De resultaten 1 tot 11 van 11 worden weergegeven.

Discussie: Skyfall [DVD]

  1. #1

    Standaard Skyfall [DVD]

    Skyfall

    Zeer sterke en frisse, maar herkenbare Bondfilm.

    Lees dit artikel

  2. #2

    Standaard

    Gewoon een vraag puur uit nieuwsgierigheid:

    De film krijgt op Blu-Ray en DVD (bijna) dezelfde scores qua beeld en geluid. Maar hoe verhouden de beeld- en geluidscores zich nou tussen de DVD en Blu-Ray. Mag ik bijvoorbeeld zeggen dat de Blu-Ray scores qua beeld en geluid 2x hoger liggen dan de DVD? Of moet ik ander factor gebruiken?

    Ik weet dat sommigen zullen zeggen dat ik appels met peren aan het vergelijken ben. Maar in dit geval betreft het een film die op beide media dezelfde scores krijgt. Een onwetend iemand, die dvd.nl checkt en de scores vergelijkt, zou de DVD kopen omdat die goedkoper is en "net zo goed scoort" als de Blu-Ray...

    Graag jullie reacties.

  3. #3

    Standaard

    Skyfall op DVD en Blu-ray krijgen ieder in haar eigen categorie/medium dezelfde score gebaseerd op de eigen categorie. In beide gevallen gaat het dus om uitstekende uitgaves qua beeld en geluid met de kanttekening dat de DVD uiteraard geen HD transfer bevat.

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jordy van Buel Bekijk bericht
    Skyfall op DVD en Blu-ray krijgen ieder in haar eigen categorie/medium dezelfde score gebaseerd op de eigen categorie. In beide gevallen gaat het dus om uitstekende uitgaves qua beeld en geluid met de kanttekening dat de DVD uiteraard geen HD transfer bevat.
    Jordy, jouw uitleg is begrijpelijk en ik had zo'n antwoord ook wel verwacht. Immers die is gericht op het onderscheid tussen 2 verschillende media.

    Maar als we beide uitgaves als film zien (de factor media valt nu weg) en ik mijzelf moet uitleggen dat dvd.nl beide films een 4,5/5 en 5/5 sterren geeft. Wat geeft dan de doorslag om de Blu-ray te kiezen? Hoeveel meerwaarde is de factor HD?

    Hopelijk is mijn vraagstelling iets duidelijker en niet teveel off-topic?

  5. #5

    Standaard

    De meerwaarde HD is persoonsgebonden vind ik, daar kun je niet echt een waardeoordeel aan hangen.

  6. #6

    Standaard

    Je moet de waardering zien ten opzichte van de maximale mogelijkheden per drager. Een BD heeft een hogere capaciteit dan een DVD, dus mag je ook verwachten dat die een betere resolutie heeft dan een DVD. Maar voor een DVD wordt bijna het maximale uit het medium gehaald. Dat mag je dan ook als zodanig beoordelen.

    Vergelijk het met auto's: je hebt de categorie kleine auto's, de middenklasse en de topklasse.
    Allemaal hebben ze vier wielen, rijden allemaal over de snelweg en je zit droog.
    Een kleine auto kan in z'n klasse een topper zijn, maar afgezet tegen een auto uit de topklasse valt ie misschien in het niet. Wordt zo'n kleine auto dan in een keer minder gewaardeerd? Volgens mij niet echt.

    En zolang er heel veel mensen zijn die een download zelfs al een goede kwaliteit vinden hebben, zullen er ook mensen zijn die nauwelijks het verschil zien tussen DVD en BD (ik snap niet dat ze het niet zien, maar dat is mijn probleem). En dan zal de prijs van doorslaggevende aard zijn. De DVD is over het algemeen nog een stuk goedkoper dan een BD.
    Daarom is het ook belangrijk om de waardering van de DVD mee te nemen. Als zou blijken dat de DVD lage waardering zou hebben, zou het een overweging kunnen zijn om dat toch voor de BD te gaan. Ik kan me een Harry Potter herinneren die op DVD een matige kwaliteit had, maar er op BD uitstekend uitzag. Dan weet je dat je voor een BD moet gaan.
    Andersom kan overigens ook: de BD van Das Leben Der Anderen is hier een voorbeeld van.
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  7. #7

    Standaard

    Thanks Ludo voor jouw uitleg.

    Ik wilde eerst een heel verhaal schrijven maar heb toch maar eerst even met mijn vader gediscusseerd.

    Ik begrijp nu dat de DVD-Skyfall hoog scoort t.o.v. andere DVD's en dat geldt ook voor de BD.

    Mijn nieuwe vraag, eigenlijk gericht aan de recensist, is dan ook:
    Als jij in de winkel staat voor de DVD en BD van Skyfall, welke medium zou jij kiezen en waarom?

    Mijn vraag aan dvd.nl:
    Waar kan ik terecht (op deze site of op het internet) waarbij de DVD en BD t.o.v. elkaar worden vergeleken? Zou het bijvoorbeeld niet handig zijn als in een recensie vermeldt wordt dat, mits je het juiste systeem hebt, voor het ene medium moet gaan i.p.v. het andere? Zoals Ludo al aangaf: "Als zou blijken dat de DVD lage waardering zou hebben, zou het een overweging kunnen zijn om dat toch voor de BD te gaan. Ik kan me een Harry Potter herinneren die op DVD een matige kwaliteit had, maar er op BD uitstekend uitzag. Dan weet je dat je voor een BD moet gaan. Andersom kan overigens ook: de BD van Das Leben Der Anderen is hier een voorbeeld van."

    Zou in de recensie van Harry Potter bijv. vermeldt kunnen worden: mits u het juiste systeem heeft geniet de BD de voorkeur t.o.v. de DVD? En voor Das Leben Der Anderen geldt dan uiteraard het omgekeerde. En in het geval van Skyfall is het aan de consument, maar als je het juiste systeem bezit, dan heeft de BD de voorkeur... Dat zou voor mij, als consument die het maximale uit beide meia wilt halen, in ieder geval een beter beeld geven hoe beide media t.o.v. staan.

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door NickM Bekijk bericht
    Thanks Ludo voor jouw uitleg.

    Ik wilde eerst een heel verhaal schrijven maar heb toch maar eerst even met mijn vader gediscusseerd.

    Ik begrijp nu dat de DVD-Skyfall hoog scoort t.o.v. andere DVD's en dat geldt ook voor de BD.

    Mijn nieuwe vraag, eigenlijk gericht aan de recensist, is dan ook:
    Als jij in de winkel staat voor de DVD en BD van Skyfall, welke medium zou jij kiezen en waarom?

    Mijn vraag aan dvd.nl:
    Waar kan ik terecht (op deze site of op het internet) waarbij de DVD en BD t.o.v. elkaar worden vergeleken? Zou het bijvoorbeeld niet handig zijn als in een recensie vermeldt wordt dat, mits je het juiste systeem hebt, voor het ene medium moet gaan i.p.v. het andere? Zoals Ludo al aangaf: "Als zou blijken dat de DVD lage waardering zou hebben, zou het een overweging kunnen zijn om dat toch voor de BD te gaan. Ik kan me een Harry Potter herinneren die op DVD een matige kwaliteit had, maar er op BD uitstekend uitzag. Dan weet je dat je voor een BD moet gaan. Andersom kan overigens ook: de BD van Das Leben Der Anderen is hier een voorbeeld van."

    Zou in de recensie van Harry Potter bijv. vermeldt kunnen worden: mits u het juiste systeem heeft geniet de BD de voorkeur t.o.v. de DVD? En voor Das Leben Der Anderen geldt dan uiteraard het omgekeerde. En in het geval van Skyfall is het aan de consument, maar als je het juiste systeem bezit, dan heeft de BD de voorkeur... Dat zou voor mij, als consument die het maximale uit beide meia wilt halen, in ieder geval een beter beeld geven hoe beide media t.o.v. staan.
    Daar is nou een forum voor en het zal maar zelden voorkomen dat de DVD de voorkeur geniet boven de BD.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  9. #9

    Standaard

    De keuze tussen BD en DVD hangt bij mij af van verschillende factoren. Ten eerste hoe goed/ slecht de beeld- en geluidskwaliteit van beide zijn, het prijsverschil, diversiteit in extra's en of ik de film al bezit op een ouder medium.

    In het geval van Skyfall; de BD heeft een veel betere beeld- en geluidskwaliteit en aanzienlijk meer extra's. In dit geval is dat me de 2 euro zeker waard.

  10. #10

    Standaard

    Je mag er over het algemeen vanuit gaan dat de BD de voorkeur heeft boven de DVD, zowel qua beeld als geluid. Een extra opmerking daarover in recensies is vrij zinloos. Pas als het andersom is, maken we daar wel melding van (Das Leben Der Anderen).

    Een paar redenen om niet voor de BD te kiezen, maar voor de DVD:

    - je kijkt nog op een oude beeldbuis TV. De meerwaarde van BD komt dan zo goed als te vervallen.
    - je hebt een hele oude receiver, die geen HD-geluidsformaten kan afspelen. (dan kun je nog wel voor BD gaan i.v.m. de betere beeldkwaliteit).
    - je vindt BD te duur.
    - je download altijd alles en ziet niet dat de kwaliteit minder is dan die van een DVD. Dan heeft BD geen meerwaarde.

    Aan de andere kant: er zijn nog heel veel titels, waaronder veel TV-series, die niet op BD verkrijgbaar zijn. Dan ben je wel genoodzaakt om voor de DVD te gaan.
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  11. #11

    Standaard

    Heren,

    Ik dank jullie allen voor jullie heldere bijdragen. Met name de laatste 2 reacties van Benjamin en Ludo gaven antwoord op mijn vragen waar ik veel aan heb!

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •