Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 40 worden weergegeven.

Discussie: Samsung HT-E6750W

  1. #1

    Standaard Samsung HT-E6750W

    Ik ben wat aan het rondkijken voor een Home Cinema set en kwam bij de volgende set van Samsung terecht, de Samsung HT-E6750W. Heeft iemand ervaring met deze set, is het een goede set qua geluid? Ik heb wat gezocht maar kom weinig reviews tegen. Op dit moment heb ik een Sony DAV-DZ330 staan en is die Samsung een goede vervanging?
    Alvast bedankt voor de hulp
    Laatst aangepast door mental-marco : 02-06-2013 om 18:57

  2. #2

    Standaard

    Welkom op dit forum Marco.

    Bij dit soort systemen hoef je nooit te vragen hoe goed het geluid is. Als geluid (wel) belangrijk is, kun je beter voor losse delen kiezen. Je kunt dan een set samenstellen zoals jij die wilt hebben en deze ook upgraden als het geluid en/of de mogelijkheden jou niet meer bevallen. Wat je wel kunt vragen is hoe mooi deze in de winkel klinken, omdat veel alles-in-één sets daar vaak mooier klinken dan thuis.

    Ga dus gewoon naar de winkel om te luisteren wat je er zelf van vind en/of het te vergelijken met dat van andere (soorten) sets. Een set moet nl. thuis goed kunnen klinken en niet (alleen) in een winkel.
    Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 31-05-2013 om 15:49
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mental-marco Bekijk bericht
    Ik ben wat aan het rondkijken voor een Home Cinema set en kwam bij de volgende set van Samsung terecht, de Samsung HT-E6570W. Heeft iemand ervaring met deze set, is het een goede set qua geluid? Ik heb wat gezocht maar kom weinig reviews tegen. Op dit moment heb ik een Sony DAV-DZ330 staan en is die Samsung een goede vervanging?
    Alvast bedankt voor de hulp
    Mmmm, je geeft in je link een verkeerde cijfercombinatie, daarmee moet je toch wel uitkijken als je om hulp vraagt, het kan de hulpgever op het verkeerde been zetten.

    Heb die link toch even gelezen, is erg leuk voor mensen die goedgelovig zijn en van veel bling bling en bla bla bla bal houden, verder weinig wol.

    Ken het geluid niet, maar wat kan er nu uit een bult plastic komen met een passief subwoofertje(mag de naam sub niet eens dragen in mijn opinie, is niets meer of minder dan een gewone bassluidspreker, en dan ook nog één met een wel heel klein 15cm speakertje) een berg speakers van plastic met de achterspeakers die "draadloos" zijn en daardoor vaak alleen al niet eens in staat zijn verder te komen dan knap FM geluid. Dan die kreet 7.1 geluid..... ja ja ja, Samsungs "3D" geluid, met zogenaamd een high front geluid...... Al met al heeft het totaal niets te maken met het echte 7.1 geluid zoals ook op 7.1 schijven aangetroffen kan worden, immers deze set beschikt niet over backsurround speakers.

    Al met al is dit ook weer zo'n luie mensen set, voor mensen die zelf te beroerd zijn om wat knaps bij elkaar te zoeken, als het kapot gaat kun je je de draadloze zooi voor wat betreft de achterspeakers ook wegkieperen als je niet iets kan kopen met dezelfde aansluiting....

    Ga toch voor los, kom van je krent en ga eens hier en daar je oor te luisteren leggen en vooral ....... LEER luisteren.

    Plastic troep
    Have fun and enjoy your collection

  4. #4

    Standaard

    Tja bedankt voor de reacties. En @DVDProfilersFilmgek niet iedereen heeft het geld om allemaal dure losse componenten aan te schaffen. Ik wou dat ik het geld en de kennis had om het te doen. Maar soms moet je het doen met de middelen die je hebt en kan betalen. Geloof niet dat ik voor €900 allemaal goede losse componenten kan kopen? En dan nog iets, geen idee waar ik mee moet beginnen ... Dus je kan het een luie mensen set noemen, maar ik heb nog steeds geen geldboompje weten te bemachtigen

    Edit: En een set als bv dit Onkyo HT-S9405THX. Lijkt al een stuk beter als die Samsung (plastic fantastic zoals sommige het noemen) en is "volgens mij" ook nog aan te passen later met andere speakers indien nodig. En de prijs is gelijk als die van de Samsung.
    Laatst aangepast door mental-marco : 02-06-2013 om 11:16

  5. #5

    Standaard

    Wij hebben ook geen geldboom in de tuin en daarom besteden we wat meer tijd aan het zoeken naar budget-vriendelijke oplossingen die wel een verbetering of een goede vervanging kunnen zijn. Op deze manier voorkomen we dat we iedere keer veel geld moeten uitgeven aan een complete set waar we niet lang plezier van kunnen hebben. Door zelf een set samen te stellen kun je er dus ook voor zorgen dat de set past bij jouw budget en jouw wensen.

    Zo zou je bvb ook de HT-S6505 kunnen nemen en de rest van het geld kunnen gebruiken om te sparen of een stel boekenplank-formaat luidsprekers om de de 'fronts' te vervangen of uit te kunnen breiden naar 7.1, zone 2 of met DPLIIz.

    Met losse delen heb je dus meer mogelijkheden en kun je dus zelf bepalen hoe en waarvoor je de set wilt gebruiken.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  6. #6

    Standaard

    Als ik naar de specs kijk van de HT-S6505 dan staat er bij 5.1. Hoe kun je dat dan uitbreiden naar 7.1? Zie op de achterkant ook enkel aansluitingen zitten voor front, back en center dus maar 5 speakers. En wat bedoel je met zone 2 en DPLIIz?
    Maar als ik het goed begrijp dan begin je met een goede receiver en dan de speakers zo'n beetje van voren af aan vervangen? En zo'n sub die bij zo'n Onkyo set zit, is die al redelijk tot goed of is het raadzaam om die ook te vervangen?
    Laatst aangepast door mental-marco : 02-06-2013 om 18:17

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mental-marco Bekijk bericht
    Tja bedankt voor de reacties. En @DVDProfilersFilmgek niet iedereen heeft het geld om allemaal dure losse componenten aan te schaffen. Ik wou dat ik het geld en de kennis had om het te doen. Maar soms moet je het doen met de middelen die je hebt en kan betalen. Geloof niet dat ik voor €900 allemaal goede losse componenten kan kopen? En dan nog iets, geen idee waar ik mee moet beginnen ... Dus je kan het een luie mensen set noemen, maar ik heb nog steeds geen geldboompje weten te bemachtigen

    Edit: En een set als bv dit Onkyo HT-S9405THX. Lijkt al een stuk beter als die Samsung (plastic fantastic zoals sommige het noemen) en is "volgens mij" ook nog aan te passen later met andere speakers indien nodig. En de prijs is gelijk als die van de Samsung.
    Geld.... waar voor je geld. Wat zijn goede losse componenten, kom dat is een heel lang verhaal, neem 1 van mijn front luidsprekers, daar koop je dan die hele set voor en je houd nog wat geld over. Heb je dan wat aan 1 zo'n speaker, nee, helemaal niets.

    Voor 900 euro kun je echt heel veel leuks kopen. Je hebt geen kennis, nou en, kunnen we je hier mee helpen, je dient echter wel kenbaar te maken wat je wilt en wat je belangrijk vind. Je dient info te geven over je ruimte waar het komt te staan, wat voor soort speakers je in gedachten hebt en in jouw geval vraag ik me ook nog eens af..... waarom 7.1? Het Samsung setje was/is echt nep op 7.1 gebied, en heeft hardwarematig ook maar een 5.1 opstelling.

    De set van Onkyo, die je zelf noemde, heeft potentie en kan uitgebreid worden naar 7.1, al weet ik niet of daar in die omstandigheden bijpassende speakers voor geleverd kunnen worden, ben toch eerst wel benieuwd naar je wensen waarom je voor dat geld naar een 7.1 opstelling wilt?
    Have fun and enjoy your collection

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mental-marco Bekijk bericht
    Als ik naar de specs kijk van de HT-S6505 dan staat er bij 5.1. Hoe kun je dat dan uitbreiden naar 7.1? Zie op de achterkant ook enkel aansluitingen zitten voor front, back en center dus maar 5 speakers. En wat bedoel je met zone 2 en DPLIIz?
    Maar als ik het goed begrijp dan begin je met een goede receiver en dan de speakers zo'n beetje van voren af aan vervangen? En zo'n sub die bij zo'n Onkyo set zit, is die al redelijk tot goed of is het raadzaam om die ook te vervangen?
    De receiver van de HT-S6505 is idd een 5.1, dus 7.1 en DPLIIz zullen daarmee dus dus niet mogelijk zijn. Zone 2 is daar wel mee wel mogelijk, omdat de receiver daarvoor 'pre-outs' heeft. Wil je met 7.1 beginnen, dan zal je een set als de HT-S9405 moeten nemen of deze zelf samen moeten stellen.

    Hoe je begint bepaal je (dus) zelf. Je kunt compleet beginnen en dan langzaam upgraden of staps-gewijs door met de receiver, 'fronts' en evt. een sub te beginnen en dan vervolgens naar 5.1 of 7.1 uit te breiden. Beide manieren hebben voor- en nadelen die je zelf moet afwegen om het risico op overbudgetteren of verkeerd upgraden te verkleinen.

    Het geluid van een set als de HT-S6505 zal misschien te vergelijken zijn met dat van een alles-in-één, maar dat komt doordat bij dat soort systemen de luidsprekers bedoeld zijn om de set 'plug&play' te maken en de drempel laag te houden. Als je voor zo'n set kiest, kun je makkelijk experimenteren en zo proberen daarmee het onderste uit de kan te halen. Dit zal er voor zorgen dat het zoeken en instellen ook voor jou een stuk makkelijker zal worden.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Voor 900 euro kun je echt heel veel leuks kopen. Je hebt geen kennis, nou en, kunnen we je hier mee helpen, je dient echter wel kenbaar te maken wat je wilt en wat je belangrijk vind. Je dient info te geven over je ruimte waar het komt te staan, wat voor soort speakers je in gedachten hebt en in jouw geval vraag ik me ook nog eens af..... waarom 7.1? Het Samsung setje was/is echt nep op 7.1 gebied, en heeft hardwarematig ook maar een 5.1 opstelling.

    De set van Onkyo, die je zelf noemde, heeft potentie en kan uitgebreid worden naar 7.1, al weet ik niet of daar in die omstandigheden bijpassende speakers voor geleverd kunnen worden, ben toch eerst wel benieuwd naar je wensen waarom je voor dat geld naar een 7.1 opstelling wilt?
    Nou 7.1 is niet een moetje voor mij. Maar wel handig als de optie er is voor uitbreiding in de toekomst, maar 5.1 is voor nu ruim voldoende. Je vraag wat mijn wensen en welke speakers. Ja daar gaan we dan ... geen idee waar op te letten bij speakers. Als ik bv naar de Onkyo HT-S9405THX kijk ziet dat er in mijn ogen al goed uit. Lijkt mij al een heel stuk beter als de Sony DAV-DZ330 die ik nu heb staan. En wat mijn wensen verder zijn is eigenlijk een leuk geluid waar ik geen duizenden euro's aan kwijt ben, want dat heb ik er simpelweg niet voor over. Ik snap best dat ik dan niet the best of the best heb, maar ik denk wel dat ik voor dat geld iets leuks/goeds in huis kan halen. Ik weet nu al wel dat ik niet voor een "simpel" setje als bv die Samsung moet gaan, maar toch voor een wat uitgebreidere set als bv die Onkyo zodat ik eventueel wel kan uitbreiden/vervangen. Zit er ook nog veel verschil in receivers? Want ik kwam op de website van BCC ook receivers tegen van Pioneer/Sony van tussen de 250/350 euro. Dan hou ik nog ruim 800 euro over voor speakers of zou dan bv een set als die Onkyo HT-S9405THX een betere start zijn?

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mental-marco Bekijk bericht
    Nou 7.1 is niet een moetje voor mij. Maar wel handig als de optie er is voor uitbreiding in de toekomst, maar 5.1 is voor nu ruim voldoende. Je vraag wat mijn wensen en welke speakers. Ja daar gaan we dan ... geen idee waar op te letten bij speakers. Als ik bv naar de Onkyo HT-S9405THX kijk ziet dat er in mijn ogen al goed uit. Lijkt mij al een heel stuk beter als de Sony DAV-DZ330 die ik nu heb staan. En wat mijn wensen verder zijn is eigenlijk een leuk geluid waar ik geen duizenden euro's aan kwijt ben, want dat heb ik er simpelweg niet voor over. Ik snap best dat ik dan niet the best of the best heb, maar ik denk wel dat ik voor dat geld iets leuks/goeds in huis kan halen. Ik weet nu al wel dat ik niet voor een "simpel" setje als bv die Samsung moet gaan, maar toch voor een wat uitgebreidere set als bv die Onkyo zodat ik eventueel wel kan uitbreiden/vervangen. Zit er ook nog veel verschil in receivers? Want ik kwam op de website van BCC ook receivers tegen van Pioneer/Sony van tussen de 250/350 euro. Dan hou ik nog ruim 800 euro over voor speakers of zou dan bv een set als die Onkyo HT-S9405THX een betere start zijn?
    Een leuke start..... oei, er zijn heel veel aardige receivers voor een leuk prijsje, momenteel is op instap gebied Onkyo wel leiding gevend, al is het met hun kwaliteit van gebruikte onderdelen wel eens droevig gesteld

    Speakers, dat is het meest lastige deel van een HT setup, er is ontzettend veel keuze en er is voor iedereen wel wat leuks te vinden, het nadeel is dat het heel lastig is om tot de juiste keuze te komen,
    juist door dat grote aanbod en de verschillende klanken die je lastig genoeg ook niet overal even makkelijk kunt gaan beluisteren, vandaar ook mijn opmerking dat zo'n alles in 1 set een luie mensen keuze is

    Om tot een goede keuze te komen is het zaak dat je op pad gaat en hier en daar je oor te luisteren legt, ga luisteren naar speakerseries die ook center speakers hebben, dan kun je in ieder geval een surround set
    samenstellen die evenwichtig klinkt, speakers dienen van dezelfde serie en dus vanzelfsprekend ook van datzelfde merk te zijn, speakerfabrikanten doen hun best om de klank van 1 serie zoveel mogelijk
    gelijkklinkend te maken. De sub mag van een ander merk zijn, een sub is namelijk niet klank bepalend, het kan zijn dat een ander merk een beter passende sub weet te leveren dan de fabrikant van de serie.

    Het mooie van zelf een set samenstellen is dat je het naar je eigen klanksmaak kunt doen, vaak moeten mensen die nog leren kennen, leren luisteren doe je dan ook als je op pad gaat voor een set speakers
    die bij je passen. Bedenk wel dat een goed gekozen set wel eens vrienden voor het leven kunnen zijn, goede speakers kunnen nu eenmaal heel lang meegaan, dat is dan ook een reden om ze met zorg te kiezen.

    Als je vragen hebt.....

    Leren luisteren doe je door op pad te gaan met een goede CD waarvan je de inhoud goed kent, de CD dient wel over wat dynamisch geluid te beschikken en over details van verschillende instrumenten
    is natuurlijk mooi meegenomen om tot een vergelijk op speakergebied te kunnen komen.

    Losse speakers hebben tevens als voordeel dat je niet alles in 1x hoeft aan te kopen, je kan dan je aankoop ook spreiden als het financieel even niet gelegen komt...
    Have fun and enjoy your collection

  11. #11

    Standaard

    Misschien helpt een voorbeeldje van wat er mogelijk is, geef een voorbeeldje met apparaten die een goede prijs/kwaliteits verhouding hebben:

    receiver:



    Info en prijs:

    http://www.kieskeurig.nl/receiver/pi...aties/1057829/

    Speakers:



    Info en prijs:

    http://www.kieskeurig.nl/surround_se...aties/1053213/

    Blue Ray speler:



    Info en prijs:

    http://www.kieskeurig.nl/blu-ray_spe...aties/1058694/


    Natuurlijk zijn er veel meer combinaties mogelijk, je had zelf al een voorbeeld met Onkyo, nu dan een voorbeeldje met Pioneer.

    Zoals eerder gezegd, kun je ook gaan voor speakers los en een "kom van de krent" actie starten en op diverse plekken je oren te luisteren leggen. Dat is een heel goed plan, je leert luisteren en kan zodoende tot een betere keus komen. Met losse speakers is het zoals al eerder gezegd, niet verplivcht om alles in 1x te kopen en kun je eventueel een wat luxere opstelling nemen dan eerder gepland door de aankoop te spreiden. waar een wil is is een weg, en als je het goed doet, dan ga je niet overhaast maar weloverwogen te werk, bedenk dat een goede speakerset heel lang mee kan gaan en een aantal receivers kan overleven, daar mag je dan gerust wat tijd insteken, het zal zeer zeker beloond worden.
    Have fun and enjoy your collection

  12. #12

    Standaard

    Bedankt voor al deze info De receiver van Pioneer is toevallig ook degene die ik had gezien. Leek mij wel een goede en ook nog een mooie prijs.
    Over de speakers zeg je dat je het beste bij 1 serie van 1 merk kan blijven. Dus hiermee doel je op alle 5 speakers? Of bv voor/center 1 serie/1 merk en achter 1 serie/1merk?
    Trouwens dat speakersetje die je toont er ook wel erg netjes uit. Maar moet ik zo'n setje ook zien als een "luie mensen set" en kwalitatief ook vergelijken met zo'n kant en klaar pakket of is dit toch al een stuk beter?

    Edit: Ik kwam op mijn "tot nu toe enkel" internet zoektocht ook bij het volgende terecht, Jamo S 608 HCS 3. Wat zou ik van zoiets moeten denken ... luie mensen set of toch kwalitatief een stuk beter? Wat is bij Boston Acoustics een betere serie, de A of M reeks? Zie daar wel heel mooi spul tussen staan namelijk.
    Laatst aangepast door mental-marco : 04-06-2013 om 20:53

  13. #13

    Standaard

    Hij bedoelt daarmee dat je het beste er voor kunt zorgen dat alle luidsprekers uit dezelfde serie komen van een bepaald merk komen. De luidsprekers hebben dan bijna dezelfde klankeigenschappen, waardoor het geluidsbeeld veel rustiger en dus prettiger zal zijn. Kies bij voorkeur voor modellen met ongeveer dezelfde belastbaarheid zodat ook de technische verschillen niet groot zijn. Het maakt dus niet als de 'fronts' iets groter zijn dan de 'rears' of 'surrounds'. In veel gevallen zal dit goed van pas komen, omdat de 'fronts' en 'centre' vaak verder van de luisteraars staan en het geluid daarvan wat krachtiger moet zijn om de grotere afstand te kunnen overbruggen.

    Voor de rest kun je het beste gewoon zelf gaan vergelijken door te gaan luisteren naar wat er in jouw geval mogelijk is en te weten te komen wat jij mooi vindt klinken.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mental-marco Bekijk bericht
    Bedankt voor al deze info De receiver van Pioneer is toevallig ook degene die ik had gezien. Leek mij wel een goede en ook nog een mooie prijs.
    Over de speakers zeg je dat je het beste bij 1 serie van 1 merk kan blijven. Dus hiermee doel je op alle 5 speakers? Of bv voor/center 1 serie/1 merk en achter 1 serie/1merk?
    Trouwens dat speakersetje die je toont er ook wel erg netjes uit. Maar moet ik zo'n setje ook zien als een "luie mensen set" en kwalitatief ook vergelijken met zo'n kant en klaar pakket of is dit toch al een stuk beter?

    Edit: Ik kwam op mijn "tot nu toe enkel" internet zoektocht ook bij het volgende terecht, Jamo S 608 HCS 3. Wat zou ik van zoiets moeten denken ... luie mensen set of toch kwalitatief een stuk beter? Wat is bij Boston Acoustics een betere serie, de A of M reeks? Zie daar wel heel mooi spul tussen staan namelijk.
    Een luie mensen set is er 1 waar dus alles in 1 doos zit en de set helemaal op elkaar aangepast is....... waarom luie mensen set..... de koper heeft helemaal niets zelf gecombineerd, hij heeft het geheel genomen zoals het kwam, helemaal geen eigen inbreng.

    Als je kiest voor een bepaalde receiver en voor een set speakers en voor een BR speler, dan maak je al een keuze van 3 om tot 1 geheel te komen, als je daarbij ook nog de moeite genomen hebt om van die 3 het eea in de praktijk te ervaren, dan ben je niet helemaal een echt lui mens meer. Hoe meer je jezelf inzet, hoe groter de waardering, maar die ga je ook zelf waarderen, immers je krijgt meer kennis en door die kennis ook die zelfwaardering door die kennis. Je kan immers bij een eigen keuze niet een ander de schuld geven, meestal doe je zelf beter je best....

    Kan alleen maar zeggen doe je best..... heb van Jamo die set gehoord, maar ze stonden toen tussen meerdere betere speakers en dan vallen ze toch tegen, het wordt dan lastig om een mening te geven, op zich zijn ze niet slecht, maar als je ze naast andere speakers hoort, dan wil je ze niet meer hebben denk ik...... maar dat zul je toch door eigen ervaringen moeten gaan leren, geloof me, er is niets zo fijn al ergens zelf kennis over op doen en een eigen mening kunnen hebben, ook al is die mening nog vrij vers, maar als dat een mening is die gevormd is door eigen ervaringen, dan is dat wel een goede mening Zelf ben ik teveel verwend om die Jamo speakerset nog te kunnen waarderen, maar geloof me, ook ik ben simpel begonnen, ook dom/onvervaren in den beginne en enkel gekeken naar technische specs...... na spijt en er veel meer over te leren ga je begrijpen dat de specs niet veel zeggen en dat je op pad moet gaan om de klank te vinden die bij je past. Die Jamo's daar zou ik zelf spijt van krijgen ook al hebben ze hier een goede review gekregen:

    http://www.areadvd.de/hardware/2009/...608_hcs3.shtml

    Begrijp me niet verkeert, er zit geen Subwoofer bij en zelf vond ik toen het geluid tegenvallen.

    De Boston set ken ik helaas niet uit eigen ervaring, daar zul je toch zelf je mening over moeten gaan maken, hoe je dat doet is jouw feestje

    Speakers.... ze zijn er echt in alle soorten en maten en prijzen, ook goedkoop is er echt super spul te koop en duur heel veel bagger, net als goedkoop. Je bent zelf verantwoordelijk, NEEM de TIJD, en ga van je krent, dat wordt echt beloond

    Ga ook eens bij Teufel kijken, helaas kun je dat niet van te voren beluisteren, maar je krijgt er van de fabrikant wel de gelegenheid voor. Teufel staat zeer goed bekend en heeft vele goede recenties, heb bij een paar medeforummers ook een paar Teufel THX surroundsets gehoord, al ben ik zelf geen voorstander van THX sets, het heeft me toen niet tegengestaan, al zal ik het zelf als liefhebber van alles fullrange speakers zoiets niet nemen, maar zal zo'n set de liefhebbers zeker niet afraden, ze maken daar goed spul

    Kijk hier maar even:

    http://www.teufelaudio.nl/
    Have fun and enjoy your collection

  15. #15

    Standaard

    Bij nadere inspectie gaan die Jamo's het ook zeker niet worden. Die zijn qua formaat wel even iets te groot
    Op de Teufel audio website staan idd erg mooie sets. Wel jammer dat je ze niet kan beluisteren. Ik vind de volgende wel erg mooi, maar hoe ze klinken geen idee: LT 2 Mk2 "5.1-Set L", Columa 300 Mk2 "5.1-Set L", Columa 300 Set L of deze, al is de prijs wel weer een stuk hoger .... Theater 400 Mk2 "5.1-Set Cinema". Met een voorkeur voor de LT 2 Mk2. Ziet er strak en netjes uit, mooie zuilen (dat wil ik zoiezo wel graag als front speakers, want kan ze daar niet aan de muur bevestigen).
    Laatst aangepast door mental-marco : 05-06-2013 om 17:20

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mental-marco Bekijk bericht
    Bij nadere inspectie gaan die Jamo's het ook zeker niet worden. Die zijn qua formaat wel even iets te groot
    Op de Teufel audio website staan idd erg mooie sets. Wel jammer dat je ze niet kan beluisteren. Ik vind de volgende wel erg mooi, maar hoe ze klinken geen idee: LT 2 Mk2 "5.1-Set L", Columa 300 Mk2 "5.1-Set L", Columa 300 Set L of deze, al is de prijs wel weer een stuk hoger .... Theater 400 Mk2 "5.1-Set Cinema". Met een voorkeur voor de LT 2 Mk2. Ziet er strak en netjes uit, mooie zuilen (dat wil ik zoiezo wel graag als front speakers, want kan ze daar niet aan de muur bevestigen).
    Teufel bestaat al een tijdje en dat is niet voor niets, betrouwbaar en goede kwaliteit maakt dat je goede naam opbouwt en houd.

    Dat wat je uiteindelijk kiest is een eigen afweging, daar kan eigenlijk niemand je bij helpen, bij Teufel krijg je iig een goede prijs/kwaliteits verhouding en
    met een beetje googlen kun je heel wat reviews vinden over Teufel, al blijft dat natuurlijk lastig om te zien of de beschreven klank wel past
    in jouw idee van die klank, maar dat had ik al gemeld.

    Probeer een zo goed mogelijke keuze te maken, je kan ze altijd terug sturen als het tegenvalt, Teufel zelf heeft er alle vertrouwen in
    dat het wel goed zit

    Overigens bestaan er allerlei systemen om allerlei soorten speakers op te plaatsen of aan te hangen, net als speakers is ook daaraan
    geen gebrek. Heb zelf ook jaren met boekenplankers op glazen staanders gedraaid, mijn huidige rears draaien daar nu ook op.

    Je kan het zo gek niet bedenken of er is voor elk "probleem" wel een oplossing
    Have fun and enjoy your collection

  17. #17

    Standaard

    Heb nu ook zitten kijken voor het volgende.

    Front: Boston Acoustic A 25 of A 250
    Center: Boston Acoustic A 225C
    Back: Boston Acoustic A 25
    Sub: Boston Acoustic ASW 250 0f ASW 650
    Receiver: Pioneer VSX-922-K (al staat er bij de A 250 wel 175 watt als aanbevolen versterker vermogen en deze Pioneer heeft 150 watt)

    Kijken of ik dit ergens zou kunnen luisteren.

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mental-marco Bekijk bericht
    Heb nu ook zitten kijken voor het volgende.

    Front: Boston Acoustic A 25 of A 250
    Center: Boston Acoustic A 225C
    Back: Boston Acoustic A 25
    Sub: Boston Acoustic ASW 250 0f ASW 650
    Receiver: Pioneer VSX-922-K (al staat er bij de A 250 wel 175 watt als aanbevolen versterker vermogen en deze Pioneer heeft 150 watt)

    Kijken of ik dit ergens zou kunnen luisteren.
    De A 25 is een zeer gewaarde speaker, maar dat zul je zelf kunnen ervaren als je op luistertocht gaat. De zuilen vond ik persoonlijk niet eens in de buurt komen van de A 25, maar ook daar zal je tijdens een vergelijk wel achter komen.

    De center ken ik niet, kan enkel voor je hopen dat hij op hetzelfde niveau zal zijn als de A 25.

    BTW, nogmaals, een sub drukt geen stempel op de klankkleur van een set, met andere woorden, je kan een sub kiezen van welk merk dan ook. Een sub.......de ene is de andere niet, er zitten ook daar heel veel verschillen in.
    Ook al heeft een sub geen invloed op de klankkleur van een set, onderling kunnen ze qua klank ontzettend verschillen, je hebt non muzikale en heel muzikale subs, het fijnst is een sub die zowel op film als muziek gebied zijn
    mannetje weet te staan, ook hier dien je dus een weloverwogen keuze te maken, mijn eigen sub is er 1 die het op beide gebieden zeer goed doet, model wordt allang niet meer gemaakt, maar was zeer populair..... fabrikant
    bestaat ook helaas al niet meer. Op het forum is BK een soort van favoriet, ken ze zelf niet, maar men is er wel lovend over, dit terzijde ook op sub gebied is er een ruime keuze en dien je al naar gelang je omstandigheden
    even te kijken of een front-firing of down-firing sub de beste oplossing voor je is.....

    Het leven is niet altijd even simpel
    Have fun and enjoy your collection

  19. #19

    Standaard

    Wat is een front-firing of down-firing sub? En ik zal ook eens naar de BK subs kijken. Zijn er dan nog specifieke modellen die "favoriet" zijn? Hoop ook dat de A 225C erbij klinkt. Het is de enigste center in hun A serie.
    Laatst aangepast door mental-marco : 06-06-2013 om 10:05

  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mental-marco Bekijk bericht
    Wat is een front-firing of down-firing sub? En ik zal ook eens naar de BK subs kijken. Zijn er dan nog specifieke modellen die "favoriet" zijn? Hoop ook dat de A 225C erbij klinkt. Het is de enigste center in hun A serie.
    Simpel uitgelegt.... de front-firing sub heeft de luidspreker aan de voorkant zitten en de down-firing sub heeft zijn luidspreker aan de onderkant zitten. Sommigen beweren dat een down-firing sub wat krachtiger overkomt dan een front-firing sub, maar dat is natuurlijk onzin omdat er veel meer zaken een rol spelen, zoals versterker vermogen en de grootte en kwaliteit van de gebruikte luidspreker. Van de down-firing sub wordt ook gezegd dat hij wel eens wat bonkerig over kan komen, muziek liefhebbers schijnen over het algemeen dan ook een front-firing sub te verkiezen boven een down-firing sub.

    Daarnaast heb in de beide typen gesloten systemen en systemen met een poort, en om de keus nog groter te maken zijn er ook systemen die beschikken over meer dan 1 speaker, waarvan dan soms de ene speaker geen driver heeft maar passief is.... misschien ben ik nog wel een type vergeten, maar zou me niet al te druk maken over al die verschillen, het belangrijkste is dat je een sub vind die je in jouw prijsklasse het beste vind klinken.

    Soms nemen mensen een down-firing sub omdat zij kinderen of/en een huisdier hebben en bang zijn dat de frontspeaker beschadigt zou kunnen raken, soms ook vanwege de vormgeving, het wel of niet mooi vinden van de buitenkant, er kunnen dus veel verschillende redenen zijn om tot een bepaalde keus te komen.

    Je eigen omstandigheden spelen dus ook een rol, zoals buren, soort vloer, wel/geen kinderen, zeikwijf of een lieve meegaande schat, huisdieren, grootte van de kamer, plekje om het liefst zo groot mogelijke gevaarte neer te zetten en niet te vergeten het budget.

    Mmm, zoals gezegt, het leven is niet altijd even simpel en als je al tot een keus gekomen bent...... een sub goed inpassen in het geheel is ook nog eens een lastig klusje waar enige tijd in kan gaan zitten, maar als je op alle gebieden je best hebt gedaan zul je bovenmatig verwend worden

    Uiteindelijk wil je de sub nog wat strakker laten klinken en neem je er ook nog een subdude bij, zeker fijn als je buren hebt, de subdude ontkoppelt de sub van de vloer en voorkomt zo ongewenste trillingen die op hun beurt weer ingrijpen op het totale geluidsbeeld, heb van de subdude een stukje eigen ervaring geschreven op mijn eigen plekje op het forum, kun je hier vinden:

    http://dvd.nl/forum/showthread.php?7...n-beeld/page13

    Als je post 313 leest krijg je een beetje het idee wat en subdude doet, de subdude is ook een welbekende verschijning op het forum, ben niet de enige en was zeker niet de eerste.

    Oh, nog een vraag van je..... welk model BK, ik dacht deze:

    http://www.ra-subwoofers.nl/producten/xxls400.html

    review:

    http://www.avforums.com/reviews/BK-X...83/Review.html

    Hier van meerdere merken wat testen bij een veelbekeken en ik dacht wel vertrouwde website:

    http://www.whathifi.com/reviews/home-cinema/subwoofers
    Have fun and enjoy your collection

  21. #21

    Standaard

    Bedankt weer voor de info. Dan denk ik dat ik zoiezo voor front-firing ga, aangezien we onderburen hebben Dat subdude ziet er idd wel handig uit en voor het bedrag hoef je het niet te laten. Verder heb ik nog wat rondgezocht over subs en kwam deze tegen en had ook wel een aantal positieve reviews SVSound PB-1000.
    Hoe meer je je erin gaat verdiepen hoe moeilijker de keuzes worden .... Twijfel nu tussen de Boston Acoustics en de Teufel set/speakers. Nadeel van Teufel is dat je het niet kan beluisteren en die Boston Acoustics kun je niet overal beluisteren. Las een paar reviews over de A2310HTS en die waren erg positief en zelf denk ik dan nog aan de losse A25 speakers en dan misschien de SVSound PB-1000 sub of de Teufel LT 2 Mk2 "5.1-Set L" set. Lastig lastig lastig ....

  22. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mental-marco Bekijk bericht
    Heb nu ook zitten kijken voor het volgende.

    Front: Boston Acoustic A 25 of A 250
    Center: Boston Acoustic A 225C
    Back: Boston Acoustic A 25
    Sub: Boston Acoustic ASW 250 0f ASW 650
    Receiver: Pioneer VSX-922-K (al staat er bij de A 250 wel 175 watt als aanbevolen versterker vermogen en deze Pioneer heeft 150 watt)

    Kijken of ik dit ergens zou kunnen luisteren.
    De A 250 is technisch hetzelfde als de A225C, maar het kan zijn dat deze wat meer vraagt als deze ook lage tonen moet weergeven. Als je deze het hele bereik wil laten weergeven, zou je kunnen kijken of deze een mogelijkheid heeft voor 'bi-wiring' zodat je 2 eindtrappen van de VSX-922 kunt gebruiken om deze aan te sturen. Wanneer het uitgangsvermogen van de VSX-922 te laag is en de A 250 geen 'bi-wiring mogelijkheid heeft, kun je deze hetzelfde bereik geven als de 'centre' en de lage tonen door de sub laten weergeven. Door de grotere klankkast van de A 250 en een meer gecontroleerde aansturing zal het dan lijken alsof deze uit de 'fronts' komen.

    Een 'front-firing' subwoofer lijkt muzikaler en een 'downward-firing' krachtiger. Hoe muzikaal en/of krachtig een subwoofer in werkelijkheid zal zijn is afhankelijk van de plaats, de werking van de akoestiek en het bereik van de gebruikte luidsprekers. Om te kijken welk soort subwoofer in jouw geval het beste is, zal je moeten kijken naar de mogelijkheden en beperking van de inrichting. Over het algemeen worden bij een 'downward-firing' hogere lage tonen vaak gedempt en zal de akoestisch energie meer horizontaal dan verticaal verspreid worden dan verticaal en zal het bereik daardoor groter lijken dan van een 'forward-firing'.

    Of luidsprekers van Boston Acoustics goed gecombineerd kunnen worden met een receiver van Pioneer is iets wat je zelf moet beoordelen en dat kan alleen door de stoute schoenen aan te trekken en in verschillende winkels te gaan luisteren naar verschillende combinaties. Ondanks dat veel winkels niet de combinatie hebben die je wilt hebben, kun je op deze manier vaak een beter beeld van krijgen van hoe het bij jou thuis zal klinken.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mental-marco Bekijk bericht
    Dan denk ik dat ik zoiezo voor front-firing ga, aangezien we onderburen hebben Dat subdude ziet er idd wel handig uit en voor het bedrag hoef je het niet te laten.
    Voor onderburen maakt het niet of een sub 'forward-' of 'downward-firing' is. Om er voor te zorgen dat de onderburen er weinig last van hebben, moet je er voor zorgen dat die stevig staat en dat de trillingen van de klankkast geëlimineerd worden. Heb je een harde ondergrond, dan zou het ook voldoende zijn om deze op een plaat te zetten met daaronder bvb een stuk tapijt.De plaat zorgt er dan voor dat deze stevig staat en het tapijt voor de vermindering van contakt-geluid.

    Een subdude is in principe bedoeld om de kans dat 'downward-firing' subwoofers gaan springen te verkleinen en dus makkelijker en beter hun energie kwijt kunnen. Gebruik je deze voor een modellen met ´forward-firing', dan zal de weergave waarschijnlijk minder stevig zijn, omdat de klankkast dan makkelijker mee kan kantelen met de bewegingen van de woofer, wat niet de bedoeling is. Een minder stevige weergave betekent nl. dat het geluid niet los kan komen van de luidsprekers en het geluidsbeeld daardoor zal vallen i.p.v. staan.

    Om voor weinig overlast en een goede weergave te kunnen zorgen, zal je dus zelf moeten experimenteren.
    Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 07-06-2013 om 21:18
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  23. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    De A 250 is technisch hetzelfde als de A225C, maar het kan zijn dat deze wat meer vraagt als deze als ook lage tonen moet weergeven. Als je deze als hele bereik wil laten weergeven, zou je kunnen kijken of deze een mogelijkheid heeft voor 'bi-wiring' zodat je 2 eindtrappen van de VSX-922 kunt gebruiken om deze aan te sturen. Als het uitgangsvermogen van de VSX-922 te laag is en de A 250 geen 'bi-wiring mogelijkheid heeft kun je deze hetzelfde bereik geven als de 'centre' en de lage tonen door de sub laten weergeven. Door de grotere klankkast van A 250 en een meer gecontroleerde aansturing zal het lijken alsof ze de lage tonen zelf weergeven.

    Een 'front-firing' subwoofer lijkt muzikaler en een 'downward-firing' krachtiger. Hoe muzikaal en/of krachtig een subwoofer in werkelijkheid zal zijn is afhankelijk van de plaats, de werking van de akoestiek en het bereik van de gebruikte luidsprekers. Om te kijken welk soort subwoofer in jouw geval het beste is, zal je moeten kijken naar de mogelijkheden en beperking van de inrichting. Over het algemeen worden bij een 'downward-firing' hogere lage tonen vaak gedempt en zal de akoestisch energie meer horizontaal dan verticaal verspreid worden dan verticaal en zal het bereik daardoor groter lijken dan van een 'forward-firing'.

    Of luidsprekers van Boston Acoustics goed gecombineerd kunnen worden met een receiver van Pioneer is iets wat je zelf moet beoordelen en dat kan alleen door de stoute schoenen aan te trekken en in verschillende winkels te gaan luisteren naar verschillende combinaties. Ondanks dat veel winkels niet de combinatie hebben die je wilt hebben, kun je op deze manier vaak een beter beeld van krijgen van hoe het bij jou thuis zal klinken.
    Laat SVP die onzin in deze prijsklasse over bi-wiring achterwege, je weet dat men daar in het algemeen het nut niet van in ziet en dat het in het algemeen alleen maar een uitvinding is van de draden boeren en met een beetje knappe samenstelling totaal nutteloos is. Begin deze opmerking die je vaker maakt dan ook behoorlijk irritant te vinden omdat deze totaal geen enkel nut dient

    Aanstaande zaterdag zal je kunnen meemaken dat er geen bi-wiring nodig is om tot heel aardig klinkende opstellingen te komen
    Have fun and enjoy your collection

  24. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Laat SVP die onzin in deze prijsklasse over bi-wiring achterwege, je weet dat daar in het algemeen het nut niet van in ziet en dat het in het algemeen alleen maar een uitvinding is van de draden boeren en met een beetje knappe samenstelling totaal nutteloos is. Begin deze opmerking die je vaker maakt dan ook behoorlijk irritant te vinden omdat deze totaal geen enkel nut dient

    Aanstaande zaterdag zal je kunnen meemaken dat er geen bi-wiring nodig is om tot heel aardig klinkende opstellingen te komen.
    Veel mensen hebben een set met luidsprekers waarmee ze niet alle mogelijkheden van een receiver uit kunnen proberen. Die zullen waarschijnlijk al tevreden zijn als ze de woofers zien bewegen als gevolg van een te laag uitgangsvermogen of zoals bij veel receivers: te kleine reserves. Door de belasting dan te verdelen over 2 eindtrappen, zal je wat grotere reserves hebben en de luidsprekers dus wat makkelijker onder controle gehouden kunnen worden.

    Hopelijk heeft jouw receiver wel voldoende vermogen en reserves, maar dat is iets wat we dan kunnen beoordelen.
    Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 07-06-2013 om 21:11
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  25. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    Veel mensen hebben een set met luidsprekers waarmee ze niet alle mogelijkheden van een receiver uit kunnen proberen. Die zullen waarschijnlijk al tevreden zijn als ze de woofers zien bewegen als gevolg van een te laag uitgangsvermogen of zoals bij veel receivers: te kleine reserves. Door de belasting dan te verdelen over 2 eindtrappen, zal je wat grotere reserves hebben en de luidsprekers dus wat makkelijker onder controle gehouden kunnen worden.

    Hopelijk heeft jouw receiver wel voldoende vermogen en reserves, maar dat is iets wat we dan kunnen beoordelen.
    Mijn receiver weegt bijna 25 kg en dat is niet vanwege de paar printplaatjes voor de tuner en het HDMI gebeuren, zou me over mijn receiver maar geen zorgen maken, die zit heel riant in zijn vermogensjas en heeft bakken reserves over.
    Have fun and enjoy your collection

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •