De resultaten 1 tot 2 van 2 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Unsere Mütter, unsere Väter

    Gisteren deze 3 delige Duitse serie gezien over WWII. In Duitsland heeft hij al de bijnaam de Duitse "Band of Brothers". Persoonlijk vind ik hem beter te vergelijken met De Pacific omdat hierin meer aandacht geschonken wordt aan het thuisfront.

    Het verhaal gaat over 5 vrienden, 3 jongens & 2 meisjes, die in de zomer van '41 afscheid nemen om er met kerst weer samen te komen nadat de endzieg dan een feit zal zijn en het gewone leven weer opgepakt kan worden. Ze gaan hun eigen weg en worden allen geconfronteerd met keuzes die ze al dan niet gedwongen worden te maken.

    Wat mij betreft hadden de contentratie kampen wat meer belicht mogen worden. Waarschijnlijk is dit niet gedaan omdat de gewone Duitser niet op de hoogte zou zijn van te totale omvang van die endlösung. In Polen is er kritiek ontstaan hoe de partizanen als antisemieten neergezet worden.

    Al met al een goede produktie en zeker de moeite waard om een keer te bekijken.

  2. #2

    Standaard

    Dit is een zeer goede mini serie en ik kan me wel vinden in de vergelijking met band of brothers en ik kan iedereen deze serie aanraden als je band of brothers ook goed vond.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •