Pagina 2 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste
De resultaten 26 tot 50 van 115 worden weergegeven.
  1. #26

    Standaard

    Hier nog een update vwb Die Hard 4.0: een alternatief is de Duitse bluray, maar wel uitsluitend de versie die in de Amazon.de Limited Edition Legacy Collection zit (met fotoboek). Uitsluitend die versie van de Legacy Collection heeft de TC en EE versie, andere Legacy Collections niet.

  2. #27

    Standaard

    Black Hawk Down UK 3 disc SE DVD bevat op elke disc NL subs en vele extra's. Disc 2 en disc 3 zijn gelijk aan de Franse release (Zie dvdinfo.be voor een review) en deze Uk versie is beter omdat bij de 3 disc uit Frankrijk NL subs ontbreekt op disc 1.
    Disc 1 en Disc 2 zijn gelijk aan de NL en UK 2 disc SE. Bron: Zelf in bezit

    Hulk (2003). NL 3 disc Limited dvd. Is Regio 2 en Regio 4, Australië heeft de zelfde. Bron: Zelf in bezit

    Laatst aangepast door pietdvd : 01-08-2013 om 18:59

  3. #28

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door pietdvd Bekijk bericht
    Black Hawk Down UK 3 disc SE DVD bevat op elke disc NL subs en vele extra's. Disc 2 en disc 3 zijn gelijk aan de Franse release (Zie dvdinfo.be voor een review) en deze Uk versie is beter omdat bij de 3 disc uit Frankrijk NL subs ontbreekt op disc 1.
    Disc 1 en Disc 2 zijn gelijk aan de NL en UK 2 disc SE.

    Dit is eigenlijk al benoemd, alhoewel niet helemaal duidelijk. Met de "US dvd" wordt de 3-disc editie bedoeld. De R3 Koreaanse versie is ook een optie, want deze heeft de soundtrack CD als extra. Je krijgt dan wel de Superbit dvd versie zondercommentaren, maar deze staan ook op de BD.
    Daarnaast vind ik dat er niet persé voorkeur hoeft gegeven voor uitgaven met NL subs. Het is handig voor de extra's, maar ik vind dat minimaal Engels gesproken taal (en dan zijn Duitse en Franse releases vaak niet handig ivm dubbing) en wellicht Engelse subs een minimum is. Als we ook naar de aanwezigheid van NL subs gaan kijken dan laten we wellicht wat uitgaven buiten beschouwing.

  4. #29

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    Dit is eigenlijk al benoemd, alhoewel niet helemaal duidelijk. Met de "US dvd" wordt de 3-disc editie bedoeld. De R3 Koreaanse versie is ook een optie, want deze heeft de soundtrack CD als extra. Je krijgt dan wel de Superbit dvd versie zondercommentaren, maar deze staan ook op de BD.
    Doe eens een suggestie voor de final entry in de lijst, dan?
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  5. #30

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Bekijk bericht
    Doe eens een suggestie voor de final entry in de lijst, dan?
    "De US, FR en UK 3-dvd bevatten 2 dvd's vol met extra's, waarbij de UK een voorkeur kan hebben voor degene met de voorkeur voor NL subs. Er is ook nog een 4-disc R3 Koreaanse versie beschikbaar, welke als vierde disc de soundtrack heeft. De 1e DVD met de film is echter wel de Superbit DVD zonder audiocommentaren. Maar omdat die ook op de Bluray staan is deze versie ook een goede optie. Er bestaat ook nog een verlengde versie van de film op DVD, deze hebben oa de US en IT uitgegeven."

  6. #31

    Standaard

    Weer een situatie zoals bij X-men first class.

    De BD/DVD Combopack (en dus ook de 3D/BD/DVD Combopack) van GI Joe 2 bevat 1 extra in de vorm van een Audiocommentaar die op die dvd staat die ontbreekt op de BD. Als je dus de re-release van de BD/DVD Combopack (die in December verschijnt los verschijnt en nu al aanwezig is in de 2 movie set) gaat kopen ontbreekt die dvd.

    Bron: http://dvdinfo.be/bespreking.php?id=7195
    Bron van informatie over de re-release: Bol.com.
    Laatst aangepast door pietdvd : 21-08-2013 om 20:51

  7. #32

    Standaard

    Jungle Book en Robin Hood toegevoegd.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  8. #33

    Standaard

    The Devil's Advocate: ondanks dat de recent uitgebrachte bluray volgens de cover de "Unrated Director's Cut" bevat is deze nog steeds gecensureerd, zoals de uitspraak omschreef van de rechtszaak tegen Warner die is gewonnen door beeldend kunstenaar Thomas Hart. Deze uitspraak dwong Warner ertoe de beelden van het witte sculptuur achter het bureau van Milton (Al Pacino) digitaal aan te passen omdat deze teveel gelijkenissen had met het door Hart gemaakte sculptuur Ex Nilho. De blu-ray bevat ook nog steeds deze digitaal aangepaste beelden. Voor de uitspraak had Warner in de USA echter al vele R1 dvd's uitgebracht met de nog niet-aangepaste beelden en tonen het sculptuur dus nog in de originele vorm. Deze dvd nog redelijk verkrijgbaar via Ebay.
    Ten opzichte van de regulier verkrijgbare dvd (met digitaal aangepaste beelden) heeft de bluray 10 min minder aan Deleted Scenes (20 tov 30 min op de dvd) maar anders dan op de dvd kan het audiocommentaar van regisseur Taylor Hakford op de bluray wel uitgeschakeld worden ten faveure van de originele film soundtrack. Of en hoeveel van die 10 min van die Deleted Scenes zijn terechtgekomen in de "Unrated Director's Cut" op bluray is onduidelijk.

  9. #34

    Standaard

    Weird Science (1985).

    De US blu-ray bevat extra's, terwijl de NL (in tegenstelling tot wat de cover beweert) nougabolle extra's heeft, zie Blu-.ray dot com.

  10. #35

    Standaard

    The Crow (1994)

    De Nederlandse uitgave van DFW (Prestige Collection) bevat een magere Dolby Digital 2.0 audiospoor en geen extras, terwijl de US en UK versie DTS-HD Master Audio 5.1 hanteren en de extra's van de Miramax Collector's Edition dvd plus een nieuw audiocommentaar bevatten.

    http://www.bol.com/nl/p/crow/9200000...specifications
    http://www.blu-ray.com/movies/The-Crow-Blu-ray

  11. #36

    Standaard

    Tot mijn verassing is de NL BD release van Spy Game geheel zonder extra's, terwijl de NL dvd wel een aardig aantal extra's heeft. De US BD is een alternatief.

  12. #37

    Standaard

    Het is sowieso vreemd dat de eerdere dvd release vaak completer is dan de Blu-Ray. Vooral bij dubieuze uitgevers zoals DFW en eOne het geval.

    Mijn kast staat vol met dvd's die meer extra's bevatten dan de (NL) Blu-Ray, die veel later is uitgekomen.

  13. #38

    Standaard

    Voor Monster's Ball is de US Blu-ray ook een alternatief voor de NL Blu-ray. Deze heeft extra's en is regiovrij (wel geen NL subs). In bezit van de van de US Blu.

  14. #39

    Standaard

    The Lorax. Zowel voor de 3D/BD/DVD Combopack als de BD/DVD Combopack.

    De dvd bevat een niet ondertitelde 50 seconden Despicable Me 2 teaser met de mini's en Engels, Frans en Nederlands ondertitelde 3 delige feature over het tekenen van 3 karakters uit de film: Seuss It Up! (10.28) die niet aanwezig zijn op de BD disc.
    Voor de compleetheid meld ik maar even dat er ook nog 2 andere trailers aanwezig zijn die je niet vind op de BD disc, namelijk een trailer voor een Barbie film en promotie trailer voor het Universal Park.


    Bron: Inbezit
    Laatst aangepast door pietdvd : 27-10-2013 om 16:16

  15. #40

    Standaard

    Hierbij een rectificatie voor X-Men: First Class. De bluray bevat dezelfde extra's als de dvd; deze heeft zelfs meer extra's dan de dvd. De eerste BD-release geeft dus absoluut niet meer extra's dan de latere release die alleen de BD bevat. Er is wel een Franse LE die een extra disc (BD of dvd, dat is me niet bekend) bevat met extra's die de BD niet bevat, plus een boek erbij. Zie ook http://www.dvdcompare.net/comparison....php?fid=19007

    Graag voortaan specifieke informatie geven welke extra's er wel/niet zijn toegevoegd en ook pas wanneer je ZEKER weet dat het zo is. Wellicht ook handig om te vermelden wanneer men de titel in bezit heeft en het dus zelf vastgesteld heeft of dat het een externe bron is. Dit om mensen onnodige uitgaven te besparen (zoals het geval nu bij mij )

    Edit: ik zie nu dat de bron een review van dvdinfo.be is. Erg slordig om te merken dat men de extra's van de BD niet goed heeft nagekeken want de afwezig-gewaande docu Band of Brothers staat wel degelijk op de bd (dit is een onderdeel van de lange docu Children of the Atom). Wellicht even aanpassen Werner?
    Laatst aangepast door Rogier Burghout : 29-11-2013 om 17:20

  16. #41

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    Edit: ik zie nu dat de bron een review van dvdinfo.be is. Erg slordig om te merken dat men de extra's van de BD niet goed heeft nagekeken want de afwezig-gewaande docu Band of Brothers staat wel degelijk op de bd (dit is een onderdeel van de lange docu Children of the Atom). Wellicht even aanpassen Werner?
    Euh... voor zover ik weet staat er op DVDInfo géén review van de Blu-ray van Band Of Brothers...
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  17. #42

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Bekijk bericht
    Euh... voor zover ik weet staat er op DVDInfo géén review van de Blu-ray van Band Of Brothers...
    Even goed lezen Werner, het gaat om de bluray van X-Men First Class waarop een docu staat genaamd "Band of Brothers" waarvan in de review op dvdinfo.be staat dat deze "exclusief" op de bijgeleverde dvd staat. Maar dat is dus niet het geval. Zie de link van pietdvd op pagina 1, maar ik denk dat je zelf de review ook wel kan vinden.

  18. #43

    Standaard

    Oei... zal het nakijken...
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  19. #44

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    Hierbij een rectificatie voor X-Men: First Class. De bluray bevat dezelfde extra's als de dvd; deze heeft zelfs meer extra's dan de dvd. De eerste BD-release geeft dus absoluut niet meer extra's dan de latere release die alleen de BD bevat. Er is wel een Franse LE die een extra disc (BD of dvd, dat is me niet bekend) bevat met extra's die de BD niet bevat, plus een boek erbij. Zie ook http://www.dvdcompare.net/comparison....php?fid=19007

    Graag voortaan specifieke informatie geven welke extra's er wel/niet zijn toegevoegd en ook pas wanneer je ZEKER weet dat het zo is. Wellicht ook handig om te vermelden wanneer men de titel in bezit heeft en het dus zelf vastgesteld heeft of dat het een externe bron is. Dit om mensen onnodige uitgaven te besparen (zoals het geval nu bij mij )

    Edit: ik zie nu dat de bron een review van dvdinfo.be is. Erg slordig om te merken dat men de extra's van de BD niet goed heeft nagekeken want de afwezig-gewaande docu Band of Brothers staat wel degelijk op de bd (dit is een onderdeel van de lange docu Children of the Atom). Wellicht even aanpassen Werner?
    Goed om te lezen dat de extra dus toch ook op die Blu Ray disc staat en dus geen Dvd exclusief is. Vind het nog steeds teleurstellende uitgaven kwa extra's en anders ga ik nog steeds voor de Combopack.
    Omdat ik de verpakking gewoon mooier vind en als release eerder met dvd is verschenen, weiger ik een release te kopen zonder voor bijna het zelfde geld. Maar haal wel de losse uitgaven zonder de dvd van mijn zwarte lijst af.

    Nu zag ik dat jij die superset hebt gekocht en dus 2x in bezit bent van First Class daardoor en mijn vraag is dan ook staat op die release de zelfde extra's als de huidige Blu-ray.
    Laatst aangepast door pietdvd : 29-11-2013 om 23:18

  20. #45

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door pietdvd Bekijk bericht
    Nu zag ik dat jij die superset hebt gekocht en dus 2x in bezit bent van First Class daardoor en mijn vraag is dan ook staat op die release de zelfde extra's als de huidige Blu-ray.
    Alle discs zijn hetzelfde als de individuele releases. Alleen deel 1-3 hebben niet de 2e disc met extra's. Maar voorderest zijn ze hetzelfde. Van The Wolverine is alleen de 2D TC toegevoegd. Er is een extra tray voor Days of Future Past en er zit een extra dvd bij met extra's. Voorderest is de set erg mooi afgewerkt en robuust.

  21. #46

    Standaard

    The A-team (2010): De 1ste BR release bevat de dvd, die 1 extra meer bevat die op die dvd staat die ontbreekt op de BR, namelijk een audiocommentaartrack met NL ondertiteling en als je dus de latere re-release koopt ontbreekt die dvd (bron: pietdvd)

    Raar genoeg beweerd dvdcompare dat er wel degelijk een audiocommentaar op de Blu-Ray staat in vorm van een Picture in Picture, maar dat is dus niet waar.


    http://dvd.nl/recensies/4339/a-team-the/dvd/ misschien kan deze ook even aangepast worden met de melding dat het audiocommentaar een dvd exclusief is.
    Laatst aangepast door pietdvd : 19-12-2013 om 14:13

  22. #47

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door pietdvd Bekijk bericht
    The A-team (2010): De 1ste BR release bevat de dvd, die 1 extra meer bevat die op die dvd staat die ontbreekt op de BR, namelijk een audiocommentaartrack met NL ondertiteling en als je dus de latere re-release koopt ontbreekt die dvd (bron: pietdvd)

    Raar genoeg beweerd dvdcompare dat er wel degelijk een audiocommentaar op de Blu-Ray staat in vorm van een Picture in Picture, maar dat is dus niet waar.


    http://dvd.nl/recensies/4339/a-team-the/dvd/ misschien kan deze ook even aangepast worden met de melding dat het audiocommentaar een dvd exclusief is.
    Piet, deze PIP-feature staat wel op de Blu-ray Disc, maar is alleen beschikbaar voor de Theatrical Version (dus niet de Extended Version). Dus de dvd heeft dus geen exclusief audiocommentaar, maar wellicht dat deze wel anders dan de PIP-versie. Maar qua aantal extra's zijn ze dus hetzelfde.

  23. #48

    Standaard

    Staat er niet op, BD live trouwens ook niet. Het enige commentaar dat wel opstaat is het commentaar bij een Effecten feature en audiotrack voor blinden.
    Laatst aangepast door pietdvd : 20-12-2013 om 00:59

  24. #49

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door pietdvd Bekijk bericht
    Staat er niet op, BD live trouwens ook niet. Het enige commentaar dat wel opstaat is het commentaar bij een Effecten feature en audiotrack voor blinden.
    Ik zal vanmorgen even een foto van het menu maken want het staat er zeer zeker wel op. Heb gisteren zelfs het begin ervan gezien.

  25. #50

    Standaard

    Rogier heeft gelijk. De picture-in-picture extra staat er wel op. Er staat op de Blu-ray een extra genaamd "The Devil's in the Detail: Inside the Action with Joe Carnahan". Als je deze extra kiest krijg je eerst een introductie door de regisseur. Vervolgens wordt de film afgespeeld met audiocommentaar van de regisseur en verschijnt er informatie in beeld over de wapens en voertuigen die in de film te zien zijn.

Pagina 2 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •