De resultaten 1 tot 6 van 6 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard White balance settings

    Ik heb een technische vraag, als ik mn Panasonic plasma op onderstaande settings aanpas:

    W/b high red -2

    Dus de white balance settings, dan gaan deze settings vanzelf weer terug naar nul naar verloop van tijd. Dus bijvoorbeeld -2 is weer 0.

    Is daar een verklaring voor? Hoort dat zo, dat je deze settings steeds weer opnieuw moet aanpassen? Alvast bedankt.

  2. #2

    Standaard

    Normaal gezien kan dit niet vanzelf terug veranderen. Je moet ze wel instellen voor elke input die je gebruikt. Stel je hem in op input hdm1 en je kijkt daarna naar hdmi2, dan zal je hem daar ook nog 's moeten instellen. Ook als je switcht van mode normaal naar bvb dynamisch, hetzelfde fenomeen. Misschien logisch, maar als je reset naar fabrieksinstellingen, verlies je natuurlijk ook je handmatig ingevoerde instellingen.

    Ik weet niet welke serie plasma je van panasonic hebt, missch dat dit ook varieert van serie tot serie.
    Laatst aangepast door justme : 04-04-2013 om 09:19
    The truth is out there

  3. #3

    Standaard

    Ik heb deze settings ooit overgenomen en die bevielen me goed:

    Profile: Cinema
    Contrast 36
    Brightness: 0
    Colour: 30
    Sharpness: 0
    Colour balance Warm
    Colour management Off
    x.v.Colour Off
    Eco-mode Off
    P-NR Off
    Intelligent Frame Creation Off
    W/B High red -2
    W/B High blue 0
    W/B Low red -4
    W/B Low blue 0
    Gamma 2.2

    Deze settings zijn voor de Panasonic TX-P42G10 en komen van deze site:

    http://www.flatpanelshd.com/review.p...&id=1237901339

    Alles settings blijven netjes staan behalve de W/B settings, deze staan na verloop van tijd allemaal weer op 0. Ook de gamma staat dan terug op 2.0.

    Ik zet deze steeds weer terug maar ik vraag me toch af waarom juist deze settings niet blijven staan?

  4. #4

    Standaard

    Dat is inderdaad vreemd dat enkel die veranderen en de andere settings niet.
    The truth is out there

  5. #5

    Standaard

    Dat is niet vreemd, omdat je daarmee de weergave aan kunt passen op de bron en de sfeer die daar bij hoort.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    Dat is niet vreemd, omdat je daarmee de weergave aan kunt passen op de bron en de sfeer die daar bij hoort.
    Wat bedoel je daarmee? Dat de tv zelf zijn witbalans gaat aanpassen naargelang de bron??
    The truth is out there

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •