De resultaten 1 tot 11 van 11 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Welke speakers met Pioneer VSX-922?

    Hallo

    Ik overweeg om de Pioneer VSX-922 te kopen.
    Ik heb namelijk nog geen receiver en ik zag dat deze positief uit een aantal testen kwam (je merkt ik ben dus zeker nog geen ervaren gebruiker…).

    Voor de speakers twijfel ik nog tussen de volgende (andere suggesties zijn zeker welkom):

    • Canton movie 160
    • Harman Kardon HKTS 16
    • of eventueel toch de duurdere Harman Kardon HKTS 60



    Op het forum las ik dat er in het verleden problemen waren met de subwoofers van Harman Kardon.
    Dit was dacht ik in de sets HKTS 7 en 11. Weet er iemand of deze problemen zich nu nog voordoen?

    Iemand voorkeuren voor een van bovenstaande sets?

  2. #2

    Standaard

    Welkom op dit forum RLY.

    Je denkt er over om een VSX-922 te kopen, maar hebt nog geen receiver en dus ook nog geen kennis en ervaring die invloed zou kunnen hebben op de keuze. In de meeste gevallen worden de door jouw genoemde luidspreker-sets vaak gecombineerd met andere merken receivers. Om deze te krijgen, kun je maar één ding doen en dat is zelf op zoek gaan om te kunnen zien wat er in jouw geval mogelijk is en er achter te komen welke combinaties voor jou geschikt zijn en welke jouw voorkeur heeft.

    Ander kun je mischien beter beginnen met een set die al samengesteld is of een standaard-combinatie zoals luidsprekers van HK met een receiver van HK. Een groot voordeel van losse delen is dat wanneer een bepaalde combinatie na verloop van tijd niet meer bevalt, je de samenstelling kunt veranderen.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  3. #3

    Standaard

    Bedankt voor de info.
    Ik was zeker van plan om nog wat rond te gaan kijken / luisteren.

    Gewoon uit interesse, wat zijn de redenen waarom de VSX-922 weinig gebruikt wordt met die luidsprekers?
    Met welke receivers worden die dan wel gebruikt?

  4. #4

    Standaard

    In de meeste gevallen is de reden dat de klank-eigenschappen van de luidsprekers niet passen bij die van de receiver.

    Over het algemeen worden luidsprekers van Canton vaak gecombineerd met een receiver van Marantz en luidsprekers van HK met een receiver van... (zie mijn vorige bericht). Met dergelijke (standaard-)combinaties weet je vaak zeker dat luidsprekers en receiver/versterker elkaar mooi en goed aan kunnen vullen en dus niet een geluidsbeeld neer zullen zetten dat te vergelijken is met dat van een alles-in-één set.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  5. #5

    Standaard

    Ik haak even in ... ik zat ook te denken aan de Pioneer VSX-922 receiver en deze icm bv de Boston Acoustics A2310HTS (of 4x de A25, A225 en e AW 250) of Teufel LT2 Mk2 "5.1-Set L/M". Is dat wel een goede combi of raadt je ook een andere receiver aan? Ik heb al een eigen topic, maar daar werdt de Pioneer VSX-922 juist genoemd, maar zijn er betere alternatieven voor ongeveer dezelfde prijsklasse?
    Laatst aangepast door mental-marco : 11-06-2013 om 19:15

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mental-marco Bekijk bericht
    Ik haak even in ... ik zat ook te denken aan de Pioneer VSX-922 receiver en deze icm bv de Boston Acoustics A2310HTS of Teufel LT2 Mk2 "5.1-Set L/M". Is dat wel een goede combi of raadt je ook een andere receiver aan? Ik heb al een eigen topic, maar daar is dit nog niet echt ter sprake gekomen. Dus vandaar dat ik even in haak
    Ben ook heel benieuwd naar zijn advies

    Toch zal je eens van je krent moeten komen, bij mij kom je daar in ieder geval niet onder uit

    BTW, je zult met zulke vragen, om eerlijk te blijven, wel een budget moeten aangeven, want geloof me, er zijn natuurlijk altijd betere aan te wijzen als je niet op een prijs hoeft te letten, alle waar is naar zijn geld, maar ik dacht dat ik je daar al op gewezen had.

    Ik kan je niet beter helpen als je je eigen regels gaat veranderen, ik ben geen speelbal

    Overigens zou ik het zwak vinden als je zonder ergens te gaan luisteren een niet door jezelf samengestelde set neemt omdat anderen op dat forum zeiden dat het zo goed zou zijn, geloof me dat is echt niet de bedoeling die ik heb met de hulp die ik hier aan mensen geef, ik ben geen adviesbureau en als dat zo was, dan zou ik ermee stoppen, ik wil graag de hobby van het HT gebeuren onder de mensen brengen, maar wel met een beetje eigen inzet.

    Welke receiver past bij welke set speakers..... daar heb ik helaas ook al een hele hoop onzin verhalen over gelezen, net zoveel bla bla bla als een hoop alles in 1 setjes makers aan hun apparatuur toekennen. Geloof me, ook Gerco weet echt niet wat bij wat past en het algemene gepraat hoe een bepaald merk speakers zou klinken en bij hoe een merk receiver klinkt is echt onzin, namelijk binnen de modellen van zowel speakerfabrikanten als van receiver fabrikanten verschillen die eigenschappen, ze zijn namelijk nooit allemaal hetzelfde, met andere woorden er is geen uitspraak over te doen. En...... al zou het zou het dan wel volgens hen bij elkaar passen, past het dan wel bij jou? Volgens mijn eigen mening, gaat de smaak van de eigenaar nog altijd boven de smaak van iemand die het niet helemaal weet en er maar een naar beste weten slag naar slaat zonder daar ook maar enige ervaring mee te hebben.

    "Men" zegt dat een bepaalde receiver een bepaalde klankkleur heeft en dat een bepaalde speaker een bepaalde klankleur heeft, wie ben jij dat je dat geloofd? Wie ben jij die dat aanneemt? Wie ben jij als je geen eigen mening hebt? Wie ben jij die dat niet zelf wil ervaren? Wie ben jij die niet zelf slim genoeg is om zelf kennis op te doen? Wie ben jij dat je niet zelf met enige hulp tot een zelfstandige beslissing kunt komen, hulp mag best, maar uiteindelijk beslissen blijf je doen na eigen ervaring, jouw oren en jouw smaak, dat zijn niet andermans smaak, kun je wel zelf kiezen, ben je wel zelf baas over jezelf?

    Kom op, ga op pad, ga voor je eigen mening/smaak, die mag je best vormen na eigen ervaring, maar ga mij geen sprookjes vertellen na een aanschaf waar je zelf geen eigen inbreng in had en daarmee bedoel ik toch wel heel duidelijk jouw eigen smaak voor de klank

    Adviezen en tips zijn altijd welkom, dat had ik je al vermeld, het grote wereld wijde internet staat er vol mee en als je goed kan Googlen, dan kun je een hoop vinden, alleen vertellen die wat je oren horen willen?

    Ben nog steeds benieuwd naar de adviezen die je hier zal krijgen

    Tip:

    Geloof niet in men, geloof in jezelf als je daar ook echt je best in hebt gedaan.

    Later zal je ontdekken dat het altijd beter kan...... en als je dan ook het budget er voor over hebt, er nog meer moeite in zult stoppen om nog meer te kunnen genieten van deze hobby, dan kan het wel eens een hele berg van je budget kunnen gaan verteren in deze geweldige HT hobby
    Have fun and enjoy your collection

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    BTW, je zult met zulke vragen, om eerlijk te blijven, wel een budget moeten aangeven, want geloof me, er zijn natuurlijk altijd betere aan te wijzen als je niet op een prijs hoeft te letten, alle waar is naar zijn geld, maar ik dacht dat ik je daar al op gewezen had.
    Vreemd dat je dit zegt ... ik heb namelijk ook gezegd dat het in dezelfde prijsklasse moet zijn als de Pioneer (tussen de €250 a €350) Al zie ik dat niet in je quote terug van mijn bericht terug Zie hieronder ...

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mental-marco Bekijk bericht
    Ik heb al een eigen topic, maar daar werdt de Pioneer VSX-922 juist genoemd, maar zijn er betere alternatieven voor ongeveer dezelfde prijsklasse?
    En ik ben nu eerst wat meer informatie aan het zoeken over wat er zoal is en dan opzoeken waar ik dat bij mij in de buurt zoal kan luisteren/kopen. Om 1001 speaker/receiver combinaties te gaan beluisteren is voor mij ook geen optie, dus vandaar dat ik misschien nu wat meer vraag en daarna op pad kan gaan

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mental-marco Bekijk bericht
    Ik haak even in ... ik zat ook te denken aan de Pioneer VSX-922 receiver en deze icm bv de Boston Acoustics A2310HTS (of 4x de A25, A225 en e AW 250) of Teufel LT2 Mk2 "5.1-Set L/M". Is dat wel een goede combi of raadt je ook een andere receiver aan? Ik heb al een eigen topic, maar daar werdt de Pioneer VSX-922 juist genoemd, maar zijn er betere alternatieven voor ongeveer dezelfde prijsklasse?
    Een deel van mijn antwoord had daar al mee te maken...... je bent dus best wel reëel, gebruik dan die kennis ook die ik je geef met bovenstaand antwoord, eigen kennis en ervaring is nog altijd de beste ervaring als je daar ook echt je best voor doet

    Het kost natuurlijk wel een "beetje" moeite, veel meer dan een beetje (ben zelf met mijn eerste stereo speakerset ongeveer 3 maanden op pad geweest om ze dan ook tegen te komen, was toen ook echt verliefd), je zult zelf ervaren dat die moeite die je op een zoektocht doet, ook echt wordt beloond.
    Have fun and enjoy your collection

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Ben ook heel benieuwd naar zijn advies
    Welke receiver past bij welke set speakers..... daar heb ik helaas ook al een hele hoop onzin verhalen over gelezen, net zoveel bla bla bla als een hoop alles in 1 setjes makers aan hun apparatuur toekennen. Geloof me, ook Gerco weet echt niet wat bij wat past en het algemene gepraat hoe een bepaald merk speakers zou klinken en bij hoe een merk receiver klinkt is echt onzin, namelijk binnen de modellen van zowel speakerfabrikanten als van receiver fabrikanten verschillen die eigenschappen, ze zijn namelijk nooit allemaal hetzelfde, met andere woorden er is geen uitspraak over te doen. En...... al zou het zou het dan wel volgens hen bij elkaar passen, past het dan wel bij jou? Volgens mijn eigen mening, gaat de smaak van de eigenaar nog altijd boven de smaak van iemand die het niet helemaal weet en er maar een naar beste weten slag naar slaat zonder daar ook maar enige ervaring mee te hebben.
    Kom op, ga op pad, ga voor je eigen mening/smaak, die mag je best vormen na eigen ervaring, maar ga mij geen sprookjes vertellen na een aanschaf waar je zelf geen eigen inbreng in had en daarmee bedoel ik toch wel heel duidelijk jouw eigen smaak voor de klank
    Ik weet idd niet welke luidsprekers er welke receiver passen en welke situatie, maar kan wel een verwachting maken op basis van gegevens en wensen. Wat ik wel weet is dat elk merk bepaalde klank-eigenschappen heeft die een merk herkenbaar maken en dat deze voor de rest vaak overeen komen met de vormgeving en de afwerking. Door dat ik zelf veel heb beluisterd kan ik zelf inmiddels wel lijsten maken van merken die wel bij elkaar en niet bij elkaar passen. Alle andere combinaties staan in de "grijze lijst" en die zijn dus persoonlijk.

    Daarnaast weet ik ook dat als er grote verschillen zijn tussen modellen in een bepaalde serie, het waarschijnlijk door wat anders komt.

    Om een set samen te stellen die bij jouw situatie past, kun je dus beter zelf gaan luisteren.
    Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 11-06-2013 om 22:27
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mental-marco Bekijk bericht
    Vreemd dat je dit zegt ... ik heb namelijk ook gezegd dat het in dezelfde prijsklasse moet zijn als de Pioneer (tussen de €250 a €350) Al zie ik dat niet in je quote terug van mijn bericht terug Zie hieronder ...
    Degenen die snel antwoorden op een vraag zien nog het bericht voordat het aangepast wordt, bedenk ook dat degenen die meedoen aan het topic, het antwoord dat je als eerste plaatst ook zien in hun email, daar kun je dan ook echts niets meer aan veranderen, zij zien je originele eerst verstuurde bericht, dat is wel zo eerlijk, ook anderen hadden het namelijk al kunnen lezen, daarbij komt dat je aangepaste bericht wel eens te laat komt en men al doende is het nog niet aangepaste bericht al aan het beantwoorden is......
    Have fun and enjoy your collection

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mental-marco Bekijk bericht
    En ik ben nu eerst wat meer informatie aan het zoeken over wat er zoal is en dan opzoeken waar ik dat bij mij in de buurt zoal kan luisteren/kopen. Om 1001 speaker/receiver combinaties te gaan beluisteren is voor mij ook geen optie, dus vandaar dat ik misschien nu wat meer vraag en daarna op pad kan gaan
    Vragen staat vrij, maar bedenk ook dat het hier voor de serieuze helpers ondoenlijk is om talloze combinaties op te geven die in de praktijk toch ook niet beluisterd kunnen worden, wel kunnen we je belangstelling en vragen zeer op prijs stellen, het geeft in ieder geval aan dat je lekker bezig bent

    Er zijn een paar ideeën gegeven en binnen je prijsklasse zo'n beetje de beste voorstellen, dat zijn handleidingen, daarnaast zijn er alternatieven die je misschien kan tegenkomen als je op pad gaat, helaas is het lastig om in de praktijk eea te kunnen beluisteren en dat lijkt in deze crises tijd alleen maar moeilijker te worden (heb dit ervaren toen ik pad ging voor weer een heel ander onderdeel, zoals een beamer, de markt is ook niet slim bezig.....)
    Have fun and enjoy your collection

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •