De resultaten 1 tot 2 van 2 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Bipool/Dipool luidsprekers als SBL en SBR?

    Ik ben nog op zoek om mijn systeem van 5.1 naar 7.1 te upgraden. Als surroundluidsprekers gebruik ik nu dipool luidsprekers. Ik ben dus op zoek naar luidsprekers voor de kanalen surround back left en surround back right. Kan ik daar ook soortgelijke luidsprekers nemen, zoals bijvoorbeeld de Klipsch RS-42MK2 of is het beter om direct firing luidsprekers te nemen, zoals de standaard boekenplankmodellen?

    Bedankt en een prettige zondag!

  2. #2

    Standaard

    Dat is afhankelijk van de mogelijkheden in jouw situatie. Als je een opstelling hebt in de lengte-richting van de kamer, de kamer smal is en je in het midden van de kamer zit, kun je misschien beter mono-poles gebruiken uit dezelfde serie als jouw huidige luidsprekers. Di-poles zouden nl. voor te veel reflecties kunnen zorgen met als gevolg dat je gedesoriënteerd raakt.

    Volgens de info over jouw HT in de rubriek "Mijn Thuisbioscoop", gebruik je echter nu een stel iQ 10's van Kef als surrounds. Ik denk dat als je deze als je de set uit wilt breiden, je beter nog een stel iQ10's of anders iQ30's kunt kopen en die als 'surrounds' kunt gebruiken. Je kunt dan een opstelling maken die te vergelijken is met een 6.1 waarbij het kanaal 'surround back' meer gebruikt wordt om het gat tussen de linker en de rechter 'surround' op te vullen. Op deze manier kun je voorkomen dat de het geluid 'surrounds' als een hoofdtelefoon gaan werken en je daardoor het gevoel voor richting kwijt kunt raken.

    Een andere mogelijkheid is om de 'di-poles' (bvb Q800's van Kef) als 'surrounds' te gaan gebruiken en die als basis te gaan gebruiken voor het upgraden naar de volgende serie.

    Ga dus eerst kijken naar de huidige mogelijkheden en wat je verder met de set wilt gaan doen, want anders is de kans groot dat die upgrade niet zo zinvol is als je verwacht.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •