De resultaten 1 tot 8 van 8 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Star Wars 6.1 box laat geluid niet op 5.1 horen

    Beste mensen,

    Ik heb de Star Wars blu ray box aangeschaft en wil gaan genieten van het 5.1 geluid op mijn Denon AVR-1513 AV-SURROUNDRECEIVER.

    De box is in DD 6.1 uitgevoerd en als ik een van de 6 films bekijk komen de stemmen uit mijn speaker linksachter terwijl ze uit de speaker middenvoor moeten komen.

    Ik kan de film via mijn blu ray speler wel op "Engels 5.1 geluid zetten mét commentaren" en ook als ik hem op "5.1 Frans" of "5.1 Portugees" instel is het geluid helemaal goed.
    Maar ik wil de film in 5.1 Engels bekijken en zonder commentaren.

    Andere films die ik bekijk zijn wel goed maar die zijn ook allemaal 5.1. Deze Star Wars bos is qua geluid dus geavanceerder.

    Wie weet hoe ik dit kan instellen?
    Ik zou op mijn Denon wel "DTS NEO:6 modus" kunnen activeren (dat doe je toch om via deze 5.1 installatie naar een 6.1 film te kijken?) maar dat kan alleen als het ingangssignaal dat toestaat en dat wordt nu niet toegestaan.

    Wie kan mij helpen?

    Alvast dank en groet,
    Herman

  2. #2

    Standaard

    Ik zou denken dat je je boxen in de verkeerde volgorde hebt aangesloten.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  3. #3

    Standaard

    Welkom op dit forum Herman.

    De meest voor de hand liggende reden daarvan is dat je de boxen in de verkeerde volgorde aangesloten hebt, maar dan zou het van de andere sporen ook niet goed weergegeven moeten worden.

    Ik denk dat het daarom door een verkeerde instelling van de receiver komt. Het zou bvb kunnen zijn dat geluid niet via de HDMI-verbinding gaat en de receiver het daardoor alleen als LPCM (2.0) ontvangt. Om er zeker van te zijn dat het geluid als HD ontvangen, zal je naar het display van de receiver moeten kijken. Als alle instellingen goed zijn zal dit bij gebruik van HD-geluid aangeven in welk formaat het ontvangen wordt nl. DTS-HD MA, Dolby TrueHD of MPCM.

    Controleer daarom of de receiver het geluid via de HDMI-verbinding ontvangt en of de speler zo ingesteld is dat deze het niet zelf decodeert om er bvb secundair geluid aan toe te kunnen voegen.

    De Neo:6 is niet bedoeld om 5.1 geluid als 6.1 te laten weergeven, maar net als bij DolbyProLogic het 2.0-geluid te verdelen over meer dan 2 luidsprekers. Bij weergave van 6.1 en 7.1 zal de receiver het verdelen over de 'surrounds' zodat alle geluiden weergegeven worden en je geen gat in de achterkant van het geluidsbeeld hebt.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hermank Bekijk bericht
    Beste mensen,

    Ik heb de Star Wars blu ray box aangeschaft en wil gaan genieten van het 5.1 geluid op mijn Denon AVR-1513 AV-SURROUNDRECEIVER.

    De box is in DD 6.1 uitgevoerd en als ik een van de 6 films bekijk komen de stemmen uit mijn speaker linksachter terwijl ze uit de speaker middenvoor moeten komen.

    Ik kan de film via mijn blu ray speler wel op "Engels 5.1 geluid zetten mét commentaren" en ook als ik hem op "5.1 Frans" of "5.1 Portugees" instel is het geluid helemaal goed.
    Maar ik wil de film in 5.1 Engels bekijken en zonder commentaren.

    Andere films die ik bekijk zijn wel goed maar die zijn ook allemaal 5.1. Deze Star Wars bos is qua geluid dus geavanceerder.

    Wie weet hoe ik dit kan instellen?
    Ik zou op mijn Denon wel "DTS NEO:6 modus" kunnen activeren (dat doe je toch om via deze 5.1 installatie naar een 6.1 film te kijken?) maar dat kan alleen als het ingangssignaal dat toestaat en dat wordt nu niet toegestaan.

    Wie kan mij helpen?

    Alvast dank en groet,
    Herman
    Mmm, de box is helemaal niet in DD 6.1 uitgevoerd (DD6.1 bestaat overigens niet, je hebt wel DD 5.1 EX , dat is een 6.1 matrixed geluid en stelt net als DTS 6.1 ES niet echt veel voor - voor de mensen die een serieuze meer dan 5.1 opstelling hebben.)

    Als je goed geholpen wil worden, dan begin je ook met het geven van goede info, doe je dat niet, dan wordt je ook niet serieus genomen, iig niet door mij.

    Denk net als de anderen dat je eea niet goed hebt aangesloten, komt waarschijnlijk door je verkeerde manier van info geven die ons dat vermoeden doet geven.

    Als 5.1 bezitter dien je je geen zorgen te maken over films met 6.1 of 7.1 geluid, dat wordt allemaal weergegeven als 5.1 als je een goed ingestelde 5.1 installatie hebt.

    Pak je gebruiksaanwijzing er nog even bij, laat het biertje nog even aan de kant staan en controleer/herstel even de speakeraansluitingen, als dat gelukt is

    En als je nog vragen of opmerkingen hebt die je met Google niet beantwoordt krijgt..... grote kans dat ze hier wel beantwoord worden
    Have fun and enjoy your collection

  5. #5

    Standaard

    Beste mensen,

    Sorry voor de late reactie maar dank voor jullie adviezen en antwoorden!

    Zoals ik al in mijn eerste bericht zei: alle door mij tot nu toe afgespeelde (5.1) films werken qua geluid zoals het hoort. Alléén de Star Wars Box geeft het probleem en dan alleen als ik de 'hoofdfilm' bekijk. De versie van de film mét commentaren tijdens de film is ook helemaal goed qua 5.1 geluid (zo ook de Franse.

    Ik ben de instellingen van mijn receiver allemaal bij langs gelopen maar ik krijg de stemmen niet uit de middenvoor-speaker.
    De BluRay speler zit via HDMI aan de receiver en die zit weer met HDMI aan de televisie.

    Ik ben er dus nog niet uit helaas. Wellicht hebben jullie toch nog wat tips?

    Vriendelijke groet,
    Herman
    Laatst aangepast door hermank : 23-05-2013 om 20:36 Reden: overbodigheid weggehaald

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hermank Bekijk bericht
    Beste mensen,

    Sorry voor de late reactie maar dank voor jullie adviezen en antwoorden!

    Zoals ik al in mijn eerste bericht zei: alle door mij tot nu toe afgespeelde (5.1) films werken qua geluid zoals het hoort. Alléén de Star Wars Box geeft het probleem en dan alleen als ik de 'hoofdfilm' bekijk. De versie van de film mét commentaren tijdens de film is ook helemaal goed qua 5.1 geluid (zo ook de Franse.

    Ik ben de instellingen van mijn receiver allemaal bij langs gelopen maar ik krijg de stemmen niet uit de middenvoor-speaker.
    De BluRay speler zit via HDMI aan de receiver en die zit weer met HDMI aan de televisie.

    Ik ben er dus nog niet uit helaas. Wellicht hebben jullie toch nog wat tips?

    Vriendelijke groet,
    Herman
    Ik had ook problemen met de Star Wars box. In mijn geval vielen de achterspeakers helemaal uit en had ik alleen geluid uit de center en front speakers. Ik heb het probleem als volgt opgelost. Ik had net een nieuwe receiver gekocht die standaard ingesteld stond op een 7.1 speakerinstelling. Ik gebruik echter een 5.1 instelling. Door in de opties van mijn receiver de juiste speakerinstelling te kiezen, was het probleem verholpen.
    Everyone knows, when you make an assumption, you make an ass out of "u" and "umption". - Mitch Henessey

    What I Watch

  7. #7

    Standaard

    Hummmmn. Het lijkt er op dat de op "secundaire audio" optie aan staat in de BD-speler, en vervolgens een rommeltje naar de receiver stuurt.

    Bij veel Blu-ray spelers dien je namelijk, voor het beluisteren van de ‘picture in picture’ onderdelen, in het setup menu van je speler de optie ‘secundaire audio’ op aan te zetten. Anders is er geen audio bij deze extra aanwezig. Dit betekent echter wel dat je de Bitstream en High Resolutie audio via de HDMI aansluiting uitschakelt en dus het geluid van de andere onderdelen van deze ‘movie mode’ minimaliseert. Je krijgt dan standaard loosey DD en DTS geluid.
    Dus als je weer volledig en goed HR audio wil beluisteren moet je niet vergeten na een ‘picture in picture’ onderdeel de optie ‘secundaire audio’ weer op uit te zetten!

  8. #8

    Standaard

    Ik ben eruit! Op mijn BlueRay speler zat een functie HDMI audio. Die staat normaal op Automatisch. Toen ik hem op Bitstream zette (de enige andere keuze) was het geluid helemaal goed! Ook andere films (die het al goed deden) zijn qua geluid nog helemaal goed. Dus opgelost!

    Iedereen hartelijk dank voor het meedenken!

    Vriendelijke groet,
    Herman

Tags voor deze thread

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •