De resultaten 1 tot 10 van 10 worden weergegeven.

Discussie: DAB+vraag

  1. #1

    Standaard DAB+vraag

    Ik denk er over om de ONKYO TX-NR809 te kopen,maar ik heb nog 1 vraag zit hier de DAB+tuner module in gebouwd,zo niet welk model wel want de UP-DT1 DAB+Tuner is niet te koop(wel bij EBAY maar daar kan je hem niet versturen naar Nederland.

  2. #2

    Standaard

    DAB is een manier van uitzenden die in weing woonkamers gebruikt wordt en daardoor op weinig modellen te vinden is. De meeste moderne receivers hebben daarom alleen mogelijkheden voor FM en Internet-radio, wat met DAB te vergelijken is.

    Wat dat betreft is het een techniek die ze beter alleen voor uitzending via de ether kunnen gebruiken zodat je ook buitenshuis digitale radio kunt ontvangen en niet afhankelijk hoeft te zijn van een internet-verbinding.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door spock Bekijk bericht
    Ik denk er over om de ONKYO TX-NR809 te kopen,maar ik heb nog 1 vraag zit hier de DAB+tuner module in gebouwd,zo niet welk model wel want de UP-DT1 DAB+Tuner is niet te koop(wel bij EBAY maar daar kan je hem niet versturen naar Nederland.
    Je wist al dat hij er niet in zit..... en hij is zo goed als niet verkrijgbaar, neem dan een alternatief, dit bijvoorbeeld:

    http://www.amazon.de/Onkyo-T-4030-FM...1&sr=8-1-fkmr0

    Heb niet alles uitgespit, maar voor zover ik het heb bekeken heeft Onkyo geen surround receivers met ingebouwde DAB + tuners.

    Misschien dat je tegen een gebruikte aanloopt.....
    Have fun and enjoy your collection

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    DAB is een manier van uitzenden die in weing woonkamers gebruikt wordt en daardoor op weinig modellen te vinden is. De meeste moderne receivers hebben daarom alleen mogelijkheden voor FM en Internet-radio, wat met DAB te vergelijken is.

    Wat dat betreft is het een techniek die ze beter alleen voor uitzending via de ether kunnen gebruiken zodat je ook buitenshuis digitale radio kunt ontvangen en niet afhankelijk hoeft te zijn van een internet-verbinding.
    Hoog tijd dat je je kennis op gebied van DAB wat op gaat frissen

    Nederland heeft niet veel T DAB zenders, maar er zijn er toch een paar, al is dat dan de publieke omroep, Duitsland heeft er meer, wie weet woont de TS wel aan de grens. Ook België heeft T DAB zenders.

    Hier een start:

    http://www.dabtuners.nl/dabtuners/da...nformatie.html
    Have fun and enjoy your collection

  5. #5

    Standaard

    Het probleem in Nederland is dat aanbieders -net zoals bij breedbeeld-TV- vaak wachten tot er veel mensen een dergelijk toestel gekocht hebben en er dus gebruik van kunnen maken. Hierdoor komt het moeilijk van de grond, is het veel lastiger om veranderingen door te voeren en lopen we kwa ontwikkelingen verder achter in vergelijking met de ons omringende landen.

    Het heeft dus niet te maken met de techniek, maar met het gebruik ervan.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    Het probleem in Nederland is dat aanbieders -net zoals bij breedbeeld-TV- vaak wachten tot er veel mensen een dergelijk toestel gekocht hebben en er dus gebruik van kunnen maken. Hierdoor komt het moeilijk van de grond, is het veel lastiger om veranderingen door te voeren en lopen we kwa ontwikkelingen verder achter in vergelijking met de ons omringende landen.

    Het heeft dus niet te maken met de techniek, maar met het gebruik ervan.
    Sorry voor mijn late reactie.
    Nu ben ik er achter gekomen dat geen enkele reciever van Onkyo DAB+ heeft.
    Mijn idee was eigenlijk om de reciever aan te sluiten op mijn digitale t.v.(omdat je daar op ook radio zender op heb)maar zal het niet kennen via een optische digitale kabbel of werk het zo niet ?,Maar dan heb je denk weer het probleem dat je je t.v.de hele tijd aan moet houden anders moet ik toch maar naar een ander merk kijken.

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door spock Bekijk bericht
    Sorry voor mijn late reactie.
    Nu ben ik er achter gekomen dat geen enkele reciever van Onkyo DAB+ heeft.
    Mijn idee was eigenlijk om de reciever aan te sluiten op mijn digitale t.v.(omdat je daar op ook radio zender op heb)maar zal het niet kennen via een optische digitale kabbel of werk het zo niet ?,Maar dan heb je denk weer het probleem dat je je t.v.de hele tijd aan moet houden anders moet ik toch maar naar een ander merk kijken.
    Je bent zeldzaam warrig, ik vraag me af wat je nu echt wilt

    Je bent aan het vissen maar je weet zelf blijkbaar nog niet waarop
    Have fun and enjoy your collection

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Je bent zeldzaam warrig, ik vraag me af wat je nu echt wilt

    Je bent aan het vissen maar je weet zelf blijkbaar nog niet waarop
    Ik ben er uit ik kijk wel verder naar eentje die wel DAB+ heeft.

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door spock Bekijk bericht
    Ik ben er uit ik kijk wel verder naar eentje die wel DAB+ heeft.
    Wat heeft je TV ermee te maken?

    Ik vraag mij af waar het je echt om gaat, er zijn duizenden radiozenders via internet te verkrijgen, je vraag gaat over DAB+ ..... ik vraag mij af gaat het dan om de geluidskwaliteit van die zenders?

    Als je kwaliteit wilt, dan kun je er altijd nog zo'n losse DAB+ tuner aanhangen.

    Je bent niet erg open in je berichtgeving en dat maakt het er niet makkelijker op om iemand van een goed advies te dienen
    Have fun and enjoy your collection

  10. #10
    Have fun and enjoy your collection

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •