Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 26 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard "Oudere" DVD's niet scherp bij Samsung LED-tv

    Ik heb onlangs een Samsung LED TV (UE32EH6030) gekocht en bij verschillende dvd's krijg ik een heel slechte beeldkwaliteit. Het valt me op dat dit mn dvd's zijn die al wat ouder zijn een full frame format hebben. Ik heb mijn dvd-speler vervangen door een blu ray (was ik toch al van plan), maar kwaliteitstoename van het beeld is beperkt. Als ik op mijn blu ray mijn harde schijf via ucb aansluit krijg ik wel prima beeld. Ik heb de resolutie van het outputsignaal al aangepast, maar levert nauwelijks resultaat. Mijn gevoel zegt dat de TV het signaal als het ware niet goed snapt, maar ik kan vrij weinig aan de instellingen veranderen (ander dan de kleurtinten, daarvoor heb je instellingen zat). Iemand ideëen wat ik aan moet/kan passen zodat de dvd's beter te bekijken zijn?

  2. #2

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Leon1983 Bekijk bericht
    Ik heb onlangs een Samsung LED TV (UE32EH6030) gekocht en bij verschillende dvd's krijg ik een heel slechte beeldkwaliteit. Het valt me op dat dit mn dvd's zijn die al wat ouder zijn een full frame format hebben. Ik heb mijn dvd-speler vervangen door een blu ray (was ik toch al van plan), maar kwaliteitstoename van het beeld is beperkt. Als ik op mijn blu ray mijn harde schijf via ucb aansluit krijg ik wel prima beeld. Ik heb de resolutie van het outputsignaal al aangepast, maar levert nauwelijks resultaat. Mijn gevoel zegt dat de TV het signaal als het ware niet goed snapt, maar ik kan vrij weinig aan de instellingen veranderen (ander dan de kleurtinten, daarvoor heb je instellingen zat). Iemand ideëen wat ik aan moet/kan passen zodat de dvd's beter te bekijken zijn?
    Je vermeld helaas niet welke BR speler je hebt gekocht. Met ucb bedoel je waarschijnlijk USB en je vermeld ook niet hoe je je BR speler met je TV hebt verbonden.

    Op zo'n kleine TV zou je met een beetje kijkafstand al heel goed van Dvd's kunnen genieten, al kunnen de ondertitels wel eens een beetje rafelig overkomen. Dat een film van een HDD er beter uit kan zien dan een oude DVD is logisch, dat kan immers een HD bestand zijn, maar ook daarin ben je niet erg uitgebreid met je info.

    Met andere woorden..... je bent eigenlijk niet te helpen omdat je weinig info geeft. Toch een poging ter info, oude TV opnamen op DVD en met name van oude amerikaanse TV series zullen nooit geen HD kwaliteit krijgen, ze waren toen al "wazig" /minder scherp en datzelfde blijf je ook zien op een HD TV.

    Heb zelf nog mijn hele DVD collectie, met DVD is niets mis en ik kijk ze zelfs op 2 meter breed en daar zitten echt heel goede bij, maar een wazige opname wordt nooit scherp, neem het zoals het is. Je kan voor jezelf wel uitmaken wat wel en geen goede opname is door een flink aantal verschillende DVD's met elkaar te vergelijken.
    Have fun and enjoy your collection

  3. #3

    Standaard

    Het gaat om een LG BP325 bluray speler die via een HDMI kabel op de tv is aangesloten. Zowel tv als speler zijn voorzien van de laatste firmware (gecontroleerd en zo nodig geupdated). Eerst had ik echt een goedkoop dingetje (Q Media), maar die heb ik dus vervangen door bovenstaande. De beeldkwaliteit is niet een beetje wazig, het is soms echt heel slecht. Bijvoorbeeld bij een kaal hoofd zie ik geen gebogen lijn, maar wordt de ronding zeer duidelijk (en dus hinderlijk) opgebouwd uit blokjes..

    Dvd's met een verhouding 16:9 geven een veel beter resultaat, maar ook als ik een 4:3 format niet oprek maar ook op dat formaat afspeel, is de beeldkwaliteit niet goed. Bij deze zijn de ondertitels ook veel rafeliger

    Ik heb verschillende bestanden zowel op DVD als op mijn HDD staan, maar vanaf mijn HDD zijn ze via dezelfde speler van (veel) betere kwaliteit dan vanaf DVD.

    Ik heb vanmiddag voor de grap mijn oude Q Media DVD speler op mijn oude beeldbuis tv aangesloten, geeft gewoon een beter beeld dan mijn huidige (nieuwe installatie)...

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Leon1983 Bekijk bericht
    Het gaat om een LG BP325 bluray speler die via een HDMI kabel op de tv is aangesloten. Zowel tv als speler zijn voorzien van de laatste firmware (gecontroleerd en zo nodig geupdated). Eerst had ik echt een goedkoop dingetje (Q Media), maar die heb ik dus vervangen door bovenstaande. De beeldkwaliteit is niet een beetje wazig, het is soms echt heel slecht. Bijvoorbeeld bij een kaal hoofd zie ik geen gebogen lijn, maar wordt de ronding zeer duidelijk (en dus hinderlijk) opgebouwd uit blokjes..

    Dvd's met een verhouding 16:9 geven een veel beter resultaat, maar ook als ik een 4:3 format niet oprek maar ook op dat formaat afspeel, is de beeldkwaliteit niet goed. Bij deze zijn de ondertitels ook veel rafeliger

    Ik heb verschillende bestanden zowel op DVD als op mijn HDD staan, maar vanaf mijn HDD zijn ze via dezelfde speler van (veel) betere kwaliteit dan vanaf DVD.

    Ik heb vanmiddag voor de grap mijn oude Q Media DVD speler op mijn oude beeldbuis tv aangesloten, geeft gewoon een beter beeld dan mijn huidige (nieuwe installatie)...
    Ik vraag me af wat je kijkafstand is dat je bij hoofden blokjes ziet, of het moet een close-up opname zijn.

    Je zou je oude speler eens op je nieuwe TV moeten aansluiten, kijken of dat hetzelfde resultaat geeft als met de LG BR speler, ook al doe je dat dan niet via HDMI.

    Heb je de speler helemaal ingesteld via het set-up menu van de speler, zoals audio en video settings? Breedbeeld TV, 1080p 24Hz etc etc?

    Zijn op je TV alle instellingen correct, ook daar kun je nog verschillende mogelijkheden hebben met 4:3 en 16:9 etc etc(mijn TV heeft dat tenminste wel) als net de speler en de TV allebei verkeert staan, kan dat elkaar versterken.

    BTW, zelf kijk ik mijn oudere 4:3 Dvd's ook in 16:9 formaat, een balk boven en onder in het scherm ben ik wel gewend, maar die dikke balken aan weerszijden..... nee dank je wel Wazig en slecht beeld heb ik niet, maar ik kan uit ervaring wel de diverse onderscheidingen maken en weet wat "normaal" en te verwachten is, maar een oude 4:3 DVD wordt natuurlijk nooit geen Blu ray HD kwaliteit. Het is moeilijk om te reageren op wat jij noemt slecht beeld.... Een plaatje zegt dan meer.....
    Have fun and enjoy your collection

  5. #5

    Standaard

    Ik zit op 2,5 meter, wat bij een 32 inch de goede kijkafstand zou moeten zijn. Mijn oude speler gaf nog veel beroerder resultaat (vandaar dat ik de nieuwe heb gekocht). TV en speler allemaal ingesteld, maar geeft ook niet of nauwelijks resultaat. Moet zeggen dat het wel lijkt of dat de TV niet goed om kan gaan met alles wat geen HD is (zat vanmiddag Canvas te kijken, maar is gevoelsmatig ook niet scherp). Maar bij DVD ben ik er gewoon op achteruitgegaan tov mijn oude systeem.

    Heb toch steeds meer het gevoel dat de TV het probleem is, maar alles kun je instellen, behalve wat je wilt instellen, want de TV zou "automatisch" de juiste resolutie kiezen. Ik zou het liever handmatig aanpassen, maar Samsung vind het blijkbaar niet nodig dat je dat als gebruiker zelf moet kunnen doen...

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Leon1983 Bekijk bericht
    Ik zit op 2,5 meter, wat bij een 32 inch de goede kijkafstand zou moeten zijn. Mijn oude speler gaf nog veel beroerder resultaat (vandaar dat ik de nieuwe heb gekocht). TV en speler allemaal ingesteld, maar geeft ook niet of nauwelijks resultaat. Moet zeggen dat het wel lijkt of dat de TV niet goed om kan gaan met alles wat geen HD is (zat vanmiddag Canvas te kijken, maar is gevoelsmatig ook niet scherp). Maar bij DVD ben ik er gewoon op achteruitgegaan tov mijn oude systeem.

    Heb toch steeds meer het gevoel dat de TV het probleem is, maar alles kun je instellen, behalve wat je wilt instellen, want de TV zou "automatisch" de juiste resolutie kiezen. Ik zou het liever handmatig aanpassen, maar Samsung vind het blijkbaar niet nodig dat je dat als gebruiker zelf moet kunnen doen...
    De resolutie van je TV is een vast gegeven, die is niet instelbaar, die is wat hij is.

    Toch zou je speler als je hem instelt op 1080p de juiste resolutie aan je TV moeten geven als hij de DVD in de goede resolutie opschaalt.

    BTW, ook al zou je je speler het niet laten opschalen, dan zal de TV het moeten doen, immers hij is wat hij is en hij zal alle beeldlijnen/pixels moeten vullen, je zou anders maar een heel raar streperig plaatje krijgen

    Je zegt dat je oude TV een beter resultaat gaf, maar dat is gezichtsbedrog, immers een CRT TV mist heel wat lijnen en is in weze daardoor minder gedetaileerd, dus minder scherp, dat is onder andere al te zien aan sommige ondertitels die er op een HD TV gewoon rafelig uitzien en op een CRT niet, de CRT is gewoon niet in staat om het weer te geven zoals het is(of juist wel omdat het zijn eigen formaat is en ook het formaat van de TV, maar op een TV die een veel hogere resolutie kan weergeven valt het plots wel heel erg door de mand), veel mensen hebben geklaagd over zogenaamde rafelige en blokkerige afbeeldingen, helaas het is niet anders, het was ook inderdaad zo en vooral bij matige DVD's en TV uitzendingen zie je dat heel erg.

    Je kijkafstand voor HD met zo'n betrekkelijk klein scherm is erg groot voor HD formaten, maar blijkbaar nog niet groot genoeg voor SD formaten Je hebt scherpe ogen en zult er helaas nog even aan moeten wennen dat die zogenaamde oude CRT techniek dus helemaal zo scherp niet was

    Misschien wel een leuk om hier te vermelden, je bent namelijk echt niet de eerst met dit "probleem" , het valt mij namelijk op dat vooral de gebruikers met kleinere schermen hierover vallen en de gebruikers met grote tot echt heel grote schermen veel makkelijker het HD tijdperk accepteren en zien dat het oude CRT SD tijdperk toch wel zijn beperkingen had

    Nogmaals, ik geloof echt dat je een slecht beeld ervaart met sommige Dvd's, maar geloof me, ze waren ook zo slecht, alleen viel het op een CRT nooit zo erg op. Ooit wel eens van heel dichtbij op een CRT TV een scherp gedetaileerde afbeelding willen bekijken? , je hersens hadden alles ingevuld, maar als je dichtbij het scherm gaat kijken was het eigenlijk maar een wazig geheel

    Ook HD ziet er wel aardig uit als je het van dichtbij op een klein scherm gaat kijken, je ziet dan wel meer details, maar je moet het niet al teveel willen opblazen

    Nogmaals, als je een scherpe foto van je scherm kunt maken in hoge resolute en hier weet te plaatsen, dan kun je een betere feedback verwachten, vermeld dan wel van welke DVD je schermfoto hebt genomen bij welke instellingen van je apparatuur. Ik wil je best verder helpen om tot een oplossing te komen, maar het kan ook wel eens zijn dat hij er gewoon niet is...... omdat het is zoals het is.
    Have fun and enjoy your collection

  7. #7

    Standaard

    Hartstikke bedankt voor het meedenken zover! Ik heb 3 foto's gemaakt, ze zijn niet super, maar hoop dat ze wat duidelijkheid geven. De eerste is met de instelling van resolutie op "auto", de 2e op "576i" en de laatste op "1080p". Het bijzondere is dat de instelling met de laagste resolutie het meest scherpe beeld geeft...of wellicht is dit juist wel logisch omdat de slechte kwaliteit van de dvd dan minder opvalt?

    Mbt die resolutie van de TV, Samsung beweert dat de TV de resolutie aanpast aan de hand van het inputsignaal. Dus niet opschaalt (dat wellicht ook), maar dus ook weergeeft.

    Ik hoop toch niet dat ik hieraan moet wennen hoor, dit is gewoon geen kijken. Dan ha ik gewoon dvd's kijken op mijn oude tv met mijn oude speler, kan wel zijn dat dat eigenlijk minder goede kwaliteit, maar mijn hersens zien het iig als scherper
    Bijgesloten plaatje(s) Bijgesloten plaatje(s)

  8. #8

    Standaard

    Leon,

    IK heb dezelfde ervaring als jij met LCD, een oude CRT ziet er gewoon veel beter uit met SD siganlen als een LCD, daar kan je niets aan doen. De ene persoon ervaart dit niet zo zoals jij, maar ik heb precies hetzelfde. Vandaar dat ik ook voor plasma gekozen heb, plasma gaat daar iets beter mee om dan LCD. Maar de oude CRT doet dit nog steeds veel beter, zoals ik het ervaar, een LCD smeert een bewegend beeld als het ware uit en verlies je de hele scherpte in het beeld..

    Ik merk dat veel andere mensen hier geen problemen mee hebben, maar zelfs de nieuwste LCD's zien er naar mijn mening niet uit met slechtere, lees SD signalen.

    Ik weet niet of je er naar gekeken heb, maar ik zou ook alle beeldverbeteraars uitzetten, of evt proberen op een hele lage stand.

    Groet,
    Densen

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door densen Bekijk bericht
    Leon,

    IK heb dezelfde ervaring als jij met LCD, een oude CRT ziet er gewoon veel beter uit met SD siganlen als een LCD, daar kan je niets aan doen. De ene persoon ervaart dit niet zo zoals jij, maar ik heb precies hetzelfde. Vandaar dat ik ook voor plasma gekozen heb, plasma gaat daar iets beter mee om dan LCD. Maar de oude CRT doet dit nog steeds veel beter, zoals ik het ervaar, een LCD smeert een bewegend beeld als het ware uit en verlies je de hele scherpte in het beeld..

    Ik merk dat veel andere mensen hier geen problemen mee hebben, maar zelfs de nieuwste LCD's zien er naar mijn mening niet uit met slechtere, lees SD signalen.

    Ik weet niet of je er naar gekeken heb, maar ik zou ook alle beeldverbeteraars uitzetten, of evt proberen op een hele lage stand.

    Groet,
    Densen
    Omdat ik nu steeds beter weet waar het aan ligt ben ik verder gaan googlen en blijkt inderdaad dat, net als jij en ik, veel mensen hier last van hebben. Ik vind het echt bizar dat de beeldkwaliteit bij bepaalde dvd's zoveel slechter is dan bij mijn oude CRT, maar goed. Ervaar jij dit ook al bij niet-HD kanalen (bijv de Belgische zenders). Kwaliteit is dan wel veel beter dan bij oude Dvd's, maar toch niet helemaal scherp.

    Met wat uitproberen geeft de DVD-speler met een instelling van origineel 4:3 beeld en een output van 720p het beste resultaat. Ik heb de digitale en de MPEG-ruisfilter uitgezet. Zijn er nog meer opties die in jullie ogen bijdragen tot een betere kwaliteit?

  10. #10

    Standaard

    Bij mij is het zo hoe slechter het aangeboden signaal hoe erger de effecten worden die jij noemt, bij plasma heb je daar echter veel minder last van.
    Bij LCD zie ik dat altijd, hoe goed of nieuw de tv ook is volgens anderen. Ik denk dat voor jouw een plasma misschien wel beter was geweest.
    Mijn tv is al wat ouder en ik ben er ondertussen wel aan gewend, maar als ik dan een dvd op een CRT zie vind ik het ook nog steeds mooier.

    Ik zou proberen om de picture mode op cinema of movie of zo te zetten.
    Bij mijn plasma geeft cinema het meest natuurlijke beeld, is wel wat donkerder.

    ik zag in een samsung manual dat er ook nog motion plus, blur reduction, judder reduction, led motion plus is, deze zou ik allemaal uitzetten.

    Kijk eens op onderstaande link.
    http://www.hdtvtest.co.uk/image/hdtv...icturemenu.jpg

    Als dit allemaal niet echt helpt, mischien is hat dan een optie om je tv te laten calibreren, ik heb dat zelf niet laten doen, maar ik lees dat dit goede resultaten geeft.
    Ik weet alleen niet of dat jouw probleem oplost.

  11. #11

    Standaard

    Ik ga mijn instellingen dan maar 'maximaliseren' en hopen dat dit voor nu even een enigszins acceptabel beeld geeft..

    Ik heb vandaag een mail naar Samsung gedaan met de foto's erbij, eens kijken wat zij er van zeggen. Ik kende dat kalibreren niet, maar wel iets om in het achterhoofd te houden (wellicht dat ik Samsung kan overtuigen dat ze dat voor me doen) Bedankt beiden iig voor alle info!

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Leon1983 Bekijk bericht
    Omdat ik nu steeds beter weet waar het aan ligt ben ik verder gaan googlen en blijkt inderdaad dat, net als jij en ik, veel mensen hier last van hebben. Ik vind het echt bizar dat de beeldkwaliteit bij bepaalde dvd's zoveel slechter is dan bij mijn oude CRT, maar goed. Ervaar jij dit ook al bij niet-HD kanalen (bijv de Belgische zenders). Kwaliteit is dan wel veel beter dan bij oude Dvd's, maar toch niet helemaal scherp.

    Met wat uitproberen geeft de DVD-speler met een instelling van origineel 4:3 beeld en een output van 720p het beste resultaat. Ik heb de digitale en de MPEG-ruisfilter uitgezet. Zijn er nog meer opties die in jullie ogen bijdragen tot een betere kwaliteit?
    Ik heb inwendig een glimlach niet kunnen onderdrukken, denk dat je gewoon veel te veeleisend bent

    Ik ben gisteren avond weer begonnen aan Babylon 5, ook een TV serie en 1 van de pilot films is ook in 4:3 het geluid nog gewoon stereo en eigenlijk ziet het er niet uit naar huidige HD maatstaven gemeten. Doch om er van te kunnen genieten zal je daar doorheen moeten kijken, het is zoals het is, en wat ik ook zou proberen de bron is gewoon zo matig en goed zal het nooit worden. Iemand zoals jij zou dan denk gek worden en gillend weglopen, kan echter alleen maar zeggen dat je je maatstaven en verwachtingen naar beneden zult moeten bijstellen DVD is geen Blu ray en zal dat ook nooit worden, die kwaliteit zal het nooit geven, je moet gewoon blij zijn dat het nog redelijk te pruimen is
    Als je kwaliteit wilt kijk je van een Blu ray en met een plasma of goede beamer, toch blijft er altijd een zwakste schakel, in de situatie met kijken naar een TV serie op DVD is dat de DVD en de opname die vaak bij oudere TV series al wat minder is, zeker oudere amerikaanse series willen wel eens tegenvallen is de ervaring, een ervaring die je zo te lezen nog even moet verwerken

    Zou er zelf niet aan moeten denken om een film te gaan kijken op een 32inch postzegel gevalletje, hoe scherp het beeld ook moge zijn, maar dat is voor mij dan ook geen maatstaf, ik wil graag een film ook als film zien met het bioscoop gevoel...... groot, groter is voor mij groots. Iedereen heeft zo zijn eigen wensen en als weet waar de hedendaagse techniek toe in staat is en wat je kan en mag verwachten, dan maak je je niet druk om de mindere scherpte van een oude TV serie op DVD, er zijn echt veel belangrijkere zaken in het leven

    Neem het zoals het is, en pas het eventueel zoveel mogelijk naar je smaak aan, maar niemand op het forum zal je beeld met die serie scherper kunnen maken
    Have fun and enjoy your collection

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Leon1983 Bekijk bericht
    Ik ga mijn instellingen dan maar 'maximaliseren' en hopen dat dit voor nu even een enigszins acceptabel beeld geeft..

    Ik heb vandaag een mail naar Samsung gedaan met de foto's erbij, eens kijken wat zij er van zeggen. Ik kende dat kalibreren niet, maar wel iets om in het achterhoofd te houden (wellicht dat ik Samsung kan overtuigen dat ze dat voor me doen) Bedankt beiden iig voor alle info!
    Ben erg benieuwd naar het antwoord van Samsung
    Have fun and enjoy your collection

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Ik heb inwendig een glimlach niet kunnen onderdrukken, denk dat je gewoon veel te veeleisend bent

    Ik ben gisteren avond weer begonnen aan Babylon 5, ook een TV serie en 1 van de pilot films is ook in 4:3 het geluid nog gewoon stereo en eigenlijk ziet het er niet uit naar huidige HD maatstaven gemeten. Doch om er van te kunnen genieten zal je daar doorheen moeten kijken, het is zoals het is, en wat ik ook zou proberen de bron is gewoon zo matig en goed zal het nooit worden. Iemand zoals jij zou dan denk gek worden en gillend weglopen, kan echter alleen maar zeggen dat je je maatstaven en verwachtingen naar beneden zult moeten bijstellen DVD is geen Blu ray en zal dat ook nooit worden, die kwaliteit zal het nooit geven, je moet gewoon blij zijn dat het nog redelijk te pruimen is
    Als je kwaliteit wilt kijk je van een Blu ray en met een plasma of goede beamer, toch blijft er altijd een zwakste schakel, in de situatie met kijken naar een TV serie op DVD is dat de DVD en de opname die vaak bij oudere TV series al wat minder is, zeker oudere amerikaanse series willen wel eens tegenvallen is de ervaring, een ervaring die je zo te lezen nog even moet verwerken

    Zou er zelf niet aan moeten denken om een film te gaan kijken op een 32inch postzegel gevalletje, hoe scherp het beeld ook moge zijn, maar dat is voor mij dan ook geen maatstaf, ik wil graag een film ook als film zien met het bioscoop gevoel...... groot, groter is voor mij groots. Iedereen heeft zo zijn eigen wensen en als weet waar de hedendaagse techniek toe in staat is en wat je kan en mag verwachten, dan maak je je niet druk om de mindere scherpte van een oude TV serie op DVD, er zijn echt veel belangrijkere zaken in het leven

    Neem het zoals het is, en pas het eventueel zoveel mogelijk naar je smaak aan, maar niemand op het forum zal je beeld met die serie scherper kunnen maken
    Ik kan je verzekeren dat ik niet veeleisend ben, anders had ik tot een maand geleden niet al jarenlang genoegen genomen met een CRT met een 55 cm beeldbuis..
    Ik weet niet of je de foto's die ik als bijlage bij één van de berichten heb gestopt heb bekeken, maar tussen die kwaliteit en bluray is echt nog wel een wereldje van verschil. Snap best dat een oudere dvd geen topkwaliteit geeft, maar dat wil niet zeggen dat elke lijn en overloop van licht naar donker een blokkenfestival moet zijn. Tov van mijn oude CRT en goedkoop DVd-spelertje van 22 euro ben ik er nu 3 stappen op achteruit gegaan en dat lijkt me toch ook niet de bedoeling...

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Neem het zoals het is, en pas het eventueel zoveel mogelijk naar je smaak aan, maar niemand op het forum zal je beeld met die serie scherper kunnen maken
    En geloof het of niet, met jullie adviezen is het beeld wel een stukkie opgeknapt!

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Leon1983 Bekijk bericht
    Ik kan je verzekeren dat ik niet veeleisend ben, anders had ik tot een maand geleden niet al jarenlang genoegen genomen met een CRT met een 55 cm beeldbuis..
    Ik weet niet of je de foto's die ik als bijlage bij één van de berichten heb gestopt heb bekeken, maar tussen die kwaliteit en bluray is echt nog wel een wereldje van verschil. Snap best dat een oudere dvd geen topkwaliteit geeft, maar dat wil niet zeggen dat elke lijn en overloop van licht naar donker een blokkenfestival moet zijn. Tov van mijn oude CRT en goedkoop DVd-spelertje van 22 euro ben ik er nu 3 stappen op achteruit gegaan en dat lijkt me toch ook niet de bedoeling...
    55cm.... shit, dat is nog minder dan een postzegel, mijn huidige PC scherm doet dat al in de breedte en is 64cm in het diagonaal.

    Het verbaast me nu ook niet dat je eigenlijk helemaal niets gewend bent, je zegt 3 stappen achteruit, maar je bent wel gegroeid van 55cm naar 82cm, dat is toch een paar stappen vooruit.

    Oke, een beetje geschiedenis, het SD tijdperk met het PAL systeem met 576 zichtbare beeldlijnen was in weze helemaal niet slecht en zolang als je een kleine TV had zag het er best goed uit. De Amerikanen hadden dan wel eerder kleuren TV met hun NTSC systeem, maar zij moesten het doen met 480 lijnen, dat verklaart tevens dat oudere Amerikaanse TV series er minder scherp uitzien

    Groot, groter groots, ben niet de enige liefhebber daarvan Ook de Amerikanen houden van groot, doch het beeld werd er niet beter op, iets dat je nu in mindere mate zelf ook ervaart

    Toen er steeds meer vraag kwam naar groter werd het tijd om het analoge tijdperk met z'n PAL en NTSC systeem vaarwel te zeggen, immers veel te lage resolutie en ook grote CRT's zijn onverplaatsbaar en onhandelbaar, vandaar dat ze in Amerika ook al veel meer deden met Projectie TV, maar dat terzijde. Het werd tijd voor de platte TV's en HD, ook dat tijdperk heeft nu zijn hoogtepunt wel bereikt, immers weinig/geen vooruitgang meer, maar wel een heel mooie beeldkwaliteit, ook bij de echt grote schermen en ook bij 2meter breed projecteren ziet het er prachtig uit.

    Ondertussen staan de eerste 4K TV's al in de winkel, niet dat nu iedereen hardhollend naar de winkel zal hollen, immers niet iedereen zit te wachten op een 84inch TV van €20.000,-- Ook zijn er al 4K beamers, alleen is er nog geen drager..... heel langzaam gaat de kwaliteit steeds beter worden, al zal momenteel het economische klimaat de voortschrijding wat vertragen

    Moraal van het verhaal, je kan op een groot HD scherm niet ongestraft matige SD kwaliteit vertonen, het scherm zal meedogenloos laten zien hoe matig het is, geloof me, wat je ervaart is eigenlijk niets, mierenneukerij zou je het kunnen noemen

    Gelukkig heb je het naar eigen maatstaven wat dragelijker gemaakt, en met je huidige kennis zal het moeten lukken om er vrede mee te hebben, want niets zo vervelend als je ergens aan ergeren terwijl er in weze geen echte storingen zijn, de techniek begrijpen doet veel vergeven

    Veel plezier met je TV series op DVD
    Have fun and enjoy your collection

  17. #17

    Standaard

    Ligt idd gewoon aan de beeldkwaliteit van je dvd's. En ja, als je het beeld opblaast van 55cm naar 83cm dan is het niet zo gek dat de boel wat onscherper wordt. Maar er is gelukkig een oplossing voor je probleem! Zet je dvd's in de uitverkoop en koop de handel op Blu-ray!!

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pastichio Rocker Bekijk bericht
    Ligt idd gewoon aan de beeldkwaliteit van je dvd's. En ja, als je het beeld opblaast van 55cm naar 83cm dan is het niet zo gek dat de boel wat onscherper wordt. Maar er is gelukkig een oplossing voor je probleem! Zet je dvd's in de uitverkoop en koop de handel op Blu-ray!!
    Ik heb hier een 100tal dvds in het dubbel klaar voor de verkoop en wees maar gerust dat dat niet zo simpel is.
    BD (1243) What i Watch

  19. #19
    Glorious Member
    Registratie datum
    May 2009
    Woonplaats
    The Future's So Bright, I Gotta Wear Shades

    Standaard

    Heb je daar een lijstje van freaky ? Anders mag je die alvast aan mij doormailen, misschien zit er wel iets tussen voor moi
    Panasonic PX-P65VT60E | Marantz AV7005 | Marantz MM7055 | Marantz MM7025 | Oppo BDP-93 met Pro V2 Mod | Apple TV 4K | Focal Chorus 826V | 800CC | 806V | SR 800 V | BK XXLS 400FF


  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pastichio Rocker Bekijk bericht
    Ligt idd gewoon aan de beeldkwaliteit van je dvd's. En ja, als je het beeld opblaast van 55cm naar 83cm dan is het niet zo gek dat de boel wat onscherper wordt. Maar er is gelukkig een oplossing voor je probleem! Zet je dvd's in de uitverkoop en koop de handel op Blu-ray!!
    En dit is dus een voorbeeld van kapitaalvernietiging.
    Sony vplhw 50 es beamer,samsung ps 64d 8000 plasma,teufel system 5 thx select 2 5.2 speakers,pioneer lx 53 thx select 2 , onkyo bd809 thx blurayspeler, pioneer bdp lx55.
    Thx bekabeling, stroomverzorging monster ht hts 2600, dedicated ht.

  21. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Leon1983 Bekijk bericht
    Ik zit op 2,5 meter, wat bij een 32 inch de goede kijkafstand zou moeten zijn. Mijn oude speler gaf nog veel beroerder resultaat (vandaar dat ik de nieuwe heb gekocht). TV en speler allemaal ingesteld, maar geeft ook niet of nauwelijks resultaat. Moet zeggen dat het wel lijkt of dat de TV niet goed om kan gaan met alles wat geen HD is (zat vanmiddag Canvas te kijken, maar is gevoelsmatig ook niet scherp). Maar bij DVD ben ik er gewoon op achteruitgegaan tov mijn oude systeem.

    Heb toch steeds meer het gevoel dat de TV het probleem is, maar alles kun je instellen, behalve wat je wilt instellen, want de TV zou "automatisch" de juiste resolutie kiezen. Ik zou het liever handmatig aanpassen, maar Samsung vind het blijkbaar niet nodig dat je dat als gebruiker zelf moet kunnen doen...
    2,5m afstand op een 32"!!!!

    Wat is de juiste kijkafstand voor uw HDTV
    http://www.hdtvnieuws.nl/hdtv/kijkaf...hdtv-20090626/
    Laatst aangepast door Hombre : 04-05-2013 om 09:55

  22. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hombre Bekijk bericht
    2,5m afstand op een 32"!!!!

    Wat is de juiste kijkafstand voor uw HDTV
    http://www.hdtvnieuws.nl/hdtv/kijkaf...hdtv-20090626/
    Die grafiek klopt echt voor geen meter! Ik zit 3,5 meter van mijn TV, wat een redelijk normale kijkafstand is in een woonkamer van 5.70 breed, rekening houdend met de opstelling van de zithoek, die in ons geval vrij in de ruimte staat en niet tegen de muur. Volgens de bewuste grafiek zou ik pas bij een beelddiagonaal van meer dan 90 inch (!) van Full HD kunnen genieten. Wat een lariekoek! Niemand kijkt echt op twee meter naar bijv. een 50 inch TV. Misschien alleen pubers op hun slaapkamer. Probeer maar eens ondertitels te lezen van die afstand. Je moet dan echt je hoofd heen en weer bewegen als bij een tenniswedstrijd.

  23. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Die grafiek klopt echt voor geen meter! Ik zit 3,5 meter van mijn TV, wat een redelijk normale kijkafstand is in een woonkamer van 5.70 breed, rekening houdend met de opstelling van de zithoek, die in ons geval vrij in de ruimte staat en niet tegen de muur. Volgens de bewuste grafiek zou ik pas bij een beelddiagonaal van meer dan 90 inch (!) van Full HD kunnen genieten. Wat een lariekoek! Niemand kijkt echt op twee meter naar bijv. een 50 inch TV. Misschien alleen pubers op hun slaapkamer. Probeer maar eens ondertitels te lezen van die afstand. Je moet dan echt je hoofd heen en weer bewegen als bij een tenniswedstrijd.
    Mmm, klopt wel aardig, kijk zelf 63inch op ongeveer 2,5 meter. Kijk zelf ook veel naar 93inch op nog geen 2,5 meter afstand, ondertitels zijn echt geen probleem, maar dat maak je de postzegeltjes bezitters toch niet wijs Vraag me af wie nu de echte puber is
    Have fun and enjoy your collection

  24. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Mmm, klopt wel aardig, kijk zelf 63inch op ongeveer 2,5 meter. Kijk zelf ook veel naar 93inch op nog geen 2,5 meter afstand, ondertitels zijn echt geen probleem, maar dat maak je de postzegeltjes bezitters toch niet wijs Vraag me af wie nu de echte puber is
    Wat is dat nu weer voor kinderachtige reactie? Kom op zeg, de meeste TV's staan gewoon in huiskamers en daar is werkelijk niemand die op 2,5 meter TV zit te kijken, en al zeker niet op een 65 inch of groter scherm, een hele enkeling daar gelaten. De gemiddelde schermgrootte in de Nederlandse huiskamers is nog altijd 37 - 42 inch of kleiner... Net alsof de helft van de autobezitters in een grote SUV rijdt, terwijl dat in werkelijkheid maar 3% is.

  25. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Wat is dat nu weer voor kinderachtige reactie? Kom op zeg, de meeste TV's staan gewoon in huiskamers en daar is werkelijk niemand die op 2,5 meter TV zit te kijken, en al zeker niet op een 65 inch of groter scherm, een hele enkeling daar gelaten. De gemiddelde schermgrootte in de Nederlandse huiskamers is nog altijd 37 - 42 inch of kleiner... Net alsof de helft van de autobezitters in een grote SUV rijdt, terwijl dat in werkelijkheid maar 3% is.
    Gemiddelde huiskamer is ook geen 5,70 meter breed.
    Mijn woonkamer is op de plaats waar de tv staat 3,5 meter breed.
    Trek ik daar de dikte van de rugleuning van de bank hier vanaf en de afstand dat de tv van de muur staat,zit ik ongeveer 2,8 meter van de tv(60 inch).

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •