Bekijk uitslag poll: Ik geef een min wanneer:

Stemmers
13. Je mag niet stemmen in deze poll
  • Er sprake is van zuivere oplichting (partij is aantoonbaar nalatig met versturen/betalen)

    10 76,92%
  • De waar niet/beschadigd is aangekomen.

    5 38,46%
  • Door verkeerd verpakkingsmateriaal de waar beschadigd is aangekomen

    5 38,46%
  • Koper/verkoper afziet van de aankoop

    5 38,46%
  • Verkoper na toezegging aan jou toch aan een ander verkoopt

    7 53,85%
  • Een partij na overeenkomst niets meer van zich laat horen

    7 53,85%
  • Er een min aan jou is gegeven krijgt de tegenpartij er ook één

    0 0%
  • Betaling/versturen langer duurt dan afgesproken

    1 7,69%
  • Partij geen waar terugneemt/(deels)vergoed wanneer dit gegrond zou zijn

    5 38,46%
Meerkeuze poll
De resultaten 1 tot 10 van 10 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Wanneer vind jij dat iemand een min verdiend?

    In mijn beleving wordt er op het forum wel eenst wat makkelijk gedacht over het geven van een min tijdens trades. Daarom wilde ik eens even peilen onder de leden wat jullie persoonlijke criteria is omtrent het geven van een min.

    Ik heb een aantal opties in de poll gezet waarop gestemd kan worden. Het stemmen is mogelijk op meerdere opties.

    Laat maar eens horen
    Laatst aangepast door Dan G. : 28-06-2013 om 22:35

  2. #2

    Standaard

    Hallo Dan G
    ik heb de poll ingevuld, ik vind sommige punten wel moeilijk om te beoordelen, wanneer wordt het nu echt een min punt
    bijvoorbeeld:
    De waar niet/beschadigd is aangekomen, dit kan aan de verkoper liggen maar ook aan de post bezorging. Moet de verkoper dan een min punt krijgen, mij lijkt dan het juiste om als koper/verkoper de kosten te delen.
    of bijvoorbeeld:
    Partij geen waar terugneemt/(deels)vergoed wanneer dit gegrond zou zijn

    hoe en wanneer kun je precies aantonen dat iets gegrond is, lijkt me moeilijk om weer zoiets aan te tonen.

    Mij lijkt het beste advies voor iedereen: maak gebruik bij koop/verkoop en/of ruil van track & trace nummers zodat als er iets stagneert in de levering of niet mocht aankomen dat je altijd kunt aantonen dat je iets verstuurd hebt en de ontvanger kan aantonen, maar ik heb nog niks ontvangen

    succes met je poll

  3. #3

    Standaard

    Bedank X

    Je noemt goede punten.

    De waar niet/beschadigd is aangekomen staat er bijvoorbeeld in wanneer iemand dan gelijk een min geeft zonder verder onderzoek. Ga je dan bijvoorbeeld eerst informeren bij verkoper waarom dit niet aangegeven stond in de trade (mocht de waar al beschadigd zijn geweest) of geef je gelijk een min. Dat soort dingen.

    Partij geen waar terugneemt/(deels)vergoed wanneer dit gegrond zou zijn: gegrond is bijvoorbeeld het verkeerde gebruik van verpakking materiaal.
    Het zijn eigenlijk op zichzelf staande voorbeelden wat iemand een reden vind om minnen te geven tijdens trades

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dan G. Bekijk bericht
    In mijn beleving wordt er op het forum wel eenst wat makkelijk gedacht over het geven van een min tijdens trades. Daarom wilde ik eens even peilen onder de leden wat jullie persoonlijke criteria is omtrent het geven van een min.

    Ik heb een aantal opties in de poll gezet waarop gestemd kan worden. Het stemmen is mogelijk op meerdere opties.

    Laat maar eens horen
    Loop je niet een beetje achter de wagen aan

    We hebben een nieuw systeem van beoordelen en beoordelen in gradaties op een aantal punten.

    Het systeem zou nog wat bijgeschaafd kunnen worden, zo als het nu is lijkt het meer gericht op de verkopende partij en moet je het een beetje voor jezelf aanpassen om de kopende partij enigszins een beoordeling te geven.

    Een min geven is dus helemaal niet meer van toepassing, zou je Poll dan ook veranderen in een vraag hoe het huidige beoordelingsysteem verbeterd kan worden.

    Overigens onzin dat er hier naar jouw mening te snel een min zou zijn uitgedeeld in het verleden, heb zelf de indruk dat er heel zuinig mee werd omgegaan, vooral omdat een min nogal zwaar woog en je bij 3 minnen al een bliksem kreeg. Heb er zelf ooit 2 uitgedeeld, beiden zeer terecht en ook nog eens na overleg met de moderatoren, dit omdat zo'n min juist heel zwaar woog. (had er nog wel een paar kunnen uitdelen aan twijfelachtige deals, maar moeilijk te bewijzen, zette er dan wel een opmerking bij, bij het plussen, ipv van de schijf stond er dan bijvoorbeeld: trage verzending, matig verpakt, veel vette vingers, doos beschadigt etc etc, was ook een manier om te melden dat het niet helemaal lekker zat, maar dan geen min gegeven)

    Gaarne een knappe poll neerzetten Dan, deze Poll is echt waardeloos en lijkt erop dat iedereen maar alles 100% positief moet beoordelen, ook als het wel eens beter kan.

    Heb je Poll niet ingevuld, is niet passend bij het huidige beoordelingssysteem waar overigens wel verbeterpuntjes inzitten.

    BTW, als je nu naar het nieuwe systeem kijkt en de beoordelingen, dan zijn deze overwegend positief, er is 1 mindere uitgedeeld met slechts 2 sterrretjes en 2 met 3 sterretjes....... en als je dat bekijkt dan was dat bij mensen die ook in het verleden al eens een minnetje hebben gehad. De beoordeling van pieter Rijkers naar Hoogeveen snap ik nu weer niet, snel en goed, maar toch maar 3 sterretjes....

    Met andere woorden...... snap deze poll absoluut niet.

    Als je je toch verveeld, maak dan een knappe Poll met voorstellen hoe het huidige systeem te verbeteren..... zelf heb ik daar wel een paar ideeën over.
    Have fun and enjoy your collection

  5. #5

    Standaard

    Dit gewoon een peiling DVDP... Dat hoeft niet direct gelinkt te worden aan het huidige trade systeem.

    Ik vind het soms makkelijk geven van minnen wel opvallend maar dat is geen verwijt. Ik trade al jaren, ook elders en één keer een min uitgedeeld op een ander forum. Voor mij persoonlijk ligt die lat behoorlijk hoog. Maar misschien is dat bij anderen wel anders, vandaar deze poll.

    Ik wil je wel verzoeken het sarcasmelevel achterwege te laten. Dat is nergens voor nodig. Niet mee eens, prima maar dat kan ook op een normale manier kenbaar gemaakt worden.

  6. #6
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Ik persoonlijk vind dat een min alleen maar voor zeer kwallijke praktijken mag worden gegeven, dus daarom alleen optie één voor mij. Daarnaast zou een optie voor notoire wanbetalers ook een reden zijn. Hetzelfde geld voor verkopers die na betaling niks meer laten horen. Een andere goede reden vind ik als men wel erg grof, racistisch tot zwaar beledigend wordt en respect voor elkaar ver te zoeken is.

    Ik ben het zeker eens dat er soms te snel een min gegeven wordt. Vooral het feit dat je een min geeft, omdat je er zelf terecht of onterecht één gekregen hebt. Uitzonderingen daargelaten.

    Kortom: Alleen bij een weloverwogen redenen en zo zullen wij het als crew ook beoordelen.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dan G. Bekijk bericht
    Dit gewoon een peiling DVDP... Dat hoeft niet direct gelinkt te worden aan het huidige trade systeem.

    Ik vind het soms makkelijk geven van minnen wel opvallend maar dat is geen verwijt. Ik trade al jaren, ook elders en één keer een min uitgedeeld op een ander forum. Voor mij persoonlijk ligt die lat behoorlijk hoog. Maar misschien is dat bij anderen wel anders, vandaar deze poll.

    Ik wil je wel verzoeken het sarcasmelevel achterwege te laten. Dat is nergens voor nodig. Niet mee eens, prima maar dat kan ook op een normale manier kenbaar gemaakt worden.
    Omdat ik niet positief reageer op deze achterhaalde Poll is het sarcasme, kom nou toch Dan, ik heb de oude traderslijst regelmatig bekeken, zeker voordat ik een aankoop deed en daar stonden echt niet heel veel minnetjes in vergelijk met de grote aantallen deals die er toen zijn geweest.

    Maak nou eens een knappe Poll en ga niet een poll starten die niet meer makkelijk te controleren is mbt het oude systeem.

    Ook klopt er natuurlijk niets van je bewering dat er veel te makkelijk minnen worden gegeven, zie nu ook het huidige systeem, je had pas lef gehad als je had gesteld dat er veel te weinig minnen worden gegeven en de mensen niet kritisch genoeg zijn.

    Slijmen ligt niet in mijn aard, ben blij dat je er weer bent, maar besteed je tijd dan wel nuttig en opbouwend, ik wil ook graag een goed en eerlijk beoordelingsysteem waar we met z'n allen iets aan hebben.

    Ik zou bijvoorbeeld 5 ipv van 4 sterren per onderwerp willen hebben:

    ***** zeer goed
    **** goed
    *** redelijk
    ** matig
    * slecht

    Met 3 sterren of meer is er eigenlijk niets aan de hand, al is er bij 3 sterren wel ruimte voor verbetering.

    Voorbeeldje bij bijvoorbeeld verzenden/ontvangen Op dag van betaling ontvangen bij verkoper en verzonden door verkoper is zeer goed, de dag erna verzenden is goed en weer een dag of 2 dagen later is redelijk, als de verkoper pas 4 dagen tot een week later gaat versturen is het matig en duurt het langer dan een week, het spijt me, dat is slecht.
    Ook daar zijn uitzonderingen op: Als de verkoper in zijn verkoop topic duidelijk meld dat hij niet snel met versturen is en dat bijvoorbeeld om de 3 dagen doet, of pas na een dag of 3, dan zal hij nooit een zeer goed krijgen, immers zeer goed is voor de echt rappe verstuurders, maar goed is toch ook mooi, en de koper weet waar hij aan toe is.
    Voor communicatie zou je ook zoiets kunnen bedenken,op delfde dag is zeer goed, binnen 24 uur is goed, na 24 uur maar niet langer dan 2 dagen is redelijk, 3 dagen is matig en iemand 4 dagen of langer laten wachten is gewoon slecht.
    Ook hier kan men uitzonderingen maken, als de verkoper meld dat hij in het weekend niet antwoord of pas om de dag zijn email/berichten controleert, dan kan hij in mijn ogen nooit zeer goed krijgen, dat is hij immers niet, maar nog altijd goed verdienen omdat hij dat gemeld heeft, een verkoper dient gewoon netjes naar zijn klanten te handelen en de koper heeft gewoon recht op goede en snelle communicatie, aan het lijntje gehouden worden hoort daar niet bij.

    Dit waren enkele voorbeelden zoals het zou kunnen.....


    Dan, begrijp me niet verkeert, vind deze poll echt waardeloos en achterhaald en meld dat gewoon zoals ik dat vind, geef nu ook een voorbeeld waar we met z'n allen wel wat aan zouden kunnen hebben. Dient dan wel nog wat verder uitgewerkt te worden, en ik zou dan ook bijvoorbeeld willen zien dat de complete beoordeling wordt weergegeven, zodat iedereen voor zich de voor hem of haar belangrijke punten daar uit kan halen.

    Hoop dat je zoiets zou kunnen maken met een Poll hoe er dan over een voorstel wordt gedacht en of dat uitgebreider of minder uitgebreid zou kunnen....
    Have fun and enjoy your collection

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Ik persoonlijk vind dat een min alleen maar voor zeer kwallijke praktijken mag worden gegeven, dus daarom alleen optie één voor mij. Daarnaast zou een optie voor notoire wanbetalers ook een reden zijn. Hetzelfde geld voor verkopers die na betaling niks meer laten horen. Een andere goede reden vind ik als men wel erg grof, racistisch tot zwaar beledigend wordt en respect voor elkaar ver te zoeken is.

    Ik ben het zeker eens dat er soms te snel een min gegeven wordt. Vooral het feit dat je een min geeft, omdat je er zelf terecht of onterecht één gekregen hebt. Uitzonderingen daargelaten.

    Kortom: Alleen bij een weloverwogen redenen en zo zullen wij het als crew ook beoordelen.
    We hebben geen echte minnen meer, momenteel zou je overal 1 enkele ster als een echte min kunnen beschouwen, maar de gever van de beoordeling moet het toelichten en degene die hem krijgt kan door jullie om opheldering gevraagd worden. Zelf ooit 2 minnen gegeven, 1 aan iemand die in zijn openingspost met datums ging knoeien terwijl er op dat moment door iemand anders dezelfde titel ook in een veiling werd gedaan, is toegewezen en daarna is deze persoon waarschijnlijk onder een andere naam weer vrolijk verder gegaan. De 2e min was duidelijk oplichting mooie prijs vragen en defecte schijf sturen die blijft hangen, verkoper neemt niet zelf verantwoording maar begint met smoezen en probeert eea af te schuiven op de leverancier van de disc, ook die persoon is waarschijnlijk onder een andere naam weer verder gegaan.....

    Dat waren kwalijke zaken en terechte minnen, hebben nu een systeen waar eea beter mee beoordeeld zou kunnen worden als het goed wordt toegepast en er zou wat leidraad gegeven kunnen worden, systeem dient nog wel aangepast te worden zodat zowel koper en verkoper passend van een beoordeling kunnen worden voorzien.

    Heb heus wel een paar goede ideeën en heb dit wel eens eerder kenbaar gemaakt dat het huidige systeem wel beter is, maar nog niet geheel uit de verf komt.
    Have fun and enjoy your collection

  9. #9
    Glorious Member
    Registratie datum
    May 2009
    Woonplaats
    The Future's So Bright, I Gotta Wear Shades

    Standaard

    Moet al héél fout lopen voor ik zelf iemand een min ga geven.

    Nu dit gezegd zijnde, deel ik voortaan ook géén plussen meer uit. 2 deals gedaan de laatste 2 maanden maar van de verkopers nooit een plusje terug gehad. Zij niet, ik ook niet dan. En ze weten wie ze zijn, en nee ik ga niet gaan zagen of smeken bij de verkopers voor een plusje.
    Panasonic PX-P65VT60E | Marantz AV7005 | Marantz MM7055 | Marantz MM7025 | Oppo BDP-93 met Pro V2 Mod | Apple TV 4K | Focal Chorus 826V | 800CC | 806V | SR 800 V | BK XXLS 400FF


  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door StefaanD Bekijk bericht
    Moet al héél fout lopen voor ik zelf iemand een min ga geven.

    Nu dit gezegd zijnde, deel ik voortaan ook géén plussen meer uit. 2 deals gedaan de laatste 2 maanden maar van de verkopers nooit een plusje terug gehad. Zij niet, ik ook niet dan. En ze weten wie ze zijn, en nee ik ga niet gaan zagen of smeken bij de verkopers voor een plusje.
    Zelf wel keurig in alle gevallen een plusje teruggekregen, maar had van te voren gemeld dat ik dat ook zeer op prijs zou stellen.....

    Dan heb je wel een goed punt geraakt..... in het oude systeem kreeg je automatisch de kans om een plus te claimen als de verkoper je er niet 1 had gegeven....... niet altijd een even goed systeem, maar wel weer beter dan helemaal niets.

    Vind dan ook dat het huidige systeem op een aantal punten zeker voor verbetering vatbaar is, misschien kunnen we daar met elkaar(jij en ik, maar zeker nog ook veel meer mensen) met elkaar over van gedachten moeten gaan wisselen voordat het niet meer aangepast kan worden... en dat zou jammer zijn..
    Have fun and enjoy your collection

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •