De resultaten 1 tot 9 van 9 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Probleem afspelen Blu Rays Denon 2010

    Advies gevraagd:

    Ik ervaar de laatste maanden steeds vaker problemen met mijn Denon BDP 2010. Sommige schijfjes laten zich niet afspelen.

    Bij bv Prometheus stopt na ongeveer 12 minuten het geluid waarna het beeld als het ware steeds verspringt, even vast blijft staan, om weer verder te springen. Soort dia voorstelling zeg maar.
    Zelfde probleem met de BR van Hugo. Na ongeveer 45 minuten zelfde probleem.
    Als ik het een dag later weer probeer, start of de film helemaal niet, of op een willekeurig moment stopt het geluid en kort daarna blijft het beeld stil staan en gaat verspringen.

    Helaas gister bij Game of Thrones seizoen 2, afl 2, het zelfde euvel.
    Afl 2 laat zich niet laden of boven omschreven probleem doet zich voor.
    Aflevering 1 deed het gewoon.

    Seizoen 1 deed het prima. Net als overigens andere blu rays en dvd's.

    Iemand soortgelijke ervaringen????

    PS: firmware is up to date

  2. #2

    Standaard

    Er zijn 2 waarschijnlijke oorzaken:

    1 De lens is vervuild...... en dan heb je mazzel, al is schoonmaken lastig en worden cleaning setjes afgeraden.

    2 Heel waarschijnlijk is slijtage aan de laserunit, met name de lens. Hoop dat je het er nog even mee uit kunt zingen, maar een reparatie wordt op den duur onvermijdelijk, je kan wel alvast op zoek gaan naar een redelijke reparateur.
    Have fun and enjoy your collection

  3. #3

    Standaard

    Inmiddels geeft Denon Support per mail aan dat dit inderdaad het geval kan zijn.
    Wel raar dat het probleem zich bij lang niet alle dvd's voordoet.
    Ben bang dat ie voor reparatie weg moet.

  4. #4
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Tja, soms krijg je het idee dat kwaliteitsspelers sneller aan slijtage onderheven zijn als de goedkopere allesvreters. Zo heb ik meerdere referentie Onkyo dvd spelers gehad met hetzelfde fenomeen en altijd was het slijtage, wat meestal nog (te) kostbaar is om te repareren. Ook toen speelde hij in eerste instantie veel wel af, maar steeds meer disks lieten het op een gegeven moment afweten.

    Zonde, maar of je hem dan voor veel geld moet laten repareren?
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frank Bedijn Bekijk bericht
    Inmiddels geeft Denon Support per mail aan dat dit inderdaad het geval kan zijn.
    Wel raar dat het probleem zich bij lang niet alle dvd's voordoet.
    Ben bang dat ie voor reparatie weg moet.
    Niet echt raar, het valt het eerste op bij schijfjes die eigenlijk zelf een heel kleine afwijking hebben, maar nog wel binnen de standaard blijven. Een speler met een defect zal alles dat perfect aan de standaard voldoet nog wel even blijven spelen, maar zich onvoldoende kunnen corrigeren met schijfjes die wat meer op het randje van de standaard zitten. Daar valt dan ook op dat er "iets" met de speler aan de hand is.

    Zoals Claudio al een beetje opmerkt.... kijk uit dat je hem niet voor heel veel geld laat repareren, dat kan de speler in vergelijking met huidige spelers wel eens niet waard zijn. Hoop dat je hem voor een nette prijs kunt laten herstellen en misschien recht heb op coulance, het is wel niet de nieuwste speler, maar geen goedkoop vod en dan mag je toch wel wat degelijkheid verwachten toch?

    Wat redelijk is zul je voor jezelf moeten uitmaken, een aantal factoren die ons onbekent zijn kunnen daarin meespelen, eea zul je zelf moeten afwegen.

    Ben benieuwd hoe het gaat aflopen.
    Have fun and enjoy your collection

  6. #6

    Standaard

    Drie weken geleden is de speler opgestuurd naar Denon.
    Vandaag telefoontje van de dealer, wat blijkt; mainboard en loopwerk
    moet vervangen worden. Kosten reparatie 600 euro.
    Speler is 3.5 jaar oud.
    Na coulance blijft nog steeds een reparatiebedrag over van 350 euro.
    Dit vind ik nog steeds te veel voor een Denon van 3.5 jaar oud met een nieuwprijs van 800,00 €.

    De dealer gaat kijken wat ze kunnen maar ik verwacht geen goed einde
    Iemand advies? Las op de site van de consumentenbod dat je een aankoop
    ongedaan kan maken als je kan aantonen dat het produkt ondeugdelijk is.
    Dit lijkt mij wel het geval.
    De dealer zelf gaf immers aan dat je met dit product 8 jaar mee moet kunnen.

    Ben er in ieder geval goed ziek van!

  7. #7
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frank Bedijn Bekijk bericht
    Drie weken geleden is de speler opgestuurd naar Denon.
    Vandaag telefoontje van de dealer, wat blijkt; mainboard en loopwerk
    moet vervangen worden. Kosten reparatie 600 euro.
    Speler is 3.5 jaar oud.
    Na coulance blijft nog steeds een reparatiebedrag over van 350 euro.
    Dit vind ik nog steeds te veel voor een Denon van 3.5 jaar oud met een nieuwprijs van 800,00 €.

    De dealer gaat kijken wat ze kunnen maar ik verwacht geen goed einde
    Iemand advies? Las op de site van de consumentenbod dat je een aankoop
    ongedaan kan maken als je kan aantonen dat het produkt ondeugdelijk is.
    Dit lijkt mij wel het geval.
    De dealer zelf gaf immers aan dat je met dit product 8 jaar mee moet kunnen.

    Ben er in ieder geval goed ziek van!
    Wat een belachelijk bedrag. Ik zou zelfs met 300 geen genoegen nemen. En dat je mainboard vervangen zou moeten worden snap ik al helemaal niet. Loopwerk oké, maar je mainboard? Rest niks anders dan je flink laten gelden en stampij maken. Dat doet wel eens wonderen. Voor dat geld koop je een nieuwere en betere speler. In principe kan je je in de maling genomen voelen. Je dacht met Denon kwaliteit te kopen, maar goed daar heb ik eerder wat over gezegd. Succes iig.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frank Bedijn Bekijk bericht
    Drie weken geleden is de speler opgestuurd naar Denon.
    Vandaag telefoontje van de dealer, wat blijkt; mainboard en loopwerk
    moet vervangen worden. Kosten reparatie 600 euro.
    Speler is 3.5 jaar oud.
    Na coulance blijft nog steeds een reparatiebedrag over van 350 euro.
    Dit vind ik nog steeds te veel voor een Denon van 3.5 jaar oud met een nieuwprijs van 800,00 €.

    De dealer gaat kijken wat ze kunnen maar ik verwacht geen goed einde
    Iemand advies? Las op de site van de consumentenbod dat je een aankoop
    ongedaan kan maken als je kan aantonen dat het produkt ondeugdelijk is.
    Dit lijkt mij wel het geval.
    De dealer zelf gaf immers aan dat je met dit product 8 jaar mee moet kunnen.

    Ben er in ieder geval goed ziek van!
    Ja..... daar zou ik ook ziek van worden.

    Na 3,5 jaar heeft het product bewezen toch wel goed te kunnen functioneren, maar voor de prijs die het gekost heeft mag je inderdaad wel iets meer verwachten maar de koop na 3,5 bewezen dienstjaren alsnog ongedaan maken zal je niet lukken.

    De prijsopgave is inderdaad belachelijk, wat Claudio ook al opmerkt en in de praktijk gebeurt het helaas vaker dat we als klant een poot uitgedraaid worden, die sukkels weten immers toch niet of het nu wel of niet waar is wat er gemeld wordt dat zogenaamd stuk zou zijn. Ik heb daar verhalen over gelezen van Sony...... waar de honden geen brood van lusten, kleinigheidje stuk, maar een olifant berekenen.

    De dealer waar je het gekocht hebt en die je de 8 jaar beloofd heeft, daar zou je mee om de tafel moeten gaan zitten.....

    Ben benieuwd wat er uitrolt, maar voor 300 euro koop je tegenwoordig spelers die meer kunnen dan je Denon al is het met de levensduur van de huidige apparaten tegenwoordig triest gesteld.

    Zoals al door mij en Claudio opgemerkt is zal je toch zelf eea tegen elkaar moeten afwegen..... toch hoop ik dat je dealer je nog wat tegemoet zal komen, houd ons maar op de hoogte
    Have fun and enjoy your collection

  9. #9

    Standaard

    Ik heb pas een Onkyo BD SP 809 NIEUW gekocht voor maar 369,00 i.p.v. ca. 600,00 euro, en wel een kwaliteits speler, iig ben ik hier blij mee.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •