De resultaten 1 tot 4 van 4 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Geen volledig scherm bij beeld via HDMI (Sony) receiver

    Misschien een domme vraag, maar ik kom er niet uit. Ik heb gister een Sony STR-DH800 receiver gekocht met 4 HDMI ingangen en 1 HDMI uitgang.

    Hierop zit aangesloten:
    - Sony DVD/HD recorder met 1 HDMI uitgang
    - Samsung TV met 2 HDMI ingangen.

    Voorheen zat de DVD/HD direct via HDMI aan de tv gekopeld. Ivm problemen met lipsync wil ik nu de recorder op de receiver doen en de receiver aan de TV. Beeld en geluid gaan dan altijd samen via de receiver naar de TV. Als ik dit zo doe heb ik via HDMI echter op mijn tv geen beeldvullend signaal (er zitten rondom zwarte randen omheen).

    Als ik een kabel direct van tv naar recorder heb is het beeld wel goed. Op mijn receiver kan ik volgens mij vrijwel niets instellen voor HDMI output.

    De recorder zit volgens de manual aangeslopten op HDMI 2 ingang v/d receiver.

    Iemand tips?

    Alvast bedankt,
    Raampie

  2. #2

    Standaard

    Ik ben bang dat de DVD-recorder 'upscaling' toepast als gevolg van instellingen die door de 'Bravia sync' zijn gemaakt.

    Wat je zou kunnen proberen is in het menu van de recorder te kijken welke resolutie gebruikt wordt voor de uitvoer van beeld en in het menu van de receiver te controleren of de controle voor HDMI uitgeschakeld is. Als de uitvoer van de recorder ingesteld is op een vaste resolutie zoals 720p, zal de recorder '16:9 letterbox' niet beeldvullend maken. Om het beeld dan vullend te maken zal je met de TV handmatig een andere weergave-verhouding moeten kiezen.

    Daarvoor zal je dus in de gebruiksaanwijzingen van de toestellen moeten kijken.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  3. #3

    Standaard

    Dag Gerco,

    Bedankt voor de tips. Ik ga er mee aan de slag.

    Ik ben er wel achter dat ik bij het afspelen van een DVD wel goed beeld heb, maar als het apparaat als tuner voor de recorder funcite wordt gebruikt dat het beeld dan klein blijft.

    Aangezien het geen issue is als de recorder direct via HDMI op de tv zit denk ik dat het een instelling is in de receiver. Helaas is het menu daarvan nog al omslachtig en beperkt, maar hier kan ik misschien wel wat mee.

  4. #4

    Standaard

    Niet alleen omslachtig, maar vaak ook onduidelijk en al helemaal als je er een boekje bij krijgt waarin weinig uitleg te vinden is. Het heeft mij daardoor veel tijd gekost om te bepalen wat bij mijn BD-speler de meest ideale instellingen zijn voor de juiste verhoudingen van het beeld bij DVD's.

    Zelf proberen is daarom vaak het beste advies wat er gegeven kan worden.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •