Pagina 3 van 6 EersteEerste 123456 LaatsteLaatste
De resultaten 51 tot 75 van 127 worden weergegeven.
  1. #51
    Glorious Member
    Registratie datum
    May 2009
    Woonplaats
    The Future's So Bright, I Gotta Wear Shades

    Standaard

    Melden anonieme bronnen, tja wat moeten we daarvan denken

    Ah zat er eigenlijk wel een beetje aan te komen, wel jammer want beeldkwaliteit van plasma overtreft LCD nog altijd.
    Panasonic PX-P65VT60E | Marantz AV7005 | Marantz MM7055 | Marantz MM7025 | Oppo BDP-93 met Pro V2 Mod | Apple TV 4K | Focal Chorus 826V | 800CC | 806V | SR 800 V | BK XXLS 400FF


  2. #52
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Plasma is natuurlijk al long overdue. Men gaat zich nu echt volledig richten op OLED en dat is gewoon hoog tijd inmiddels.
    Maar goed. Het moet eerst maar eens blijken of plasma echt een stille dood sterft.

    Wellicht hebben wij dan straks de laatste topplasma en wordt die geld waard...
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  3. #53

    Standaard

    Pana...... net zo arrogant als Sony... wel heel erg jammer, weer een plasma boer minder.

    Gelukkig kan ik nu projecteren
    Have fun and enjoy your collection

  4. #54

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door StefaanD Bekijk bericht
    Melden anonieme bronnen, tja wat moeten we daarvan denken

    Ah zat er eigenlijk wel een beetje aan te komen, wel jammer want beeldkwaliteit van plasma overtreft LCD nog altijd.
    Waar rook is, is vuur...... ach is maar een gezegde, maar als er geen concurrentie meer is dan wordt het weer duurder en plasma
    is toch iets waar de echte liefhebbers toch wel wat voor over hebben..... tenminste zolang het niet al te gek wordt dan.
    Have fun and enjoy your collection

  5. #55
    Glorious Member
    Registratie datum
    May 2009
    Woonplaats
    The Future's So Bright, I Gotta Wear Shades

    Standaard

    Klopt ook wat OLED betreft, maar had echt verwacht dat ze daar reeds een stuk verder mee stonden.
    Panasonic PX-P65VT60E | Marantz AV7005 | Marantz MM7055 | Marantz MM7025 | Oppo BDP-93 met Pro V2 Mod | Apple TV 4K | Focal Chorus 826V | 800CC | 806V | SR 800 V | BK XXLS 400FF


  6. #56

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door StefaanD Bekijk bericht
    Klopt ook wat OLED betreft, maar had echt verwacht dat ze daar reeds een stuk verder mee stonden.
    Idem, maar ik denk ook wel dat ze met OLED al veel verder zijn dan ze laten zien. Je gaat natuurlijk niet meteen je troefkaarten vol uitspelen. Ik denk dat pas over een jaar of drie, vier OLED tegen normale prijzen te koop zal zijn. Op zich spreekt de techniek mij wel aan, al schijnen deze toestellen voorlopig nog erg gevoelig te zijn voor productiefouten. En ook OLED zal niet de perfecte TV opleveren, vrees ik.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  7. #57
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Ook inbranden en levensduur is naast productiefouten een behoorlijke issue. Deze grootste boosdoener van de stagnatie was echter de ontwikkeling van LED. Hierdoor is OLED op een laag pitje komen te staan.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  8. #58

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Ook inbranden en levensduur is naast productiefouten een behoorlijke issue. Deze grootste boosdoener van de stagnatie was echter de ontwikkeling van LED. Hierdoor is OLED op een laag pitje komen te staan.
    Yep..... nog wel een paar problemen te overwinnen met OLED, hier een artikel:

    http://reviews.cnet.com/8301-33199_7...d-televisions/

    Gelukkig goed voorzien, kan het allemaal even rustig afwachten
    Have fun and enjoy your collection

  9. #59

    Standaard

    Het plan om in de komende jaren een 3D TV aan te schaffen is zonet concreet geworden, want het moet uiteraard een Panasonic Plasma worden. Hoewel, 't is niet het moment ... Spijtig nieuws.

  10. #60

    Standaard

    Mocht het stoppen met plasma kloppen, dan ben ik benieuwd wat Samsung gaat doen. Heb al 4 jaar een plasma, en dik tevreden over. Als deze kapot gaat koop ik weer een plasma van Samsung.

  11. #61

    Standaard

    En dan nu definitief:

    De kogel is door de kerk; Panasonic stopt met plasma tv’s. Na diverse tegenstrijdige berichten en geruchten heeft de Japanse fabrikant vandaag bekendgemaakt geen nieuwe plasma tv’s meer uit te brengen.
    Het was nog onzeker wanneer Panasonic zou stoppen met de ontwikkeling en productie van plasma tv’s maar dat er een einde aan zou komen was zeker. Dat het zo vroeg komt is echter een verrassing. De verwachting was namelijk dat we nog één keer nieuwe modellen zouden gaan zien tijdens CES 2014. Dat is ook wat Panasonic begin dit jaar zelf liet weten.
    Het mag echter niet zo zijn dus de begin dit jaar geïntroduceerde ST60-, GT60-, VT60- en ZT60-series plasma tv’s (bekijk het complete overzicht) zijn de laatste plasma tv’s die uit de fabrieken van Panasonic rollen. De ZT60 is volgens de fabrikant de beste plasma tv die ooit geproduceerd is en dat kunnen de vele reviews inmiddels beamen. Panasonic gaat zich vanaf nu richten op nieuwe technieken, waaronder oled en 4K Ultra HD. Het Japanse bedrijf heeft onlangs de WT600 4K tv gelanceerd en toonde tijdens IFA 2013 de eerst 4K oled tv.
    Mocht je nog in de markt zijn voor een nieuwe plasma tv; Panasonic geeft aan dat de verkoop van alle plasma tv’s op 31 maart 2014 stilgelegd wordt dus het is aan te raden voor die tijd nog een model op de kop te tikken.

  12. #62

    Standaard

    Nu ben ik benieuwd wanneer Panasonic met Oled op de markt gaat komen, zal best kunnen zijn dat dat eerder is dan beoogd en dat dit ook een rede is om met Plasma te stoppen.
    Zelf heb ik 5 jaar geleden na het bericht dat Pioneer ging stoppen met Plasma nog gekocht van dat merk maar ik denk dat ik het nu overslag.
    Hopelijk houd mijn Kuro het nog een jaar of drie uit en is Oled dan betaalbaar en betrouwbaar.
    UHD Blu-ray's: 244Blu-ray's: 1129DVD's: 226

  13. #63

    Standaard

    Ik heb al 4 jaar een Samsung plasma, en nog dik tevreden over. Ik hoop dat Samsung wel blijft doorgaan. Zo niet, dan nog snel een nieuwe kopen. De warmte en de scherpte van het beeld zijn echt perfect.

  14. #64

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Tyler_Durden Bekijk bericht
    Ik heb al 4 jaar een Samsung plasma, en nog dik tevreden over. Ik hoop dat Samsung wel blijft doorgaan. Zo niet, dan nog snel een nieuwe kopen. De warmte en de scherpte van het beeld zijn echt perfect.
    Koop dan een Panasonic, beste Panasonc nog altijd beter dan de beste Samsung, zeker 4 jaar geleden, nu nog steeds hoewel verschillen kleiner zijn.

  15. #65

    Standaard

    Nou, ben ik blij dat ik toch al de VT60 gekocht heb en niet afgewacht heb op een nieuwer model....
    Het blijft sterk dat er zoveel liefhebbers zijn voor LED/LCD en zo weinig voor plasma .

  16. #66
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Dus ik had de laatste KURO en nu de laatste Panasonic Plasma. Opzicht vreemd dat Panasonic stopt, want hun LED-collectie staat in schril contrast met hun Plasmaschermen. Ik verwacht niet anders dan dat ik over een paar jaar een mooi groot OLED 4K-scherm kan kopen en zonder al teveel concessies. Aan de andere kant de nieuwste Samsung kwam ook erg goed uit de test. Kijken hoelang zij nog geloof houden.

    Dat ze stoppen is wellicht logisch, maar ze zullen wel dat gat moeten gaan opvullen. Hun LED's stellen niet veel voor en OLED is (nog) relatief onbetaalbaar. Weer zuinig zijn met mijn tv dus...
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  17. #67

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Nou, ben ik blij dat ik toch al de VT60 gekocht heb en niet afgewacht heb op een nieuwer model....
    Het blijft sterk dat er zoveel liefhebbers zijn voor LED/LCD en zo weinig voor plasma .
    Sorry jongens, ook ik voel me een beetje schuldig, was niet mijn bedoeling. Heb dit jaar een hele tijd voor een nieuwe TV naar de VT60-, GT60- en ST60-serie gekeken (had een Panasonic plasma uit 2007 en was en ben nog steeds een groot plasmaliefhebber), maar heb vanwege de problemen die ik overal las, na zorgvuldige afweging van voor- en nadelen, uiteindelijk toch voor een LED-TV (Samsung UE55F8000) gekozen, hoewel die een stuk duurder is dan een vergelijkbare plasma.
    En ik moet zeggen: tot nu toe - hoe vreemd dat misschien ook mag klinken - ik heb daar nog geen spijt van gehad. Scherpte, helderheid, kleuren en bewegingsweergave zijn zeer goed en 3D is ronduit spectaculair. Het enige waarop een plasma veel beter scoort dan de LED is de kijkhoek en in minder mate af en toe schaduwdetail. Maar de zwartwaarden op mijn Samsung doen maar weinig onder voor die van mijn oude plasma en vind ik soms zelf beter (maar ja dat toestel is ook al weer wat jaartjes oud).
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  18. #68

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Maar de zwartwaarden op mijn Samsung doen maar weinig onder voor die van mijn oude plasma en vind ik soms zelf beter (maar ja dat toestel is ook al weer wat jaartjes oud).
    Zwartwaardes moet je vergelijken met de huidige generatie en dan haalt een LCD het niet bij een plasma, tevens is de uniformiteit van het scherm bij plasma veel beter. Kenners zeggen wel eens dat de bewegingsweergave van LCD veel slechter is, maar daar ben ik het niet mee eens, ik heb het idee dat die beter is, maar dan komt de vraag opzetten of hij reëel(er) is.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  19. #69

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Sorry jongens, ook ik voel me een beetje schuldig, was niet mijn bedoeling. Heb dit jaar een hele tijd voor een nieuwe TV naar de VT60-, GT60- en ST60-serie gekeken (had een Panasonic plasma uit 2007 en was en ben nog steeds een groot plasmaliefhebber), maar heb vanwege de problemen die ik overal las, na zorgvuldige afweging van voor- en nadelen, uiteindelijk toch voor een LED-TV (Samsung UE55F8000) gekozen, hoewel die een stuk duurder is dan een vergelijkbare plasma.
    En ik moet zeggen: tot nu toe - hoe vreemd dat misschien ook mag klinken - ik heb daar nog geen spijt van gehad. Scherpte, helderheid, kleuren en bewegingsweergave zijn zeer goed en 3D is ronduit spectaculair. Het enige waarop een plasma veel beter scoort dan de LED is de kijkhoek en in minder mate af en toe schaduwdetail. Maar de zwartwaarden op mijn Samsung doen maar weinig onder voor die van mijn oude plasma en vind ik soms zelf beter (maar ja dat toestel is ook al weer wat jaartjes oud).
    Ik zie jou eigenlijk als de hoofdschuldige voor de stop van Panasonic Marcel .
    Maar zonder gekheid, je moet natuurlijk altijd zelf kiezen waarbij je prettig bij voelt en wat je mooi vindt. En je hebt een televisie gevonden waar je gelukkig van wordt; beter kan het toch niet?

  20. #70

    Standaard

    De grote bedrijven gaan vol inzetten op OLED. Enige tijd geleden zijn er al berichten geweest dat ze miljarden in OLED hebben gestoken. Als dat eenmaal goedkoper wordt, tussen nu en 5 jaar(hoop ik), dan heb je iets wat beter is dan lcd en plasma.
    Waarom zou je dan nog investeren in iets als je al OLED hebt wat beter is dan je ander product. Tevens zijn de verkopen van plasma een stuk minder dan van lcd vanwege de bekende nadelen en veel mensen hoeven niet eens het beste beeld te hebben om van een film te genieten. Getuige de verhouding dvd vs blu-ray verkopen!

    Tel je dat allemaal bij elkaar op, dan kan ik wel begrijpen waarom ze stoppen en hun geld ergens anders in gaan investeren.

    Dit heet progressie en er zal vast wel weer iets anders komen na OLED.

  21. #71
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Het grootste voordeel van de LED techniek is het energieverbruik wat constanter en minder afhankelijk van de intensiteit van het scherm. Plasma is wel een stroomverbruiker. Burn-in, retentie is helaas wel weer iets waar de nieuwere schermen weer meer mee te kampen hebben, vooral de Panasonic-schermen. Maar OLED kent weer veel van de genoemde plasma-issues, dus vooralsnog een stap terug. Maar dat OLED mooie dingen gaat brengen, lijkt me duidelijk.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  22. #72

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman Bekijk bericht
    De grote bedrijven gaan vol inzetten op OLED. Enige tijd geleden zijn er al berichten geweest dat ze miljarden in OLED hebben gestoken. Als dat eenmaal goedkoper wordt, tussen nu en 5 jaar(hoop ik), dan heb je iets wat beter is dan lcd en plasma.
    Waarom zou je dan nog investeren in iets als je al OLED hebt wat beter is dan je ander product. Tevens zijn de verkopen van plasma een stuk minder dan van lcd vanwege de bekende nadelen en veel mensen hoeven niet eens het beste beeld te hebben om van een film te genieten. Getuige de verhouding dvd vs blu-ray verkopen!

    Tel je dat allemaal bij elkaar op, dan kan ik wel begrijpen waarom ze stoppen en hun geld ergens anders in gaan investeren.

    Dit heet progressie en er zal vast wel weer iets anders komen na OLED.
    En het zou mij niet verbazen als jij weer op dat 'iets anders' gaat wachten......als je altijd op iets beters gaat wachten, dan koop je nooit wat .
    Je hebt geen plasma gekocht, want OLED kwam eraan. En als OLED betaalbaar is, ga je dan weer wachten omdat er weer 'iets anders' aankomt? Dan blijf je uiteindelijk bij je CRT, eindeloos wachtend op het ideale toestel .......

  23. #73

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    En het zou mij niet verbazen als jij weer op dat 'iets anders' gaat wachten......als je altijd op iets beters gaat wachten, dan koop je nooit wat .
    Je hebt geen plasma gekocht, want OLED kwam eraan. En als OLED betaalbaar is, ga je dan weer wachten omdat er weer 'iets anders' aankomt? Dan blijf je uiteindelijk bij je CRT, eindeloos wachtend op het ideale toestel .......
    Wie zegt dat ik iets moet kopen wanneer JIJ denkt dat ik dat moet doen.
    Je zo geliefde plasma is een dood einde....

    Nog een paar jaar, dan is je plasma ook af en zul je ook wel aan de OLED moeten. En dat is precies wat ze nu willen, plasma stopt, OLED heeft voorrang.
    Laatst aangepast door Claudio Santulli : 04-11-2013 om 00:03

  24. #74

    Standaard

    Ga dan maar weer op dat "iets anders" wachten, ondertussen is OLED nog steeds niet eens knap op de markt hier, een Demo gevalletje kun je bekijken in de grootste MM van Nederland en
    daar houd het dan ook wel zo'n beetje mee op. De OLED techniek staat nog in de kinderschoenen en is vooralsnog onbetrouwbaar en heeft om het eens heel vriendelijk te zeggen,
    nog wel een paar aandachtspuntjes.

    Ondertussen genieten de meesten onder ons toch echt wel van hun inferieure plasma/LCD TV en/of DLP/LCD beamer en nemen de onvolkomen heden zoals ze komen met de techniek
    die wij als mensen nu eenmaal hebben, niets is immers volmaakt/perfect.


    Het meest laffe in jouw geval is dat je zelf dan niet laat blijken hoe je zelf kijkt en wat voor technieken je dan wel gebruikt om film te kijken/luisteren.

    Niemand zegt wanner je iets moet kopen, maar als je toch de middelen hebt, dan kun je genieten van de techniek die NU de beste mogelijkheden
    bied en daarin hebben we naar ieders omstandigheden toch nog heel veel keus.

    Ondertussen kun je zelf als verstokt CRT liefhebber nog tijden vooruit met enorme keuze uit afgedankte CRT's, die aan de straatstenen niet
    meer kwijt te raken TV's..... helemaal gratis..... zuinige duitendief.
    Laatst aangepast door Claudio Santulli : 04-11-2013 om 00:02
    Have fun and enjoy your collection

  25. #75

    Standaard

    Beste hstadman, al sinds lange tijd roep je dat OLED eraan komt en impliceer je dat het onverstandig zou zijn om te investeren in iets anders dan OLED.
    Nu, alweer jaren verder, is OLED maar mondjesmaat te verkrijgen, voor prijzen die zelfs voor een bemiddelde consument amper te betalen en nog vol kinderziektes zijn.

    En al die tijd hoor ik maar dat je wacht. En wacht. En wacht. En wacht.
    Het is een keus om te wachten, en ik zeg nergens dat je moet kopen. Maar als je maar blijft wachten, dan gebeurt er echt niets.

    Je verwijst naar "reviews van de top LED schermen die zijn op allerlei gebieden al beter dan plasma", maar verwijzen naar bronnen doe je niet. Plaats eens wat linkjes, dan kunnen we meegenieten. Ik ben wel benieuwd hoor, op welke gebieden (beeldkwaliteit? 3D? SD bronnen weergeven? Zwartwaardes?), welke schermen dat zijn, welk formaat ze hebben, en vooral ook welke prijs. Kom maar op met de linkjes! Het kan best waar zijn, dat ontken ik niet, maar ik kan je helaas niet op je woord geloven. Dus niet alleen maar wat roepen, maar ook staven.
    Maak je er nou eens niet af met een excuus, maar druk eens door als je wat roept.

    Het plaatsen van welke setup je hebt maakt je niet publieksgeil hoor.
    Zoals DVDPFG al aangeeft, je kan toch minimaal melden welke techniek je hebt en welk formaat? Je hoeft heus geen merken of typenummers te plaatsen.

    Zie je, je op- en aanmerkingen betreffende plasma komen een vreemd over, als we niet eens weten waarop je zelf kijkt. De hamvraag is: heb je dan nu zelf iets beters in huis?
    Ik denk het niet. Je hebt geen plasma, mag ik aannemen, dus wat zal het zijn.... Je zal wel opnieuw je bekende struisvogeltechniek (die techniek heb je in ieder geval wel ) toepassen en zeggen dat wat je hebt, erg goed is, maar het daar wel weer bij laten.
    Ik ben er nog steeds van overtuigd dat je een CRT hebt staan, en de HD films op je PC-monitor kijkt. Niets mis mee hoor, echt niet, maar om dan zo op een ander te gaan vitten terwijl je zelfs niets beters hebt, tsja, dat is simpelweg erg vreemd gedrag.


    En plasma dood? Nee hoor, Panasonic stopt alleen met het maken van plasma tv's. Maar als ik even aan mijn linkerzijde kijk naar mijn televisie, dan zie ik dat plasma volop leeft en hopelijk kan ik daar de komende jaren van genieten.

    En mocht over een x-aantal jaren OLED meer ontwikkeld en betaalbaar zijn, prima! Dan hebben we toch weer een volgende stap te maken? Nieuwe technieken kun je omarmen, maar ondertussen kun je gewoon van de huidige techniek genieten. En dat genieten, dat schort er een beetje aan bij jou. Met je blik altijd gericht op de toekomst en nooit op het heden mis je heel veel wat er NU gebeurt.

Pagina 3 van 6 EersteEerste 123456 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •