De resultaten 1 tot 3 van 3 worden weergegeven.
  1. #1

    Cool Avr 355 en JBL SCS 200.5 in protect

    Hallo allemaal,

    Ik heb jullie professionele hulp nodig!

    Mijn kinderen vinden het fantastisch om te dansen op K3 die keihard staat.
    Nu heb ik het volgende probleem:

    Mijn AVR 355 gaat telkens in Protect modus.
    Dit gebeurd vanaf +3 db.

    Ik heb een HK AVR 355 met een setje JBL SCS 200.0 speakers en actieve sub.

    Mijn vraag aan jullie:

    Hoe zorg ik ervoor dat hij niet meer z snel in protect gaat?
    Nu heb ik mijn speakers aangesloten op de AVR en de sub via apart subkanaal. Maar de sub heeft aan de achterkant twee kanalen met speaker level in en twee kanalen uit.

    Wat moet ik daarmee? En kan ik het vermogen opschroeven als ik ze via deze kanalen laat lopen? Ik heb geen idee hoe dat werkt!

    Achterkant Sub

    achterkant avr 355

    Ik denk zelf dat ik een beste receiver gekocht heb, maar het volume van het geluid vind ik soms wat tegenvallen. Kan dit anders?

    Sorry een hoop vragen, maar hoop dat jullie kunnen helpen!

    Alvast bedankt voor jullie hulp!

    Gr Martijn

  2. #2

    Standaard

    Komt door de speakers, die zijn te zwak voor deze receiver. Aansturing niet via de sub laten lopen maar via de receiver, in de gebruiksaanwijzing staat welke van de 2 kanalen je voor de sub dient te gebruiken, wat je ook kunt doen is een zogenaamde y kabel kopen, met 2 tulpjes voor in de SW.
    Ik weet niet of je de automatische set-up hebt gedaan met de inregelmicrofoon? Persoonlijk vind ik dat helemaal niets en heb ik die instellingen weer gewist, geluid werd er veel te vlak van.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  3. #3

    Standaard

    Ik denk ook dat het komt door de relatief zwakke luidsprekers. Je moet de volumeregelaar ver open zetten om het geluid luid te laten klinken, wat meestal betekent dat de weergave niet krachtig genoeg is om de kamer met geluid te vullen. Je zal de 'fronts' dus moeten vervangen en op zoek moeten gaan naar grotere luidsprekers zoals bvb. de E(S)20 van JBL. Deze hebben een wat hogere belastbaarheid en zullen er ook voor zorgen dat het geluid voller zal klinken.

    Wil je nog grotere modellen, dan ben ik bang dat je ook de andere luidsprekers en de sub moet vervangen zodat de set als een set kan blijven klinken.

    Wanneer je de alleen de LFE ingang van de sub verbonden hebt met de subwoofer-uitgang van de receiver, heb je deze goed aangesloten. De aansluitingen van de sub waar "speakers" bij staat zijn nl. bedoeld om de sub aan te kunnen sluiten op een receiver of versterker zonder 'pre-outs'.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

Tags voor deze thread

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •