De resultaten 1 tot 3 van 3 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Tannoy revolution R2

    Ik heb een stel luidsprekers van Tannoy Revolution R2
    Ik gebruik ze als stereo
    Mijn vraag is hoe sluit ik ze het best aan op mijn versterker
    Er zijn namelijk per luidspreker 4 aansluitingen 2x rood en 2x zwart
    Ik had een Onkyo versterker receiver TX-DS474 maardeze is nu stuk
    En ga mij een nieuwe versterker receiver aanschaffen maar weet nog niet welke iemand een tip
    Ik luister naar allerlei muziek juist geen harde muziek

  2. #2

    Standaard

    Welkom op dit forum (Willems) P.

    Luidsprekers met mogelijkheid voor 'bi-wiring' of 'bi-amping' zijn op 2 manieren aan te sluiten. Kies je voor een zonder mogelijkheid voor 'bi-amping', dan moet je de rode en de zwarte klemmen met elkaar verbinden en hoef je maar één kabel te gebruiken. Dit is als het goed is ook de manier waarop je ze nu aangesloten hebt. Neem je een model wat die mogelijkheid wel heeft, dan kun er ook voor kiezen om 2 eindtrappen voor iedere 'front' te gebruiken. Welke manier voor jou situatie het beste is, zal bepaald worden door de rest van de set.

    Vanwege de dubbele woofers en het feit dat receivers vaak kleine reserves hebben, is het denk ik verstandig om 'bi-amping' te gebruiken. Door de hogere en lagere tonen van elkaar te scheiden zorg je er nl. voor dat de lagere tonen minder invloed zullen hebben op de weergave van de hogere tonen. Of 'bi-amping' voor jou ook zinvol is, kun je dus alleen bepalen door zelf te experimenteren.

    Welke receiver je het beste kunt kiezen, is afhankelijk van wat jij mooi vindt klinken en van de mogelijkheden die je nu en mogelijk in de toekomst wilt gebruiken zoals een tweede zone of 7.1. Daarvoor zul je dus zelf gaan moeten kijken en luisteren naar wat er in jouw geval mogelijk is.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  3. #3

    Standaard

    Beste Gerco
    Bedankt voor de info

    Nu uitkijken naar een nieuwe receiver alle info in welkom
    Ik hou van mooi klinkende muziek zowel instrumentaal al gezongen
    Bv panfluit gitaar orkest gezongen zowel nl als engels maar rustig zoals ccr celine dion zachte pop

    bedankt voor de info

    Een mens weet nooit genoeg
    En ik leer graag bij

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •