan altijd reageren met de vraag of hij de film nog kan afspelen. Als het een productieprobleem is, zouden ze dat zelf ook moeten ervaren.

  21. #21

    Standaard

    Redelijk arrogant antwoord vind ik dat van de maatschappij.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  22. #22

    Standaard

    De Bluray had al twee problemen, waardoor je BD alleen zou moeten aanschaffen voor meer extra's dan de 2 Disc DVD.

    Los van dat de film in 1080i (= pall speed bluray) op de schijf is gezet, is audio kwaliteit heel slecht.

    http://www.dvdinfo.be/bespreking.php?id=5007

    Vraag is na hoe lang mag je verwachten niet meer werkt. Ik heb twee Bluray's die het niet meer doen. De tweede deed het 4 maanden na aanschaf (5-6 jaar oude Bluray) niet meer.

    Maar die reactie, vooral of ze denken dat het om illegalen versie's gaat. Als of je niet dvd of BD uit 2009 kan hebben.
    Laatst aangepast door pietdvd : 09-06-2023 om 16:12

  23. #23

    Standaard

    Ja ik heb ook prijs, mijn exemplaar doet het ook niet meer. Ik twijfel of het veel zin heeft om de maatschappij aan te spreken, die weten zoals gewoonlijk weer van niks.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  24. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door pietdvd Bekijk bericht
    Vraag is na hoe lang mag je verwachten niet meer werkt. Ik heb twee Bluray's die het niet meer doen. De tweede deed het 4 maanden na aanschaf (5-6 jaar oude Bluray) niet meer.

    Maar die reactie, vooral of ze denken dat het om illegalen versie's gaat. Als of je niet dvd of BD uit 2009 kan hebben.
    Nou op alles in de EU heb je twee jaar wettelijke garantie, dus binnen die periode moet een verkoper sowieso het product vervangen of het aankoopbedrag teruggeven als dat niet kan. En ook daarna heb je nog een tijd recht op beperkte garantie, afhankelijk van het product. Maar dan moet je zelf aantonen dat het niet door jou komt en de verkoper moet ook meewerken, want dat is je aanspreekpunt. Dus tja, daar sta je dan met de schijf die je bij de FRS of V&D hebt gekocht...

    De reactie is suf, maar anders dan jullie denk ik niet aan bewust ontwijken. Het kan evengoed een 20-jarige stagiair zijn die de mails beantwoordt en die amper weet wat een bluray is, even navraagt, en van een oudere medewerker te horen heeft gekregen "blurays? Die distribueren we al jaren niet meer dus als mensen nu klagen dat er iets is met een net gekochte schijf die zogenaamd van ons is, dan is het vast een illegale kopie". Het gaat om een producttype waar ze niet meer in handelen, dus nietheel raar dat ze zo reageren als er opeens een klacht komt?

    Of was de vraag letterlijk: "ik heb in 2009 een bluray gekocht van jullie maatschappij, en nu merkte ik laatst, 14 jaar later dus, dat deze het niet meer deed"?
    Laatst aangepast door Oakey : 09-06-2023 om 19:08
    Opstelling video/audio: Philips 65OLED803 / Denon AVR-X3500H / Sony UBP-X800 / Yamaha CD-S300 / Pro-Ject Debut II

  25. #25

    Standaard

    Ik heb mijn officieel contact bij Cinéart aangesproken. We zullen zien wat hun reactie is.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •