De resultaten 1 tot 10 van 10 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Resident Evil: Retribution [Blu-ray Disc]

    Resident Evil: Retribution

    Alweer de vijfde film in de zombie-actie-reeks.

    Lees dit artikel

  2. #2

    Standaard

    Nu brengt Sony een keer zelf hun eigenste films uit op blu-ray in NL. Jammer dat het verhaal heel slap is. Jammer want Resident Evil heeft best wel wat potentie. Ik heb alle delen Resident Evil, maar deze komt er bij mij niet in.
    EDIT:
    Het waren bij elkaar geraapte scenes van de voorgaande afleveringen, deze zijn dan aan elkaar geplakt. En klaar.
    Laatst aangepast door De_Hollander : 12-03-2013 om 17:04

  3. #3

    Standaard

    Vond dit deel helaas ook zwaar tegenvallen. Uiteindelijk ging met deze film het geheel niet echt vooruit, ook vond ik de 3D beduidend minder. Die director's cut zal ook wel niet komen, ben ik bang.

    Ik heb deel 1 t/m 4 ook in mijn bezit, dus zal ik deze uiteindelijk ook wel aanschaffen. Ik heb geduld, moest ik immers ook uitoefenen voordat deel 4 in 3D goedkoop was in het buitenland.
    Speakers: KEF HTS6001 + Paradigm CC-270 + KEF KHT2005.2 + Polk Audio RM3300 + KEF PSW 1000.2
    Versterker: Onkyo TX-NR656 / TV: LG OLED55C6V / Speler: LG UBK90 / Blu-ray's: 1010 / 4K UHD: 187

  4. #4

    Standaard

    Totaal overbodige Resident Evil. Het brengt je niet verder in het verhaal. By the way, kan iemand W.S. Anderson eens vertellen wat een verhaallijn is? Visueel ziet het er allemaal weer gelikt uit, maar dat maakt nog geen goede film.

    Ik dacht nooit dat ik het zou zeggen omdat er al zoveel gereboot wordt, maar deze filmserie is echt toe aan een reboot. Laat deel 6 anderssons zwanenzang zijn voor wat betreft RE. En begin alvast met het schrijven van een nieuw verhaal (en dan niet zo'n supersimpel iets, maar iets waar je meerdere kanten mee op kunt voor een evt. vervolg.)
    Ook iets dat niet zo zwaar leunt op de over the top actie. Meer drama/beter acteerwerk, meer verhaal, meer karakterontwikkeling. En dan daarna pas gedoseerd de actie. Niet zoals tot nu toe eerst de actie en gut, er was nog iets met een verhaal...

  5. #5
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Ik heb vele delen uit de serie gespeeld op de spelcomputer, maar nooit echt een film uit de reeks gezien. Onlangs had ik echter de box van alle voorgaande delen gekocht. Ik moet zeggen, ondanks dat ik er totaal niks van had verwacht, vond ik dit zeer te pruimen. In één ruk heb ik ze allemaal achter elkaar gekeken. Mooi vond ik dat de delen steeds naadloos aansloten op elkaar.

    Als laatste deze titel uit de review gekeken en idd het is echt verreweg het minste deel. Nu verwacht ik geen hoogstand verhaal (Gamemovie anyone?) Hoeveel verhaal kan deel 5 dan wel niet hebben? Duidelijk is dat ik de mening deel, dat deze wellicht enigszins overbodig was en het einde laat zoals gewend weer een nieuw deel toe. Dus wat we daar van mogen verwachten?

    Neemt niet weg dat ik me allerminst verveeld heb met deze serie. Het aller, maar dan ook allergrootste minpunt in deze serie is dat Milla jammer genoeg steeds ouder is geworden en dat is te zien. Nog steeds geen lelijke vrouw, maar de serie in één ruk uitkijken maakt dat wel heel (pijnlijk) duidelijk.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Ik heb vele delen uit de serie gespeeld op de spelcomputer, maar nooit echt een film uit de reeks gezien. Onlangs had ik echter de box van alle voorgaande delen gekocht. Ik moet zeggen, ondanks dat ik er totaal niks van had verwacht, vond ik dit zeer te pruimen. In één ruk heb ik ze allemaal achter elkaar gekeken. Mooi vond ik dat de delen steeds naadloos aansloten op elkaar.

    Als laatste deze titel uit de review gekeken en idd het is echt verreweg het minste deel. Nu verwacht ik geen hoogstand verhaal (Gamemovie anyone?) Hoeveel verhaal kan deel 5 dan wel niet hebben? Duidelijk is dat ik de mening deel, dat deze wellicht enigszins overbodig was en het einde laat zoals gewend weer een nieuw deel toe. Dus wat we daar van mogen verwachten?

    Neemt niet weg dat ik me allerminst verveeld heb met deze serie. Het aller, maar dan ook allergrootste minpunt in deze serie is dat Milla jammer genoeg steeds ouder is geworden en dat is te zien. Nog steeds geen lelijke vrouw, maar de serie in één ruk uitkijken maakt dat wel heel (pijnlijk) duidelijk.
    Deel 1 is alweer 11 jaar geleden en logisch dat ze ouder is geworden.
    Gelukkig wel, anders zou ze nu dus dood zijn......

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pieter Rijkers Bekijk bericht
    By the way, kan iemand W.S. Anderson eens vertellen wat een verhaallijn is?
    Idd, het lijkt wel per film erger te worden. In tegenstelling tot velen vond ik Event Horizon en de eerste Alien vs. Predator van hem best te pruimen, maar alles wat Anderson daarna fabriceerde leek steeds verder uitgehold. The Three Musketeers was ook al zo'n niemandalletje dat alleen maar om de 3D actiescenes draaide. Deel 3 van Resident Evil vond ik wel goed, maar dat zal komen omdat hij die niet geregisseerd heeft.

    Uiteraard begrijp ik dat het bij een gameverfilming vooral om de actie draait, en dat is op zich prima. Maar in de vorige RE film stonden het 'verhaal' en de karakters zo overduidelijk in dienst van de hip bedoelde en overgechoreografeerde actiescenes dat het ronduit irritant begon te worden. De games geven toch inspiratie genoeg voor een beetje creativiteit, zou je denken, maar verder dan een hoop pief-paf-poef en in slow-motion rondvliegende mensen en objecten komt Anderson niet. Ik verwacht dan ook weinig verbetering voor deeltje 5, maar uit een soort morbide nieuwsgierigheid ga ik hem toch wel een keer kijken. Kan ik er ook weer over meekankeren
    Mom? If you were in a German Scheiße movie, you'd... you'd tell me, right? - Eric Cartman
    You are entering a world of pain, my friend - Walter Sobchak

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Roy Langeveld Bekijk bericht
    Idd, het lijkt wel per film erger te worden. In tegenstelling tot velen vond ik Event Horizon en de eerste Alien vs. Predator van hem best te pruimen, maar alles wat Anderson daarna fabriceerde leek steeds verder uitgehold. The Three Musketeers was ook al zo'n niemandalletje dat alleen maar om de 3D actiescenes draaide. Deel 3 van Resident Evil vond ik wel goed, maar dat zal komen omdat hij die niet geregisseerd heeft.

    Uiteraard begrijp ik dat het bij een gameverfilming vooral om de actie draait, en dat is op zich prima. Maar in de vorige RE film stonden het 'verhaal' en de karakters zo overduidelijk in dienst van de hip bedoelde en overgechoreografeerde actiescenes dat het ronduit irritant begon te worden. De games geven toch inspiratie genoeg voor een beetje creativiteit, zou je denken, maar verder dan een hoop pief-paf-poef en in slow-motion rondvliegende mensen en objecten komt Anderson niet. Ik verwacht dan ook weinig verbetering voor deeltje 5, maar uit een soort morbide nieuwsgierigheid ga ik hem toch wel een keer kijken. Kan ik er ook weer over meekankeren
    Helemaal mee eens.

  9. #9

    Standaard

    De Resident Evil games waren tot deel 4 eng,daarna is het een over de top actie serie geworden,jammer.

    De films mogen door de plee gespoeld worden.

    Een game verfilmen werkt gewoon niet,en andersom ook niet.

    Wreck-it Ralph is een ander verhaal die gebruikt het thema,dat werkt wel.

  10. #10

    Standaard

    Heb deze tweede keer wel meer van deze film genoten dan de eerste maal.
    Maar toch wordt het tijd dat men ermee stopt, het verhaal is te ver gezocht en het gaat op den duur vervelen.
    En dat hebben de makers waarschijnlijk ook zelf begrepen, want de volgende is dus de allerlaatste.
    Al weet je in de filmwereld nooit en komt men binnen 10 jaar weer met een vervolg op de proppen !!

    Commentaar 2013:
    Ook deze prent barst van de actie, net als de vorige filmen trouwens, maar dit keer gaat het wel ten koste van een goed verhaal.
    Milla Jovovich doet het nog steeds uitstekend, alsook Michelle Rodriguez.
    Maar het is duidelijk, de klad komt erin...
    Het einde van de film laat blijken dat er nog een vervolg komt, maar als dit dan van dezelfde kwaliteit is als deze film, laat het dan maar eindigen.. het was ooit veel beter...

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •