Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
De resultaten 26 tot 40 van 40 worden weergegeven.

Discussie: Samsung HT-E6750W

  1. #26

    Standaard

    Zie jullie nu praten over genoeg vermogen van de versterker. Maar heeft die Pioneer VSX-922 wel genoeg vermogen voor bv de BA A2310HTS of de Teufel LT 2 MK2 "5.1-set L"?

    En nog even een ander vraagje, wat is de goede hoogte voor het plaatsen van de front en rear speakers? Dit ivm eventueel standaards die nodig gaan zijn.

  2. #27

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mental-marco Bekijk bericht
    Zie jullie nu praten over genoeg vermogen van de versterker. Maar heeft die Pioneer VSX-922 wel genoeg vermogen voor bv de BA A2310HTS of de Teufel LT 2 MK2 "5.1-set L"?

    En nog even een ander vraagje, wat is de goede hoogte voor het plaatsen van de front en rear speakers? Dit ivm eventueel standaards die nodig gaan zijn.
    De Pioneer zal met beide setjes geen moeite hebben, daar hoef je niet bang voor te zijn.

    Alle tweeters op oorhoogte is ideaal, als je op barkrukken kijkt zal dat dan hoger zijn dan een doorsnee bank
    Have fun and enjoy your collection

  3. #28

    Standaard

    Ok dan ben ik weer even gerustgesteld En voor de hoogte zal ik eens opmeten en voor de juiste hoogte standaards gaan kijken. Wil niet meteen honderden euro's eraan uitgeven, maar wel een beetje stevige en mooi design

  4. #29

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Ga ook eens bij Teufel kijken, helaas kun je dat niet van te voren beluisteren, maar je krijgt er van de fabrikant wel de gelegenheid voor. Teufel staat zeer goed bekend en heeft vele goede recenties, heb bij een paar medeforummers ook een paar Teufel THX surroundsets gehoord, al ben ik zelf geen voorstander van THX sets, het heeft me toen niet tegengestaan, al zal ik het zelf als liefhebber van alles fullrange speakers zoiets niet nemen, maar zal zo'n set de liefhebbers zeker niet afraden, ze maken daar goed spul
    Wilde nog vragen ... wat is dan precies het verschil tussen een "normale set" en een THX set? Waarom zou jij het niet nemen? Heb ze zien staan op de Teufel website en ben er wel heel nieuwschierig naar

  5. #30

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mental-marco Bekijk bericht
    Wilde nog vragen ... wat is dan precies het verschil tussen een "normale set" en een THX set? Waarom zou jij het niet nemen? Heb ze zien staan op de Teufel website en ben er wel heel nieuwschierig naar
    Wat is precies normaal...... er zijn setjes met satellieten die het niet halen bij een THX set..... dat zijn setjes waarvan de satellieten nog niet eens dicht bij de 80Hz kunnen komen en daarom zwaar op de sub moeten leunen, er bestaat dan het gevaar dat de sub dan gelokaliseerd kan worden omdat een te groot gebied moet weergeven waarin hij gaat opvallen. Bij een THX set komen de satellieten wel tot 80Hz, dit is een vrij veilig gebied waarbij de sub niet een te groot bereik hoeft te hebben en dus ook niet snel aanwijsbaar is, met andere woorden, de satellieten van een THX set hebben wat meer in hun mars dan die van de meeste alles in 1x weggooi setjes die soms ook nog eens een passieve "sub" hebben die eigenlijk niet die naam dragen mag.

    Wat is normaal..... ach, dat is in weze misschien wel een verkeert begrip, maar daar zou ik dan de setup mee willen aanmerken die over allemaal fullrange speakers beschikken, al zou je dat in een 7.1 opstelling niet altijd nodig hebben omdat er niet vaak echt optimaal gebruik wordt gemaakt van de mogelijkheden die de hedendaagse HD audiotracks wel kunnen geven, namelijk het volle bereik over alle kanalen. Omdat ik persoonlijk wel alles met fullrange speakers draai omdat dat mijn voorkeur is, wil niet zeggen dat het voor iedereen een must is om op alle kanalen fullrange speakers in te zetten. Zo kun je ook nog een combinatie maken met bijvoorbeeld zuilen in de front opstelling om bijvoorbeeld meer van muziek te kunnen genieten en in de rear opstelling boekenplankers in te zetten die niet full range zijn maar die prima voldoen als THX speakers.

    Eigenlijk kun je niets fout doen, al zou ik een speakerset met satellieten die niet tot ongeveer 100Hz komen niet direct aanraden en al helemaal niet als daar passieve "nepsub" bijzit.

    Zoals eerder gezegd heb ik bij mensen op het forum heel fijn klinkende THX sets gehoord, mijn HTmaatje jamiev beschikt ook over een mooie Teufel THX set, zoals eerder gezegd, ik zal dat niet afraden, dat het niet mijn voorkeur heeft is iets persoonlijks, maar zeker niet omdat het slecht zou klinken of zo, maar zelf ben ik de mening toegedaan dat als de HD kanalen het volle bereik kunnen hebben, daar dan ook fullrange speaker voor gebruikt kunnen worden en dat bevalt mij prima.Ik speel ook wel met full channel stereo, ook dat vind niet iedereen even mooi.

    Zo zijn er mensen die alles op pure of direct afspelen en een toonregeling uit den boze vinden, vinden dat double bass niet hoort en nog meer van die fratsen, terwijl ik vind dat alles is toegestaan en dat je je set zo "moet" instellen als je het zelf mooi vind klinken, niets moet, alles mag, al zal je wel rekening moeten houden met de beperkingen die je apparatuur en vaak ook je ruimte heeft, maar wel probeert om binnen de mogelijkheden het meest optimale er voor jezelf uit te halen

    Speakers, als er toch ergens een ruime keuze in is, dan is het wel daarin...... en dan ook nog eens heel veel mogelijkheden, een juiste keuze die persoonlijk bij je past, kunnen vrienden voor het leven worden.
    Have fun and enjoy your collection

  6. #31

    Standaard

    Hmm ik snap je antwoord niet zo goed Met "normaal" bedoel ik eigenlijk een set als BA A2310HTS of de Teufel LT2 Mk2 of LT3 Power Edition. En wat is dan het verschil met een set als een Teufel System 5 THX Select 2. Wat is THX precies? Weet dat het iets is wat je vaak voor films ziet (en dat het van George Lucas is), maar wat is er speciaal aan een THX set?

    Je hebt het ook over Hz waardes van 80 en 100 ... hoe moet ik dat zien? Kom speakers tegen die van 80-25000 Hz lopen en ook van 120-20000 Hz ... is de ene nu beter als het andere of bedoel je dat niet zo?
    Laatst aangepast door mental-marco : 09-06-2013 om 18:24

  7. #32

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mental-marco Bekijk bericht
    Hmm ik snap je antwoord niet zo goed Met "normaal" bedoel ik eigenlijk een set als BA A2310HTS of de Teufel LT2 Mk2 of LT3 Power Edition. En wat is dan het verschil met een set als een Teufel System 5 THX Select 2. Wat is THX precies? Weet dat het iets is wat je vaak voor films ziet (en dat het van George Lucas is), maar wat is er speciaal aan een THX set?

    Je hebt het ook over Hz waardes van 80 en 100 ... hoe moet ik dat zien? Kom speakers tegen die van 80-25000 Hz lopen en ook van 120-20000 Hz ... is de ene nu beter als het andere of bedoel je dat niet zo?
    Technische gegevens van een speaker zijn niet zaligmakend, zij geven geen info over de klankkleur van een speaker.

    Van de eerste 3 genoemde setjes heeft de Boston set de beste papieren, maar of hij ook inderdaad beter uit de verf zal komen als nr 2 en nr 3 kan ik zo niet zeggen, immers de technische gegevens zeggen niets over de klank.

    Dan de laatst genoemde set, is een THX set met krachtiger speakers met een wat lager bereik dan de eerste 3 genoemde sets, tevens zitten er nog 2 subwoofers bij, de prijs is evenredig hoger.

    Wat is THX:

    http://www.fransvaneeckhout.be/bijleren/geluid_thx.htm

    Nog een heel verhaal dus

    Speakers kun je in weze niet achter je PC vandaan bestellen, ook al is het zeer lastig om bepaalde speakers ergens te kunnen beluisteren, het is toch het beste om op pad te gaan.

    Normale speakers..... zoals je zelf de term gebruikt, kan dat voor iedereen dan weer anders zijn.

    Ik begrijp dat je een surround set als normaal aanduid, maar ook in die sets zijn er diverse prijsklassen en soorten en formaten speakers.

    Speakers kun je het beste indelen in een bepaald formaat en model, zuilen, boekenplankers in diverse groottes. dan kun je verder onderscheid gaan maken in het frequentie bereik dat ze kunnen weergeven en het vermogen dat zij nodig hebben om een bepaalde geluidsdruk weer te geven. en niet onbelangrijk de prijs die je er voor moet bepalen.

    1 je kiest een prijsklasse
    2 je kiest een formaat
    3 je kiest een modelsoort of combinatie van modellen
    4 je kiest voor een bepaald bereik dat de speakers moeten kunnen weergeven
    5 je gaat op pad om naar de klank te luisteren
    6 na een gedegen onderzoek en ervaring opdoen bepaal je je keuze

    Speakers helemaal naar je smaak kopen is niet een simpel klusje, daar gaat tijd inzetten. Niemand kan zeggen welke je moet nemen, je kan enkel eens een tip krijgen om eens te gaan luisteren naar een bepaalde speaker, maar dan zal je al van te voren een aantal keuzes moeten hebben gemaakt anders blijf je dolende.
    Have fun and enjoy your collection

  8. #33

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Mijn receiver weegt bijna 25 kg en dat is niet vanwege de paar printplaatjes voor de tuner en het HDMI gebeuren, zou me over mijn receiver maar geen zorgen maken, die zit heel riant in zijn vermogensjas en heeft bakken reserves over.
    Gewicht zegt over het algemeen niet veel over de reserves, omdat dat meestal komt door de hoeveelheid metaal. Een versterker die maar 20 Watt per kanaal kan leveren zou dus ook 25kg kunnen wegen. Die worden dus door iets anders bepaald zoals de capaciteiten van de (digitale) voeding en de hoeveelheid vermogen die een eindtrap continu moet leveren. Een eindtrap die minder vermogen hoeft te leveren zal daardoor dus grotere reserves hebben. Als je wilt weten hoeveel reserves een receiver heeft, kun je beter kijken naar de stabiliteit ofwel de verschillen tussen wat een eindtrap bij 8 Ohm en bij 4 Ohm kan leveren.

    Om deze stabiliteit te berekenen zoek je een bepaald soort vermogen waarbij het zowel bij 4 als 8 Ohm opgegeven is. Je deelt je het vermogen bij 4 Ohm door 2 en dan door het vermogen bij 8 Ohm.
    Lager dan 0,5 betekent dat je een alles-in-één setje hebt die goedkoop in aanschaf en duur in gebruik is en tussen 0,5 en 0,7 dat de voeding veel te weing capaciteit heeft. Aan de andere kant betekent een lagere stabiliteit wel weer een hoger rendement.

    Het zou dan ergens tussen de 0,7 en 1 moeten zitten.
    Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 10-06-2013 om 23:38
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  9. #34

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    Gewicht zegt over het algemeen niet veel over de reserves, omdat dat meestal komt door de hoeveelheid metaal.
    Als die hoeveelheid bestaat uit het metaal koper dat is gebruikt voor de voeding.....

    De rest van je verhaal is een technisch rookgordijn, leuk voor de puristen met moeilijke versterkers en dito nog lastiger aan te sturen speakers, maar voor de doorsnee huis en tuin HT die wij hebben kun je er niet echt mee uit de voeten. We hebben al eens een topic gehad over een soort gelijk onderwerp, daarbij kwamen we tot de conclusie dat de diverse opgegeven vermogens van de diverse versterker/receiver fabrikanten niet altijd even betrouwbaar zijn, daarmee wordt het dan lastig rekenen.

    Ook al zou je ergens een leuk getalletje vandaan weten te krijgen, dat leuke getalletje(lees de versterker) zal het met een paar voor hem te zware en lastig aan te sturen speakers wel eens moeilijk kunnen krijgen, terwijl een minder gunstig getalletje(in jouw voorbeeld een alles-in-één setje genoemd) het met de bijpassende speakertjes het wel eens veel makkelijker kan hebben.

    Getalletjes en theorie praatjes zeggen weinig tot niets als je een verkeerde keus maakt op luidspreker gebied, mooie getalletjes maken nog steeds niet de klank die bij een persoon past, en zoals eerder besproken, wat we mooi vinden is toch voor iedereen weer anders en dat is ook niet onder een getalletje te vangen.

    Dan blijft er nog 1 factor over die alles kapot kan maken, de persoon aan de volume knop, deze kan als hij ondoordacht handelt en niet goed luistert naar de speakers, de mooiste combinaties in rook doen opgaan.

    Een goede combinatie bestaat uit een leuke versterker, een set speakers waarvan de eigenaar houd van de klank en het verstand van de eigenaar om dat alles goed te kunnen bedienen en in te stellen.

    Gerco de rookbommen die jij opgooit zijn erg overdreven voor setjes van rond de 1000 euro, moeilijk te begrijpen berekeningen en biwire/amping zijn toch echt zaken die in mijn ogen meer weggelegd zijn voor de puristen en moeilijke mensen die iets verkeerds gekocht hebben en er zo nog iets van proberen te maken.

    Persoonlijk denk ik dat je, het iemand die een leuke set zoekt, niet moeilijker moet maken dan het is, moeilijke zaken zijn voor de eerder genoemde puristen die heel diep ingaan op de in en outs van speakers, versterkers, randapparatuur, connectoren en draden en die daar alles van willen weten...... maar die gasten komen echt niet hier aan ons vragen hoe zij een set moeten samenstellen.

    HOUD HET SIMPEL! Denk dat dat moeilijke gedoe ervoor zorgt dat mensen schrikken en daarom zo'n alles in 1x weggooi barrel kopen, terwijl met wat basis beginselen en wat tips best iets heel leuks los te koop is.

    Mental-marco is in mijn ogen goed bezig, hij kwam met de vraag voor een alles in 1x weggooi set en is nu serieus aan het kijken naar een leuke losse set, vraagt info en is als ik de berichten zo zie, zelf ook lekker kennis aan het opdoen op het internet. Helaas kunnen we 1 ding NIET doen, zeggen welke set speakers hij moet nemen, we kunnen enkel zeggen om vooral op pad te gaan en wat te leren luisteren, de enige manier om teleurstellingen te voorkomen, ook al weten we beiden dat er ook aan het luisteren in de praktijk diverse haken en ogen zitten als dat gebeurt op de verkeerde plekken met teveel omgevings geluid en met te hoge volumes.

    We hebben elkaar beter leren kennen, ondertussen kunnen we wel zeggen dat je wat dichter tegen de kant van de puristen aanleunt dan ik die wat meer richting de doorsnee gebruiker aanleunt en de boel instelt zoals je dat zelf lekker vind klinken ook al is dat volgens anderen helemaal fout. Zelf zal ik nooit zeggen dat iets MOET, alleen dat iets op een bepaalde manier kan en dat het op verschillende manieren kan, maar dat degene zelf kiest wat hij of zij mooi vind klinken.

    Niets moet, alles kan, in weze is het simpel, houd het simpel, je raakt anders in de knoop en ziet door de bomen het bos niet meer, dat is nergens voor nodig.
    Have fun and enjoy your collection

  10. #35

    Standaard

    Wat dacht je dat ik aan het doen was?

    Als TS een vraag stelt, wil hij of zij daar graag een antwoord op hebben dat niet al te persoonlijk is. Ga daarom niet discuseren over hoe (on-)zinnig je iets vind, maar proberen om informatie te geven die nuttig kan zijn voor het maken van een keuze.
    Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 11-06-2013 om 21:22
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  11. #36

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    Wat dacht je dat ik aan het doen was?

    Als TS een vraag stelt, wil hij of zij daar graag een antwoord op hebben dat niet al te persoonlijk is. Ga daarom niet discuseren over hoe (on-)zinnig je iets vind, maar proberen om informatie te geven die nuttig kan zijn voor het maken van een keuze.

    Als voorbeeld:
    Je voorbeeld is
    Have fun and enjoy your collection

  12. #37

    Standaard

    Mmmmm, waar is dan dat voorbeeld toch gebleven?

    Of ligt dat weer aan mijn Windows versie die niet goed werkt op het forum?
    Have fun and enjoy your collection

  13. #38

    Standaard

    Voorbeeld is hier ook niet te zien.
    En die berekening is voor een leek niet echt te snappen. Hier laat mijn wiskunde knobbel mij toch echt in de steek

  14. #39

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    Wat dacht je dat ik aan het doen was?

    Als TS een vraag stelt, wil hij of zij daar graag een antwoord op hebben dat niet al te persoonlijk is. Ga daarom niet discuseren over hoe (on-)zinnig je iets vind, maar proberen om informatie te geven die nuttig kan zijn voor het maken van een keuze.
    Gerco, ik ken je als mens, niets mis mee, je bedoeld het allemaal heel goed

    Je bent een goed mens, maar daarom is dat nog geen reden om het op HT gebied het zo moeilijk te maken voor anderen, dit met alle respect, je bedoeld het goed, maar zoals in mijn uitleg gezegd maak je het voor een beginner veel te moeilijk, en dat heeft niets te maken met persoonlijk worden, of iets zinnig of onzinnig vinden, al is iets onnodig moeilijk maken voor een beginner wel een beetje onzinnig omdat ze hierdoor kunnen gaan afhaken en dat is nu juist niet de bedoeling.

    Tjee, dat was best een lange zin.

    Laten we het niet al te moeilijk maken en zo simpel mogelijk een liefhebber die er zin in heeft voor een leuk budget een zo leuk mogelijke HT voor te stellen, dit met een beetje onze tips en vooral een eigen inbreng van de liefhebber zelf, de nieuwe liefhebber moet toch vooral een EIGEN keuze maken, want dat is toch de bedoeling van los boven voorgebakken spul?

    Hulp kunnen we geven, maar een dwaalspoor en rookbommen om het moeilijk te maken, dat kan niet de bedoeling zijn, zelf ben ik er voor om zoveel mogelijk iemand eigen keuzes te laten maken, daarbij ben ik best bereid een paar goede praktijk voorbeelden te geven. Voorbeelden waarvan ik NIET zeg dat zij slecht zouden zijn, maar voorbeelden waarnaar geluisterd moeten worden VOORDAT zij worden aangeschaft. Geef daarbij alternatieven om te overwegen, geef altijd de mogelijkheden om anders te kiezen...... immers niets moet, alles kan en mag, zolang het maar de eigen keuze is van de vragensteller die er mijninziens toch ook zelf een steentje aan bij moet dragen.

    Men mag mij gerust om leuke voorbeelden/voorstellen vragen, ik zet ze er vaak bij om een idee te geven, doch het is absoluut niet mijn bedoeling dat het ook zo wordt aangekocht...... iemand moet toch echt zelf op pad, dat is en blijft mijn doel.... ook al weet ik dat het niet makkelijk is.

    Tussentijds zal ik altijd proberen de vragensteller van een zo goed mogelijk antwoord te voorzien zolang ik nog het idee heb dat er serieus mee omgegaan wordt, heb al vele tevreden klantjes op het forum gehad...... en het mooie is, ik heb er nooit een dubbeltje op 1 of andere wijze aan verdiend, allemaal oude kranten liefde werk voor het HT gebeuren
    Have fun and enjoy your collection

  15. #40

    Standaard

    Wat zijn jullie ongeduldig?

    @DVDPF:
    Heb je al geschreven wat de verschillen tussen de L2 en L3 sets van Teufel zijn?
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •