Pagina 13 van 14 EersteEerste ... 391011121314 LaatsteLaatste
De resultaten 301 tot 325 van 345 worden weergegeven.
  1. #301

    Standaard

    Lees dit even door:

    https://mubi.com/about

    Hier staan de ''rentals'':

    https://mubi.com/rentals

    Vandaag weer twee titels in HD gezien. Geen haperingen of andere ongein zoals bij Netflix.

  2. #302

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Verhoeven Bekijk bericht
    Vandaag weer twee titels in HD gezien. Geen haperingen of andere ongein zoals bij Netflix.
    Youtube en Amazon zijn ook al aangepast. En als er veel verkeer naar MUBI gaat komen (wat ik betwijfel aangezien het geen mainstream-titels zijn) dan gaan ze het daar ook aanpassen.

  3. #303

    Standaard

    Ik ben de afgelopen dagen Ozark aan het kijken en die is bij tijden best donker, maar echt geen last van macroblocking o.i.d. Misschien scheelt het dat ik later op de avond kijk.

  4. #304

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Ik ben de afgelopen dagen Ozark aan het kijken en die is bij tijden best donker, maar echt geen last van macroblocking o.i.d. Misschien scheelt het dat ik later op de avond kijk.
    Het duidelijk mindere beeld valt op bij de al reeds wat mindere zogenaamde HD uitzendingen met een lage bit rate, je ziet het oa heel erg bij Lost Cityt od Z. Bij de 4K uitzendingen is het beeld goed, maar het echt mooie is er vanaf. Ook bij de SD uitzendingen zul je het wel kunnen zien dat het verdrietig is, het tijdstip van kijken heeft geen invloed, heb Lost City of Z op verschillende tijdstippen bekeken en deze komt niet boven de 1.01Mbps.

    martwout




    Youtube en Amazon zijn ook al aangepast. En als er veel verkeer naar MUBI gaat komen (wat ik betwijfel aangezien het geen mainstream-titels zijn) dan gaan ze het daar ook aanpassen.
    De nat-uur providers doen ook mee, die hebben/hadden, als ik de berichten goed heb begrepen, wel heel veel verkeer gekregen tijdens deze crisis.

    Verhoeven
    Lees dit even door:

    https://mubi.com/about

    Hier staan de ''rentals'':

    https://mubi.com/rentals

    Vandaag weer twee titels in HD gezien. Geen haperingen of andere ongein zoals bij Netflix.
    Moest even mijn VPS server uitzetten om het daar te bereiken, iets wat ik normaal niet doe, maar goed..... 30 films per maand waarvan er elke dag 1 verdwijnt er 1 nieuwe voor in de plaats komt, bij de rentals een keuze uit 100 titels die dan 2.99 per film kosten, het is geen superkoopje voor de veelal oudere films. Hoge prijs misschien verklaarbaar door het beperkte ledenaantal? Beperkt ledenaantal door matig werkende servers van Mubi? Las er veel klachten over en als ik ergens niet vrolijk van wordt is het wel van de zaken zoals in die berichten genoemd, pauzes in de film van enkele seconden om weer te laden is iets waar ik niet vrolijk van kan worden, ook films die gewoon helemaal niet willen laden op het moment dat je wilt kijken om vervolgens op een ander tijdstip wel weer willen laden. Op het moment is Netflix dan ook niet fraai, maar de onderbrekingen in het beeld(even vaststaan en dan versneld inhalen) zijn maar van heel korte duur, al is het niet echt fraai. Denk dat ik het voor 1 euro via Sony of het geheel gratis proefabbo via de hier genoemde aanbieder maar eens in overweging moet nemen, eigen ervaring is toch de beste leermeester, Lees nu enkel van een maandabbo van 9,99 per maand, hebben ze geen jaarabbo"s meer?

    Niemand een Apple TV+ abbo, of gratis jaarabbo hier?
    Have fun and enjoy your collection

  5. #305

    Standaard

    Niemand een Apple TV+ abbo, of gratis jaarabbo hier?

    MInimaal aanbod. Heb nog gratis abonnement, betaald is inmiddels opgezegd.
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  6. #306

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pieter Kleine Bekijk bericht
    Niemand een Apple TV+ abbo, of gratis jaarabbo hier?

    MInimaal aanbod. Heb nog gratis abonnement, betaald is inmiddels opgezegd.
    Ik heb het de eerste week geactiveerd maar al snel weer opgezegd. Totaal geen interessant aanbod. Ik heb nu via Amazon.nl voor het eerst Prime Video bekeken en daar ben ik een stuk meer over te spreken. Na de gratis maand ga ik dat ook wel aanhouden. €2.99 p/mnd is niks voor wat ze aanbieden. Zowel voor volwassen maar ook voor kids.

  7. #307

    Standaard

    Ter aanvulling op eerder bericht. Apple TV Plus is een typische aanbieder waar je af en toe een maand een abonnement op kunt nemen om tv-series bekijken. Dus geen jaarabonnement! Het aanbod is minimaal, maar er zijn best paar goede series. De beeld- en geluidskwaliteit is zeer goed, zelfs in de corona tijd!
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  8. #308

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pieter Kleine Bekijk bericht
    Niemand een Apple TV+ abbo, of gratis jaarabbo hier?

    MInimaal aanbod. Heb nog gratis abonnement, betaald is inmiddels opgezegd.
    Ik heb een gratis jaar abo, zit wel best iets tussen maar niet genoegd dat ik er een betaald jaar abo voor zou nemen. Als je naast Netflix iets wilt hebben is wat mij betreft Prime de beste optie.

  9. #309

    Standaard

    De internet restricties zouden een maand duren toch? Dan morgen weer op het oude niveau.

  10. #310

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Johan Scorsese Bekijk bericht
    De internet restricties zouden een maand duren toch? Dan morgen weer op het oude niveau.
    Ik denk dat dat blijft zolang de mensen nog niet normaal naar school of werk kunnen.

  11. #311

    Standaard

    Kan het ook nog per regio/ provider/ tijd van de dag verschillen? Ik loop namelijk tot nu toe tegen weinig problemen aan moet ik zeggen. Kijk op een 4K beamer en heb 5.1 setting. Misschien is het een tikkeltje minder af en toe, maar ik ervaar geen grote problemen.

  12. #312
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  13. #313

    Standaard

    Oef, ik keek vrijdagavond naar 42 van Brian Helgeland maar dat was eerder SD- dan HD-kwaliteit. Iemand al aangeklopt bij Netflix wanneer ze de regelingen terugdraaien?

  14. #314

    Standaard

    Momenteel veel storingen bij netflix. Moeilijk om uitzending te activeren. Wil je een aflevering starten, dan blijft rode cirkel in loop.
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  15. #315

    Standaard

    Ik kon de afgelopen dagen geen films en series meer uit mijn kijklijst verwijderen, maar dat is sinds gisteravond weer verholpen.

  16. #316

    Standaard

    Netflix is bezig kwaliteit te herstellen: https://tweakers.net/nieuws/167126/n...in-europa.html

  17. #317

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door martwout Bekijk bericht
    Netflix is bezig kwaliteit te herstellen: https://tweakers.net/nieuws/167126/n...in-europa.html
    Het is voor mij, als vanaf het begin af ononderbroken lid van Netflix, niet alleen de laatste fratsen met de matige beeldkwaliteit van sommige HD series/films, maar ook de gedaalde kwaliteit van het aanbod op gebied van inhoudelijkheid. Buiten de matige kwaliteit van een hoop series ging mij het aanbod voor vrouwen, door vrouwen, vrouwen in de hoofdrol, vrouwen als kerels en nog meer vrouwen die het op Netflix voor het zeggen hebben dan ook zover dat ik er wel even klaar mee ben.

    Heb het opgezegd en omdat ik al regelmatig niet van het aanbod van Netflix gebruik maakte, mis ik momenteel eigenlijk helemaal niets. Oh, het gaat me niet om die paar euro in de maand, was anders immers al niet vanaf het begin onafgebroken lid, maar je moet geen trouwe klanten gaan pesten met matig beeld terwijl ze voor het hoogste betalen en als je je dan ook nog eens ergert aan het aanbod wordt je door zulke fratsen helemaal wakker en wordt het tijd voor actie en omdat we als klanten van al die grote bedrijven vaak weinig te zeggen hebben, al doen ze net alsof dat wel het geval is, is er maar 1 wapen..... opzeggen en wachten totdat het beter wordt.

    .
    Have fun and enjoy your collection

  18. #318

  19. #319

    Question

    Heeft Netflix iets met de beeldinstellingen gedaan? De covid-restricties in bandbreedte zijn al lang niet meer blijkbaar, maar ik kan nu niet meer op mijn tv zien wat de resolutie van de bron is (voorheen kon ik zien of iets 1080 of 2160 was. Nu staat er alleen een getal als 360 of 450, ook bij 4K-titels. Gisteren keek ik The Man From UNCLE wat in HD zou moeten zijn, maar dat was alsof ik naar een oude dvd keek, met lage resolutie.

    Nu las ik dit: https://www.want.nl/netflix-gebruike...teit-4k-beeld/
    Als dat zo is ben ik er niet echt blij mee....

  20. #320

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey Bekijk bericht
    Heeft Netflix iets met de beeldinstellingen gedaan? De covid-restricties in bandbreedte zijn al lang niet meer blijkbaar, maar ik kan nu niet meer op mijn tv zien wat de resolutie van de bron is (voorheen kon ik zien of iets 1080 of 2160 was. Nu staat er alleen een getal als 360 of 450, ook bij 4K-titels. Gisteren keek ik The Man From UNCLE wat in HD zou moeten zijn, maar dat was alsof ik naar een oude dvd keek, met lage resolutie.

    Nu las ik dit: https://www.want.nl/netflix-gebruike...teit-4k-beeld/
    Als dat zo is ben ik er niet echt blij mee....
    Bij mij geeft The Man from UNCLE 1080 aan, met een bitrate van 5.89 Mbps.

  21. #321

    Standaard

    Hm wat gek... mijn internetsnelheid is 250 Mbit, daar ligt het ook niet aan. Vanavond nog eens prutsen dan maar in de instellingen is ook niks aan te passen en de tv (app) heeft bij mijn weten ook geen update gehad...

  22. #322

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Johan1967 Bekijk bericht
    Bij mij geeft The Man from UNCLE 1080 aan, met een bitrate van 5.89 Mbps.
    Ik heb even gekeken wat hij precies aangeeft, zie hier (even The Man From U.N.C.L.E. als voorbeeld genomen); deze snelheden blijven ook na een uur kijken (soms duurt het even voor een Netflix-titel de hoogste bitrate behaalt)



    Bij lange na niet de resolutie die het moet zijn dus en ook een hele lage bitrate. Ik heb in mijn Netflix account gekeken en daar staat de beeldkwaliteit op hoog.
    Ook even de snelheidstest gedaan via de tv, moet snel genoeg zijn ook (en bovendien ook niets aan veranderd), TV hangt bedraad direct aan het modem:



    Wie heeft tips?
    Laatst aangepast door Oakey : 09-11-2020 om 19:57

  23. #323

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey Bekijk bericht
    Ik heb even gekeken wat hij precies aangeeft, zie hier (even The Man From U.N.C.L.E. als voorbeeld genomen); deze snelheden blijven ook na een uur kijken (soms duurt het even voor een Netflix-titel de hoogste bitrate behaalt)

    Bij lange na niet de resolutie die het moet zijn dus en ook een hele lage bitrate. Ik heb in mijn Netflix account gekeken en daar staat de beeldkwaliteit op hoog.
    Ook even de snelheidstest gedaan via de tv, moet snel genoeg zijn ook (en bovendien ook niets aan veranderd), TV hangt bedraad direct aan het modem:

    Wie heeft tips?
    Lijkt wel, of je bandbreedte (abonnement) is ingesteld voor SD! Bedoel je met "beeldkwaliteit op hoog" dat je het Premium ULTRA HD abonnement hebt?
    Heb je het modem al een keer gereset? Anders misschien zinvol om met Netflix te bellen (gratis) of te chatten. Misschien weten zij wat de oorzaak is.

  24. #324

    Standaard

    Je hebt 3 abonnementen: basic, standaard en premium. Heb je het basic abonnement, want dan heb je inderdaad alleen SD?

  25. #325

    Standaard

    Ik heb uiteraard het 4K premium abonnement, al bijna 2 jaar, dit probleem is ook pas deze week opgetreden. Modem reset, app reset, tv reset etc heb ik ook al gedaan.

    Beeldkwaliteit op "hoog" is wat je zelf kunt instellen onder je account als je via browser inlogt (dan kun je kiezen op automatisch/laag/standaard/hoog)

    Toch maar eens Netflix bellen.
    Laatst aangepast door Oakey : 10-11-2020 om 08:51

Pagina 13 van 14 EersteEerste ... 391011121314 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •