Pagina 4 van 14 EersteEerste 12345678 ... LaatsteLaatste
De resultaten 76 tot 100 van 345 worden weergegeven.
  1. #76

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jeroen D Bekijk bericht
    Voor mensen die niet perse de originele film hoeven te bezitten (en daar zijn er meer dan genoeg van) is dit een leuk alternatief vind ik.
    8 euro per maand vind ik zelf ook een laag bedrag als je het aanbod bekijkt.

    De mensen hier (op dit forum) vinden het belangrijk om de film in de allerbeste kwaliteit te kunnen bekijken maar de meeste mensen (99%) maakt dat niet veel uit. Een film met DVD kwaliteit is ook nog prima te kijken hoor.
    Ik denk zeker dat veel mensen hier blij mee zijn,er zitten zelfs mensen bij die een film op een laptop kunnen kijken.

    Ik gun iedereen een leuke dienst,maar ik hoop dat er ook aan ons liefhebbers word gedacht.
    In mijn ogen is nog geen Bluray alternatief,in een dienst vorm.

  2. #77

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout
    Tja, eigenlijk is het appels en peren vergelijken. Ik vind rondom BD ook een hobby zitten en dat is ook niet in geld uit te drukken, dus zo'n vergelijking is leuk voor de statistieken maar zegt eigenlijk helemaal niks. Tegen een postzegelverzamelaar of een modeltreinbouwer ga je ook niet zeggen: "kijk maar naar de brieven of naar de treinen over het spoor want dat scheelt je een hoop geld in de aanschaf van al die zaken". VOD is hetzelfde, je mag ernaar kijken, maar het niet verzamelen. En volgens mij gaat het daarom hier op het forum: de hobby en het verzamelen van blurays en dvd's. Ik vind abbo's zoals Netflix helemaal niks, want je moet maandelijks maar blijven betalen, ongeacht je iets kijkt. Ik vind dan uitzending gemist een stuk beter, je betaalt per programma. Misschien iets duurder, maar ik lig geen avonden en weekenden voor de TV om mn abbo er maar uit te halen. Daarnaast heb ik toch wel een beetje een aversie gekregen tegen diensten zoals Spotify en Netflix, omdat ze kwaliteitsproducties gaan afdoen als zaken die je voor een habbekrats per maand kan bekijken of beluisteren. En ik ben soms bang dat de budgetten voor de producties minder worden omdat de verkoopprijs omlaag gaat als het alleen maar via VOD wordt bekeken. En dan heb ik het gevoel dat ik bij een aankoop van een BD (ook bij een NL film) nog bijdraag aN de industrie, en dat heb ik bij die alles-in-1 diensten voor ene paar eurootjes per maand niet.
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    Genaaid is dan misschien niet het goede woord maar als verzamelaar voel ik me dan toch een beetje bekocht. Je mag overal naar kijken maar als je iets ziet en je wilt het (in nog betere kwaliteit bijv) bekijken dan moet je alsnog kopen. Dit terwijl je voor het bekijken zelf ook al betaald hebt.

    ik heb het niet geprobeerd, maar ik heb zelf UPC en heb daar ook HBO bekeken via een kennis en vroeger hadden ouders van een vriend van mij Filmnet en dat vond ik ook al niks. Het aanbod van Filmnet alleen als was om te huilen.
    Daarnaast kijken we niet heel veel series en veel meer films, en dna ben ik gewend aan de kwaliteit van BD, en dan vind ik VOD gewoon behelpen. Nu op vakantie "moet" ik weer even aan de dvd op een 4:3 CRT TV en dat is prima, maar ik kan niet wachten om mn aangekochte BD's thuis op mn HT af te spelen....
    Nogmaals, het is onzin om je genaaid, bekocht, of hoe je wilt noemen, te voelen, aangezien je vooraf al weet dat je ze niet in bezit krijgt maar alleen kunt bekijken. Een vergelijking met filmnet is ook appels met peren vergelijken, omdat het aanbod vele malen groter is en je zelf kunt bepalen op welk tijdstip je iets gaat kijken.
    Ik begrijp het 'hobby' aspect maar al te goed, zoals ik aangaf zal ik gewoon blu-ray's blijven kopen. Maar, er zijn genoeg films die je eenmalig bekijkt (bij series gaat dit nog veel meer op voor mij), of wilt proberen (voor mij is dit een groot verkooppunt), en dan is dit een heel goed alternatief.

    Je hebt gelijk dat je blijft betalen, ongeacht hoeveel je kijkt, maar dat werkt dus 2 kanten op: als je elke dag een film bekijkt, blijf je hetzelfde betalen en hoef je niet bij te betalen. En laten we eerlijk zijn: die €7,99 per maand heb je er razendsnel uit. Dus je opmerking "maar ik lig geen avonden en weekenden voor de TV om mn abbo er maar uit te halen." raakt helaas kant noch wal. Hoeveel kost een film via upc on demand? Iets van €5 of €6? Vergelijk het maar met de prijs van netflix per maand.....

    Eén aspect is nog niet naar voren gekomen en dat is het gebruikersgemak.
    -de installatie stelt niets voor
    -ik hoefde niets extra's aan te schaffen of aan te sluiten (geen extra kastje erbij met dito aansluitingen)
    -de interface zelf werkt erg fijn
    -door het aanbod heen flippen is overzichtelijk (zeker wat series betreft is het opzoeken van een bepaalde aflevering erg makkelijk)
    -het zoeken met de zoekfunctie werkt goed
    -Engelse ondertiteling op bijna alle films/series (zelfs als die op de DVD niet bestaat; voorbeeld is Friday Night Lights, waarvan het eerste seizoen op DVD nergens ondertiteling heeft, en hier wel). Natuurlijk Nederlandse ondertiteling op de Nederlandse netflix.
    Kortom; het werkt gewoon goed.

    Sowieso (en dat geldt eigenlijk ook voor Esteban en jeroeni) snap ik niet dat het eerst probeert: je kunt het GRATIS een maand proberen. Dan kun je zelf een oordeel geven over de kwaliteit. Misschien een idee voordat je het vooraf afschrijft. Dat is hetzelfde als je een film vooraf als slecht bestempelt zonder dat het 'm gezien hebt.....

    En wat betreft de opmerkingen van mensen dat ze gewend zijn aan de kwaliteit van blu-ray: er zijn heel veel films die nooit op blu-ray zijn verschenen. Die sla je dan allemaal over omdat het niet op blu-ray is verschenen? Dan geef je dus meer om de kwaliteit van het medium waarop het uitgekomen dan de kwaliteit van de film zelf......lijkt mij voor een filmliefhebber vreemd.
    Laatst aangepast door rogue : 15-09-2013 om 11:21

  3. #78

    Standaard

    Roque.........ik had het niet beter kunnen verwoorden

  4. #79

    Standaard

    Ik ga een profiel aan maken.

    Waarom een card nummer,als het proef is ???

  5. #80

    Standaard

    Hoeveel apparaten kan je eigenlijk aansluiten op 1 account van netflix?
    Of werkt dat via ip ?

  6. #81

    Standaard

    Dat van die 99% moet met een hele vrachtwagen zout genomen worden.

  7. #82

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Esteban Bekijk bericht
    Dat van die 99% moet met een hele vrachtwagen zout genomen worden.
    Hoeveel procent is het dan volgens jou ? Ik weet het niet dus ik denk dat 99% wel een goede schatting is.
    Als je eens kijkt hoe weinig bluray schijfjes er worden verkocht in Nederland (en dat word steeds minder)...........we zijn met 16 miljoen mensen hier............reken maar uit.

  8. #83

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jeroen D Bekijk bericht
    Hoeveel procent is het dan volgens jou ? Ik weet het niet dus ik denk dat 99% wel een goede schatting is.
    Als je eens kijkt hoe weinig bluray schijfjes er worden verkocht in Nederland (en dat word steeds minder)...........we zijn met 16 miljoen mensen hier............reken maar uit.
    Dat zal door deze dienst alleen maar minder worden,en daar maak ik me best zorgen om.
    Maar hoe zit het met die card gegevens,moet dat perse ?

  9. #84

    Standaard

    http://www.filmkrant.nl/nieuws_2013/...p_cnt_nieuws/9

    2012 : 18 miljoen verkochte DVD's
    2012 : 2,4 miljoen verkochte blurays

    Mensen geven nog steeds niet veel om de beeldkwaliteit die bluray levert.

  10. #85

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jeroeni Bekijk bericht
    Dat zal door deze dienst alleen maar minder worden,en daar maak ik me best zorgen om.
    Maar hoe zit het met die card gegevens,moet dat perse ?
    Ja, is ook wel zo praktisch voor netflix. Ze hoeven je nu alleen maar te deactiveren als je na de proefmaand geen lid meer blijft. Ben overigens bij andere proefabonnementen niets anders gewend, ze vragen je altijd om de betaalgegevens.

    En wat betreft het verminderen van het aanbod op blu-ray, kan er ook wel eens een positief effect zijn. De makers van blu-ray's zullen mogelijk meer gaan inzetten op kwaliteit, om dit product te onderscheiden van netflix, enz. De tijd zal het uitwijzen.
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  11. #86

    Standaard

    Gemiddelde mens (dus niet de liefhebbers zoals hier) vind het beeld van DVD goed genoeg, daarbij komt dat een BR nog steeds bij nieuwe films vaak veel duurder is dan DVD en dat veel oudere films juist op DVD zo verschrikkelijk goedkoop zijn dat een BR daar niet tegenop kan. Let wel, dit geld voor de gemiddelde kijker, die ook naar Barbie en dat soort onzin kijkt. Die geeft niets om beter beeld. Tel daarbij op de crisis die al een tijdje speelt en daar is je verklaring.

  12. #87

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jeroen D Bekijk bericht
    http://www.filmkrant.nl/nieuws_2013/...p_cnt_nieuws/9

    2012 : 18 miljoen verkochte DVD's
    2012 : 2,4 miljoen verkochte blurays

    Mensen geven nog steeds niet veel om de beeldkwaliteit die bluray levert.
    Bijna een vijfde minder DVDs en Blu-ray-schijfjes zijn er in 2012 verkocht in Nederland. Vooral DVDs liepen slecht: 21,3% in de min. De afzet van Blu-ray groeide licht, met 2%. De oorzaak is niet alleen verminderde kooplust. Doordat retailers verdwijnen daalt het aanbod sneller dan de vraag. En video on demand is sterk in opmars.
    Dus in tegenstelling tot de daling in dvd-verkoop, steeg de verkoop van blu-ray's!
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  13. #88

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pieter Kleine Bekijk bericht
    Dus in tegenstelling tot de daling in dvd-verkoop, steeg de verkoop van blu-ray's!
    Ja..............2%...............haha ! Het is in ieder geval wat

  14. #89

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edgar Smit Bekijk bericht
    Gemiddelde mens (dus niet de liefhebbers zoals hier) vind het beeld van DVD goed genoeg, daarbij komt dat een BR nog steeds bij nieuwe films vaak veel duurder is dan DVD en dat veel oudere films juist op DVD zo verschrikkelijk goedkoop zijn dat een BR daar niet tegenop kan. Let wel, dit geld voor de gemiddelde kijker, die ook naar Barbie en dat soort onzin kijkt. Die geeft niets om beter beeld. Tel daarbij op de crisis die al een tijdje speelt en daar is je verklaring.
    Ik denk dat netflix zeker wel een goede kans heeft in Nederland. Mensen die af en toe een dvd'tje of bluray'tje kochten maar door de crisis dit misschien nu niet meer kunnen is netflix misschien wel een uitkomst.

  15. #90

    Standaard

    Stel dat je het na een maand proberen wilt houden, hoeven zij niet telkens een nieuwe mail o.i.d. te sturen, dan wordt het gewoon afgeschreven.
    En indien je het niets vind, is het aan jou de taak om het voor die 30 dagen stop te zetten, wordt er niets afgeschreven. Het zou namelijk vreemd zijn als je het niets vind en er na 30 dagen niets van zegt, je moet hen wel laten weten of je het wilt of niet, zij kunnen geen gedachten lezen .
    --

  16. #91

    Standaard

    Een nieuwe ervaring. Ik heb begin dit jaar de uk dvd-box van The Unit gekocht. Alle seizoenen van deze serie zijn nu ook te zien bij netflix. Zojuist de beeldkwaliteit vergelijken van de dvd met netflix. Conclusie: ik kijk de serie wel af via netflix, Prachtige HD beeldkwaliteit heeft deze serie daar. Andere conclusie: netfix blijft hier.
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  17. #92

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    ...
    Tja, het is mijn gevoel en dat je onzin vinden, maar voir mij blijft dat gevoel hetzelfde, wat je ook zegt. Je kan echt alle argumenten op tafel leggen maar een VOD dienst is gewoon geen onderdeel van mijn hobby of manier van film/TV kijken en dat gaat het voorlopig ook niet worden. De films die niet op BD zijn uitgekomen bekijk ik dan wel op dvd, maar gelukkig heb ik een dusdanige smaak dat dit er maar heel weinig zijn. Ik gun iedereen hier zijn plezier met Netflix maar het is niks voor mij. Je hoeft me dus niet verder om te praten, maar laten we in elk geval respect hebben voor elkaars mening en niet iemands gevoel maar "onzin" te noemen.

  18. #93
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Maar meer dan dat is het ook niet. De één is er blij mee en voor de andere is het niks. Niks menselijkers als dat. Ik heb wel geen Netflix, maar wel al tijden film1 waar ook een flinke gratis ondemand catalogus achter hangt. Een film waar ik over twijfel kijk ik dan daar. Oké het duurt even voor hij er is, maar het is wel makkelijk. Echter bij uitzondering, want liever kijk ik zo kwalitatief mogelijk.

    Maar ik kan me heel goed voorstellen dat vele er blij mee zijn, ondanks dat ik het zelf niet zo snel zal nemen. Waarom niet? Ik ken mezelf. Ik ga er niet zo heel veel gebruik van maken, maar de ontwikkeling vind ik prima. En als straks meer en meer series worden aangeboden, zal het verhaal weer anders worden, want: man man, wat is een serie op tv volgen toch een drama. Los van die reclames, je weet nooit wanneer de boel spontaan stopt en de meeste series wil ik ook weer niet kopen. Uitzonderingen daargelaten.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  19. #94

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    Tja, het is mijn gevoel en dat je onzin vinden, maar voir mij blijft dat gevoel hetzelfde, wat je ook zegt. Je kan echt alle argumenten op tafel leggen maar een VOD dienst is gewoon geen onderdeel van mijn hobby of manier van film/TV kijken en dat gaat het voorlopig ook niet worden. De films die niet op BD zijn uitgekomen bekijk ik dan wel op dvd, maar gelukkig heb ik een dusdanige smaak dat dit er maar heel weinig zijn. Ik gun iedereen hier zijn plezier met Netflix maar het is niks voor mij. Je hoeft me dus niet verder om te praten, maar laten we in elk geval respect hebben voor elkaars mening en niet iemands gevoel maar "onzin" te noemen.
    Voor de duidelijkheid: ik respecteer je mening over VOD in het algemeen (en netflix in het bijzonder) en ik vind je mening zeker geen onzin.

    Maar wel hetgeen, waarop je gevoel dat je je bekocht voelt, gebaseerd is. Dat kan ik helaas niet begrijpen.
    Je kunt je bekocht voelen als iets achteraf niet aan de verwachting voldoet, wat hier zou kunnen voorkomen als je niet goed op de hoogte was (wat dus niet het geval is bij jou). Alles is vooraf klip-en-klaar: je betaalt een maandelijks bedrag en daarvoor mag je (onbeperkt) een bepaald, door de VOD aanbieder te bepalen, aanbod bekijken en niet houden. Niet meer en niets minder. Dan begrijp ik niet dat je je bekocht kan voelen. Bij een bezoek aan de bios weet je ook dat je betaalt voor het eenmalig zien van de film, en voel je je ook niet bekocht omdat je de film niet op een of andere manier mag houden.

    Maar goed, wellicht bedoel je het anders dan ik het lees. Hoe dan ook, we kijken er heel anders tegenaan en dat zal waarschijnlijk niet veranderen .

  20. #95

    Standaard

    Roque,
    ik ben wel nieuwsgierig naar het aanbod. Welke recente films/series kun je nu kijken via netflix of kan ik dit ergens op het net vinden ?

  21. #96
    Glorious Member
    Registratie datum
    Feb 2004
    Woonplaats
    Provincie Groningen

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jeroen D Bekijk bericht
    Roque,
    ik ben wel nieuwsgierig naar het aanbod. Welke recente films/series kun je nu kijken via netflix of kan ik dit ergens op het net vinden ?
    http://netflixnetherlandscompletelist.blogspot.nl/

    Hele aanbod wordt bijgehouden van dag tot dag.

  22. #97

  23. #98

    Standaard

    Wanneer komt Sony met hun Video Unlimited naar hier ?
    Films en games komen daar samen.
    Laatst aangepast door jeroeni : 16-09-2013 om 14:49

  24. #99

    Standaard

    Heb me inmiddels aangemeld voor de gratis maand. Het aanbod valt nu nog wat tegen inderdaad, maar hier zal wel verbetering in komen. Ga deze maand vooral gebruiken om wat series te bekijken waar ik nog niet aan toegekomen ben en zo te bepalen of deze in huis komen. Kan even vooruit met een aantal seizoenen Fringe, Sons of Anarchy en Prison Break (jaja nog niks van gezien ).

    Het zal nooit mijn collectie vervangen aangezien dit ook een hobby is en ik een fysieke drager nog altijd leuker vind. Het kan een leuke aanvulling zijn om bepaalde films en series te bekijken die je nog nooit gezien hebt.

  25. #100

    Standaard

    Vod is leuk voor de buurman met zijn all in one set.
    Ik moet er niet aan denken om op deze manier film te kijken,
    Wil dit voor niets nog geneens in huis hebben.
    Voor diegene wie dit wel willen,de doorsnee nederlander wie af en toe een film kijkt oké.
    Maar goed,ieder zijn ding.
    Sony vplhw 50 es beamer,samsung ps 64d 8000 plasma,teufel system 5 thx select 2 5.2 speakers,pioneer lx 53 thx select 2 , onkyo bd809 thx blurayspeler, pioneer bdp lx55.
    Thx bekabeling, stroomverzorging monster ht hts 2600, dedicated ht.

Pagina 4 van 14 EersteEerste 12345678 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •