De resultaten 1 tot 8 van 8 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard DVD aanstuiten via Humax 5200C ??

    Ik heb een Samsung TV UE46ES6140
    Hiervoor heb ik een Humax 5200C gekocht.
    Nu wil ik mijn "oude" DVD (recorder) speler op aansluiten.
    In de handleiding lees ik dat ik via scart de twee apparaten moet verbinden. Dit heb ik gedaan, maar ik krijg geen beeld als ik een DVD afspeel?
    Weet iemand of ik iets verkeerd heb aangesloten of hoe ik via de afstandbediening van de humax wel beeld te zien krijg op de TV?

  2. #2

    Standaard

    Als je je oude DVD recorder op de Humax aansluit is dat enkel om ervan op te nemen, immers de Humax heeft UITGANGEN en geen ingangen.(alleen een antenne/cable ingang, hij moet immers ergens een signaal vandaan krijgen om zijn eigenlijke werk te doen )

    Als je beeld van je DVD-recorder wilt, dan zal je hem dus direct met de TV moeten verbinden, of via een receiver, maar daar maak je geen melding van.
    Have fun and enjoy your collection

  3. #3

    Standaard

    Bij de meeste ontvangers met 2 scart-aansluitingen moet de ontvanger uitgeschakeld zijn om de aansluitingen met elkaar door te verbinden of is er een bepaalde knop waarmee je bvb kunt wisselen tussen de tuner en de 2e scart-aansluiting. Je moet er als de ontvanger uitgeschakeld moet zijn, er wel voor zorgen dat de TV beeld en geluid niet via HDMI, maar via scart ontvangt.

    Als het niet werkt kan het zijn dat je de aansluitingen verwisseld hebt, dus de TV aan die voor de recorder en die van de recorder aan die voor de TV. Vaak ontvangt de TV het beeld dan als 'composiet-video' (CVBS) i.p.v. 'RGB'.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    Bij de meeste ontvangers met 2 scart-aansluitingen moet de ontvanger uitgeschakeld zijn om de aansluitingen met elkaar door te verbinden of is er een bepaalde knop waarmee je bvb kunt wisselen tussen de tuner en de 2e scart-aansluiting. Je moet er als de ontvanger uitgeschakeld moet zijn, er wel voor zorgen dat de TV beeld en geluid niet via HDMI, maar via scart ontvangt.

    Als het niet werkt kan het zijn dat je de aansluitingen verwisseld hebt, dus de TV aan die voor de recorder en die van de recorder aan die voor de TV. Vaak ontvangt de TV het beeld dan als 'composiet-video' (CVBS) i.p.v. 'RGB'.
    Kom nou toch, je gaat toch niet die Humax ook nog eens aansluiten met scart op de TV als hij al is aangesloten met HDMI op de TV

    Houd analoge verbindingen, zoals scart er ook 1 is, zo kort mogelijk en dan ben je niet goed bezig als je iemand gaat aanraden om eerst zijn DVDrecorder/speler aan te sluiten op een decoder om hem van daaruit te verbinden met de TV.... Rechtstreeks is de beste weg en het heeft totaal geen nut om het signaal van de DVDrecorder/speler via de Humax naar de TV te laten lopen. Het enige nut in dit geval is om de recorder met de Humax te verbinden is als je er van wilt opnemen.

    Scart zou je in weze helemaal niet meer willen gebruiken als je van HD houd en kwaliteit waardeert, enkel nog om in je eentje je eigen oude VHS vakantieopnames te bekijken waar je anderen niet mee lastig wilt vallen

    Af en toe....... kan ik je dus helemaal niet volgen...... en wil ik dat ook niet.
    Have fun and enjoy your collection

  5. #5

    Standaard

    Het kan zijn dat deze TS alle HDMI-ingangen in gebruik heeft voor andere apparaten zoals game-consoles en een HCS en dat deze de Humax en de recorder daarom alleen nog via scart aan kan sluiten.

    Wanneer er nog een HDMI-ingang over is, is het idd verstandiger om die voor de Humax te gebruiken en de recorder rechtstreeks op de TV aan te sluiten.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  6. #6

    Standaard

    Waarom zou je 'n dvd-recorder willen aansluiten op een Humax?
    Opnemen doet ie niet, en afspelen moet je rechtstreeks doen.

    Mijn Humax heeft een usb-aansluiting waaraan ik een hd-tje koppel en Humax-opnames opzet.
    Veel makkelijker.

  7. #7

    Standaard

    drTree,

    Het is wel een ouder bericht april 2013.
    Ik reageer pas nu omdat ik sinds 28-10-2013 een Humax ihdr-5200C heb.
    Bevalt me zeer goed.

    Waarom zou je een dvd-recorder willen aansluiten op een Humax 5200C?
    Het antwoord is eenvoudig: als je bijv. een film wilt overzetten op dvd; ik heb bijv. vandaag de film "Fanfare"uit 1958, die ik gisteren, 3 nov. 2013 van Nostalgienet had opgenomen met de Humax, op mijn Panasonic Eh-49 dvd-harddisk recorder opgenomen.

    Gaat prima.
    Aangesloten via scart.
    Tijdens het afspelen van de film met de Humax het ingangssignaal van de dvd-recorder, zit via component op mijn LG 42LA6134 tv, bekeken. Zie ik gelijk hoe de kwaliteit is die binnenkomt op de dvd-recorder.

    Daarom dus.

    Met vriendelijke groeten,

    Tvfreak

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Tvfreak Bekijk bericht

    Waarom zou je een dvd-recorder willen aansluiten op een Humax 5200C?
    Het antwoord is eenvoudig: als je bijv. een film wilt overzetten op dvd
    Eh tja. Waarom je een opname zou willen bewaren lijkt me duidelijk.
    Maar ik moet er toch niet aandenken dat alle docu's en/of tv-series die ik de moeite waard vind, op deze omslachtige manier allemaal live ga opnemen op een dvd-tje.
    Het ontgaat mij waarom je deze omslachtige manier prefereert boven het op hd zetten.
    Daarnaast zet je op deze manier (en bij Fanfare telt dat niet want die zal echt niet in HD zijn uitgezonden) alle HD-opname om in lowres DVD-opname. Dat is als het omzetten van een Blu-ray naar dvd en dan lekker genieten op de 42" !?

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •