De resultaten 1 tot 7 van 7 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Complete release TV-series?

    Kan er op de één of andere manier druk gezet worden op de maatschappijen om resterende seizoenen van TV-series op de markt te brengen? Bijvoorbeeld door, ik zeg maar iets, een petitie? via facebook? ...

    Een aantal series zijn nooit compleet op DVD verschenen, zoals:

    Shark: 2de seizoen is nooit uitgebracht
    The Nanny: 3 laatste seizoenen nooit uitgebracht
    V.I.P.: enkel eerste seizoen is uitgebracht in de USA
    According to Jim: 5 van de 8 seizoenen op dvd in de USA, maar wel alle 8 via VOD, in Europa niet uitgebracht
    Walker Texas Ranger: laatste 2 seizoenen niet uitgebracht in België/Nederland

    En er zijn er waarschijnlijk wel nog een paar ...

  2. #2

    Standaard

    Van vooral series die mij ook aanspreken zijn uit de jaren 50, 60 en 70 waarvan er maar weinig compleet zijn. Zoals Kojak, The Fugitive, Rawhide, Streets of San Francisco, Gunsmoke, Hawaii five-o,
    en nog vele andere.

  3. #3

    Standaard

    Als het commercieel interessant was, werden ze wel geheel uitgebracht. Maar fysieke dragers zijn dit bepaald niet meer, dus heel begrijpelijk dat maatschappijen alleen de melkkoeien nog uitbrengen. Als 14 miljoen mensen een petitie tekenen dat ze de laatste 3 seizoenen van de Nanny op dvd willen hebben en aanschaffen komen ze er wel, maar in werkelijkheid zullen er misschien een paar 100 exemplaren ofzo verkocht worden, misschien nog wel minder.

    Ik verwacht wel dat veel van dit soort series de komende jaren als streams / VOD gaan verschijnen.

  4. #4

    Standaard

    Rawhide heb ik ook interesse voor en zal ik de USA bestellen, daar zijn ze nog bezig met het uitbrengen van de seizoenen. Seizoen 6 volume 1 komt eraan in juni. Daarna nog 2 seizoenen, dus denk wel dat ze die volledig gaan uitbrengen.
    Gunsmoke zitten ze aan seizoen 8 die in Mei uitkomt, maar ook weer in de USA. Volledige collectie zal nog een tijdje duren, want er zijn 20 seizoenen.
    Kojak is volledig verkrijgbaar in de USA.
    The fugitive is volledig verkijgbaar in de USA.
    Hawaii five-o is volledig verkrijgbaar in de USA.
    Streets of San Francisco is volledig verkrijgbaar in de USA.

    Voor de Belgische/Nederlandse markt zou ik niet teveel hopen, aangezien het maar een heel kleine markt is en niet alles hier verkrijgbaar is of soms wel maar dan in heel slechte kwaliteit.

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey Bekijk bericht
    Als het commercieel interessant was, werden ze wel geheel uitgebracht. Maar fysieke dragers zijn dit bepaald niet meer, dus heel begrijpelijk dat maatschappijen alleen de melkkoeien nog uitbrengen. Als 14 miljoen mensen een petitie tekenen dat ze de laatste 3 seizoenen van de Nanny op dvd willen hebben en aanschaffen komen ze er wel, maar in werkelijkheid zullen er misschien een paar 100 exemplaren ofzo verkocht worden, misschien nog wel minder.

    Ik verwacht wel dat veel van dit soort series de komende jaren als streams / VOD gaan verschijnen.
    Denk niet dat het alleen met het commerciële te maken heeft, want als ze bijvoorbeeld een serie als "Riverboat" uitbrengen met een jonge Burt Reynolds moet er wel meer aan de hand zijn. Hoeveel mensen kennen die serie? Ik heb al eens gelezen dat het ook met rechten te maken heeft voor alle acteurs die meedoen in de serie. Bijvoorbeeld als iemand een gastoptreden doet in een serie, dan moet de maatschappij daarvoor toestemming krijgen om die op de markt te brengen.

    Fysieke dragers zijn nog altijd het meest verkocht t.o.v. streams/VOD. Het is nog steeds geen niche markt geworden en ik denk dat er voorlopig nog genoeg verzamelaars zijn. Trouwens voor mij heeft een stream/VOD geen enkele waarde, maar dat is een ander topic ...

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door dligneel Bekijk bericht
    Denk niet dat het alleen met het commerciële te maken heeft, want als ze bijvoorbeeld een serie als "Riverboat" uitbrengen met een jonge Burt Reynolds moet er wel meer aan de hand zijn. Hoeveel mensen kennen die serie? Ik heb al eens gelezen dat het ook met rechten te maken heeft voor alle acteurs die meedoen in de serie. Bijvoorbeeld als iemand een gastoptreden doet in een serie, dan moet de maatschappij daarvoor toestemming krijgen om die op de markt te brengen.

    Fysieke dragers zijn nog altijd het meest verkocht t.o.v. streams/VOD. Het is nog steeds geen niche markt geworden en ik denk dat er voorlopig nog genoeg verzamelaars zijn. Trouwens voor mij heeft een stream/VOD geen enkele waarde, maar dat is een ander topic ...
    Ik denk ook dat er meer mensen een complete serie willen verzamelen dan mensen die af en toe eens een aflevering willen kijken. Dat onderschatten al die maatschappijen ook.

  7. #7

    Standaard

    Human Target - seizoen 2
    Flashpoint - seizoen 5 - wordt in tweeën gesplitst, zodat de filmmaatschappij meer geld kan verdienen. Stug noemen ze de 2 boxen seizoen 5 en seizoen 6. Dit, terwijl seizoen 6 niet bestaat. Erg misleidend.
    So Join The JoyRide

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •