De resultaten 1 tot 16 van 16 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Oppo 93 geeft judder via Epson Tw9000.

    Hallo beste mensen van het dvd forum.

    Ik heb dus dit fonomeen judder al een paar keer opgemerkt bij het kijken van bluray's op de Oppo 93 via de Epson tw9000 in het begin speelde ik de bluray's af met de Popcornhour C200 en het gekke was dat ik het daar nooit op gezien heb!.
    Mischien omdat je de hz daar hoger in kan stellen?.Maar ik vindt het wel een vervelend iets dat judder.
    Ik heb in de video instellingen van de Oppo op 1080P en 24hz op aan staan dus dat moet toch goed zijn,en ik neem aan dat de Tw9000 dat ook wel aan kan?.
    Trouwens ik zien het niet bij elke film maar de meeste toch wel.
    Is hier iets tegen te doen mischien?ook heb ik al het een en andere gelezen hier over,maar echt wijs wordt je er niet van!.
    Op de tw9000 het ik al met de frameinterpolatie gespeelt en staat op medium maar je ziet het nog wel iets,alleen lijkt het dan iets video achteriger.
    Dit is ook mijn eerste echte bluray speler omdat ik eerst alles via mediaplayers afspeelde die schijnen er minder last van te hebben van "Judder" of heb ik het mis.

    Groet,
    William.

  2. #2

    Standaard

    Niemand!!! Mischien zijn er forum gebruikers hier die ook wel's shokkerige beeld hebben met hun bluray speler vooral met pans zie je dat,is dat altijd met bluray spelers zo?.
    en is er niets tegen te doen,of ligt het aan mij dat ik shokkerige beelden zie.
    Is het mischien ook zo dat NTSC er meer last van hebben van Judder want zo nu en dat heb ik wel's ntsc bluray's.
    William.
    Laatst aangepast door dvdfreakenzo : 21-05-2013 om 18:31

  3. #3

    Standaard

    Echt vloeiende pans kunnen niet met 24fps, maar of dat het is bij jou dat durf ik niet te zeggen.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door dvdfreakenzo Bekijk bericht
    Niemand!!! Mischien zijn er forum gebruikers hier die ook wel's shokkerige beeld hebben met hun bluray speler vooral met pans zie je dat,is dat altijd met bluray spelers zo?.
    en is er niets tegen te doen,of ligt het aan mij dat ik shokkerige beelden zie.
    Is het mischien ook zo dat NTSC er meer last van hebben van Judder want zo nu en dat heb ik wel's ntsc bluray's.
    William.
    NTSC Blu rays.... die bestaan niet, PAL en NTSC zijn SD formaten. Het verschil tussen zone A en zone B is het aantal Hz, zone A 60Hz en zone B 50Hz, maar natuurlijk ook zonevrije BR's die zowel 60Hz als 50Hz kunnen zijn en dan natuurlijk de 24Hz schijven. Er zijn nog veel meer verschillende soorten BR's schijven te noemen, zoals enkellaags, dubbellaags 1080i 1080p 3D etc etc etc, maar dat is minder belangrijk voor Judder en andere bewegingsproblemen die kunnen optreden tijdens het afspelen.

    Engelstalig artikeltje:

    http://www.whathifi.com/forum/home-c...-motion-judder

    Met andere woorden, we kunnen er zelf weinig tot niets aan doen, het is de techniek die ons daar een beetje in de steek laat. Bij sommige schijven helemaal geen last, die hebben het netjes gedaan en bij andere valt het echt op, die hebben dan niet erg hun best gedaan. Met mijn eigen beamer heb ik het in de 550 uur dat ik hem nu heb zien draaien niet opvallend gezien, met andere woorden het zou ook nog een beetje aan de gebruikte apparatuur/techniek combinatie kunnen liggen waar de ene combinatie het meer verhult dan de ander.

    Zou me er vooral niet aan gaan ergeren en het nemen zoals het komt, dat scheelt weer een paar jaartjes van je leven
    Have fun and enjoy your collection

  5. #5

    Standaard

    Nee ik erger me nu ook niet echt aan dat valt ook wel weer mee,maar het gekke is dat ik het bij mijn Popcornhour C200 nog nooit heb gezien,en nu valt het me gewoon op bij een echte bluray speler de Oppo 93 die ook 3D aan kan,maar daar heb ik nog niet echt 3D mee gezien.
    Dat wist ik niet dat er geen ntsc of pal bluray's waren dus?.
    Ja ik heb laatst ook een film gezien waar het helemaal niet in voor kwam dus kan ook aan de film zef liggen.
    Ik heb 'Argo' op bluray en daar zag ik het wel weer.
    MIschien moet ik ook nog eens met de instelling spelen.

    Nog een vraag dat is als ik de zelfde film op mijn pc afspeel (fragmenten ervan) dan zie ik het niet? waarom niet? komt dat omdat het anders werkt op de computer en beeldscherm.
    William.
    Laatst aangepast door dvdfreakenzo : 22-05-2013 om 18:43

  6. #6
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Ik heb nooit last van judder op mijn Oppo 93. Het ligt ook in de meeste gevallen aan de combinatie. Sowieso is judder een gevolg van de pulldown. Iets wat gebeurt als je bijv 24fps op een 50hrz scherm weergeeft. Het scherm of de Oppo moet dan zelf een (extra) beeldje herhalen, wat je dan waarneemt als schokken bij langzame pannings. 24fps wordt overigens nooit als 24fps weergegeven, maar men gebruikt een multiplier zoals: 48, 72 of 96fps. Als je ook judder ervaart met 50Hrz bronnen, gaat het ergens niet goed in de HDMI handshake. Ik zou de resolutie op de Oppo op source direct zetten, alle beeldverbeteraars uitzetten in je weergever en van daaruit verder gaan.

    Het moet toch ergens een instelling zijn...
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  7. #7

    Standaard

    Ja het moet een instelling zijn die niet goed staat denk ik,aan de Epson tw9000 kan het niet liggen denk ik,ik zal er zeker weer mee aan de gang wat de instellingen aangaat.
    Op source direct heb ik hem nog niet gehad dus proberen,moet anders wel zeggen dat de 93 een mooi plaatje neerzet hoor op de Tw9000.
    Bedankt,
    William. wordt vervolgt.

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door dvdfreakenzo Bekijk bericht
    Nee ik erger me nu ook niet echt aan dat valt ook wel weer mee,maar het gekke is dat ik het bij mijn Popcornhour C200 nog nooit heb gezien,en nu valt het me gewoon op bij een echte bluray speler de Oppo 93 die ook 3D aan kan,maar daar heb ik nog niet echt 3D mee gezien.
    Dat wist ik niet dat er geen ntsc of pal bluray's waren dus?.
    Ja ik heb laatst ook een film gezien waar het helemaal niet in voor kwam dus kan ook aan de film zef liggen.
    Ik heb 'Argo' op bluray en daar zag ik het wel weer.
    MIschien moet ik ook nog eens met de instelling spelen.

    Nog een vraag dat is als ik de zelfde film op mijn pc afspeel (fragmenten ervan) dan zie ik het niet? waarom niet? komt dat omdat het anders werkt op de computer en beeldscherm.
    William.
    Ja het moet een instelling zijn die niet goed staat denk ik,aan de Epson tw9000 kan het niet liggen denk ik,ik zal er zeker weer mee aan de gang wat de instellingen aangaat.
    Op source direct heb ik hem nog niet gehad dus proberen,moet anders wel zeggen dat de 93 een mooi plaatje neerzet hoor op de Tw9000.
    Bedankt,
    William. wordt vervolgt.
    Op de PC speel ik eigenlijk nooit films af, heb er enkel een DVDrom speler inzitten, de speler gebruik ik enkel om DVD's in te schrijven in DVDProfiler, vind het scherm(26inch) bij de PC ook te klein om films op te kijken, dus kan je eigenlijk niets zinnigs melden over judder bij PC gebruik.(gebruik de PC ook niet om er films mee af te spelen voor de TV, zet een film dan op een externe 2,5 inch HDD en laat hem dan door de TV of de speler lezen, bijna alle apparaten - - - TV's en de diverse DVD/BR spelers - - - , hebben tegenwoordig wel ingebouwde multimedia spelers om dat soort klusjes te klaren, daar heb ik geen PC bij nodig.

    Bij de ene schijf wel en de ander niet....... ja dat meldde ik ook al als ervaring, denk dat dat ook iets te maken heeft met de vakkundigheid van het bedrijf dat de transfer van film naar schijf maakt, niet allen kunnen het even goed, ook zal de bitrate ermee te maken hebben, en natuurlijk de eerder genoemde combinatie van apparaten en als het net allemaal ongunstig is..... ja..... dan denk ik ook dat je zit te schudden voor je scherm

    De Oppo 93 geeft niet alleen de Epson TW9000 een mooi plaatje, ik zit nu ruim 570 uur al te genieten van het plaatje dat hij schenkt aan de Optoma HD33, ook in 3D is het een onverslaanbaar duo, daarin schijnt de HD33 onovertroffen te zijn, zelfs mijn plasma geeft niet zo'n ontspannen 3D-kijkervaring als de HD33. BTW, op welke schermgrootte kijk je zelf en met welke kijkafstand..... als ik dat tenminste vragen mag.... Zelf werd ik door een ervaring bij een medeforummer - jamiev - , verliefd op de HD33, ongekend goede prijs kwaliteits verhouding en ik was echt verbaast over de uitstekende beeldkwaliteit, goede reviews op het internet bevestigende deze ervaring.

    Net als Claudio zijn ervaring heeft, kan ik wel stellen dat ik met de combinatie van Oppo 93 en de Optoma HD33 ook hoegenaamd geen judder heb kunnen constateren, het is mij iig in die 570 uur ervaring niet opgevallen en heb zowel DVD's als BR's bekeken.
    Laatst aangepast door DVDProfilersFilmgek : 23-05-2013 om 18:19
    Have fun and enjoy your collection

  9. #9

    Standaard

    Ik kijk geen complete films,bluray's op de pc hoor alleen om heel even te kijken of alles goed loopt(even controleren!?).
    Ik geloofde altijd dat source direckt dat die instelling altijd de resolutie over nam van de weergever maar het is dus anders,zoals ik begrepen heb geeft de speler de hoogste resolutie weer op de bluray disk? (ja toch?)
    Ik speel ook de films af op een externe hd op de Oppo werkt perfect.
    Ik heb de Oppo rechtsstreeks aangesloten op de Epson(hdmi1) en hdmi2 voor het geluid,mijn Denon avr3808 kan geen 3D aan dus zo heb ik bij 3D films toch Hd Master geluid.Ik kijk soms op een scherm van 107(42inch) tv meer serie's dan films dan gebuik ik de Popcornhour C200 en de Oppo gebruik ik het vaakst via de Epson op een 200 meter bij 114 ik zit denk ik dan vrij dicht bij 2.5 of 3 meter.
    Mischien zit ik er wel te dicht op maar maakt me niet uit?? het kijk heerlijk!.
    Ik ga het proberen op source direckt de eerst volgende keer kijken of dat verschil maakt?.
    William.

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door dvdfreakenzo Bekijk bericht
    Ik kijk geen complete films,bluray's op de pc hoor alleen om heel even te kijken of alles goed loopt(even controleren!?).
    Ik geloofde altijd dat source direckt dat die instelling altijd de resolutie over nam van de weergever maar het is dus anders,zoals ik begrepen heb geeft de speler de hoogste resolutie weer op de bluray disk? (ja toch?)
    Ik speel ook de films af op een externe hd op de Oppo werkt perfect.
    Ik heb de Oppo rechtsstreeks aangesloten op de Epson(hdmi1) en hdmi2 voor het geluid,mijn Denon avr3808 kan geen 3D aan dus zo heb ik bij 3D films toch Hd Master geluid.Ik kijk soms op een scherm van 107(42inch) tv meer serie's dan films dan gebuik ik de Popcornhour C200 en de Oppo gebruik ik het vaakst via de Epson op een 200 meter bij 114 ik zit denk ik dan vrij dicht bij 2.5 of 3 meter.
    Mischien zit ik er wel te dicht op maar maakt me niet uit
    ?? het kijk heerlijk!.
    Ik ga het proberen op source direckt de eerst volgende keer kijken of dat verschil maakt?.
    William.
    Precies goed

    Zo kijk ik zelf ook , naar een 92inch scherm(ongeveer 200cm breed bij 114cm hoog) en veel verder dan 2,5meter kijkafstand kom ik ook niet.

    Ben benieuwd naar je ervaringen met je veranderde instellingen.
    Have fun and enjoy your collection

  11. #11

    Standaard

    Ik laat het je wel weten hoe het nu is met de nieuwe video instellingen op source direckt of ik dan nog shokjes ervaar!?.
    William

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Precies goed

    Zo kijk ik zelf ook , naar een 92inch scherm(ongeveer 200cm breed bij 114cm hoog) en veel verder dan 2,5meter kijkafstand kom ik ook niet.
    Een gemiddelde burger heeft een 32" TV op die afstand, groter moet ook niet want dan is het slecht voor de oogjes en dan moet je heel de tijd je ogen en hoofd gaan bewegen om alles te kunnen volgen .
    Gelukkig niet mijn mening, maar dit soort onzin krijg je te lezen als je op het net gaat zoeken naar "kijkafstand", zoals deze quote:

    "De factor 4,5 komt bij George Lucas vandaan en is een bekende maatstaf gebaseerd op het kijken naar een beeld zonder heel veel je hoofd te hoeven bewegen maar toch alles kunnen meemaken (vrij vertaald). Ik denk dat door de hogere resolutie het verhaal van vergelijk.nl een redelijk goede maatstaf is. "

    Jullie zouden dus volgens George Lucas wel een metertje of 12 van je scherm moeten gaan zitten, of je scherm vervangen door een 23" lcd tv. Tenminste, als je de bovenstaande meneer moet geloven .
    UHD Blu-ray's: 244Blu-ray's: 1129DVD's: 226

  13. #13

    Standaard

    Dus als ik 12 meter van mijn scherm moet zitten kijken, dan moet ik weer een groter scherm hebben om een goede film ervaring te krijgen he?.
    Ik vindt dat ook absolute onzin,het kijkt toch heelijk zo ik hoef helemaal niet mijn hoofd elke keer te verdraaien hoor om alles goed in de gaten te houden?.
    Je moet niet alles geloven wat ze schrijven he,gewoon doen wat je het beste bevalt toch?.
    William.

  14. #14
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    In de gemiddelde bioscoop gaat het ook nooit op. Het idee stamt nog uit de tijd van VHS, waar je wel op flinke afstand moest zitten om een beetje scherp beeld te houden. Nou overdrijf ik het, maar het gaat om het principe. Alleen als je in een IMAX theater op de voorste rijen gaat zitten, wordt het wel erg vermoeiend. Dat weet ome George natuurlijk ook, maar dat neemt niet weg dat hij veel betekent heeft voor de bioscoopervaring.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door dvdfreakenzo Bekijk bericht
    Je moet niet alles geloven wat ze schrijven he,gewoon doen wat je het beste bevalt toch?.
    Yep, en het is natuurlijk helemaal geen norm van George Lucas. Hoe die persoon die dat heeft geschreven daar bij komt weet ik niet...misschien neemt hij THX norm van George Lucas maar verward hij het aantal feet met meters of zo.
    De THX norm kom in ieder geval aardig in de buurt van de kijkafstand die jij gebruikt.
    UHD Blu-ray's: 244Blu-ray's: 1129DVD's: 226

  16. #16

    Standaard

    Ja ik hoop het maar want zo hoef ik bijna nooit naar de bios he?.
    William.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •