Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
De resultaten 26 tot 38 van 38 worden weergegeven.
  1. #26

    Standaard

    Zoals al eerder gezegd volg ik je vorderingen op de voet, ook al plaats ik niet elke keer een reactie, dit om anderen niet af te schrikken

    Nu zie ik zo je plaatsingen van je speakers en dan ga ik sterk twijfelen aan de optimale geluidskwaliteit die er te behalen zou moeten zijn
    met de kwaliteit die je hardware kan geven.

    Is het de bedoeling dat je speakers achter het projectiedoek hun kunsten moeten vertonen?

    Mmm, een beetje bioscoopscherm/doek doet licht/de beelden weerkaatsen, niet doorlaten en zeker niet absorberen, dat houd in dat als
    je er speakers achter zet, deze niet makkelijk hun geluid door het doek zullen kunnen doorgeven, of heb je speciaal materiaal als projectiedoek
    dat zowel geluid doorlatend als beeld reflecterend is
    Have fun and enjoy your collection

  2. #27

    Standaard

    Het doek dat ik heb gekozen is een acoustisch transparant doek. Ik heb dit doek zo bekeken en in combinatie met de luidsprekers gehoord. Bij plaatsing van de centerspeaker boven of onder het doek lijkt de dialoog niet meer uit de mond van de acteur te komen (als de afstand te groot is en bij 1 meter was dit voor mij wel zo). Vandaar dat ik bewust gekozen heb voor speakers achter het doek. Bij het doek is ook nog zwart doek geleverd. Deze ga ik precies om de 3 speakers uitsnijden. Daarmee is het gehele vlak achter het scherm zwart.

    En ik verwacht inderdaad geen commentaar op al mijn updates. Ik laat graag zien waar ik mee bezig ben, zodat anderen hier misschien iets aan hebben. En zoals gezegd, alles wat mij helpt mijn beleving beter te maken waardeer ik enorm. De website van Screen Excellence heeft trouwens nog een korte FAQ over Acoustisch Transparante schermen als iemand daar verder over wil lezen.

  3. #28

    Standaard

    Je moet doen wat je goeddunkt .
    We hebben allemaal onze eigen ideeën erover wat goed is of niet.
    Dit maakt het forum juist mooi om van anderen te leren En informatie met elkaar te delen.
    Ik volg je topic ook trouw omdat ik weet wat het is om een dedicated ht te maken.
    Veel reacties moet je ook niet verwachten,in dit topic zijn het veelal dezelfde mensen die een reactie achter laten.
    Blijf je vorderingen zeker volgen.
    Mvg jamiev
    Sony vplhw 50 es beamer,samsung ps 64d 8000 plasma,teufel system 5 thx select 2 5.2 speakers,pioneer lx 53 thx select 2 , onkyo bd809 thx blurayspeler, pioneer bdp lx55.
    Thx bekabeling, stroomverzorging monster ht hts 2600, dedicated ht.

  4. #29
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Het ziet er heel mooi en degelijkgheid uit, maar zouden de speakers niet baat hebben bij meer stevigheid van de staanders om resonaties te voorkomen? Dus meer tussen balken in de spealerkolommen? Geen kritiek hoor, maar dat is wat mijn beelddenkend brein steeds te binnen schiet. Wel heel mooi univorm zo die speakers, ben benieuwd hoet het er straks uitgaat zien!
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  5. #30
    Super Member
    Registratie datum
    Feb 2009
    Woonplaats
    Het goede doel zingt erover ;)

    Standaard

    Idealiter bevinden zich bij directstralende speakers (vloerstaanders/monitors/etc.) de tweeters allen op dezelfde hoogte en wel oorhoogte. Dit geldt niet voor di-/bipoolspeakers. Die worden als surround altijd ca. 60 cm boven oorhoogte geplaatst. Geen idee of jouw opstelling goed gaat klinken. Je maakt het je wel moeilijk met een zo vaste fixering van de plaats.

    Ik weet niet of het nog mogelijk is, maar ik zou toch het podium opvullen met glaswol of steenwol. Je hebt anders een klankkast ipv een absorber.

    Maar het kan ook zijn dat het bij jou allemaal anders uitpakt. Elke ruimte is anders en dat maakt een advies op afstand altijd moeilijk.
    CA Electronics • PS Audio • Marantz • ALR/Jordan • Velodyne • inakustik • Furutech • JVC • Stewart

  6. #31

    Standaard

    Deze week hebben we significante vooruitgang geboekt. Eerst is het tapijt op maat gesneden en bevestigd. Ik had wat ongelukkige vormen (name de schuine kant die het openen en dichtmaken van de deur mogelijk maakt) in het podium zitten waardoor op verschillende plekken kleinere stukken tapijt moesten worden gesneden en bevestigd. Uiteindelijk is het wel gelukt en met het resultaat ben ik ook zeer tevreden.



    En gisteren kon ik niet meer wachten en heb dus besloten het doek te spannen en het scherm vast te maken. Het spannen van het doek ging makkelijker dan gedacht.




    En zo ziet het er dan uit als het scherm hangt. De stroken aan de zijkant en onderkant worden nog met hetzelfde rood bekleed.



    Tot slot nog de voorste rij stoelen teruggezet naar binnen. Ook kun je hier de sleuf zien waar de projector uiteindelijk in zal komen te staan.


    En hier dan nog even de eerste verduisterde opname:


    De volgende werkzaamheden zullen zijn:
    - bevestigen tapijt rondom scherm
    - plateau voor projector afmaken
    - kolommen voor surround speakers bevestigen en bekleden
    - 2 rij stoelen plaatsen

    Hier hoop ik in de komende week a 2 weken klaar mee te zijn. Maar in ieder geval kan er nu gekeken worden. En dat is dus precies wat ik gisteren heb gedaan tijdens de CL finale. Een waar genot

  7. #32

    Standaard

    Weer een hele mooie sprong voorwaarts

    Mooi die sleuf in de muur, die had ik niet verwacht, scheelt in de zomer ook weer een hoop warmte die dan niet in die ruimte wordt geblazen en je hebt dan ook geen last meer van het eventuele geluid van de projector meer.

    Gaat helemaal goedkomen
    Have fun and enjoy your collection

  8. #33

    Standaard

    Het is al weer een tijdje stil bij je, alles al klaar?

    Ben dan wel benieuwd naar je eindresultaat en vanzelfsprekend hoe je eea ervaart.
    Have fun and enjoy your collection

  9. #34

    Standaard

    Hallo,

    ja, ik heb het erg druk gehad op het werk en in de weekeinden niet heel veel tijd om door te werken. Maar, sinds gisteren heb ik eindelijk de AV8801 binnen:




    Bijgesloten plaatje(s) Bijgesloten plaatje(s)

  10. #35

    Standaard

    Maar daarnaast is er wel degelijk wat gebeurd hoor. De 2e rij stoelen is klaar, de opening voor de projector is afgewerkt en de randen rondom het scherm zijn bekleed met tapijt. Daarnaast staan de kolommen met de surround luidsprekers inmiddels en hangen er nu 6 absorbtiepanelen (zelfgemaakte) van 60x120 cm. De volgende werkzaamheden zijn het verlengen van de kolommen tot aan het plafond en daarna bekleden met tapijt. Daarnaa ga ik niet-lichtdoorlatende gordijnen voor het raam maken die nog voor extra absorptie zorgen. Voor de deur moet ik ook nog iets doen, omdat die nu en geluid lekt naar buiten en als absorberend vlak zou kunnen dienen. Daarna wil ik ook nog eea met LED-verlichting langs de wand en langs het podium doen. Maar dat is afwerking en nu nog te ver weg.












  11. #36

    Standaard

    Hele mooie Marantz set, zou ik ook wel willen hebben, enkel zit ie toch wel een "tikkeltje" boven mijn budget

    Het weer is niet best deze zomer..... nou ja zomer, je verliest dan iig geen kostbare tijd met lekker in het
    zonnetje zitten met een glas bier erbij, kun je helemaal besteden aan de opbouw van je HT. Je hebt prachtige
    spullen en je hebt nog wat af te werken, ben echt benieuwd hoe dat er helemaal afgewerkt uit gaat zien,
    die witte deuren kunnen echt niet, maar dat had je zelf ook al bedacht

    Mooie rij stoelen aan de achterzijde, enkel die stoel die tegen de muur aanstaat komt wat benauwend over,
    maar dat kan gezichtsbedrog zijn, lijkt me tevens de minst aantrekkelijk zitplek, maar vaak zal je er
    waarschijnlijk niet met 6 man tegelijk zitten. Je podium lijkt vrij hoog, doe je er nog een soort van hekwerkje
    omheen zodat niet iemand zich per ongeluk verstapt en uit zijn kruis scheurt als hij even niet in de gaten
    heeft hoe hoog het afstapje is, of valt het wel mee?

    Met een beetje fantasie zie ik al een beetje een totaalplaatje, denk dat dat bij jou het dan ook leuk maakt
    om er met veel plezier aan te werken. Veel plezier
    Have fun and enjoy your collection

  12. #37

    Standaard

    Bedankt voor de complimenten, altijd leuk om te horen. En hoezo kunnen die witte deuren niet??? Na alles wat ik hier heb gezien dacht ik me daarmee te kunnen onderscheiden van de rest

    Nee, wat ik echt wil doen is de deur nog bekleden. Ik heb nog underlay (zwart) wat goed dempt of zou nog een andere oplossing kunnen kiezen. Ik dacht aanvankelijk precies hetzelfde over de stoel in de hoek. In de werkelijkheid geeft deze echter een goed beeld en natuurlijk is deze plek verre van ideaal vwb geluid, maar zoals je zegt zullen er niet vaak 6 mensen zitten. En als ik straks nog 2 achterkanalen maak, wordt ook dat nog beter. Het podium moest helaas zo hoog omdat het scherm niet verder omhoog kan. Maar in de praktijk stoort het niet hoor en als iemand dan toch zo wild is en valt o.i.d. dan krijgt die 2 vrijkaartjes

    Morgen ga ik gordijnen bestellen voor het raam. Wilde die eerst met zwarte folie lichtdicht maken, maar ben daarvan teruggekomen vanwege verhalen over mogelijke spanningsbreuk door zonlicht (raam staat recht op het zuiden gericht). Lekker donker rood zoals het tapijt en heel dik, zodat het lichtdicht wordt. En toch kan er overdag natuurlijk licht binnenvallen en het raam lekker open!

  13. #38

    Standaard

    Echt enorm veel respect voor het werk en al het moois dat dat al heeft opgeleverd!
    TV: Panasonic TX-P50UT50 - Receiver: Onkyo TX SR313 - Blu-ray: Sony BDP-350B - Mediaplayer: Mede8er 600X3D - Console: Playstation 3 - Center: Mission M7C1 - Fronts: Mission 760Subwoofer: Pioneer SW110S - Kabels: Oehlbach


Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •