Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
De resultaten 26 tot 50 van 67 worden weergegeven.
  1. #26

    Standaard

    Volgens mij zijn dat weer dezelfde clips

  2. #27

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jeroen D Bekijk bericht
    Volgens mij zijn dat weer dezelfde clips
    Klopt, zie het nu pas.
    Morgen is de vertoning voor de pers, ben benieuwd naar de reacties.

  3. #28

    Standaard

    The Guardian 5 sterren: http://www.guardian.co.uk/film/2013/...gosling-review

    De meningen schijnen wisselend te zijn. Sommigen vinden het een waardeloze slappe en saaie film

  4. #29

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Tyler_Durden Bekijk bericht
    The Guardian 5 sterren: http://www.guardian.co.uk/film/2013/...gosling-review

    De meningen schijnen wisselend te zijn. Sommigen vinden het een waardeloze slappe en saaie film
    Doet me al wat denken aan de meningen van Drive... Ik ben er alvast klaar voor, vrijdag meteen naar de bioscoop!

  5. #30

    Standaard

    http://www.awardsdaily.com/blog/cannes-review-mack-the-knife-only-god-forgives/

    ttp://www.totalfilm.com/news/only-god-forgives-reaction-cannes-2013


  6. #31

    Standaard

    De film is afgemaakt door de pers in Cannes. Film schijnt extreem gewelddadig zijn! Verder wel adembenemend mooi, maar zielloos, langzaam, en leeg.

  7. #32

    Standaard

    Afgemaakt? Hoe kom je daarbij. Gewoon weer twee partijen van voor- en tegenstanders.

  8. #33

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Verhoeven Bekijk bericht
    Afgemaakt? Hoe kom je daarbij. Gewoon weer twee partijen van voor- en tegenstanders.
    Er zijn maar weinig voorstanders volgens mij

    Lees dit maar eens ; http://www.thewrap.com/movies/column...me-drama-93196

  9. #34

    Standaard

    Kaartje voor as. maandag is binnen
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  10. #35

    Standaard

    1. Citaat Oorspronkelijk gepost door TheGodfather Bekijk bericht
      Kaartje voor as. maandag is binnen



    waar?

  11. #36

  12. #37

    Standaard

    Net terug van de film, ik vind het een topper! Maar ik kan de negatieve reacties wel begrijpen, dit is een film voor een beperkt publiek en is absoluut niet te vergelijken met Drive. Deze is nog trager, sfeervoller en een pak gewelddadiger.

    8.5/10

  13. #38

    Standaard

    Waar Drive een 'hemelse' ervaring was is Only God Forgives een surreële trip door 'hel'. MEESTERWERK!

  14. #39

    Standaard

    Waar hebben jullie de film gezien? Buitenland?

  15. #40

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Tyler_Durden Bekijk bericht
    Waar hebben jullie de film gezien? Buitenland?
    Hier in België speelt hij al! Ik denk er zelfs aan om hem nog eens te gaan kijken. Alleen jammer dat er twee groepen jonge tieners in de zaal zaten... Die dachten waarschijnlijk dat het een snel actiefilmpje ging zijn en van zodra de film gedaan was, was het dan ook geroep over hoe slecht de film wel niet was.

  16. #41

    Standaard

    Zag de film op de (arthouse) Filmbeurs en dat is voor mensen die in de Nederlandse Filmhuizen werken als programmeur.

  17. #42

    Standaard

    Zojuist terug van Maasmechelen, maar de film helaas niet gezien. Hij zou om 14:00 draaien, maar bij aankomst bleek de voorstelling te zijn geschrapt. Volgens een medewerker is de film te gewelddadig om in de middag te vertonen. Er komen veel kinderen/tieners naar andere voorstellingen, en zij was bang dat kinderen dan de andere zaal zouden insluipen. Toen ik vroeg of er geen controle was op leeftijd aan de kassa, of bij de zaal, vertelde ze dat dat niet het geval was! Dus, ik voor niks naar Belgie gereden. Viel me op dat de vrouw wel 'geschrokken' was van de film. Ze zei dat zelfs volwassenen de zaal uitliepen vanwege het geweld.

    Goed, waarschijnlijk donderdag of volgend weekend kijken.

  18. #43

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Tyler_Durden Bekijk bericht
    Ze zei dat zelfs volwassenen de zaal uitliepen vanwege het geweld.
    Klopt. Bij ons in de zaal begonnen mensen al vanaf een minuut of vijf te lopen. En dan hadden ze de Miike-achtige scene nog niet gezien ...

  19. #44

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Tyler_Durden Bekijk bericht

    waar?
    Kinepolis, Hasselt
    Maar in Euroscoop draait ie ook
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  20. #45

    Standaard

    Maandag gezien in de bios. Keiharde wraak film van Nicolas Winding Refn die zich afspeelt in Bangkok. Veel invloeden van Lynch, Noé, Chan-wook Park en Jodorowsky. Voelt aan als een zeer geweldadige nachtmerrie uit Twin Peaks, zeer traag en prachtig gefilmd. Beste acteerprestatie van Kristin Scott Thomas.
    Heerlijk!!
    Verwacht overigens geen film zoals Drive, maar meer een film trant van Valhalla Rising en Fear X.


    9.0


  21. #46

    Standaard

    Waar zie jij de invloeden van Park en Jodorowsky in terug?

  22. #47

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Verhoeven Bekijk bericht
    Waar zie jij de invloeden van Park en Jodorowsky in terug?
    Sfeer en kleur gebruik deden me soms denken aan Oldboy en Santa Sangre (veel rood). Maar de invloeden van Lynch zijn duidelijker zichtbaar.

    Het eraf choppen van armen schijnt ook een directe verwijzing te zijn naar Sante Sangre. De film is ook opgedragen aan Jodorowsky, Drive trouwens ook.
    Laatst aangepast door Evil Ash : 30-05-2013 om 12:28

  23. #48

    Standaard

    Afgelopen weekend eindelijk gezien.

    Ik moet zeggen dat ik het geweld wel vond meevallen. Maar eigenlijk 2 scenes met veel bloed die echt 'heftig' waren. In Drive waren dat al 3 scenes en die vond ik veel gewelddadiger in beeld gebracht.
    Het is inderdaad een rustige en slome film, met een flinterdun plot, en zwak script. Visueel staat de film als een huis, en ook de soundtrack is prachtig bij de film. Toch vind ik de film net iets te leeg om te blijven hangen, of als door te gaan voor cult-klassieker. Ik stoorde me wel aan het publiek, best lawaaierig. Sowieso ga ik de film nog eens op gemak thuis kijken.

    Al met al zeker geen slechte film, maar ga m zeker nog paar keer zien.

  24. #49

    Standaard

    Only God Forgives - Nicolas Winding Refn – 2013

    Ja, het ziet er allemaal prachtig uit. Over elk shot is nagedacht en kun je bij wijze van spreken inlijsten. Ook de muziek is zeer geslaagd en stuwt het minimalistische sfeertje naar een hoger plan. Maar wat een lege film. Ditmaal is het alleen maar stijl en is er van een verhaal of karakterontwikkeling weinig tot geen sprake. Bij Drive, om de vergelijking nog maar weer eens te maken, vond ik stijl en inhoud mooi in evenwicht. Ook die film had niet heel veel om het lijf maar het romantische aspect sleepte me wel mee en had nog enigszins een hart. Ryan Gosling had in Drive ook niet veel dialoog maar dat paste perfect bij zijn personage.

    In Only God Forgives is Gosling vooral een leeg karikatuur, net zoals de andere personages. Deed met denken aan de etalagepoppen-acteurs in de films van Robert Bresson. En dan de traagheid van de film….dat vond ik ook net even te. Juist de balans tussen traag en snel was wat Drive zo geweldig maakte. In deze film was alles traag en dat ging me op een gegeven moment wel wat vervelen. Hoe mooi ook, hoeveel close-ups van getergde blikken kun je in een film stoppen?

    Toch is de film niet volledig mislukt en dat wordt dus gered door de stijl. Ik zat toch gefascineerd te kijken. Na afloop bleek de film toch behoorlijk leeg en miste ik echt een ziel. De makke van de film is dat het te klinisch is. Hopelijk vindt Nicolas Winding Refn bij zijn volgende film weer wat meer balans tussen stijl en bezieling. Ik kan de experimenteerdrift zeker wel waarderen maar ik heb het gevoel dat het maximale in het minimalistische nu wel bereikt is. Qua gewelddadigheid viel het me erg mee, maar dat kan komen omdat ik gewoon teveel geweld in films heb gezien waardoor ik enigszins ben afgestompt. Maar ik denk eerder dat het komt door het cartooneske karakter, het geweld heeft dan minder impact dan dat er realisme wordt nagestreefd.

    7,2

  25. #50

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Melzz Bekijk bericht
    Maar wat een lege film.
    Dat betwijfel ik.

    Wat ik zo interessant vind aan Only God Forgives is dat je de film op zoveel verschillende manieren kunt lezen / analyseren. Zo zie ik er momenteel een deconstructie van de genrefilm of film noir in. Een volgende keer zie ik wellicht een innerlijke strijd over boetedoening en verlossing.


    Spoilers!


    Kristin Scott Thoma als femme fatale? Het verdraaien / keren van de protagonist en antagonist. De eerste is de ‘kl**tzak’ die we de hele film volgen en de tweede een soort van (half)God die normaal gesproken wordt geacteerd door hoofdpersonen met strakke oneliners. Denk aan figuren als Schwarzenegger of Stallone. Maar we missen die oneliners. We missen zo’n hoofdpersoon. Er is wel constante spanning maar zonder verlossende actiescènes. Een genrefilm die zich in het hoofd afspeelt.

    Refn draait alles om.

Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •