De resultaten 1 tot 4 van 4 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Een zuinige server samenstellen

    Misschien toch nog maar eens een poging wagen. Ik heb uiteindelijk de volgende onderdelen gekozen om een goedkope server te maken. De server zal vooral back-ups van documenten, foto's, muziek en film bevatten. Aangezien de server zelf niets hoeft af te spelen en enkel hoeft te streamen naar mediaspelers en computers ligt de nadruk veel meer op efficiëntie (laag stroomverbruik), want een server maakt vele uren per dag.

    De server bestaat uit de volgende onderdelen:
    Behuizing:
    Cooler Master Elite 344

    Moederbord
    MSI H61MA-E35 (B3)

    Processor
    Intel Celeron G1610

    Voeding
    Huntkey Jumper 300G (80 plus gold voeding)

    Geheugen
    Kingston ValueRAM KVR1333D3N9/4G

    SSD
    Crucial RealSSD C300 2.5" 64GB

    HDD
    1x Hitachi Deskstar 1TB, 1x Western Digital Green 1 TB


    Het moederbord heb ik gekozen om zijn genoeg sata aansluitmogelijkheden, gigabit netwerk, en de mogelijkheid om in de bios genoeg instellingen te veranderen waardoor het verbruik nog lager kan komen te liggen

    De kast heb ik gekozen om het feit dat de hoogte beperkt is (+/- 35 cm) en omdat er 5 plaatsen zijn om schijven in te plaatsen. Dat is voor mij meer dan voldoende

    4GB geheugen is genoeg voor een server. Uiteraard 1 latje om zo weer een beetje efficiënter in het stroomverbruik te zijn. Deze heb ik goedkoop tweedehands van iemand kunnen overnemen.

    De Huntkey Jumper is een zeer efficiënte voeding die ook nog eens zeer duurzaam is. Het merk is niet altijd even populair geweest, maar deze voeding is prima getest door velen.

    Het crucial SSD schijfje heb ik ook goedkoop op de kop kunnen tikken via Tweakers V&A. 64gb is meer dan om windows 8 vanaf te booten en enkele programma's. Hetgeen dat je wilt bewaren doe je vooral op HDDs.

    Ik hoop op een verbruik van ongeveer 30 watt out of the box. Met een aantal tweaks, hdd spindowns etc hoop ik op een idle verbruik van onder de 20 watt uit te komen. Undervolt settings heb ik dan nog niet zoveel kaas van gegeten.

    Ik zal het posten wanneer ik de boel in elkaar heb staan.

    Nog andere mensen die zich hiermee weten bezig te houden?
    Laatst aangepast door Stephan Nobelen : 09-04-2013 om 14:22
    TV: Panasonic TX-P50UT50 - Receiver: Onkyo TX SR313 - Blu-ray: Sony BDP-350B - Mediaplayer: Mede8er 600X3D - Console: Playstation 3 - Center: Mission M7C1 - Fronts: Mission 760Subwoofer: Pioneer SW110S - Kabels: Oehlbach


  2. #2

    Standaard

    -
    Laatst aangepast door Stephan Nobelen : 09-04-2013 om 14:22
    TV: Panasonic TX-P50UT50 - Receiver: Onkyo TX SR313 - Blu-ray: Sony BDP-350B - Mediaplayer: Mede8er 600X3D - Console: Playstation 3 - Center: Mission M7C1 - Fronts: Mission 760Subwoofer: Pioneer SW110S - Kabels: Oehlbach


  3. #3

    Standaard

    Ik vind "low power computing" wel een interessant onderwerp, maar m.b.t. jouw vraag kon ik er helaas niet zoveel mee. Sorry.

  4. #4

    Standaard

    De openingspost aangepast. Nog andere mensen die zich hier wel mee weten te vermaken ?
    TV: Panasonic TX-P50UT50 - Receiver: Onkyo TX SR313 - Blu-ray: Sony BDP-350B - Mediaplayer: Mede8er 600X3D - Console: Playstation 3 - Center: Mission M7C1 - Fronts: Mission 760Subwoofer: Pioneer SW110S - Kabels: Oehlbach


Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •