Pagina 2 van 14 EersteEerste 12345612 ... LaatsteLaatste
De resultaten 26 tot 50 van 345 worden weergegeven.
  1. #26

    Standaard

    Jee wat een boosheid hier naar een VOD-aanbieder. Ik ben ook een bluray-koper en heb een kast vol dvd's, maar merk dat ik het verzamelen/completiseren steeds minder interessant vind. Veel films kijk ik toch maar 1x en dan is een download/stream prima, de rest neemt ruimte in en veroudert snel. Ik houd erg van filmhuisfilms, maar het gros van de filmhuisfilms die ik in de periode 2001-2009 gekocht heb, is op mijn 42" plasma niet meer kijkbaar vanwege veel te lage bitrate, letterbox breedbeeld, ondertitels (wel plezierig bij Franse/Italiaanse films) die eruit zien als uit de begintijd van het computertijdperk (legoblokjes) of uit beeld vallen bij inzoomen letterbox etc. Dus die 'investering' is vrij zinloos geweest. Een goede VOD-service kan ik daarom zeker verwelkomen. Ik heb geen kinderen, dus erven hoeft niemand iets van mij, en ik betwijfel ten zeerste of evt. nageslacht over 30-40 jaar in een verzameling blurays is geïnteresseerd. Vergelijkbaar met nu een pc of breedbeeld-CRT erven die twintig jaar geleden een vermogen kostte, of een high-end VHS-speler of Disney Classics op VHS...Ooit heel duur en bijzonder, maar ingehaald door de tijd.

    De nostalgische waarde van een fysieke filmdrager is voor mij ook veel geringer dan cd of vinyl, simpelweg omdat ik die laatsten vele malen draai en een film 1 of 2 keer kijk, een goede film misschien 10 x (in vergelijk: een slechte cd misschien ook 10 x). Bij de film gaat het toch meer om de kijkervaring. Ik koop dan ook alleen films op bluray die ik echt vaker ga zien, of die heel goedkoop zijn. Tuurlijk is 5.1 geluid in goede kwaliteit wenselijk, maar dat zal de komende tijd echt wel gaan gebeuren met glasvezel e.d.

    Betalen voor het gebruik/streamen vind ik niets mis mee. Het moet alleen goedkoper worden, dus niet €5 per film, maar €1 of een vast bedrag per maand maar niet meer dan €10-15. Er komt een tijd aan dat het HD-aanbod via VOD groter zal zijn dan via fysieke HD-dragers (en dat zal niet lang duren). Nu zijn er al films als (illegale) HD-download te vinden die op tv-kanalen zijn uitgezonden die nooit als bluray verschenen zijn (en dan bedoel ik niet geüpscalede SD-rommel).

    En de site mag dan wel nog dvd.nl heten, deze richt zich nu ook nadrukkelijk op ontwikkelingen als VOD.
    Laatst aangepast door Oakey : 19-06-2013 om 22:46

  2. #27
    Glorious Member
    Registratie datum
    May 2009
    Woonplaats
    The Future's So Bright, I Gotta Wear Shades

    Standaard

    Boosheid ? Waar lees je dit ?
    Panasonic PX-P65VT60E | Marantz AV7005 | Marantz MM7055 | Marantz MM7025 | Oppo BDP-93 met Pro V2 Mod | Apple TV 4K | Focal Chorus 826V | 800CC | 806V | SR 800 V | BK XXLS 400FF


  3. #28

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door StefaanD Bekijk bericht
    Boosheid ? Waar lees je dit ?
    Boosheid wellicht wat sterk, maar enkel negatieve reacties.

  4. #29

    Standaard

    ik neem wel n abonnement denk ik, is toch maar 7,50
    dat is 2,50 goedkoper dan de gemiddelde blu-ray in nederland

    --

  5. #30

    Standaard

    Ik ben voorzichtig positief maar nu zie ik het nog als weer een extra maandelijkse kost naast die van internet en kabeltv.
    Een alternatief voor kabeltv is het natuurlijk niet, de best bekeken programma's op tv zijn shows (zoals die talloze talentenjachten) , sportuitzendingen en actualiteiten en die zul je op Netflix niet vinden, wat ook hun doel niet is.
    In de US zie na het succes van Netflix ook andere partijen komen met gelijkaardige diensten, met ieder hun eigen doel. Zo richt amazon zich meer op de recente series met een kliener aanbod terwijl Netflix zich meer richt op de wat oudere content. Wil je een compleet aanbod hebben dan zul je afhankelijk zijn van meerdere aanbieders en de verwachting is ook dat men meerdere abbonementen zal afsluiten zodat het uiteindelijk duurder zal uitvallen als het nu lijkt.
    Laatst aangepast door Frenkel : 20-06-2013 om 06:54
    UHD Blu-ray's: 244Blu-ray's: 1129DVD's: 226

  6. #31

    Standaard Re:

    Citaat Oorspronkelijk gepost door tiswat Bekijk bericht
    Heb sinds september bij Can.Digitaal een jaar HBO als proef.
    Ik kijk sowieso geen series op TV (ik koop wel een bd box), maar het aanbod vond ik de keren dat ik keek niet best: een hoop lawaai, matige films en massa's schreeuwerige tekenfilms...
    Eigenlijk HBO onwaardig!
    Film 1 heeft tenminste nog weleens goeie Franse en Duitse films (op dit moment: de Rouille et d'Os)...en regelmatig arthouse films op Film1 Sundance).
    Ik heb beide kanalen, maar vind HBO echt niet zo slecht. Qua herhalingfrequentie zijn ze gelijkwaardig. Qua series is HBO sneller met uitzenden. En het lawaai en tekenfilms deel ik niet. Ook Film1 zend met regelmaat oude films/series uit zoals laatst de serie Otje uit 98. Sundance mag van mij verdwijnen. Naar mijn is 99% van de Sundance-films rijp voor de Z-box bij de ingang van Blokker. Ik vind het echt troep. Alleen de interviews met acteurs/regisseurs erop is wel aardig. Het is dat de rest van Film1 nog de prijs dekt anders was Film1 eruit gegaan. Qua grote films kan je merken dat ze veel rechten kwijt zijn. Sinds die tijd zijn ze meer oude films gaan uitzenden terwijl HBO qua actuele filmpremiere's meer heeft. Kortom: ze hebben beiden minnen en plussen. Maar dat HBO pure troep is deel ik niet. Maar zo heeft iedereen een andere mening.

  7. #32

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey Bekijk bericht
    Ik houd erg van filmhuisfilms, maar het gros van de filmhuisfilms die ik in de periode 2001-2009 gekocht heb, is op mijn 42" plasma niet meer kijkbaar vanwege veel te lage bitrate, letterbox breedbeeld, ondertitels (wel plezierig bij Franse/Italiaanse films) die eruit zien als uit de begintijd van het computertijdperk (legoblokjes) of uit beeld vallen bij inzoomen letterbox etc. Dus die 'investering' is vrij zinloos geweest. Een goede VOD-service kan ik daarom zeker verwelkomen.
    Ik vraag me af of diezelfde film die je op dvd hebt gekocht echt beter van kwaliteit zal zijn via VOD (via welke aanbieder dan ook). Een dvd is in de regel rond de 8 GB groot, maar ik betwijfel of de film in deze grootte ook via VOD wordt aangeboden. Dis ik denk zeker niet dat een zinloze investering is geweest, ook omdat je ze nu bezit en een bibliotheek hebt, via VOD is het allemaal maar erg vergankelijk. Je koopt niks, je huurt een download-stream die later weer verdwijnt. Het is net ongeveer net als roken: je koopt iets wat je een gevoel geeft wat later weer in rook opgaat. Alleen de gezondheidsschade is nog niet bewezen....

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey Bekijk bericht
    Betalen voor het gebruik/streamen vind ik niets mis mee. Het moet alleen goedkoper worden, dus niet €5 per film, maar €1 of een vast bedrag per maand maar niet meer dan €10-15. Er komt een tijd aan dat het HD-aanbod via VOD groter zal zijn dan via fysieke HD-dragers (en dat zal niet lang duren). Nu zijn er al films als (illegale) HD-download te vinden die op tv-kanalen zijn uitgezonden die nooit als bluray verschenen zijn (en dan bedoel ik niet geüpscalede SD-rommel).


    Ik heb deze HD downloads ook wel eens gezien, maar het beeld is vaak niet full-HD, of interlaced, of met stereo-geluid of niet-losless geluid. Ivm BD is er nog een hele lange weg te gaan hoor, ook omdat het geen waardige upgrade is. Het is geen gemasterde HD uitgave, maar ge-upscaled HD, vooral als het niet eerder in HD is uitgebracht. Dus VOD vind ik bij lange na geen alternatief voor echt HD materiaal.
    Laatst aangepast door Rogier Burghout : 20-06-2013 om 09:42

  8. #33
    Glorious Member
    Registratie datum
    May 2009
    Woonplaats
    The Future's So Bright, I Gotta Wear Shades

    Standaard

    Rogier wat die 8 GB betreft doe daar maar gerust 2 en nog beter 3 GB vanaf. Heb zelf mijn DVD collectie 1:1 geript en op mijn NAS geplaatst, dus heb wel wat ervaring met DVD's rippen en hoe groot de data uiteindelijk is. We spreken hier dan uiteraard alleen over de hoofdfilm, dat mag duidelijk zijn.

    1 voordeel zal Netflix wel hebben, de prijs. En nee Roninpacino die is niet 7,50 maar 7,99 € terwijl het bij Film1 toch hoger ligt als ik met niet vergis. Dus Netflix zal de anderen qua prijs wel onder druk zetten.

    Volg Frenkel wel, dat je met één aanbieder er niet komt als je een brede interesse hebt.

    Zelf ga ik het hier op BD's blijven houden, terwijl ik allang bijvoorbeeld Prometheus heb gezien ontbreekt deze nog altijd op Netflix in ieder geval op de UK versie ervan. Aanbod zal sowieso een stuk lager zijn dan wat Netflix in de US aanbied wegens verschillende rechten houders hier in Europa. Netflix in de Scandinavische landen is ook niet bepaald rijkelijk bedeeld en dat is nog zacht uitgedrukt.
    Panasonic PX-P65VT60E | Marantz AV7005 | Marantz MM7055 | Marantz MM7025 | Oppo BDP-93 met Pro V2 Mod | Apple TV 4K | Focal Chorus 826V | 800CC | 806V | SR 800 V | BK XXLS 400FF


  9. #34

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door StefaanD Bekijk bericht
    Rogier wat die 8 GB betreft doe daar maar gerust 2 en nog beter 3 GB vanaf. Heb zelf mijn DVD collectie 1:1 geript en op mijn NAS geplaatst, dus heb wel wat ervaring met DVD's rippen en hoe groot de data uiteindelijk is. We spreken hier dan uiteraard alleen over de hoofdfilm, dat mag duidelijk zijn.
    8 GB, 5 GB; een beetje lood om oud ijzer vind ik. Het gaat erom dat ik denk dat VOD geen films van die grootte gaat streamen... Een film via VOD zit meer in de honderden MB's dan in de GB's, dus het kwaliteitsverschil met dvd vind ik dan nog erg groot.

  10. #35
    Glorious Member
    Registratie datum
    May 2009
    Woonplaats
    The Future's So Bright, I Gotta Wear Shades

    Standaard

    5 GB tov 8 GB is een serieus verschil. Is goed wil bij jou gerust ettelijke kilo's koper kopen aan de prijs van oud ijzer

    A Good Day to Die Hard welke Ludo heeft getest is toch ook bijna 5 GB, dat is toch een serieus stuk meer dan honderden MB's. Gewone streams gaan inderdaad de kwaliteit van DVD niet halen, maar HD streams absoluut wel en zelfs beter.

    Het is uiteraard geen vergelijk als je puur op bestandsgrootte gaat vergelijken, dat gaat snel een héél manke vergelijking worden. DVD's gebruiken MPEG-2 compressie en die staat niet bepaald te boek als efficient. VOD streams gebruiken in vergelijking daarmee meer efficiëntere compressie technieken.

    Geluid ben ik met je eens, heb ook nog nooit een stream gezien met lossless audio, dat zouden pas serieuze bestandsgroottes worden. In België waar "vrij downloaden" gewoon niet bestaat zou dat zelfs niet eens lukken hoewel de verbindingen het misschien wel zouden aankunnen.
    Panasonic PX-P65VT60E | Marantz AV7005 | Marantz MM7055 | Marantz MM7025 | Oppo BDP-93 met Pro V2 Mod | Apple TV 4K | Focal Chorus 826V | 800CC | 806V | SR 800 V | BK XXLS 400FF


  11. #36

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door StefaanD Bekijk bericht
    5 GB tov 8 GB is een serieus verschil. Is goed wil bij jou gerust ettelijke kilo's koper kopen aan de prijs van oud ijzer

    A Good Day to Die Hard welke Ludo heeft getest is toch ook bijna 5 GB, dat is toch een serieus stuk meer dan honderden MB's. Gewone streams gaan inderdaad de kwaliteit van DVD niet halen, maar HD streams absoluut wel en zelfs beter.

    Het is uiteraard geen vergelijk als je puur op bestandsgrootte gaat vergelijken, dat gaat snel een héél manke vergelijking worden. DVD's gebruiken MPEG-2 compressie en die staat niet bepaald te boek als efficient. VOD streams gebruiken in vergelijking daarmee meer efficiëntere compressie technieken.
    Koper is wel iets anders dan lood hoor... Maar het verschil tussen 5 GB en 8 GB is al vele malen gevoerd tijdens de tijd van Superbit. Conclusie: je ziet het wel maar het is niet wereldschokkend.

    Daarnaast heb ik A good day to Die Hard getest (zie naam recensent ) en dat is eigenlijk geen streaming. Dit omdat je het bestand download en opslaat op je HDD. Dus daar kan je dan veel grotere bestandsgroottes aanhouden omdat je geen problemen kan ondervinden mbt je downbloadsnelheid en de grootte van het gestreamde bestand.

    HD streams gebruiken idd geen MPEG2 compressie maar veelal AVC of VC-1, tenminste bij BD's. Bij HD bestanden wordt vaak H.264 aangehouden en dat is idd een effeciente compressie maar in het algemeen kan je wel aanhouden dat bestandsgrootte toch echt wel iets uitmaakt, zeker bij HD. De mate van compressie maakt ook zeker uit, maar gezien het feit dat je bij veel retail BD's de compressieblokken nog steeds voorbij ziet komen denk ik niet dat ze bij een volle VOD bibliotheek zo secuur zullen zijn.

  12. #37
    Glorious Member
    Registratie datum
    May 2009
    Woonplaats
    The Future's So Bright, I Gotta Wear Shades

    Standaard

    Lood dan, doe ik nog altijd een zaakje

    Zie nu pas dat jij inderdaad de recensent bent van A Good Day to Die Hard, lekker verwarrend want het nieuwsbericht komt van Ludo.

    Het laatste wat je aanhaalt klopt ook wel. Recentelijk voorbeelden gezien van die compressieblokken, Rambo bijvoorbeeld bij de nachtelijke scenes is erg, maar Swordbrothers van Splendid is echt een ramp op dat gebied. Alle buitenscènes zijn daar volledig ... vind geen proper woord ervoor, maar je begrijpt het vast wel

    Wat er ook van zij, VOD daar ga ik zelf niet snel aan beginnen. Ik wil gewoon iets tastbaars in mijn handen, niet zozeer vanwege het ritueel om zelf het schijfje in een apparaat te duwen ( vinyl fanaten kennen dat ritueel/gevoel nog beter ) maar gewoon omdat je dan iets hebt wat van jezelf is. Mijn DVD's zijn daar een uitzondering op, zoals aangegeven allemaal 1:1 naar MKV en op de NAS en die worden via streaming bekeken. Men kan het vreemd vinden, het enig medium wel via een blu-ray speler en het andere niet, zal wel zo zijn dat "ik een rare ben"

    En met een beetje eigen bibliotheek doen je ook gewoon aan VOD of in mijn geval BOD (Blu-ray on Demand)
    Panasonic PX-P65VT60E | Marantz AV7005 | Marantz MM7055 | Marantz MM7025 | Oppo BDP-93 met Pro V2 Mod | Apple TV 4K | Focal Chorus 826V | 800CC | 806V | SR 800 V | BK XXLS 400FF


  13. #38

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door StefaanD Bekijk bericht
    Lood dan, doe ik nog altijd een zaakje

    Zie nu pas dat jij inderdaad de recensent bent van A Good Day to Die Hard, lekker verwarrend want het nieuwsbericht komt van Ludo.

    Het laatste wat je aanhaalt klopt ook wel. Recentelijk voorbeelden gezien van die compressieblokken, Rambo bijvoorbeeld bij de nachtelijke scenes is erg, maar Swordbrothers van Splendid is echt een ramp op dat gebied. Alle buitenscènes zijn daar volledig ... vind geen proper woord ervoor, maar je begrijpt het vast wel

    Wat er ook van zij, VOD daar ga ik zelf niet snel aan beginnen. Ik wil gewoon iets tastbaars in mijn handen, niet zozeer vanwege het ritueel om zelf het schijfje in een apparaat te duwen ( vinyl fanaten kennen dat ritueel/gevoel nog beter ) maar gewoon omdat je dan iets hebt wat van jezelf is. Mijn DVD's zijn daar een uitzondering op, zoals aangegeven allemaal 1:1 naar MKV en op de NAS en die worden via streaming bekeken. Men kan het vreemd vinden, het enig medium wel via een blu-ray speler en het andere niet, zal wel zo zijn dat "ik een rare ben"

    En met een beetje eigen bibliotheek doen je ook gewoon aan VOD of in mijn geval BOD (Blu-ray on Demand)
    Hier zijn we het volledig met elkaar eens

    Sterker nog, ik ben de laatste tijd bezig geweest met het samenstellen van de ideale uitgave van een film. Dus dat betekent vaak de BD icm de dvd met de extra's (vooral van de eerste releases van Fox).
    Dat betekent bijvoorbeeld dat ik een 6-disc editie heb van Black Hawk Down:
    Disc 1: Bluray NL
    Disc 2: Bluray Zweden met 7.1 track
    Disc 3 &4: Extra's
    Disc 5: Extended Versie op dvd
    Disc 6: Soundtrack

    Dit is wel de meest uitgebreide maar ik heb er wel meer waarvan ik 2 of 3 discs heb. Ideaal die lege doosjes die je via Iwonatec kan bestellen...
    Dus ik ben nu mijn eigen ideale bibliotheek aan het samenstellen en daarom ga ik dus nooit beginnen met VOD.

  14. #39

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    Sterker nog, ik ben de laatste tijd bezig geweest met het samenstellen van de ideale uitgave van een film. Dus dat betekent vaak de BD icm de dvd met de extra's (vooral van de eerste releases van Fox).
    Hè, ik doe dat ook! Ik dacht dat ik de enige was.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  15. #40

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Bekijk bericht
    Hè, ik doe dat ook! Ik dacht dat ik de enige was.
    Dan heet ik je van harte welkom in Dit topic en dan ben ik erg benieuwd naar jouw lijst...

  16. #41

    Standaard

    Een nadeel van On-Demand, en dus ook van Netflix, is dat je geen controle hebt over het aanbod. Behalve de reeds genoemde vertraging tussen de release en beschikbaarheid als On-Demand zit je met het probleem dat bijvoorbeeld Netflix kan besluiten een titel die zij eerst wel ter beschikking stelden uit het aanbod te halen. Dat kan te maken hebben met bijvoorbeeld een te hoge (nieuwe) prijs voor de rechten, dat ze de rechten niet meer krijgen aangeboden, dat de kijkdichtheid te laag is om het rendabel te houden of omdat ze het aanbod een andere richting willen geven. Dan blijft een fysiek medium als DVD of BR in dat geval een voorkeur houden, zeker voor de minder populaire series of films.

    Ik ga Netflix denk ik wel een keer proberen (wanneer mijn hardware daarvoor geschikt is), maar het zal zeker niet mijn gehele fysieke collectie vervangen (tot het moment dat iets niet fysiek meer uitkomt en de spelers niet meer gemaakt worden natuurlijk).
    SONY KDL40z5500 | SONY UBPX700B | Onkyo TX-SR577 | Energy Take Classic 5.1

  17. #42

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    Dan heet ik je van harte welkom in Dit topic en dan ben ik erg benieuwd naar jouw lijst...
    Ik zal een van de dagen eens door mijn collectie gaan... Misschien is het handig om alvast de titels alfabetisch te zetten, Rogier?
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  18. #43

    Standaard

    Naast of je het beeld in HD kwaliteit krijgt, heeft het de juiste beeldverhouding of is dat dan ook zo heerlijk verkracht naar beeldvullend zoals je zo vaak op TV ziet?
    Geluid in 2.0 stereo of toch maar 5.1 met PAL speed-up?
    En is het een Unrated of gecensureerde en aangepaste TV-versie?

    Met de introductie van HD-DVD en later Blu-ray werd een grote stap voorwaarts gezet in kwaliteit voor Home Cinema entertainment, maar met VOD en NetFlix gaan we weer enkele grote stappen terug...

    In mijn ogen een systeem voor Tablet en smartphone kijkers en misschien een Tv tot 32" waar je 3,5 vanaf zit...

    Met de introductie van Blu-ray werd een grote stap voorwaarts gezet in home cinema entertainment, met VOD weer enkele grote stappen terug...

  19. #44

    Standaard

    Veranderingen aan beeldformaat kom ik op TV zenders nog maar zelden tegen. Netflix doet er naar mijn weten niet aan mee, ik heb nog geen verkrachte beeldverhoudingen gezien.

    De kwaliteit van een HD stream is trouwens acceptabel tot zelfs 65 inch als je wilt, maar nogmaals voor het aangebode materiaal is dat acceptabel omdat de films die je graag ziet door de meesten hier nog steeds op blu-ray gekocht worden.

    Ik blijf streamen en kopen. Het is geen of of maar een en en verhaal.

  20. #45

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door roninpacino Bekijk bericht
    Omdat dit een forum is dat over films gaat. Dat jij Netflix niet zult gebruiken zegt niets. De meesten mensen kopen gewoon een dvd's en blu-ray's in Nederland, dus het zal bedrijven als Netflix niets schelen dat er een paar mensen liever fysieke producten hebben (ben ik er ook 1 van, maar als Netflix komt dan is de kans erg groot dat ik stop met verzamelen i.v.m. het grote aanbod).
    Ik bedoelde alleen aan te geven dat Netflix een aanbieder van VOD is en een discussie over netflix hoort dus niet thuis in de subrubriek Blu ray discussies.

    En bol.com staat dus in dat rijtje omdat het 1 van de weinige aanbieders van blu-ray's is het op het moment, recent zijn namelijk veel bedrijven failliet gegaan, maar dat heb jij duidelijk niet mee gekregen.
    Uiteraard is mij dat niet ontgaan. Maar dat is logisch in tijden van crisis. Wellicht zijn er een hoop mensen die graag DVDs en Blu Rays kopen maar die zich dit net als andere luxe producten op het moment simpelweg niet kunnen veroorloven. (Illegale) downloads zijn voor deze mensen een geweldig alternatief. Maar wellicht is het jouw opgevallen dat er steeds meer exclusieve Blu ray labels verschijnen die zich richten op de filmfan en kwalitatief hoogwaardige producten uitgeven voor een groeiende groep verzamelaars. Denk maar aan Criterion, Eureka's Masters of Cinema, Arrow Video, StudioCanal Collection, Second Sight of dichter bij huis Cineart. VOD heeft een toekomst, maar ik hoop dat dit een toekomst is die zich parallel ontwikkeld aan Blu Ray en toekomstige fysieke media en niet die plaats zal innemen.
    Laatst aangepast door Digi-gek : 21-06-2013 om 13:21
    Everyone knows, when you make an assumption, you make an ass out of "u" and "umption". - Mitch Henessey

    What I Watch

  21. #46

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    Ik vraag me af of diezelfde film die je op dvd hebt gekocht echt beter van kwaliteit zal zijn via VOD (via welke aanbieder dan ook). Een dvd is in de regel rond de 8 GB groot, maar ik betwijfel of de film in deze grootte ook via VOD wordt aangeboden. Dis ik denk zeker niet dat een zinloze investering is geweest, ook omdat je ze nu bezit en een bibliotheek hebt, via VOD is het allemaal maar erg vergankelijk. Je koopt niks, je huurt een download-stream die later weer verdwijnt. Het is net ongeveer net als roken: je koopt iets wat je een gevoel geeft wat later weer in rook opgaat. Alleen de gezondheidsschade is nog niet bewezen....
    Nou waardeloos in de zin dat ik ze dus niet meer kan kijken, ik ga niet naar een low-bitrate niet-anamorfe dvd kijken wat dus resulteert in onscherp beeld op een 110 cm plasma en een groot zwart vierkant rondom.
    Dan heb je niets aan een titel in een bibliotheek he. Ik zie VOD overigens niet als roken, maar meer als naar de bios gaan. Het gaat om de ervaring, niet om het hebben.

  22. #47
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Digi-gek Bekijk bericht
    Ik bedoelde alleen aan te geven dat Netflix een aanbieder van VOD is en een discussie over netflix hoort dus niet thuis in de subrubriek Blu ray discussies
    Goed punt. Voorlopig verplaatst naar HDTV. Wellicht komt hier ook een nieuw subforum of aanpassing van de naam voor.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  23. #48

    Standaard

    Net geregistreerd vanwege 1 maand gratis kijken. Nou nee, aanbod van films is veel te laag. Het enige wat ik nu wel kan afkijken is Terra Nova.
    En de beeldkwaliteit is maar 720. Als er eind van mijn proefmaand niet meer aanbod is ben ik weg.

  24. #49

    Standaard

    Iemand schreef nog:

    Sluit je het abonnement in Amerika af dan betaal je 6 euro per maand. Doe je dat in Nederland dan ben je 33% duurder uit.

  25. #50

    Standaard

    Dus het gaat niet om 1080 HD, maar om 720? Wat een misleiding. En het aanbod zou dus klein zijn? Ik denk dat dit maar ga overslaan.

Pagina 2 van 14 EersteEerste 12345612 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •