De resultaten 1 tot 10 van 10 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Blu ray afspelen op pc werkt niet

    Hallo,

    IK heb sinds enkele maanden een nieuwe pc met ingebouwde blu-ray speler, en heb ook een full hd scherm.

    Toen ik een blu ray wou bekijken kreeg ik echter een foutmelding:
    er stond iets van dat ik een HDMI kabel of een ander soort kabel nodig had, maar mijn scherm beschikt alleen over een (ik denk) vga kabel.

    Ik had al online gezocht, en overal zeggen ze dat mijn scherm het niet kan afspelen, omdat ik alleen een VGA invoer heb, maar als ik een blu ray afspeel in Cyberlink power DVD, dan speelt het een 5-10 tal seconden af, voor ik de foutmelding krijg, dus dan zou ik het toch met een programma moeten kunnen afspelen.

    Ik hoop dat het niet te verwarrend is en dat iemand me kan helpen, alvast bedankt!

  2. #2

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Kefke96 Bekijk bericht
    Hallo,

    IK heb sinds enkele maanden een nieuwe pc met ingebouwde blu-ray speler, en heb ook een full hd scherm.

    Toen ik een blu ray wou bekijken kreeg ik echter een foutmelding:
    er stond iets van dat ik een HDMI kabel of een ander soort kabel nodig had, maar mijn scherm beschikt alleen over een (ik denk) vga kabel.

    Ik had al online gezocht, en overal zeggen ze dat mijn scherm het niet kan afspelen, omdat ik alleen een VGA invoer heb, maar als ik een blu ray afspeel in Cyberlink power DVD, dan speelt het een 5-10 tal seconden af, voor ik de foutmelding krijg, dus dan zou ik het toch met een programma moeten kunnen afspelen.

    Ik hoop dat het niet te verwarrend is en dat iemand me kan helpen, alvast bedankt!
    Helaas voor jou, het zal niet gaan werken, dit omdat de fabrikanten een aantal beveiligingen hebben aangebracht. De beveiliging heet afgekort HDCP, High Definition Copy Protection, vergeef me eventuele spelfouten, het houd in dat de inhoud van een blu ray pas wordt afgespeeld als de apparatuur, die onderling met elkaar is verbonden via HDMI, het goede antwoord geeft tijdens, wat men noemt, de handshake.

    Hier wat leesvoer:

    http://nl.hardware.info/reviews/993/...-hdcp-in-de-pc

    wel een oud artikel, maar zolang is het ook al bekent
    Have fun and enjoy your collection

  3. #3

    Standaard

    Dat is jammer, dan is de enigste manier om in HD te kijken een nieuw scherm kopen...

    Dat zal nog mogen wachten, DVD op mijn tv is ook goed voor mij

    Bedankt trouwens!

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Kefke96 Bekijk bericht
    Dat is jammer, dan is de enigste manier om in HD te kijken een nieuw scherm kopen...

    Dat zal nog mogen wachten, DVD op mijn tv is ook goed voor mij

    Bedankt trouwens!
    Over welk scherm en/of TV heb je het?
    Have fun and enjoy your collection

  5. #5

    Standaard

    Heb het over een Samsung scherm, weet niet direct het exacte type ofzo, maar heeft in ieder geval geen HDMI ofzo alleen VGA, en mijn TV is ook al oud, met zo een bak erop, dus daar zit ook geen HDMI kabel ofzo op

  6. #6

    Standaard

    Blu ray folders afspelen werkt prima via cyberlink powerdvd en vga op mijn Panasonic.
    (die software krijg je meestal bij o.a. die LG branders)
    via bdmv-stream-en dan grootste bestand slepen naar cyberlink venster
    Werkt dus inderdaad niet rechtstreeks van de disc naar cyberlink powerdvd en over de VGA aansluiting (ook niet met andere gratis software zoomplayer,mediaplayerclassic e.d) vanwege de beveiligingen op de disc.
    Laatst aangepast door vista-vision : 25-03-2013 om 10:34

  7. #7

    Standaard

    In de opening post zeg je dat je een full hd scherm hebt? Ik begrijp niet dat daar geen hmdi op zit dan..

  8. #8

    Standaard

    Misschien is het een idee dat je even een paar fotootjes plaatst:
    1. van je aansluitmogelijkheden en
    2. van de kabels die je gebruikt

    Ik zou toch ook even het typenr van de tv posten en evt. het typenummer van de pc (neem aan dat het geen zelf in elkaar geknutselde pc is).

    Plus: hoe heb je je pc verbonden met je tv? En op welk scherm krijg je nu die foutmelding: op je pcscherm of op je tv? Of op allebei?

    Om alle info compleet te maken: welke software gebruik je? Is alles qua firmware/drivers geupdate tot de laatste versie?

  9. #9

    Standaard

    Probeer anders AnyDVD HD van Slysoft eens.
    Die haalt al dit soort beveiligingen eruit.

  10. #10

    Standaard

    Inderdaad die werkt (voor mijn eigen situatie pc via VGA) maar heeft proefperiode. Vergat trouwens Passkey lite
    nog te noemen.
    Laatst aangepast door vista-vision : 25-03-2013 om 16:20

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •