De resultaten 1 tot 17 van 17 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Iemand ervaring met/een mening over deze speakers?

    http://www.pioneer.eu/nl/products/42...S3TB/page.html

    Zou gebruikt worden samen met m'n Onkyo TX-NR414 en later dan ook een sub bijkopen (tenzij de speakers hier afgeraden worden natuurlijk). Heb die Onkyo namelijk vandaag binnen gekregen (ibood) en zonder speakers kan ik er niet veel mee (normaal gezien ging hij maar morgen worden verzonden). Ben een complete noob hierin dus alle info is welkom.
    Laatst aangepast door ManMonster : 18-04-2013 om 16:13

  2. #2

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door ManMonster Bekijk bericht
    http://www.pioneer.eu/nl/products/42...S3TB/page.html

    Zou gebruikt worden samen met m'n Onkyo TX-NR414 en later dan ook een sub bijkopen (tenzij de speakers hier afgeraden worden natuurlijk). Heb die Onkyo namelijk vandaag binnen gekregen (ibood) en zonder speakers kan ik er niet veel mee (normaal gezien ging hij maar morgen worden verzonden). Ben een complete noob hierin dus alle info is welkom.
    Yep, dat zal je blijven ook als je je verstand niet gebruikt en op je krent blijft zitten

    Regeren is vooruitzien, dus als je een aankoop doet, dan moet je ook beseffen dat er vervolgstappen zijn, je had ook voor de aankoop een lijstje van de vervolgstappen kunnen maken

    Nu koop je iets en wordt je wakker met het besef dat er nog speakers bij moeten

    Wordt niet overhaast, je had namelijk al lang op pad gemoeten en hier en daar je oor te luisteren moeten leggen, hoog tijd dat je dat nu eens gaat doen. Je kan nu enkel aangeven wat je voor een budget hebt en om tips vragen, maar de ideale speaker is voor iedereen anders.

    Wat kan en wil je er voor ruimte aan geven? Hoeveel wil je eraan besteden?

    Lees eens op het forum, er zijn hier al zat tips gegeven die je op weg kunnen helpen.

    Overigens is Pioneer best wel een aardig merk, maar het is zeer zeker, net als Sony, geen speaker fabrikant.
    Have fun and enjoy your collection

  3. #3

    Standaard

    Hehe, bedankt voor je antwoord alvast. Zoals gezegd verwachte ik reciever nog niet, ik had hem pas maandag verwacht. Ibood is binnen de 24u beslissen en heb hem pas dinsdag gekocht. Nu was ik al langer van plan mijn audio ervaring uit te breiden en heb hem dus gekocht omdat ik het een koopje vond (200 euro). De extra HDMI poorten had ik ook echt nodig.

    Ik ben uiteraard sindsdien begonnen met mijn onderzoek naar speakers, ik was eerst van plan om voor een cheap setje te gaan, zou eerst voor JBL SCS 200.5 gaan die jij hier (http://www.dvd.nl/forum/showthread.p...Onkyo+TX-NR414) had aangeraden. Maar hoe meer ik begon te lezen hoe meer ik begon te twijfelen om toch voor een stapje hoger te gaan. Toen kwam ik op de Pioneer set die goede reviews krijgt van kopers maar echt veel info of uitgebreide reviews vind ik er niet over en vandaar dus mijn post hier.

    Ik zou een 400 euro willen spenderen, liefst ook een complete set of toch zo'n compleet mogelijke ervaring. Die pioneer set zou volgens hun site de sub niet nodig hebben maar zou ik dus wel nog kunnen kopen (dan ben ik wel een 600 euro kwijt in totaal maar kan ik toch een maand wachten en ondertussen toch al een min of meer complete ervaring hebben).
    Maar jij zou het dus niet kopen?

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door ManMonster Bekijk bericht
    Hehe, bedankt voor je antwoord alvast. Zoals gezegd verwachte ik reciever nog niet, ik had hem pas maandag verwacht. Ibood is binnen de 24u beslissen en heb hem pas dinsdag gekocht. Nu was ik al langer van plan mijn audio ervaring uit te breiden en heb hem dus gekocht omdat ik het een koopje vond (200 euro). De extra HDMI poorten had ik ook echt nodig.

    Ik ben uiteraard sindsdien begonnen met mijn onderzoek naar speakers, ik was eerst van plan om voor een cheap setje te gaan, zou eerst voor JBL SCS 200.5 gaan die jij hier (http://www.dvd.nl/forum/showthread.p...Onkyo+TX-NR414) had aangeraden. Maar hoe meer ik begon te lezen hoe meer ik begon te twijfelen om toch voor een stapje hoger te gaan. Toen kwam ik op de Pioneer set die goede reviews krijgt van kopers maar echt veel info of uitgebreide reviews vind ik er niet over en vandaar dus mijn post hier.

    Ik zou een 400 euro willen spenderen, liefst ook een complete set of toch zo'n compleet mogelijke ervaring. Die pioneer set zou volgens hun site de sub niet nodig hebben maar zou ik dus wel nog kunnen kopen (dan ben ik wel een 600 euro kwijt in totaal maar kan ik toch een maand wachten en ondertussen toch al een min of meer complete ervaring hebben).
    Maar jij zou het dus niet kopen?
    Een antwoord dat ik niet met zekerheid zal geven, het probleem is namelijk dat ik de geluidskwaliteit van die set niet ken, nog een ander probleem is dat ik jouw smaak niet ken en ook niet weet welke smaak je dan wel hebt.

    In het leven speelt altijd nog zoiets als kwaliteit/prijs/verhouding, die kan ik van jouw standpunt niet bepalen en daar ligt dan ook jou/ons probleem.

    Ten eerste zal ik toch aanraden om geduldig te zijn en geen overhaaste beslissingen te maken, geloof me voor 400 euro koop je geen echt goede speakerset, al zou de Pioneer set voor zijn geld in combinatie met een sub best wel eens aardig kunnen klinken.

    Dat 5.1 setje, waarnaar ik vaak verwijs, presteert voor zijn geld boven alle verwachting, maar als je meer wilt zal je ook moeten aangeven wat je dan ook meer verwacht voor je geld, immers alle waar naar zijn geld en soms krijg je er meer voor, het 5.1 setje doet dat wel

    Wat verwacht je?
    Wat is je smaak in geluid? (hoe zou je het omschrijven? )
    Heb je er ook al eens over nagedacht dat je niet alles in 1x hoeft aan te schaffen? je kan namelijk ook beginnen met enkel 1 paar fronts en daarna uitbreiden naar je eigen behoefte.

    Er zijn veel wegen die naar je eigen HT leiden, geduld en verstand daarbij gebruiken is er 1
    Have fun and enjoy your collection

  5. #5

    Standaard

    Mijn smaak, ik kan het moeilijk zeggen omdat ik geen ervaring heb met goede setups behalve dan in de bios natuurlijk, maar een echte bios ervaring verwacht ik natuurlijk niet. De buren zouden dat ook niet echt leuk vinden denk ik.

    Goede prijs kwaliteit verhouding is natuurlijk waar ik voor wil gaan, best bang for my buck, daarom dat ik het eerst op een forum post ipv een verkoopspraatje te gaan aanhoren. Ik heb vandaag bijna de hele dag zitten speakers opzoeken (het was kalm op het werk, zoals de meeste vrijdagen) en ben nu bij nu bij de Jamo S606 HCS3 en de Jamo S608 HCS3 uitgekomen. De 608 is een prijsstijging maar naar wat lees zou het dat meer dan waard zijn ( heb ze nog niet gehoord, maar ben wel van plan dat te doen). De 606 vind ik aan 430 euro en de 608 aan 578 euro (online, via websites van winkels hier in Belgie vind ik de goedkoopste 606 maar aan 700 euro ) . Wat ik lees is dat de 606 een sub meer nodig heeft dan de 608 maar dat heb ik dus maar van anderen.

    Maar ik ga ze zoals gezegd iig eerst eens gaan beluisteren, bedankt iig voor de aanmoediging om me niet aan m'n eerste gedacht te houden en te blijven zoeken of er niet iets beters te vinden is. Ik ben toch al wat meer overtuigd van m'n keuze nu.

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door ManMonster Bekijk bericht
    Mijn smaak, ik kan het moeilijk zeggen omdat ik geen ervaring heb met goede setups behalve dan in de bios natuurlijk, maar een echte bios ervaring verwacht ik natuurlijk niet. De buren zouden dat ook niet echt leuk vinden denk ik.

    Goede prijs kwaliteit verhouding is natuurlijk waar ik voor wil gaan, best bang for my buck, daarom dat ik het eerst op een forum post ipv een verkoopspraatje te gaan aanhoren. Ik heb vandaag bijna de hele dag zitten speakers opzoeken (het was kalm op het werk, zoals de meeste vrijdagen) en ben nu bij nu bij de Jamo S606 HCS3 en de Jamo S608 HCS3 uitgekomen. De 608 is een prijsstijging maar naar wat lees zou het dat meer dan waard zijn ( heb ze nog niet gehoord, maar ben wel van plan dat te doen). De 606 vind ik aan 430 euro en de 608 aan 578 euro (online, via websites van winkels hier in Belgie vind ik de goedkoopste 606 maar aan 700 euro ) . Wat ik lees is dat de 606 een sub meer nodig heeft dan de 608 maar dat heb ik dus maar van anderen.

    Maar ik ga ze zoals gezegd iig eerst eens gaan beluisteren, bedankt iig voor de aanmoediging om me niet aan m'n eerste gedacht te houden en te blijven zoeken of er niet iets beters te vinden is. Ik ben toch al wat meer overtuigd van m'n keuze nu.
    Die Jamo's zien er spannend uit en de reviews zijn lovend, ik heb ze zelf toevallig een keer horen spelen bij een Media Markt, daar stonden ze tussen wat duurdere jongens. Laat ik het vriendelijk zeggen, je weet na het luisteren dan ook waarom die andere jongens ook duurder zijn en dat dan ook verdienen

    Om eerlijk te zijn, persoonlijk vind ik dat elke surround setup een sub echt nodig heeft, diegenen die zeggen dat ze hem niet nodig hebben, weten niet wat ze missen en ook niet waar ze over praten, maar als je iets niet weet zul je het ook niet missen
    Degenen die wel een knappe sub hebben weten wel wat ik bedoel, de audio op de schijven hebben niet voor niets dat .1 , ook is het met een sub wat fijner om de hoeveelheid laag te regelen zonder het erg hard te hoeven zetten.
    Denk dat er hier wel een paar zijn die beter geluid hebben dan de meeste bisocopen, vind het daar vaak maar armetierig en zeker niet altijd even indrukwekkend, kom om eerlijk te zijn dan ook bijna niet meer in de bios, zelf al veel teveel verwend en ze zetten niet eens de film even stil voor mij als ik een biertje wil pakken of moet wegbrengen Oh.... ja die buren, ja daar moet ik ook terdege rekening mee houden, heb meer volume en kracht in het laag in huis dan mijn buren kunnen verdragen Betekent 's avonds op tijd een paar tandjes lager en de sub ook een paar dB's onderuit. Een heel enkele keer kan ik overdag wel eens helemaal uit mijn dak gaan en me lekker uitleven, moeten alle buren aan het werk zijn en dat is niet altijd het geval, je hebt helaas ook van die thuiswerkers, die moeten dan op vakantie zijn.

    Bedenk ook dat je niet alles in 1x hoeft aan te schaffen, stel dat je tijdens je zoek/luistertochten verliefd op iets moois wordt dat ook centers en rears in die modellijn heeft, dan kun je altijd nog besluiten om te beginnen met de front speakers en dan naar wens te gaan uitbouwen als dat financieel weer eens uitkomt, Rome en Parijs zijn tenslotte ook niet op 1 dag gebouwd

    Wens je veel geduld en een fijne luistertocht(en) toe
    Have fun and enjoy your collection

  7. #7

    Standaard

    Wanneer je jezelf een echte noob vindt, dan kun je denk ik beter geen zuilen kopen maar boekenplank-formaat luidsprekers of een complete set met 5 satelieten en een aktieve subwoofer. Zuilen stellen nl. hogere eisen aan de receiver en de ruimte waar de set gebruikt gaat worden, waardoor ze in sommige gevallen niet voor een mooi geluidsbeeld kunnen zorgen.

    Door met kleinere luidsprekers te beginnen kun je dit voorkomen en zelf meer ervaring op doen die je kunt gebruiken als je de set gaat 'upgraden'. Op deze manier zal de kans op een miskoop in de toekomst veel kleiner worden en dus langer plezier van jouw set hebben.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    Wanneer je jezelf een echte noob vindt, dan kun je denk ik beter geen zuilen kopen maar boekenplank-formaat luidsprekers of een complete set met 5 satelieten en een aktieve subwoofer. Zuilen stellen nl. hogere eisen aan de receiver en de ruimte waar de set gebruikt gaat worden, waardoor ze in sommige gevallen niet voor een mooi geluidsbeeld kunnen zorgen.

    Door met kleinere luidsprekers te beginnen kun je dit voorkomen en zelf meer ervaring op doen die je kunt gebruiken als je de set gaat 'upgraden'. Op deze manier zal de kans op een miskoop in de toekomst veel kleiner worden en dus langer plezier van jouw set hebben.
    Tjee, zoiets zou ik niet aanraden, wat een verspilling van geld en tijd en gemiste kansen, wat kun jij af en toe toch een echte zwartkijker zijn

    Een noob moet juist op pad gaan en leren luisteren, dat kan dan wel een paar maandjes duren, maar in die paar maandjes doe je dan wel ervaring op, het enige wat de noob nodig heeft is een portie doorzettings vermogen en GEDULD.

    Dan raad je toch iemand niet aan om wat minders te nemen om daar ervaring mee op te doen????? Goed gekozen speakers, daar kun je heel lang mee doen en vanaf day one van genieten.

    Nog zo'n sprookje...... zuilen vergen meer van je receiver, kom nou toch, dat is een wel heel erg zwart witte uitspraak. Er zijn zuilen waar zelfs een Leopard weinig beweging in zal weten te krijgen, maar een beetje zuil, zonder hoge noten op zijn zang, zal zich graag door diverse versterkers met gemak laten aansturen, zo zijn er ook boekenplankers waar je met een geweldenaar van een versterker nog moeite mee zal hebben, maar zulke probleembakken moet men overlaten aan de zogenaamde het moet moeilijk high-end liefhebbers.

    Er zijn genoeg leuke en betaalbare series op de markt die zich zonder problemen door de meeste huis&tuin receiver zullen laten aansturen, slimme fabrikanten hebben daar heus wel rekening mee gehouden.

    Hup, naar buiten en gaan luisteren, Kef, Mordaunt Short, Dali, Wharfedale, Canton, Boston Acoustics, JBL, en Jamo zijn bijvoorbeeld fabrikanten die wel iets leuks en betaalbaars in hun modellenreeksen hebben, het is alleen zaak om iets te vinden dat bij de liefhebber past.
    Have fun and enjoy your collection

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Een noob moet juist op pad gaan en leren luisteren, dat kan dan wel een paar maandjes duren, maar in die paar maandjes doe je dan wel ervaring op, het enige wat de noob nodig heeft is een portie doorzettings vermogen en GEDULD.

    Dan raad je toch iemand niet aan om wat minders te nemen om daar ervaring mee op te doen????? Goed gekozen speakers, daar kun je heel lang mee doen en vanaf day one van genieten.

    Nog zo'n sprookje...... zuilen vergen meer van je receiver, kom nou toch, dat is een wel heel erg zwart witte uitspraak. Er zijn zuilen waar zelfs een Leopard weinig beweging in zal weten te krijgen, maar een beetje zuil, zonder hoge noten op zijn zang, zal zich graag door diverse versterkers met gemak laten aansturen, zo zijn er ook boekenplankers waar je met een geweldenaar van een versterker nog moeite mee zal hebben, maar zulke probleembakken moet men overlaten aan de zogenaamde het moet moeilijk high-end liefhebbers.
    Op dit gebied ben ik idd een zwart(-wit) kijker, maar dat neemt niet weg dat ik ook een gedeelte heb dat grijs is. In dit gebied zitten onder andere de sprookjes die verteld worden door mensen waarvan je zou verwachten dat ze er verstand van hebben.

    Om het "verstand" te krijgen zal je (als noob) naast luisteren ook moeten experimenteren. In veel winkels is experimenteren niet mogelijk, omdat daar bvb gebruik wordt gemaakt van schakelkasten die er voor moeten zorgen dat bijna iedere combinatie beluisterd kan worden. Een andere oorzaak is gebrek aan tijd, waardoor je als consument nooit te weten kunt komen hoe het geluid klinkt als je een set langer laat spelen. Het krijgen van een goede indruk van wat een set kan, is in een winkel dus lastiger dan thuis. Dit is een reden waarom veel mensen liever een "sprookje" kopen dan een set waar ze lang plezier van kunnen hebben.

    Als je in dat soort sprookjes gelooft, zal de kans groot zijn dat je een noob blijft en dus niet iemand zal worden met verstand.
    Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 22-04-2013 om 10:38
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  10. #10

    Standaard

    Ik ben dus ondertussen even op pad geweest, spijtig genoeg moet je je altijd tevreden stellen met wat er aangeboden wordt in de winkels (de Jamo's dus niet gehoord) maar heb er wel Q Acoustics gehoord die me het meest overtuigd hebben. De prijzen lagen echter wel buiten mijn vooropgestelde budget maar na wat opzoekingswerk online gezien dat deze over de plas (UK) heel wat beter betaalbaar zijn.

    Ik ben nu dus van plan om uit deze serie: http://www.qacoustics.co.uk/q-acoustics-2000i-series-5.1-cinema-pack.htm een setje samen te stellen. 4 x 2020i, 1 x 2000Ci en 1x de 2070Si. Ik zou beginnen met 2 x 2020i's te kopen samen met de center, en een maand leter de Sub en nog een maand later de andere 2020i's. Zit wel nog te twijfelen om de Sub als laatste te kopen om vlugger de surround ervaring te hebben.


    Nu heb ik nog een vraagje over het feit dat deze speakers bi-wireable zijn (net als de Jamo's overigens wat bij die volgens deze review en meerwaarde is: http://www.hififorum.nl/index.php?topic=19104.0 ). Ik lees dat er blijkbaar meer tegenstanders van zijn dan voorstanders, maakt dat dan echt niet uit of moet je al een heel geoefend oor hebben om het verschil te kunnen horen? Mijn reciever heeft die optie namelijk niet.

  11. #11

    Standaard

    Het 2000i Cinemapack zijn mooie luidsprekers om mee te beginnen. Als je uit deze serie zelf een pakket samen gaat stellen, is het verstandig dat je voor elk soort kanaal een geschikt model kiest en ze in een bepaalde volgorde koopt.

    In jouw geval kun je denk ik beter beginnen met een stel 2020i als 'fronts' en een aktieve sub. Je hebt dan een volle weergave en kunt dan gaan experimenteren met het bass-managent, zodat het wat makkelijker zal zijn om ook de andere kanalen goed in te stellen. Welke luidsprekers je het beste als 'surrounds' kunt gebruiken is afhankelijk van de opstelling en de ervaring met de 2020i. Het zou nl. kunnen zijn dat je 2050i als 'fronts' wilt of dat een tweede set 2020i als 'surrounds' te krachtig is voor het geluidsbeeld. Als je bvb de 'surrounds' dichter bij de oren geplaatst moeten worden en je de 2020i als 'fronts' wilt gebruiken, kun je misschien beter voor de 2010i kiezen om geluidsbeeld in balans te kunnen houden.

    Of je verschil kunt horen tussen 'mono-amping' en 'bi-amping' is afhankelijk van hoe goed de luidsprekers door de receiver onder controle gehouden worden en het dynamisch bereik van de 'fronts'. Met een stel 2050i's zal je het -in theorie- dus beter kunnen horen als met een stel 2020i's.

    Je kunt m.i. dus het beste beginnen volwaardige stereo-set en eerst daarmee experimenteren, dan zal de rest vanzelf gaan.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door ManMonster Bekijk bericht
    Ik ben dus ondertussen even op pad geweest, spijtig genoeg moet je je altijd tevreden stellen met wat er aangeboden wordt in de winkels (de Jamo's dus niet gehoord) maar heb er wel Q Acoustics gehoord die me het meest overtuigd hebben. De prijzen lagen echter wel buiten mijn vooropgestelde budget maar na wat opzoekingswerk online gezien dat deze over de plas (UK) heel wat beter betaalbaar zijn.

    Ik ben nu dus van plan om uit deze serie: http://www.qacoustics.co.uk/q-acoustics-2000i-series-5.1-cinema-pack.htm een setje samen te stellen. 4 x 2020i, 1 x 2000Ci en 1x de 2070Si. Ik zou beginnen met 2 x 2020i's te kopen samen met de center, en een maand leter de Sub en nog een maand later de andere 2020i's. Zit wel nog te twijfelen om de Sub als laatste te kopen om vlugger de surround ervaring te hebben.


    Nu heb ik nog een vraagje over het feit dat deze speakers bi-wireable zijn (net als de Jamo's overigens wat bij die volgens deze review en meerwaarde is: http://www.hififorum.nl/index.php?topic=19104.0 ). Ik lees dat er blijkbaar meer tegenstanders van zijn dan voorstanders, maakt dat dan echt niet uit of moet je al een heel geoefend oor hebben om het verschil te kunnen horen? Mijn reciever heeft die optie namelijk niet.
    geduld

    Even op pad geweest.....

    Om niet tot een overhaaste keuze te komen zal je wel meer dan "even" op pad moeten gaan. Je bent inderdaad afhankelijk van wat de winkels in huis hebben, maar je bent niet afhankelijk van een winkel, met andere woorden, dan ga je gewoon kijken bij andere winkels. Ook is er nog het internet , kun je kiezen en gaan proberen in de praktijk te beluisteren.

    Je krijgt spijt als je te overhaast te werk gaat, zo vind ik de sub die bij die Qacoustic set zit nu niet bepaald iets om over naar huis te schrijven. Nogmaals van een set surround speakers dienen alle speakers van 1 en dezelfde serie te zijn, DOCH de sub hoeft dat niet te zijn, deze heeft namelijk geen invloed op de klankleur, in het Qacoutics voorbeeld zou ik die "sub" dan ook lekker links laten liggen.

    Ga hier eens naar kijken/luisteren:



    http://www.kieskeurig.nl/speaker/bos...s/a_25/963280/

    Een hooggewaardeerde speaker, met een prima prijs/kwaliteitsverhouding. Ook dit is enkel een voorbeeld, nogmaals wees niet overhaast.

    Dat Biwire gedoe.... zelf vind ik pure onzin, mijn eigen speakers kunnen niet eens zo aangesloten worden, maar ik houd niemand tegen om er over te gaan zemelen hoe geweldig het wel niet is, wie in sprookjes gelooft gaat wat mij betreft biwire aansluiten, het zit meer tussen de oortjes dan dat het erin gaat
    Have fun and enjoy your collection

  13. #13

    Standaard

    Bedankt voor de reply's beiden.

    Even op pad geweest klinkt erger dan het is, heb een 5-tal winkels bezocht en daar heel wat verschillende merken gehoord oa ook die Boston Acoustics, Bowers & Wilkins, Art Sound, Wharfedale, ... Het is nu ook niet de bedoeling om half Belgie te gaan afreizen op zoek naar winkels.
    Die Q Acoustics hadden de beste indruk op me nagelaten maar waren (in die winkel toch) buiten mijn budget, net als de meeste andere die ik gehoord heb trouwens. Maar nu ik zie dat ze in de UK wel in mijn budget kunnen passen (5.0 zijn de zelfs goedkoper dan de goedkoopste Jamo S608 HCS3 set die ik gevonden had) denk ik toch wel voor deze te gaan, de speakers toch, de sub zal dan nog ff verder bekijken.

    Dus ook al heeft een speaker de optie voor bi-wire, je kan ze gewoon aansluiten en zullen het nog steeds goed doen?

    Als ik het goed begrijp zou 4x 2020i dus overkill zijn?

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door ManMonster Bekijk bericht
    Bedankt voor de reply's beiden.

    Even op pad geweest klinkt erger dan het is, heb een 5-tal winkels bezocht en daar heel wat verschillende merken gehoord oa ook die Boston Acoustics, Bowers & Wilkins, Art Sound, Wharfedale, ... Het is nu ook niet de bedoeling om half Belgie te gaan afreizen op zoek naar winkels.
    Die Q Acoustics hadden de beste indruk op me nagelaten maar waren (in die winkel toch) buiten mijn budget, net als de meeste andere die ik gehoord heb trouwens. Maar nu ik zie dat ze in de UK wel in mijn budget kunnen passen (5.0 zijn de zelfs goedkoper dan de goedkoopste Jamo S608 HCS3 set die ik gevonden had) denk ik toch wel voor deze te gaan, de speakers toch, de sub zal dan nog ff verder bekijken.

    Dus ook al heeft een speaker de optie voor bi-wire, je kan ze gewoon aansluiten en zullen het nog steeds goed doen?

    Als ik het goed begrijp zou 4x 2020i dus overkill zijn?
    Goede speakers mogen best wat kosten, bedenk wel dat als je goed gekozen hebt, je er ook heel lang mee kunt doen. Goede speakers overleven met gemak een paar versterkers, dus heel terecht als je er wat tijd/moeite en geld in stopt. Geloof me, als je serieus aan het rondkijken bent geweest en echt heel veel hebt rondgeluisterd, dan zal een juiste keus je dan ook echt elke weer belonen.

    Dus ook al heeft een speaker de optie voor bi-wire, je kan ze gewoon aansluiten en zullen het nog steeds goed doen?
    Ja, ze zullen het minstens net zo goed doen dan met 2 draden, bi-wire is meer een uitvinding van de speakerdraden fabrikanten, je kan beter meer geld uitgeven aan betere speakers dan iets mindere speakers en die dan voorzien van 2 draden, ze worden er namelijk helemaal niet beter van. De iets duurdere en betere box blijft altijd beter, een mindere box blijft een mindere box, ook al hang je er een super versterker aan en doe je er gouden draden aan.

    Je beslist zelf wat je goed en mooi vind, als het naar jouw zin is, dan is het zeker geen overkill en wat een ander ervan vind, ach dat zal je toch worst zijn Overkill is het als je aan een gewone speaker extra draden gaat hangen omdat je dan denkt dat ie beter gaat klinken
    Have fun and enjoy your collection

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Ja, ze zullen het minstens net zo goed doen dan met 2 draden, bi-wire is meer een uitvinding van de speakerdraden fabrikanten, je kan beter meer geld uitgeven aan betere speakers dan iets mindere speakers en die dan voorzien van 2 draden, ze worden er namelijk helemaal niet beter van. De iets duurdere en betere box blijft altijd beter, een mindere box blijft een mindere box, ook al hang je er een super versterker aan en doe je er gouden draden aan.

    Je beslist zelf wat je goed en mooi vind, als het naar jouw zin is, dan is het zeker geen overkill en wat een ander ervan vind, ach dat zal je toch worst zijn Overkill is het als je aan een gewone speaker extra draden gaat hangen omdat je dan denkt dat ie beter gaat klinken
    Het is idd een uitvinding van de speaker-fabrikanten die er voor kan zorgen dat de weergave van de hogere frekwenties minder beïnvloed worden door de weergave van de lagere. In werkelijkheid zal je er alleen wat aan hebben als je ze door 2 verschillende eindtrappen van signalen laat voorzien, dus bij gebruik van 'bi-amping'. Of je het nodig hebt is afhankelijk van rest van de set en dan met name de reserves van de receiver. Als een receiver te kleine reserves heeft, zullen de lage tonen na lang spelen niet meer zo strak klinken en heeft de luidspreker dus meer energie nodig dan één eindtrap kan leveren. Door gebruik te maken van 'bi-amping' kun je de belasting van iedere 'front' verdelen over 2 eindtrappen en heb je dus wat meer vermogen en wat grotere reserves.

    Overkill is het gebruik van luidsprekers die te groot zijn voor de ruimte en deze aan te laten sturen door receivers of versterkers met (on)voldoende vermogen en reserves. Mensen die geen strakke weergave hebben, de woofers zien bewegen of graag hoge geluidssterktes gebruiken zullen daar dus meer last hebben dan mensen met een goede set.
    Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 09-05-2013 om 11:59
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  16. #16

    Standaard Velodyne defect (alweer)

    Mijn 3000 euro subwoofer is wel de grootste miskoop uit mijn leven. Na al twee keer kapot te zijn geweest (reparatie 450 euro + reparatie 250 euro) is er nu weer iets mis mee. Bij lage geluidsniveau's komen er periodieke plopjes uit de luidspreker. Hij is dus weer defect. Ik ben het zat met 't ding en heb zin 'm ritueel te verbranden.

    Nog even wel het merk noemen opdat niemand anders erin trapt om zo'n ding te kopen van makers die geen verstand hebben van robuust elektronica ontwerp. Het is een Velodyne.
    Mijn advies, koop nooit een Velodyne, ook niet een kleinere.
    DVDProfiler Movie Collector
    LG OLED65C8PLA, Oppo UDP-203, Panasonic DP-UB824,Pioneer BDP LX88, Toshiba HD-XE1, Onkyo TX NR 5010, Velodyne DD15, Canton Vento 890, Q-Acoustics i7000, XBox360
    "Penguins mate for life. That doesn't surprise me much because they all look alike. It's not like they're going to meet a really new, great looking penguin someday."

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edwin V Bekijk bericht
    Mijn 3000 euro subwoofer is wel de grootste miskoop uit mijn leven. Na al twee keer kapot te zijn geweest (reparatie 450 euro + reparatie 250 euro) is er nu weer iets mis mee. Bij lage geluidsniveau's komen er periodieke plopjes uit de luidspreker. Hij is dus weer defect. Ik ben het zat met 't ding en heb zin 'm ritueel te verbranden.

    Nog even wel het merk noemen opdat niemand anders erin trapt om zo'n ding te kopen van makers die geen verstand hebben van robuust elektronica ontwerp. Het is een Velodyne.
    Mijn advies, koop nooit een Velodyne, ook niet een kleinere.
    Volgens mij is deze topic niet bedoeld om te klagen over produkten en slechte reparaties. Ik denk dat je daarvoor beter zelf een topic kunt starten.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •