De resultaten 1 tot 3 van 3 worden weergegeven.
  1. #1

    Smile jvc kabel boxen naar tv

    Beste forumleden,

    Graag had ik het geluid van mijn JVC MX301DT stereoketen via mijn tv willen aansluiten om zo het geluid uit mijn soundbar te krijgen. De soundbar heeft maar één ingang, optisch, en is dus op die manier verbonden met de TV.

    De stereoketen is nu met gewone kabels aangesloten op mijn boxen. De uiteinden van de kabels zijn dus gestript op de oude manier verbonden met de boxen. (ja, het is nog een oud geval van stereoketen...)

    De tv is een philips 5007H met volgende aansluitingen :
    (link naar afbeelding : http://www.doneo.com.mt/services/fil.../5007_rear.gif

    Is dit op een of andere manier mogelijk ?

    Alvast bedankt voor jullie reacties !

  2. #2

    Standaard

    Welkom op dit forum mietoe.

    Geluid van de stereoketen via de luidsprekers van een soundbar weergeven is niet mogelijk. Er zijn soundbars waarmee dit wel mogelijk is, maar dat zijn modellen die je alleen als luidspreker(s) kunt gebruiken. Een soundbar is over het algemeen nl. een aktief luidspreker-systeem met een eigen signaal-verwerking en eind-versterking. Daar komt bij dat een soundbar het geluid van de stereoketen niet zo mooi weer kan geven als gewone luidsprekers. Een soundbar is dus eigenlijk alleen bedoeld om de weergave van geluid van TV of evt. een andere video-bron te verbeteren.

    De meest eenvoudige manier om de weergave van TV-geluid te verbeteren is om een (analoge) audio-verbinding te maken tussen de TV en de stereoketen. Om dit te kunnen doen moet de stereoketen voorzien zijn van een analoge ingang (rode+witte tulp) op lijn-niveau, dus niet voor een platenspeler of een optische/coaxiale ingang die geschikt is voor geluid in Dolby digital. Vaak klinkt het dan zelfs nog beter dan met een soundbar, omdat bij weergave via gewone luidsprekers geen effekten worden toegevoegd en het door de grotere weergevers veel voller en warmer zal klinken. Of dit met jouw stereoketen mogelijk is, kun je vinden in de gebruiksaanwijzing daarvan.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mietoe123 Bekijk bericht
    Beste forumleden,

    Graag had ik het geluid van mijn JVC MX301DT stereoketen via mijn tv willen aansluiten om zo het geluid uit mijn soundbar te krijgen. De soundbar heeft maar één ingang, optisch, en is dus op die manier verbonden met de TV.

    De stereoketen is nu met gewone kabels aangesloten op mijn boxen. De uiteinden van de kabels zijn dus gestript op de oude manier verbonden met de boxen. (ja, het is nog een oud geval van stereoketen...)

    De tv is een philips 5007H met volgende aansluitingen :
    (link naar afbeelding : http://www.doneo.com.mt/services/fil.../5007_rear.gif

    Is dit op een of andere manier mogelijk ?

    Alvast bedankt voor jullie reacties !
    Tjonge wat zijn we weer lekker duidelijk..... maar niet heus

    Kan nergens dat JVC setje vinden, waarschijnlijk dus model fout opgegeven

    Je TV heeft uitgangen genoeg, maar is niet bedoeld om als regelpunt te dienen om allerlei apparaten op aan te sluiten.

    Blijft over je soundbar...... denk je in staat te zijn om merk en modelnummer door te geven? , dan kijk ik zelf even wat er wel en niet mogelijk is.
    Have fun and enjoy your collection

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •