De resultaten 1 tot 10 van 10 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Looper [Blu-ray Disc]

    Looper

    Hoe zou het zijn om door een tijdreisparadox je oudere zelf tegen te komen?

    Lees dit artikel

  2. #2

    Standaard

    Voor mij heeft de zwaar teleurstellende derde acte en de emotionele afstandelijkheid toch wel de doorslag gegeven dat ik deze film als geheel niet geslaagd vind. De opbouw en het tempo vind ik erg veelbelovend, maar daarna zakt het voor mij in en herstelt de film zich voor mij niet meer zodat ik na afloop met een tevreden gevoel zit. Ook de montage van de afwisselende verhalen in de derde acte vind ik niet goed gedaan. Jammer, want had deze film graag goed willen vinden.

  3. #3

    Standaard

    Ik zie wel compressie artifacts in sommige screenshots, met name in de donkere stukken. Komt dat omdat er een lagere resolutie screenshots zijn, of ligt dat aan de transfer? Het is waarschijnlijk hetzelfde wat ik bedoel met wat je ook melde "Het schaduwdetail blijft wel achter in de donkere scènes."
    Ik krijg vandaag ook looper NL versie van mijn bovenbuurman te zien, ik ben benieuwd. Ik heb zelf de US versie. Wel jammer van de lens flares (blauwe horizontale strepen). Helaas viel voor mij deze film ook tegen. Dus ben het wel met TylerDurden eens.

    EDIT: de helderheid van de NL versie is precies hetzelfde als de US versie, dus het onTbreken van schaduwdetails is hier hetzelfde in.
    Alleen met de NL versie zit er meer compressie op, en dat is dan ook wel te merken. Waardoor je meer compressie artifacts krijgt.
    Laatst aangepast door De_Hollander : 24-03-2013 om 22:08

  4. #4

    Standaard

    Prima film,
    Weergaloze geluidstrack,
    Goede beeldkwaliteit,heb niets van de blauwe lijnen gezien.
    Dit is gewoon een goede uitgave en onderhoudende film.
    Sony vplhw 50 es beamer,samsung ps 64d 8000 plasma,teufel system 5 thx select 2 5.2 speakers,pioneer lx 53 thx select 2 , onkyo bd809 thx blurayspeler, pioneer bdp lx55.
    Thx bekabeling, stroomverzorging monster ht hts 2600, dedicated ht.

  5. #5

    Standaard

    Dit was voor mij ook een behoorlijke afknapper.

    Het boeide me gewoon allemaal voor geen meter wat er op het scherm te zien was. Nergens spanning of intrigerende gebeurtenissen. Gordon-Levitt deed het redelijk maar zijn gezicht zag er echt niet goed uit (Hij lijkt voor geen meter op Willis). Willis speelde redelijk en Emily Blunt heb ik altijd al een afkeer tegen gehad, wat een irritante actrice.

    Rian Johnson heeft na Brick (vreselijke film) mij weer niet kunnen overtuigen. Soms heb ik het idee dat hij een soort Tarantino achtige dialogen probeert uit te voeren in zijn films maar dat niveau haalt de man echt niet.

    Wel jammer want de trailers waren veelbelovend.
    Laatst aangepast door Jeroen D : 24-03-2013 om 12:17

  6. #6

    Standaard

    Film werd teveel opgehemeld en ik was na het zien ervan ook redelijk teleurgesteld. Had er meer van verwacht.

    En beste reviewer met grain is helemaal niks mis hoor. Dat hoort meestal bij een goede film/transfer afhankelijk van hoe hij opgenomen is (filmstock, artistieke keuzes enz...). Een film zonder grain daarentegen... *shudder*

  7. #7

    Standaard

    Ik vond dit juist één van de hoogtepunten van vorig jaar. Knappe prestatie idd, om met een uitgemolken gegeven zoals tijdreizen nog iets origineels te maken. Het spreekt voor de film dat ie zó creatief is, dat een paar flinke plotgaten en tijdsparadoxen niet eens storend zijn. En het gegeven van twee mannen die eigenlijk één en dezelfde zijn, maar qua persoonlijkheid toch enorm van elkaar verschillen, wordt erg goed uitgewerkt.

    Als er dan minpuntjes zijn, dan is het misschien de af en toe wat geforceerde actiescènes. Ik kreeg het idee dat deze film meer arthouse dan multiplex is, maar vanwege de aanwezigheid van Bruce Willis moesten er toch wat actiescènes in. En de soms wat té uitleggerige voice-over lijkt ook een knieval te zijn naar het grote publiek. Maar het einde houden ze gelukkig toch subtiel en doordacht, en dat maakt veel goed.
    Mom? If you were in a German Scheiße movie, you'd... you'd tell me, right? - Eric Cartman
    You are entering a world of pain, my friend - Walter Sobchak

  8. #8

    Standaard Looper

    Prima film en zeker een acceptabele transfer. Ik vind de geluidstrack wat betreft de effecten minder consistent. Bepaalde effecten zijn erg goed, zoals het geluid van de shotguns maar andere zijn wat zwakjes en dan met name het omgevingsgeluid. Moet wel lachen om de opmerking omtrent de blauwe horizontale strepen Hebben jullie Star Trek zeker niet gezien of andere films van J.J. Abrahams, daarbij vergeleken is dit niets. Ach ja, het is een stijl effect waar je wel of niet van houd.

    Filmgrain is een interessant fenomeen, digitaal geschoten films hebben er vaker last van dan 'film' en het kan ook toegepast worden als stijl effect. In deze film is het mij niet in negatieve zin opgevallen in ieder geval (wel bij Dredd bijv.) Al met al een vermakelijke en originele film waarin mij de bijrollen niet echt zijn bijgebleven...

  9. #9

    Standaard

    Redelijke film, maar het is niet wat ik er van had verhoopt.
    Puike vertolkingen, vooral van de kleuter.
    Maar het geheel is wat verwarren en vooral langdradig....
    De lovende kritieken die ik over deze film had gelezen zijn naar mijn mening dus niet terecht.

  10. #10

    Standaard

    Zit nu de blu-ray te kijken. Boeit mij nu meer dan de gedownloadde versie eerder. Toen geen last van flares, maar nu op bd toch wel erg veel en overduidelijk. Alsof het een misprint is op het schijfje... Inderdaad bij de donkere scènes. Benieuwd hoe dit op de bijgeleverde dvd is.
    Laatst aangepast door Franklin1975 : 16-08-2013 om 19:44

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •