Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
De resultaten 26 tot 50 van 64 worden weergegeven.
  1. #26

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    De slechte dvd/BD verkoop heeft meer te maken met de economische crisis, maar in betere tijden zag ik veel mensen bij de FRS met stapeltjes CD's/DVD's en BD's onder de arm. En die tijd komt echt wel weer
    Ik hoop dat je gelijk hebt maar ik weet het niet. Vooral in de muziekwereld heeft streaming hard toegeslagen............er zijn al heel veel bands die niet eens CD's meer laten persen en ze gewoon ter download aanbied (tegen betaling uiterraard).

    Als je een DVD/bluray koopt dan heb je echt het idee dat je de film 'bezit'.................met downloaden heb ik dat gevoel totaal niet.

    Maar dat dvd.nl aandacht besteed aan VOD/streaming films vind ik volkomen terecht en begrijpelijk

  2. #27

    Standaard

    Tja, ik vind het verschil van beleving bij een film tussen VOD en BD nog wel wat groter dan bij muziek.....

  3. #28

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    Op zich zie ik niet direct een verband tussen de opkomst van VOD/Streaming en de verdwijning van fysieke dragers. Het 1 is namelijk niet direct de vervanger van de ander want ze geven IMO geen gelijke belevenis. Elk heeft z'n unieke voor- en nadelen. Er zijn nu heel veel ontwikkelingen rondom 4K en dat nu niet ineens gestopt worden omdat er geen drager voor bestaat. 4K zal niet via VOD/|Streaming worden aangeboden denk ik zo...
    De slechte dvd/BD verkoop heeft meer te maken met de economische crisis, maar in betere tijden zag ik veel mensen bij de FRS met stapeltjes CD's/DVD's en BD's onder de arm. En die tijd komt echt wel weer, maar de mensen hebben het geld er nu niet voor (over). Iedereen heeft zijn eigen prioriteit en op dit moment ligt er bij mij nog wel wat ruimte voor aan de aankoop van BD's maar iemand anders geeft ergens anders de voorkeur aan. Maar binnenkort zal het bij mij ook een stuk minder (door een ander uitgavenpatroon) worden als deze crisis nog aan blijft houden.
    Crisis is zeker een factor, maar de tijd dat veel mensen met stapeltjes schijfjes de winkel uitlopen komt echt nooit meer terug. Mensen krijgen steeds meer TV zenders, youtube etc, en vinden beeldkwaliteit van streaming/downloads/rips goed genoeg, en goedkoop. Schijfjes nemen ruimte in, 1x kijken vindt men vaak genoeg (uitzondering zijn de disney/pixar/dreamworks kinder-/animatiefilms, die blijven goed verkopen), extra's bekijken de meesten ook niet.
    zelfs op marktplaats, hier op forum en op rommelmarkten zijn de meeste 2ehands DVD's ook voor maar 1euro moeilijk verkoopbaar.
    4K is een niche markt, zolang je er een premium prijs voor moet betalen, zelfs bluray verkoop valt tegen.

    PS: zelf heb ik ook liever schijfjes, audio/video kwaliteit is hoger en is een fysiek productl; als je goed rondkijkt kan je online veel voor weinig vinden, maar behoor tot de minderheid.

  4. #29

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door e-shole Bekijk bericht
    Crisis is zeker een factor, maar de tijd dat veel mensen met stapeltjes schijfjes de winkel uitlopen komt echt nooit meer terug.
    Dat denk ik dus ook helaas................

  5. #30

    Standaard

    Zelf denk ik dat er voor 4K al helemaal geen fysieke dragers zullen uitkomen, en de kwaliteit van streaming/downloads in het algemeen zal natuurlijk toenemen door toename van bandbreedte en verbetering van compressietechnieken, een goede download ziet er immers ook al beter uit de eerste generatie DVD van 15 jaar geleden.
    Berijp me niet verkeerd, Ik ben ook fan van de fysieke drager maar de kans is groot dat over 10 jaar een download of zelfs streaming de huidige Blu-ray overtreft.
    UHD Blu-ray's: 244Blu-ray's: 1129DVD's: 226

  6. #31

    Standaard

    Dan ziet de toekomst er slecht uit als er geen fysieke drager meer is.
    Je wilt toch ook geen cyberbabe om aan je behoefte te komen,
    Ik wil het in handen kunnen hebben.
    Sony vplhw 50 es beamer,samsung ps 64d 8000 plasma,teufel system 5 thx select 2 5.2 speakers,pioneer lx 53 thx select 2 , onkyo bd809 thx blurayspeler, pioneer bdp lx55.
    Thx bekabeling, stroomverzorging monster ht hts 2600, dedicated ht.

  7. #32
    Glorious Member
    Registratie datum
    May 2009
    Woonplaats
    The Future's So Bright, I Gotta Wear Shades

    Standaard

    Kan gek klinken maar iemand al eens gedacht welke positieve of negatieve invloed het zou zijn als er geen fysieke drager meer zou bestaan ? Een hoop minder plastiek in ieder geval
    Panasonic PX-P65VT60E | Marantz AV7005 | Marantz MM7055 | Marantz MM7025 | Oppo BDP-93 met Pro V2 Mod | Apple TV 4K | Focal Chorus 826V | 800CC | 806V | SR 800 V | BK XXLS 400FF


  8. #33

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door e-shole Bekijk bericht
    Crisis is zeker een factor, maar de tijd dat veel mensen met stapeltjes schijfjes de winkel uitlopen komt echt nooit meer terug. Mensen krijgen steeds meer TV zenders, youtube etc, en vinden beeldkwaliteit van streaming/downloads/rips goed genoeg, en goedkoop. Schijfjes nemen ruimte in, 1x kijken vindt men vaak genoeg (uitzondering zijn de disney/pixar/dreamworks kinder-/animatiefilms, die blijven goed verkopen), extra's bekijken de meesten ook niet.
    zelfs op marktplaats, hier op forum en op rommelmarkten zijn de meeste 2ehands DVD's ook voor maar 1euro moeilijk verkoopbaar.
    4K is een niche markt, zolang je er een premium prijs voor moet betalen, zelfs bluray verkoop valt tegen.
    De crisis is een grote oorzaak geweest voor het sluiten van winkels a la FRS maar ik ben wel benieuwd wat er gebeurt met de dvd/BD verkoop als de economie weer toeneemt.
    Er blijft tig jaren na vinyl daar nog steeds een levendige markt voor, en ik denk dat voor films dat ook wel zo geldt.

  9. #34

    Standaard

    uiteindelijk zijn het alleen maar getallen, in dit geval dus enen en nullen, of dat nu aangeleverd wordt op een plastic schijfje of rechtstreeks via de kabel doet er feitelijk niet toe. de oude generatie (hoewel inmiddels al uitstervende ) heeft ook lang willen vasthouden aan een fysiek loonzakje, daar hoef je bij de huidige generatie echter niet meer mee aan te komen. Wat recenter een vergelijkbaar geval met electronisch betalingen zoals de pin passen en internetbankieren, daar is ook nog een grote generatie die fysiek geld en bankkantoor prefereert.

    Gelukkig kunnen we echter voorlopig nog wel van DVD en Blu-ray genieten.
    UHD Blu-ray's: 244Blu-ray's: 1129DVD's: 226

  10. #35

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    Er blijft tig jaren na vinyl daar nog steeds een levendige markt voor, en ik denk dat voor films dat ook wel zo geldt.
    Vinyl heeft met zijn 30cm hoezen dus een echte verzamelwaarde, en hoewel je hier eerder afgaf op Laser Disc kan iedereen die dit medium ooit in bezit heeft gehad beamen dat met LD het zelfde geval was, LD sluit wat dat betreft beter aan op vinyl dan dat DVD of BD dat doen waar die verzamelwaarde vrijwel is verdwenen
    UHD Blu-ray's: 244Blu-ray's: 1129DVD's: 226

  11. #36

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frenkel Bekijk bericht
    uiteindelijk zijn het alleen maar getallen, in dit geval dus enen en nullen, of dat nu aangeleverd wordt op een plastic schijfje of rechtstreeks via de kabel doet er feitelijk niet toe. de oude generatie (hoewel inmiddels al uitstervende ) heeft ook lang willen vasthouden aan een fysiek loonzakje, daar hoef je bij de huidige generatie echter niet meer mee aan te komen. Wat recenter een vergelijkbaar geval met electronisch betalingen zoals de pin passen en internetbankieren, daar is ook nog een grote generatie die fysiek geld en bankkantoor prefereert.

    Gelukkig kunnen we echter voorlopig nog wel van DVD en Blu-ray genieten.
    Nou, daar denk je te licht over vind ik. Ik denk dat een hele generatie die is opgegroeid met een fysiek product de drang (wellicht deels) wel blijft houden. Ik zie het alleen al aan mezelf en aan leeftijdgenoten; de nostalgie treedt al in en zaken uit je jeugd en tienerjaren wil je soms weer bezitten om dat gevoel weer terug te krijgen. En dat gaat in de toekomst bij meerderen echt wel komen hoor, ook rondom films via een fysiek product. Dat VOD/Streaming heeft niemand een gevoel bij...

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frenkel Bekijk bericht
    Vinyl heeft met zijn 30cm hoezen dus een echte verzamelwaarde, en hoewel je hier eerder afgaf op Laser Disc kan iedereen die dit medium ooit in bezit heeft gehad beamen dat met LD het zelfde geval was, LD sluit wat dat betreft beter aan op vinyl dan dat DVD of BD dat doen waar die verzamelwaarde vrijwel is verdwenen
    Vind ik van niet, en meerderen met mij zo schat ik in. Hier op het forum alleen al is een hele verzamelwoede omtrent Giftsets en Steelbooks, dus de verpakking van DVD en BD heeft zeker wel een verzamelwaarde. De grootte van een BD hoes doet daar verder niks aan af vind ik.
    Laatst aangepast door Rogier Burghout : 20-06-2013 om 18:32

  12. #37

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    Hier op het forum alleen al is een hele verzamelwoede omtrent Giftsets en Steelbooks,.
    Ik ben bang dat "alleen hier op het forum is een hele verzamelwoede omtrent Steelbooks en Giftsets" eerder van toepassing zal zijn.
    UHD Blu-ray's: 244Blu-ray's: 1129DVD's: 226

  13. #38

    Standaard

    Om het enigzins on topic te houden wat betreft de AGDTDH Streaming Media versie : ''Wie gaat de Streaming versie van deze film aanschaffen in plaats van de DVD of Blu ray van AGDTDH?''

    Ik in ieder geval niet.
    Laatst aangepast door DVD Watcher : 20-06-2013 om 19:22

  14. #39

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frenkel Bekijk bericht
    Ik ben bang dat "alleen hier op het forum is een hele verzamelwoede omtrent Steelbooks en Giftsets" eerder van toepassing zal zijn.
    Wellicht, maar gezien net recente nieuws dat een gesloten FRS open blijft en overgenomen is door de eigenaar, en uitgebreid wordt met een LP collectie, zie je meer bewegingen richting oudere fysieke media. Niemand kan de toekomst voorspellen, maar ik heb het gevoel dat de drang naar fysiek verzamelen niet zo snel zal verdwijnen. Het is ook iets menselijks: bezit en de status daarnaar. Dat zie je hier op het forum ook, en dat is als zo oud als de weg naar Rome. Dat fenomeen verdwijnt niet, dat is ingebed in de mens. En voor de filmliefhebbers zal VOD/Streaming nooit voldoen aan die drang.

  15. #40

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    Wellicht, maar gezien net recente nieuws dat een gesloten FRS open blijft en overgenomen is door de eigenaar, en uitgebreid wordt met een LP collectie, zie je meer bewegingen richting oudere fysieke media. Niemand kan de toekomst voorspellen, maar ik heb het gevoel dat de drang naar fysiek verzamelen niet zo snel zal verdwijnen. Het is ook iets menselijks: bezit en de status daarnaar. Dat zie je hier op het forum ook, en dat is als zo oud als de weg naar Rome. Dat fenomeen verdwijnt niet, dat is ingebed in de mens. En voor de filmliefhebbers zal VOD/Streaming nooit voldoen aan die drang.
    Amen to that!
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  16. #41

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVD Watcher Bekijk bericht
    Om het enigzins on topic te houden wat betreft de AGDTDH Streaming Media versie : ''Wie gaat de Streaming versie van deze film aanschaffen in plaats van de DVD of Blu ray van AGDTDH?''

    Ik in ieder geval niet.
    Dit bedoel ik,de meesten hier op het forum niet.
    Mensen wie aan vod doen lezen geen recensies maar willen zo goedkoop mogelijk een film zien en gaat hen niet om de kwaliteit.
    Die hard heeft stereo geluid,wat moet je dan met zo n recensie,helder geluid en diep laag,die doelgroep maalt hier niet om.
    Compleet zinloos en tijdverspilling.
    Heb nu wel mijn standpunt duidelijk gemaakt hierin.
    Verder wens ik de heren succes in het gene wat zij denken wat goed is.
    Sony vplhw 50 es beamer,samsung ps 64d 8000 plasma,teufel system 5 thx select 2 5.2 speakers,pioneer lx 53 thx select 2 , onkyo bd809 thx blurayspeler, pioneer bdp lx55.
    Thx bekabeling, stroomverzorging monster ht hts 2600, dedicated ht.

  17. #42
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Je zou het ook om kunnen draaien. De blu-ray zit vol met grain, ondanks dat dit de bedoeling is kan men dit ook zo storend vinden, dat men een stream genoeg vindt. Er zijn genoeg films die ik niet koop, maar wel een keer wil zien. Het is eigenlijk ook geen alternatief voor de Blu-ray, maar voor de videotheek. Ik kom hier nu mee, omdat ik hem net gezien heb en ik me best iriteerde aan de flinke (bewuste) grain.

    En als ik dat al denk als fanatieke blu-ray fan?
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  18. #43

    Standaard

    Dit raakt kant nog wal,maar goed,
    Even goede vrienden..
    Sony vplhw 50 es beamer,samsung ps 64d 8000 plasma,teufel system 5 thx select 2 5.2 speakers,pioneer lx 53 thx select 2 , onkyo bd809 thx blurayspeler, pioneer bdp lx55.
    Thx bekabeling, stroomverzorging monster ht hts 2600, dedicated ht.

  19. #44
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Omdat mijn mening anders is dan de jouwe, wil nog niet zeggen dat het nonsens is. Het is geen publiekelijke geheim dat meer en meer websites er mee stoppen. DVD.nl is ook een aantal keer door het oog van de naald gekropen. Wil een website als de onze overleven moet je toch echt inspringen op de actualiteiten. Het zal je niet ontgaan zijn dat een website en forum maar één doel heeft en dat is publiek aan trekken. Dat houdt in dat je je horizon moet verbreden. Als we ons alleen maar richten op een select view diehards is het snel gebeurd. Alles kost geld en net zo makkelijk kan de stekker eruit getrokken worden als het een en ander niet rendabel blijkt. Het is gewoon de harde waarheid. Daarnaast is het niet meer dan een randzaak. Onze prioriteit blijft vooral bij dvd en blu-ray liggen, maar wordt dit gewoon uitgebreid met de actualiteiten. Ik zou het eerder kortzichtig vinden. Er niet op in springen is min of meer je eigen graf graven zijn.

    Het afsluiten met even goede vrienden, klinkt eerder als een trap nageven. Zo komt dat bij mij over. Ik had ook niet kunnen reageren, maar vond het toch even nodig. Ik had toch gehoopt dat je me wat hoger inschatten.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  20. #45

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Omdat mijn mening anders is dan de jouwe, wil nog niet zeggen dat het nonsens is. Het is geen publiekelijke geheim dat meer en meer websites er mee stoppen. DVD.nl is ook een aantal keer door het oog van de naald gekropen. Wil een website als de onze overleven moet je toch echt inspringen op de actualiteiten. Het zal je niet ontgaan zijn dat een website en forum maar één doel heeft en dat is publiek aan trekken. Dat houdt in dat je je horizon moet verbreden. Als we ons alleen maar richten op een select view diehards is het snel gebeurd. Alles kost geld en net zo makkelijk kan de stekker eruit getrokken worden als het een en ander niet rendabel blijkt. Het is gewoon de harde waarheid. Daarnaast is het niet meer dan een randzaak. Onze prioriteit blijft vooral bij dvd en blu-ray liggen, maar wordt dit gewoon uitgebreid met de actualiteiten. Ik zou het eerder kortzichtig vinden. Er niet op in springen is min of meer je eigen graf graven zijn.

    Het afsluiten met even goede vrienden, klinkt eerder als een trap nageven. Zo komt dat bij mij over. Ik had ook niet kunnen reageren, maar vond het toch even nodig. Ik had toch gehoopt dat je me wat hoger inschatten.
    Dat zie je dan verkeerd helaas.
    Ik heb zeker respect voor je,
    Met even goede vrienden bedoelde ik dat we over dit onderwerp een verschillende mening hebben maar daarom nog wel even goede vrienden kunnen zijn.
    Dat jij dit verkeerd opvat vind ik dan ook jammer.
    Dit wou ik nog even kwijt.
    Sony vplhw 50 es beamer,samsung ps 64d 8000 plasma,teufel system 5 thx select 2 5.2 speakers,pioneer lx 53 thx select 2 , onkyo bd809 thx blurayspeler, pioneer bdp lx55.
    Thx bekabeling, stroomverzorging monster ht hts 2600, dedicated ht.

  21. #46

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door StefaanD Bekijk bericht
    Kan gek klinken maar iemand al eens gedacht welke positieve of negatieve invloed het zou zijn als er geen fysieke drager meer zou bestaan ? Een hoop minder plastiek in ieder geval
    en meer werkloosheid ook, wat zeker een positieve invloed is...

  22. #47
    Glorious Member
    Registratie datum
    May 2009
    Woonplaats
    The Future's So Bright, I Gotta Wear Shades

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jurgen42u Bekijk bericht
    en meer werkloosheid ook, wat zeker een positieve invloed is...
    Jurgen, geen idee ik ben geen econoom. En die rollende ogen smiley had echt niet gehoeven, nu komt het op mij over dat jij mijn vraag (ja een vraag, je hebt mijn vraagteken toch gezien hoop ik) of dat ik niet zelf aan meer werkloosheid had gedacht als achterlijk ziet of beschouwd.

    Jou antwoord komt in ieder geval zuur en sarcastisch over op mij, mag hopen dat je net niet in aanraking bent gekomen met werkloosheid ?
    Panasonic PX-P65VT60E | Marantz AV7005 | Marantz MM7055 | Marantz MM7025 | Oppo BDP-93 met Pro V2 Mod | Apple TV 4K | Focal Chorus 826V | 800CC | 806V | SR 800 V | BK XXLS 400FF


  23. #48

    Standaard

    Nee (ook geen vraagteken, maar wel een komma gezien in je comment), , maar het oogt wel op voorzichtigheid omtrent bepaalde reacties (niet dat je je reactie per se slecht bedoelde). En Ok mijn reactie komt idd wat sarcastisch over, waarvoor mijn excuses. Mijn oudste broer is echter wel werkloos geworden, dankzij een bedrijf die "het allemaal goedkoper" wilt. En er komt geen verbetering aan de komende jaren...

    Er werken volgens mij wereldwijd wel enkele duizende mensen in de dvd/blu-ray sector en persoonlijk zou ik die het liefst allemaal laten blijven werken

    Verder: terug on topic

  24. #49
    Glorious Member
    Registratie datum
    May 2009
    Woonplaats
    The Future's So Bright, I Gotta Wear Shades

    Standaard

    Wil het van mijn kant toch ook even afsluiten.

    Ja ik zou de mensen die in de dvd/blu-ray sector werken ook liever aan het werk zien, maakt zelfs niet uit welke sector.

    Spijtig om te horen van je broer, en helaas best herkenbaar als ik de reden zo lees. Denk dat ik zelf ook wel een beetje op de wip zit, niet omdat het bedrijf waar ik werk goedkoper wil werken, maar gewoon wegens de leegloop en het niet vervangen van werknemers. Het ziet er dus niet al te best uit hier, en voor een "ouwe zak" zoals ik zal het niet meevallen iets anders te vinden. Ah misschien een sabbat jaar inlassen en eindelijk eens die droom van te voet naar Compostela te trekken waar maken gewoon om "mijnen kop" helemaal leeg te maken

    En 'k sluit op dezelfde manier af: terug on topic


    Nu, is het geen teken aan de wand zijn voor de film A Good Day to Die Hard, als je ziet dat we hier eigenlijk niet over de film discussiëren maar over het VOD gegeven zelf
    Panasonic PX-P65VT60E | Marantz AV7005 | Marantz MM7055 | Marantz MM7025 | Oppo BDP-93 met Pro V2 Mod | Apple TV 4K | Focal Chorus 826V | 800CC | 806V | SR 800 V | BK XXLS 400FF


  25. #50
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Ha, het is wellicht logisch dat er zoveel besproken wordt bij de eerste VOD review. Vandaar geen boze berichten mijnerzijds.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •