De resultaten 1 tot 9 van 9 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard waar kan ik nog DVD/BR's kopen?

    Heb vandaag kunnen vaststellen dat de DVD afdeling van de Beijenkorf in Amstelveen is verdwenen.

    Ik vraag mij intussen af (even los van alle internetwinkels) waar in Nederland je in de winkelstraat nog Dvd's e.d. kunt kopen.
    Inmiddels zijn zowat alle FRS's leeg, van Leest verdwenen en bij de MM's in Amsterdam kan ik veel nieuwe titels niet vinden.

    Straks worden er helemaal geen Dvd's en BR's uitgebracht in Nederland bij gebrek aan afzetpunten.
    Ik vind dit toch wel een zorgelijke ontwikkeling.
    Bang & Olufsen Beovison 7-40 Mk IV

  2. #2

    Standaard

    albert heijn

  3. #3

    Standaard

    Eh, waar niet, zou ik zeggen.
    Kijk eens rond bij Blokker, Shell, het Kruidvat, de Hema, Saturn, V&D, Primera, Action, Bart Smit, enz, enz, enz.
    En dan hebben we het inderdaad nog niets eens over de talrijke webwinkels...

  4. #4

    Standaard

    Tjah ... Ik stel me toch dezelfde vraag hoor. Blokker, Kruidvat, Hema ... Dat zijn bij ons (België) ketens waar je simpelweg geen blu-rays kan vinden. Of het gaat om een héél beperkt aanbod van bv. Disney. Zelfs DVD zijn daar amper te vinden. Dat is in Nederland blijkbaar anders? Zelfs bij Bart Smit is het aanbod zeer beperkt en ook bij grote ketens als FUN of Dreamland komt maar een beperkt aanbod binnen. Bij Standaard Boekhandel hebben ze blu-ray uit het aanbod genomen en de filialen van MediaMarkt of Fnac zijn nu niet zo talrijk aanwezig.

  5. #5

    Standaard

    Ik zie het probleem binnenkort wel voor ogen. In België is er minder snel aan BD's te geraken dan in Nederland, ook al omdat er meer distribiteurs zijn in NL dan in België.
    Als ik zo al de tekenen zie, voorspel ik idd het begin van het einde van de fysieke media als Blu-ray en dvd in de Benelux en zal er misschien snelle opmars zijn naar VOD en streaming.
    Plus nog eens het feit dat de meeste mensen die fysiek gaan winkelen en koopjesjagers zijn, ook vaak niets weten welke online winkels er zijn. Tenzij het hen duidelijk word gemaakt, is dit een dubbelverlies.

  6. #6
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jodocus Bekijk bericht
    Heb vandaag kunnen vaststellen dat de DVD afdeling van de Beijenkorf in Amstelveen is verdwenen.

    Ik vraag mij intussen af (even los van alle internetwinkels) waar in Nederland je in de winkelstraat nog Dvd's e.d. kunt kopen.
    Inmiddels zijn zowat alle FRS's leeg, van Leest verdwenen en bij de MM's in Amsterdam kan ik veel nieuwe titels niet vinden.

    Straks worden er helemaal geen Dvd's en BR's uitgebracht in Nederland bij gebrek aan afzetpunten.
    Ik vind dit toch wel een zorgelijke ontwikkeling.


    Het komt er op neer dat ik (ongeveer dezelfde regio) 3 opties heb. MM Arena, MM Amsterdam Noord of de MM in Almere. Dat wil zeggen, als ik nog wat fysieks wil kopen! Maar idd bij die regio's zijn alle alternatieven verdwenen. Maar goed, blijkbaar is er een tijd van komen en een tijd van gaan. Dat lijkt me wel duidelijk gezien de recente ontwikkelingen.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  7. #7

    Standaard

    Toch denk ik dat de distribiteurs nog wel wat gaan doen, net zoals er met HMV in de UK is gebeurd. Te weinig afzetkanalen is ook niet goed en vaste winkels zorgen denk ik ook voor extra impulsaankopen. Of ze maken van ons land een experiment en gaan zich zoveel mogelijk richten op VOD, zoveel wordt hier toch al niet meer uitgebracht en regelmatig is VOD al eerder beschikbaar dan de huur- of koopversie.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door drTree Bekijk bericht
    Eh, waar niet, zou ik zeggen.
    Kijk eens rond bij Blokker, Shell, het Kruidvat, de Hema, Saturn, V&D, Primera, Action, Bart Smit, enz, enz, enz.
    En dan hebben we het inderdaad nog niets eens over de talrijke webwinkels...
    En natuurlijk MM. In sommige plaatsen ook individuele speciaalwinkels, zoals voor klassieke muziek.

    De vraag is echter niet hoeveel winkels er nog zijn. Die zijn er "nog genoeg". Maar het genoemde genoemde rijtje (uitgezonderd Saturn maar zeker inclusief de tegenwoordige V&D) blinkt vooral uit door een povere diversiteit aan beschikbare titels. Naar mijn bevinding: Shell grossiert vooral in junk, Blokker en Bart Smit in een zeer beperkt assortiment kind- of familievriendelijke titels, enz.

    Buiten MM en Saturn (en voor België FNAC) schieten mij geen winkelketennamen te binnen waar je als consument leuk kunt snuffelen en winkelen in een groot assortiment.
    "Only one human captain has ever survived battle with a Minbari fleet. He is behind me, you are in front of me. If you value your lives, be somewhere else." (Babylon 5)

  9. #9

    Standaard Re:

    Citaat Oorspronkelijk gepost door EricO Bekijk bericht
    En natuurlijk MM. In sommige plaatsen ook individuele speciaalwinkels, zoals voor klassieke muziek.

    De vraag is echter niet hoeveel winkels er nog zijn. Die zijn er "nog genoeg". Maar het genoemde genoemde rijtje (uitgezonderd Saturn maar zeker inclusief de tegenwoordige V&D) blinkt vooral uit door een povere diversiteit aan beschikbare titels. Naar mijn bevinding: Shell grossiert vooral in junk, Blokker en Bart Smit in een zeer beperkt assortiment kind- of familievriendelijke titels, enz.

    Buiten MM en Saturn (en voor België FNAC) schieten mij geen winkelketennamen te binnen waar je als consument leuk kunt snuffelen en winkelen in een groot assortiment.
    Bij Blokker willen ze ook nog wel eens aardige tv-series hebben. Het is de brede aanbod zoals elders maar soms kan je nog weleens slagen.

    Maar qua breedte zal het MM of de webwinkels worden. In Den Bosch b.v. zal de plaatselijke lokale dvd-winkel wel wat profiteren. Die is niet goedkoop maar heeft b.v. naast veel muziek en films ook tv-series die je niet snel ziet. Maar ik vrees dat je voor de prijs echt online of naar MM moet gaan als FRS volledig verdwijnt.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •