Pagina 1 van 6 12345 ... LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 127 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Panasonic neigt naar productiestop plasma-tv's

    Panasonic stopt waarschijnlijk met de productie van plasma-tv's.

    Dat schrijft de Japanse krant Nikkei maandag. Het noodlijdende bedrijf moest eerder al banen schrappen en bezittingen verkopen om financieel overeind te blijven.

    Volgens Nikkei zal de tv-afdeling van Panasonic in 2015 nog de helft waard zijn van de waarde in 2009. In 2014 zou de fabriek die plasma-tv's maakt definitief gesloten worden.

    De ontwikkeling van nieuwe modellen zou nu al stilliggen. Een woordvoerder van Panasonic zegt tegenover Reuters dat het bedrijf 'verschillende opties overweegt', maar nog geen beslissing genomen heeft.
    In november verlaagde kredietbeoordelaar Fitch de waarde van Panasonic naar 'junk'-status, wat inhoudt dat het bedrijf nauwelijks nog kredietwaardig is. Het Japanse concern heeft veel last van concurrentie uit Zuid-Korea en Taiwan. Door de sterke yen zijn Panasonic-producten bovendien duur op de internationale markt.

    Bron: nu.nl

  2. #2

    Standaard

    Erg jammer, Samsung gaat ook al fors minderen met het aantal plasmamodellen. Meen nog maar 1 serie en 1 duurder model.

    Er kan nog steeds niks tippen aan plasma, zeker niet kwa prijs-kwaliteit verhouding. Ik heb nu al 3 jaar een Samsung plasma, en als ik bij vrienden of kennissen kijk naar een LED, dan kan echt niet tippen aan plasma.

  3. #3

    Standaard

    Ook ik zweer bij plasma, terecht. Ik hoop dat deze technologie niet gaat verdwijnen.

  4. #4

    Standaard

    Misschien word Panasonic Plasma Fabriek overgenomen door bijv. Samsung, LG , of een andere investeerder, maar echt weggaan, lijkt mij erg voorbarig.

  5. #5

    Standaard

    Wie maken er tegenwoordig nog plasma-toestellen? LG kende ik en we hebben dus Samsung en Panasonic. Maar als ik zo wat (Nederlandse) webshops bekijk dat zie ik geen andere merken. Dan wordt de spoeling wel akelig dun.

    Ik vraag me af of Samsung wel geld zou willen steken in de verdere ontwikkeling van plasma of de overname van Pana plasma. Ze investeren wel heel veel in led-technologie momenteel. Ik denk niet dat plasma al te belangrijk is voor Samsung.

  6. #6

    Standaard

    Wordt door Pana ontkend en geloofde ik zowiezo al niet... Sterker nog ze geloven er nog steeds heel sterk in.... En voorlopig is het nog steeds de betere techniek zolang 4K OLED nog niet betaalbaar is....

  7. #7
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Panasonic had al de Kuro techniek van Pioneer overgenomen, nadat Pioneer het niet meer kostendragend kon maken. Panasonic heeft echter nooit de techniek volledig omarmd. Uiteraard omdat het niet rendabel was.

    Probleem bij OLED is nog steeds de levensduur. En 1 op de 5 vervaardigde schermen kan zo de prullenbak in. Wat dat betreft valt de ontwikkeling zwaar tegen anno 2013. LED is het nog steeds niet helemaal, maar ook plasma, zeker de meest recente, kampt nog met veel randeffecten.

    Wat dat betreft was de Kuro zijn tijd ver vooruit. Maar binnen enkele weken komt de 60 serie van Panasonic op de markt.Toeval? Koop nu je plasma, nu het nog kan.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Panasonic had al de Kuro techniek van Pioneer overgenomen, nadat Pioneer het niet meer kostendragend kon maken. Panasonic heeft echter nooit de techniek volledig omarmd. Uiteraard omdat het niet rendabel was.

    Probleem bij OLED is nog steeds de levensduur. En 1 op de 5 vervaardigde schermen kan zo de prullenbak in. Wat dat betreft valt de ontwikkeling zwaar tegen anno 2013. LED is het nog steeds niet helemaal, maar ook plasma, zeker de meest recente, kampt nog met veel randeffecten.

    Wat dat betreft was de Kuro zijn tijd ver vooruit. Maar binnen enkele weken komt de 60 serie van Panasonic op de markt.Toeval? Koop nu je plasma, nu het nog kan.
    Je schreef het zelf al, tijd ver vooruit maar niet kostendragend en als je te duur bent...... ja dan prijs je jezelf vanzelf de markt uit, zeker als de concurrentie voor meer dan de helft maar een fractie onderdoet in beeldkwaliteit.

    Hoop dat alle 3 de huidige plasmafabrikanten nog een lang leven beschoren zijn op plasma gebied, zo'n beetje iedereen die ik ken heeft een plasma, maar dat zijn dan over het algemeen wel slimme mensen

    Vind plasma momenteel nog het meest fijn kijken....... na natuurlijk projecteren

    Pana en Sony, beiden toch wel een tikkeltje arrogante bedrijven, hoop dat ze hun neus eens uit de wolken gaan trekken en verder gaan kijken dan dat ie kort is
    Have fun and enjoy your collection

  9. #9
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Je schreef het zelf al, tijd ver vooruit maar niet kostendragend en als je te duur bent...... ja dan prijs je jezelf vanzelf de markt uit, zeker als de concurrentie voor meer dan de helft maar een fractie onderdoet in beeldkwaliteit.
    Tja, de componenten waren van dusdanige kwaliteit, dat dit voor een kleine 6500 euro gewoon weg niet verantwoord was, maar IMHO wel 'beter'! En marginaal verschil? De Pio heeft geen '50Hrz bug', is vrijwel ongevoelig voor inbranden en retentie, geen groene of gele blobs of wat voor banding dan ook. En 24fps op 72hrz (wat toch wel de ideale refresh rate blijkt). Of al die nadelen van LED, maar vooral zwart! Nu zal de kenner zeggen, "Ja, maar als je de proffesionele schermen bij Panasonic koopt, overtreft je de Kuro zelfs!" Maar ja, dan komt je er niet met 4 cijfers. Dat zegt dus dat het nog steeds duur is om een goeie plasma te maken en de Kuro dus toen al een topscherm tegen een relatief (te) scherpe prijs was.., relatief gezien dan...

    Nu ben ik best tevreden met mijn Pana, maar het is niet zonder enige concessie en ik ontdek ook dingen waarvan ik voorheen niks van wist of al kende van de pre Kuro tijd. Maar aangezien alles relatief is, kan ik leven met de voordelen, want die zijn er natuurlijk ook en het is niet alsof de Kuro perfect was.

    Eigenlijk valt me de gehele ontwikkeling van beeldschermen de laatste jaren erg tegen. Ik had veel meer verwacht van LCD/LED. OLED bestond al drie Claudio schermen geleden (en da's best lang). LED zat OLED eigenlijk in de weg. En nu is het nog crisis ook... Maar goed, dat OLED of iets anders, plasma en LED binnenkort gaan vervangen, lijkt me duidelijk. Je kunt je afvragen of ze niet beter daar hun tijd kunnen spenderen.. Oh wacht, 't is crisis...!
    Laatst aangepast door Claudio Santulli : 18-03-2013 om 23:42
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Eigenlijk valt me de gehele ontwikkeling van beeldschermen de laatste jaren erg tegen.

    Oh wacht, 't is crisis...!
    Ja.... daar kan ik mij in vinden, hoop bla bla bla en een hoop extra rommel in een TV stoppen, maakt niet dat ie kwa beeldkwaliteit nu echt grote stappen heeft gemaakt, ook al is ie met led iets zuiniger geworden dan met tl(ccfl om correct te zijn, en met led werd het door de lichtkleur ook niet eens beter kwa beeldkwaliteit, maar dat terzijde, wel dunner ...... en dat is toch wel zo belangrijk in sommigen hun ogen, die van mij is dunner....... ach doe mij maar een dikkere en dat geld dan niet alleen voor TV's [een dikke beurs is toch echt wel heel fijn kun je ook een dikke auto van rijden en vet op vakantie gaan, snap echt niet dat dun de mode is, al zal dat wel door diezelfde crisis komen])..... of ben ik nu weer iets te simplistisch

    Ben nog steeds tevreden met m'n huidige setup, al weet ik van mijn TV dat ie allesbehalve perfect is, kan momenteel enkel hopen dat ie heel blijft, is echt heel slecht op gebied van kwaliteit zoals ik uit betrouwbare berichten en ervaringen helaas heb vernomen

    Je zou bijna weer gaan terugverlangen naar het CRT tijdperk..... toen TV's nog wel betrouwbaar waren en heel lang meegingen
    Have fun and enjoy your collection

  11. #11
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Als ik maar weet dat er straks een mooi scherm te koop is, in het geval het nodig mocht zijn, slaap ik weer lekker. Wie weet is dat ook oprolbaar. Ik lees nog wel eens wat.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    en als je te duur bent...... ja dan prijs je jezelf vanzelf de markt uit
    En daar zit hem juist het probleem, de fabrikanten van TV's hebben voornamelijk op prijs geconcurreerd de laatste jaren waardoor er nu vrijwel geen winst meer kan worden behaald, ze hebben gewoon in hun eigen voeten geschoten.
    Door de consument wordt een pak en weg 40" TV van meer dan €500 al als te duur ervaren en koop je een TV van meer dan €1000 wordt je helemaal voor gek verklaard.

    In de jaren 80 was het heel normaal dat je een modaal maandinkomen uitgaf aan een TV.
    Je kreeg dan een 68 cm TV die makkelijk 10 jaar meeging en als er iets kapot was kwam de lokale TV reparateur langs die met een soldeerbout enkel componenten verving en voor een paar tientjes (in Guldens) was je TV weer gemaakt.

    Tegenwoordig moet je blij zijn dat je TV het een paar jaar uithoud, en als die het bijltje er bij neerlegt moet er een hele printplaat vervangene worden die bijna even duur is als de prijs van een nieuwe TV.

    Ik geloof ook niet dat LG en Samsung wel winst kunnen behalen uit hun Plasma verkopen en zelfs niet uit die van LCD of LED.
    Lang leve onze wegwerpmaatschappij .

    Het zou jammer zijn als Panasonic gaat stoppen met Plasma maar ik ben bang dat dit onvermijdelijk is, LG en Samsung zullen vervolgens snel volgen verwacht ik.
    Ik had mijn hoop gevestigd op OLED maar daar heb ik nog weinig vertrouwen in en ik ben bang dat we nu een periode krijgen waar we aangewezen zijn op LED/LCD.

    Hopelijk gaat mijn Kuro die periode overbruggen, en koop ik eventueel nog een Panasonic als het definitief duidelijk is dat Panasonic gaat stoppen met Plasma.
    UHD Blu-ray's: 244Blu-ray's: 1129DVD's: 226

  13. #13

    Standaard

    Verkopen plasma TV’s weer in de lift

    http://www.homecinemamagazine.nl/201...kken-weer-aan/

    Ik heb ook ergens gelezen dat Samsung meer gaat inzetten op duurdere modellen, omdat daar meer winstmarge op zit.
    Volgens mij komt er nog maar 1 plasma lijn, de 5-serie, en 1 dure plasma tv.

  14. #14

    Standaard

    Plasma vind ik ook het fijnste kijken.
    Lcd en led kunnen mij niet overtuigen,te hard en altijd maar die clouding.
    Mijn plasma speelt bijna dagelijks en hoop dat hij dat nog jaren mag volhouden want ik zie zo snel nog geen beter alternatief.
    Mocht pana er mee stoppen kan het zo zijn dat ik er voor de toekomst nog snel 1 ga aanschaffen voor reserve.
    Sony vplhw 50 es beamer,samsung ps 64d 8000 plasma,teufel system 5 thx select 2 5.2 speakers,pioneer lx 53 thx select 2 , onkyo bd809 thx blurayspeler, pioneer bdp lx55.
    Thx bekabeling, stroomverzorging monster ht hts 2600, dedicated ht.

  15. #15
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Door de prijzenoorlog valt er nog erg weinig te verdienen aan de gemiddelde tv's.
    Tel daar de flinke crisis bij op en we zijn waar we nu staan. Phillips was de eerste die inzag dat er weinig meer was te verdienen aan tv's en verkocht alles aan een chinees bedrijf. Pioneer volgde met hun plasma techniek Kuro en zoals het nu lijkt leggen ook de anderen de handdoek in de ring.

    De vraag blijft of ze plasma ter ziele laten gaan omdat oled de toekomst is of omdat er gewoonweg niets meer te verdienen valt en ze zich nog maar op 1 techniek willen gaan richten. Hebben ze zoveel vertrouwen in de kwaliteit van oled of is het alleen een kostenplaatje...Is plasma goedkoop te maken in 85" en 4k? De eerste Oled schermen gaan ook niet weg voor 600 euro, die kosten ook duizenden euro's.

    Er is nog geld te verdienen in de high end sector, volgens Sony en die richt zich nu ook nog voornamelijk op de wat duurdere series tv's. Ik zou dan juist denken dat er naast oled en de top end lcd's nog ruimte zou zijn voor een Kuro achtige tv serie voor de liefhebbers. Het zou mischien slimmer zijn geweest om plasma af te gaan bouwen als Oled of andere technieken wat breder waren geaccepteerd.

    Als je alles zo ziet en tegen elkaar afweegt, lijkt het erop dat het de kosten zijn en de teruglopende vraag naar plasma ten gunste van goedkope lcd tv's en in de high end sector dus oled.

    Jammer voor de liefhebbers van plasma en met name de Kuro serie, die toch wel een erg goede reputatie had/heeft.
    Feit blijft dat de markt klein is voor duizenden euro's kostende tv's.

    Zoals altijd gaat het leven door en we zullen zien wat ons de nieuwe technieken gaan brengen. Als je de CES hebt gevolgd dit jaar weet je dat er nog meer technieken zijn die kans hebben van slagen en nu ook al marktrijp zijn. Laser tv wordt ook al populair in Amerika.
    Laatst aangepast door hstadman : 19-03-2013 om 21:55

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frenkel Bekijk bericht
    En daar zit hem juist het probleem, de fabrikanten van TV's hebben voornamelijk op prijs geconcurreerd de laatste jaren waardoor er nu vrijwel geen winst meer kan worden behaald, ze hebben gewoon in hun eigen voeten geschoten.
    Door de consument wordt een pak en weg 40" TV van meer dan €500 al als te duur ervaren en koop je een TV van meer dan €1000 wordt je helemaal voor gek verklaard.

    In de jaren 80 was het heel normaal dat je een modaal maandinkomen uitgaf aan een TV.
    Je kreeg dan een 68 cm TV die makkelijk 10 jaar meeging en als er iets kapot was kwam de lokale TV reparateur langs die met een soldeerbout enkel componenten verving en voor een paar tientjes (in Guldens) was je TV weer gemaakt.

    Tegenwoordig moet je blij zijn dat je TV het een paar jaar uithoud, en als die het bijltje er bij neerlegt moet er een hele printplaat vervangene worden die bijna even duur is als de prijs van een nieuwe TV.

    Ik geloof ook niet dat LG en Samsung wel winst kunnen behalen uit hun Plasma verkopen en zelfs niet uit die van LCD of LED.
    Lang leve onze wegwerpmaatschappij .

    Het zou jammer zijn als Panasonic gaat stoppen met Plasma maar ik ben bang dat dit onvermijdelijk is, LG en Samsung zullen vervolgens snel volgen verwacht ik.
    Ik had mijn hoop gevestigd op OLED maar daar heb ik nog weinig vertrouwen in en ik ben bang dat we nu een periode krijgen waar we aangewezen zijn op LED/LCD.

    Hopelijk gaat mijn Kuro die periode overbruggen, en koop ik eventueel nog een Panasonic als het definitief duidelijk is dat Panasonic gaat stoppen met Plasma.
    Ik hoor ook in mijn omgeving dat tv's wel erg snel kapot gaan, meestal tussen de 3 en 5 jaar. 5 jaar of ouder wordt al zeldzaam!

    Als je dat tegen de levensduur van oled afzet, is er geen reden tot zorgen, die gaan ook 5 jaar of langer mee. Althans theoretisch gezien. Ik denk dat als plasma wegvalt projecteren populairder gaat worden. Dat is dan kosteneffectiever dan een oled van 85" kopen die nog duizenden euro's duurder is. Ik denk dat mensen die nu voor een dedicated home theater ruimte gaan toch al snel zullen kiezen voor projectie.

    Dan hebben ze een redelijke tv voor tv en series kijken en een goede beamer/projector voor het echte filmwerk.

    Laten we wel zijn, verreweg de meeste tv's worden verkocht in de klasse onder de duizend euro, waar de concurrentie zo moordend is dat er erg weinig valt te verdienen. Misschien moeten we hier de dader zoeken voor het snel overlijden van de huidige tv's? Kostenbesparing!

    Er is natuurlijk meer marge voor duurdere componenten in een duurdere tv! waardoor de levensduur ook verhoogd zou kunnen worden.

    Dit zie je ook vaak bij de eerste en 2de generatie dvd/blu-ray spelers die een stuk duurder zijn maar ook degelijker zijn gebouwd en het in het algemeen langer volhouden dan de goedkope varianten!
    Laatst aangepast door hstadman : 19-03-2013 om 22:02

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman Bekijk bericht
    Als je alles zo ziet en tegen elkaar afweegt, lijkt het erop dat het de kosten zijn en de teruglopende vraag naar plasma ten gunste van goedkope lcd tv's en in de high end sector dus oled.

    Jammer voor de liefhebbers van plasma en met name de Kuro serie, die toch wel een erg goede reputatie had/heeft.
    Feit blijft dat de markt klein is voor duizenden euro's kostende tv's.

    Zoals altijd gaat het leven door en we zullen zien wat ons de nieuwe technieken gaan brengen. Als je de CES hebt gevolgd dit jaar weet je dat er nog meer technieken zijn die kans hebben van slagen en nu ook al marktrijp zijn. Laser tv wordt ook al populair in Amerika.
    Een plasma is uitontwikkeld en of men er nog toekomst inziet om daar mee ook 4K te gaan doen..... nee, denk het niet, lijkt me duurder dan LCD te gaan worden, ook het energieverbruik en de warmteontwikkeling die erbij gepaard gaan zijn niet meer van deze tijd, denk dat plasma helaas een langzame dood gaat sterven.

    Dan OLED, alsjeblieft Harry, je zit er al jaren op te wachten, te wachten op betere technieken en je durft nog steeds nergens te vermelden hoe je dan zelf wel kijkt(lafaard), OLED staat nog niet eens in de winkels omdat de fabrikanten er zelf nog niet eens vertrouwen inhebben. Dus laat me je nog maar eens een keer uitlachen OLED, ach het komt misschien dit jaar(net als wat ze verleden jaar beloofden) op de markt tegen prijzen waar een paard de hik van krijgt, niet highend zoals jij dat noemt, maar gewoon een nieuwe techniek die zich bij grote schermen nog bewijzen moet. Het zal nog wel even duren eerdat OLED het vertrouwen van de consument heeft, als ze tegenwoordig al niet eens een plasma of LCD kunnen maken die 5 jaar meegaat, dan zal OLED toch eerst nog wel iets te bewijzen hebben, plasma was in den beginne ook een ramp op het gebied van levensduur.

    "Laser tv wordt ook al populair in Amerika" laser toch op Harry, Mitsubishi heeft er net de stekker uitgetrokken, zo populair was het....... en als je de kinderziektes ervan kent..... Maar goed, ook rear projection TV is een dood gestorven in the USA , Mitsubishi was schijnbaar de laatste rear projection TV producent.

    Laser TV...... ja wat houd dat dan nu nog in, gewoon een DLP projector met een laser ipv een lamp, wel wat simpel gezegd, maar het is niets meer en niets minder dan dat. Kun je wel een TVtuner in die projector steken, maar heb je dan ook een TV zoals wij het begrip TV begrijpen???... dacht het niet

    Nieuwe technieken...... niet echt, meer verbeteringen van bestaande technieken

    Waar zit die Harry toch op te wachten vraag ik mij wel eens af, LCD en plasma inferieur, OLED nog steeds niet knap op de markt, laser TV die niet echt een TV is, maar wel weer een goede(overigens wel heel prijzige) projector is....Waar kijkt ie nu toch naar en waar wacht ie op???? Kom eens uit de kast

    Harry man, ga toch eens leven, een grafschrift met daarop hier wacht hij verder is toch niet iets waarop je zit te wachten? Dan is "had ik maar" al weer veel te laat
    Have fun and enjoy your collection

  19. #19

    Standaard

    Een oorzaak van het probleem met de levensduur van TV's is ook dat het nog steeds TV's moeten zijn en geen monitoren zoals bij professionele modellen. Dit betekent dat er van alles bij ingebouwd moet worden om ze te kunnen verkopen, wat ook veel geld kost.

    Zo zitten er bvb luidsprekers, eindversterkers, ontvangers, signaal-verwerking en tegenwoordig zelfs ook een internet-client in, terwijl steeds meer mensen het geluid via 'een set' of soundbar laten weergeven en voor gebruik van aanvullende diensten vaak een externe ontvanger gebruikt moet worden. Hierdoor zijn TV's ondanks de lage prijs vaak duurder dan monitoren en willen veel consumenten liever een weggooi-apparaat dan betalen voor een apparaat waar ze veel langer plezier van zullen hebben.

    Een andere oorzaak is kudde-gedrag, omdat veel mensen liever iets kopen waar veel reclame voor wordt gemaakt en een gemiddelde verkoper vaak (te) weinig verstand van dat soort zaken heeft om een goed advies te (kunnen) geven.

    Aan de andere kant kunnen veel LCD-TV's van tegenwoordig bijna net zo goed presteren als een plasma en ook nog eens zonder veel verlies van contrast en helderheid. Het moeten dan alleen geen design-objecten zijn.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    Een oorzaak van het probleem met de levensduur van TV's is ook dat het nog steeds TV's moeten zijn en geen monitoren zoals bij professionele modellen. Dit betekent dat er van alles bij ingebouwd moet worden om ze te kunnen verkopen, wat ook veel geld kost.

    Zo zitten er bvb luidsprekers, eindversterkers, ontvangers, signaal-verwerking en tegenwoordig zelfs ook een internet-client in, terwijl steeds meer mensen het geluid via 'een set' of soundbar laten weergeven en voor gebruik van aanvullende diensten vaak een externe ontvanger gebruikt moet worden. Hierdoor zijn TV's ondanks de lage prijs vaak duurder dan monitoren en willen veel consumenten liever een weggooi-apparaat dan betalen voor een apparaat waar ze veel langer plezier van zullen hebben.

    Een andere oorzaak is kudde-gedrag, omdat veel mensen liever iets kopen waar veel reclame voor wordt gemaakt en een gemiddelde verkoper vaak (te) weinig verstand van dat soort zaken heeft om een goed advies te (kunnen) geven.

    Aan de andere kant kunnen veel LCD-TV's van tegenwoordig bijna net zo goed presteren als een plasma en ook nog eens zonder veel verlies van contrast en helderheid. Het moeten dan alleen geen design-objecten zijn.
    Een lcd tv komt geeneens in de buurt van een plasma als het gaat om zwartwaardes.
    Een led lcd komt er dichterbij maar haalt het ook niet.
    Kijk je zoals ik in een compleet verdonkerde ruimte krijg je nachtmerries van kijken naar een led omdat je bijna altijd clouding gaat zien in de hoeken.
    Niet voor niets kiezen de meeste filmliefhebbers voor plasma.
    Sony vplhw 50 es beamer,samsung ps 64d 8000 plasma,teufel system 5 thx select 2 5.2 speakers,pioneer lx 53 thx select 2 , onkyo bd809 thx blurayspeler, pioneer bdp lx55.
    Thx bekabeling, stroomverzorging monster ht hts 2600, dedicated ht.

  21. #21

    Standaard

    Ik heb mijn 60" Kuro nu al bijna 5,5 jaar, 8000 euro voor neergeteld. Heel veel geld dus maar ik ben er nog steeds heel erg tevreden mee. Alles werkt nog steeds uitstekend en de beeldkwaliteit is niet zichtbaar verminderd, nog steeds fantastisch.
    Mijn oude PDP 403 Pio uit 2002 heb ik destijds aan mijn familie gegeven, die doet het ook nog steeds, maar die begint wel een beetje kuren te krijgen.
    Ik hoop dus, en ga daar ook van uit dat mijn TV nog minstens 5 jaar meegaat. Tegen de tijd dat ie stuk gaat hoop ik dat er een betaalbare (ga niet weer 8000 euro neertellen) vervanger is die mijn huidige Pio dan ook nog in beeldkwaliteit evenaart of overtreft.
    DVDProfiler Movie Collector
    LG OLED65C8PLA, Oppo UDP-203, Panasonic DP-UB824,Pioneer BDP LX88, Toshiba HD-XE1, Onkyo TX NR 5010, Velodyne DD15, Canton Vento 890, Q-Acoustics i7000, XBox360
    "Penguins mate for life. That doesn't surprise me much because they all look alike. It's not like they're going to meet a really new, great looking penguin someday."

  22. #22
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Ik dacht precies zo toen ik mijn Kuro wou vervangen. Zal vast een LED worden, nou dat viel om meerdere redenen echt vies tegen. Ik was letterlijk teleurgesteld. Het verhaal was toch plasma is uitontwikkeld en LED zit in de beginfase. Maar dat was toch al enige tijd terug en beide formaten kampen nog immer met dezelfde issues.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  23. #23
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edwin V Bekijk bericht
    Ik heb mijn 60" Kuro nu al bijna 5,5 jaar, 8000 euro voor neergeteld. Heel veel geld dus maar ik ben er nog steeds heel erg tevreden mee. Alles werkt nog steeds uitstekend en de beeldkwaliteit is niet zichtbaar verminderd, nog steeds fantastisch.
    Mijn oude PDP 403 Pio uit 2002 heb ik destijds aan mijn familie gegeven, die doet het ook nog steeds, maar die begint wel een beetje kuren te krijgen.
    Ik hoop dus, en ga daar ook van uit dat mijn TV nog minstens 5 jaar meegaat. Tegen de tijd dat ie stuk gaat hoop ik dat er een betaalbare (ga niet weer 8000 euro neertellen) vervanger is die mijn huidige Pio dan ook nog in beeldkwaliteit evenaart of overtreft.
    Neem van mij aan er is geheel geen reden je Kuro weg te doen. Ik heb geen spijt en de Pana doet dingen ook soms beter dan de Kuro, maar de Kuro blijft mijn inziens ongeëvenaard op meerdere fronten. De pana's zijn veel gevoeliger voor een heel scala aan issues waar Kuro eigenaren nooit mee van doen hebben.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  24. #24

    Standaard

    Claudio, waarom heb jij je Kuro eigenlijk weggedaan?

  25. #25

    Standaard

    Mijn Panasonic plasma is inmiddels 5,5 jaar oud en vertoont nog steeds geen vermoeidheidsverschijnselen. Alle problemen die met de nieuwe series gesignaleerd worden, heb ik met mijn plasma nog nooit ondervonden. Ik vind de beeldkwaliteit nog steeds geweldig en zelfs nog een beetje beter geworden met de jaren. Ik heb het idee dat de huidige serie plasma's qua beeldkwaliteit gewoon minder geworden zijn i.p.v. beter.

Pagina 1 van 6 12345 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •